طراحی سایت | برنامه نویسی

آموزش طراحی سایت و برنامه نویسی

طراحی سایت | برنامه نویسی

آموزش طراحی سایت و برنامه نویسی

۱۲۰ مطلب در تیر ۱۳۹۸ ثبت شده است

۳۱تیر

سرعت بالای وب سایت شما به معنای راحتی بیشتر برای بازدیدکنندگان است. سرعت سایت می تواند باعث موفقیت وب سایت شما شود. بدون زمان بارگذاری قابل قبول برای صفحه، بازدید کنندگان بی حوصله می شوند و سایت شما را ترک می کنند، یا بدتر از آن، ممکن است هیچوقت دیگر به سایت شما بر نگردنند.

سرعت پایین برای یک وبسایت به عنوان یک نقطه ضعف بزرگ در نظر گرفته میشود ، به طوری که موتورهای جستجو مانند گوگل سایت شما را در رتبه ی پایینی قرار می دهند تا به کاربران خود را با راه حلی سریعتر برای اطلاعاتی که در جستجوی آن هستند کمک کنند.

speedup

سرعت پایین یک وب سایت فراتر از نارحت کردن کاربران شما،  می تواند به طور قابل توجهی بر بسیاری از فاکتور های مرتبط با UX، میزان جست و جو، SEO و ترافیک کلی سایت تاثیر بگذارند.

برای بهبود سرعت بارگذاری صفحات سایت چه کاری می توانید انجام دهید؟ در این مقاله جواب این سوال را به شما خواهم داد. فاکتور هایی که بر سرعت یک وبسایت تاثیر می گذارند عبارت اند از :

سرور و یا هاستی که سایت شما بر روی آن میزبانی میشود

شرکت هاستینگ شما و ظرفیت سرورهایی که سایت شما بر روی آن قرار گرفته است، تأثیر مستقیمی بر سرعت بارگذاری صفحات وب سایت شما برای بازدیدکنندگان خواهد داشت. وب سایت های کوچک ممکن است از میزبانی وب استفاده کنند، در حالی که وب سایت های بزرگتر بهتر است برای بدست آوردن حداکثر منابع یک سرور از سرور های مجازی استفاده کنند.

سایت هایی خیلی بزرگ باید برای پشتیبانی از ذخیره سازی فایل ها و ترافیک روزانه خود از سرور های اختصاصی استفاده کنند . انتخاب یک شرکت هاستینگ خوب و انتخاب پلنی از آن که برای سایت شما مناسب باشد میتواند در کارایی و سرعت بارگذاری صفحات تاثیر زیادی داشته باشد.

فایل های موجود در صفحه شما

هرچه حجم فایل های شما یک صفحه بزرگتر باشد، زمان بیشتری برای بارگذاری صفحه لازم است. ذخیره سازی فایل ها به روش مناسب ، حذف فایل های غیر ضروری و فشرده سازی فایل های بزرگتر میتواند بر روی سرعت بارگذاری صفحات شما تاثیر زیادی بگذارد . با کاهش تعداد فایل های غیر ضروری و فشردهسازی فایل های بزرگتر مانند تصاویر، فیلم ها و سایر گرافیک ها، سایت خود را برای بارگیری سریعتر صفحات بهینه سازی کنید.

پلاگین ها

پلاگین هایی که نیاز به مقدار زیادی نیازمندی برای بارگذاری دارند وب سایت شما را آهسته می کند. اطمینان حاصل کنید از کد های بهینه تری برای طراحی وب سایتتان استفاده میکنید و سعی کنید تا جای ممکن بر روی پلاگین ها تمرکز نکنید. در صورت امکان پلاگین های غیر ضروری را غیرفعال و یا حذف کنید.

سازگاری مرورگرها

انواع قدیمی تر مرورگرها ممکن است مشکلات سازگاری با استراتژیهای جدید HTML داشته باشند. سعی در قرار دادن کد های زیاد در سایتتان برای سازگار کردن آن با مرورگر های قدیمی با استفاده از تاکتیک های برنامه نویسی قدیمی، به سرعت سایت شما آسیب می رساند.

حجم ترافیک

ترافیک بالاتر یک وبسایت باعث میشود آن وب سایت به پهنای باند بیشتری نیاز داشته باشد. اگر سایت شما پهنای باند کافی نداشته باشد، می تواند عملکرد سایت را
کند، کند. اطمینان حاصل کنید که سرویس میزبانی شما پهنای باند لازم برای پشتیبانی از ترافیک سایت شما را ارائه می دهد.

در ادامه به روش هایی اشاره خواهم کرد که میتواند باعث افزایش سرعت سایت شما شود :

فایل ها را ترکیب و کوچک سازی کنید

فایل ها و کد های خود را بررسی کنید تا اطمینان حاصل کنید که هیچ فرصتی را برای از بین بردن فایل های غیر ضروری و یا ترکیب کد ها برای کارآیی بیشتری از دست نداده اید. معمولا میتوان فایل ها جاوا اسکریپت و css را کوچک سازی کرد.

از بارگذاری غیر همزمان برای فایل ها جاوا اسکریپت و CSS استفاده کنید

این اسکریپت ها را می توان به دو شیوه مختلف بارگذاری کرد. شیوه های سنتی HTML به شما می گوید که جاوا اسکریپت را در بخش head از صفحه خود قرار دهید. این کار باعث تاخیر در بارگذاری محتوای موجود در بدنه صفحه میشود. با اجرای بارگذاری غیر همزمان، شما اجازه می دهید تا جاوااسکریپت و CSS همزمان با بقیه محتوای صفحه بارگذاری شوند.

این نیاز به کد گذاری مناسب دارد. این می تواند چالش برانگیز باشد، اما این روش، یک روش استاندارد جدید در توسعه سایت های مدرن است و به میزان قابل توجهی سرعت بارگذاری صفحات شما را افزایش می دهد.

بارگذاری جاوا اسکریپت را به تاخیر بیندازید

این به این معنی است که شما بارگذاری فایلهای جاوا اسکریپتی را تا زمانی که  کل صفحه سایت بارگیری شود به تاخیر بیندازید. زمان بارگذاری اولیه وبسایتتان را کاهش دهید
زمان بارگذاری اولیه زمانی است که قبل از بارگذاری یک وبسایت طول میشکد. این زمان میتواند برروی سرعت بارگذاری صفحات شما تاثیر داشته باشد. این زمان اغلب به شرکت هاستینگ شما مربوط میشود و میتوانید با انتخاب بسته های مناسب این زمان را کاهش دهید.

زمان پاسخ گویی سرور را کاهش دهید

مدت زمانی که طول میکشد DNS شما پیدا شود، عاملی است که باید مورد توجه قرار گیرد. این بستگی به سرعت ارائه دهنده سرویس DNS شما دارد. بنابراین، ارائه دهندگان خدمات DNS ایی با سرعت بالاتر را انتخاب کنید.

قابلیت کش مروگر را فعال کنید

این کار برای بازدید دوم به بعد از یک وبسایت انجام می شود. اطلاعات در دیسک های سخت مربوطه ذخیره می شوند به طوری که در دفعات بعدی  هر اطلاعاتی می تواند مستقیما از هارد دیسک گرفته شود. این کار زمان بارگیری صفحات را کاهش می دهد.

حجم تصاویر خود را کاهش دهید

با کاهش اندازه تصاویر، زمان لازم برای بارگذاری صفحات کاهش می یابد. این کار باعث میشود مرورگر سایت شما را سریعتر در خود بارگذاری کند.

 

منبع: لرن سورس


شهربانو دوستی
۳۱تیر

ایمیل مارکتینگ اصطلاحی است که ممکن است بار ها شنیده باشید. اما معنای دقیق این اصطلاح چه چیزی میتواند باشد. اگر به این موضوع علاقه مندید در ادامه همراه من باشید تا به شما نشان بدم معنای دقیق این کلمه چیست.

emailmarketing

ایمیل مارکتینگ چیست؟

اگه بخواهم در ابتدایی ترین حالت این واژه را تعریف کنم، میتوانم به شما بگویم ایمیل مارکتینگ استفاده از ایمیل برای رشد و ترویج کسب و کار شماست که از آن برای ایجاد ارتباط با مشتریان بالقوه ، حفظ ارتباط با مشتریان فعلی، آگاه سازی مشتریان از تغییراتی که در برند شما اتفاق می افتد، ارائه کوپن های تخفیف برای مشتریان و ... استفاده میکنید .

ایمیل مارکتینگ یک شکل مستقیم از بازاریابی است. بازاریابی با ایمیل بسیار مفید است. اینکه در این نوع بازار یابی شما از کاغذ استفاده نمی کنید هم میتواند برای محیط زیست عالی باشد.

بعضی ها فکر می کنند بازاریابی با ایمیل یک روش قدیمی و از مد افتاده است، اما من به شما می گویم که آنها سخت در اشتباه اند. ایمیل مارکتینگ مدت کوتاهی پس از راه اندازی اینترنت شروع شد و از آن زمان تا کنون به طور قابل ملاحظه ای پیشرفت کرده است و هنوز هم یک ابزار بازاریابی فوق العاده مفید است.

در واقع، بسیاری از کارآفرینان معتقدند که ایمیل مارکتینگ در زمان کنونی اهمیت بیشتری هم دارد. بگذارید برای این عقیده یک مثال واقعی بزنم : 85 درصد از خرده فروشان در ایالات متحده آمریکا هنوز هم موثر ترین تکنیک برای خرید مشتریان را ایمیل مارکتینگ میدانند. این هم نموداری که گفته من را به خوبی تایید میکند :

chart

ایمیل مارکتینگ برای چه چیزی استفاد میشود؟

ایمیل مارکتینگ میتواند برای اعتماد سازی در مشتریان در طول زمان برای اینکه هنوز مشتری ما باقی بمانند ، استفاده شود. حتی این روش یک راه موثر برای آگاه سازی مشتریان از محصولات جدید و رویداد هایی است که در کسب و کار شما اتفاق می افتد. مردم می خواهند در مورد نام تجاری شما مطلع باشند و ایمیل مارکتینگ یکی از بهترین راه های ارتباط با مخاطبین است.

در حقیقت، 28 درصد از خریداران آنلاین اینترنتی در آمریکا اطلاعات محصول مورد نظرشان را از طریق ایمیل دریافت میکنند. خب، فکر کنم تا الان شما را راضی کرده باشم که ایمیل چیز خوبی است!!

چه نرم افزار هایی برای ایمیل مارکتینگ استفاد میشود؟

صد ها ابزار و نرم افزار وجود دارد که ایمیل مارکتینگ را برای شما مثل آب خوردن کند. به عنوان مثال نرم افزار هایی مانند، MailChimp وContact Constant می توانند برای ارسال ایمیل ها و نظارت بر نحوه ارتباط مشتریان با ایمیل های ارسالی، اطلاعاتی را برای شما جمع آوری کنند.

mar

شما همچنین می توانید از نرم افزار های ایمیل مارکتینگ برای تجزیه و تحلیل داده هایی مانند نرخ کلیک، bounce rate و غیره نیز استفاد کنید.

حالا که من به سوال های شما در مورد ایمیل مارکتینگ پاسخ دادم، ممکن این سوال برای شما پیش بیاید که آیا کسب و کار من هم به ایمیل مارکتینگ نیاز دارد.البته که نیاز دارد. همه شرکت ها به ویژه کسب و کارهای کوچک میتوانند از ایمیل مارکتینگ سود ببرند. مزیت دیگر این نوع بازار یابی آسان و ارزان بودن این نوع بازاریابی نسبت به سایر بازاریابی های سنتی دیگر است.

مزیت ایمیل مارکتینگ نسبت به سایر بازاریابی های دیگر چیست؟

94 درصد از کاربران اینترنت از ایمیل استفاده می کنند. بنابراین، بازاریابی از طریق ایمیل به شما اجازه می دهد تا به تعداد زیادی از کاربران اینترنت دسترسی پیدا کنید، حتی اگر آنها در رسانه های اجتماعی نباشند. بگذارید یک مثال دیگر بزنم تا برای شما موضوع روشن تر شود. جالب است بدانید در یک نظر سنجی از افراد بزرگسال معلوم شد که 75 درصد از آنها هنوز بازاریابی با ایمیل را روش ترجیحی بازاریابی خود میدانند.

اگر قبلا از بازاریابی ایمیل مارکتینگ استفاده نکرده اید، قطعا این چیزی است که شما برای تقویت ارتباط با کاربران و مشتریان خود باید در نظر بگیرید. یکی دیگر از مزایای ایمیل مارکتینگ این است که ردیابی در این نوع بازاریابی به طرز شگفت انگیزی آسان است.

همه چیز با استفاده از نرم افزار های ایمیل مارکتینگ قابل ردیابی است، بنابراین شما می توانید به سادگی متوجه شوید که چه کسی ایمیل های شما را باز کرده است، و یا حتی چه تعداد از کاربرانی که ایمیل های شما را باز کرده اند ،از طریق آن وارد سایت شما شده اند.

Benefits-of-Email-Marketing

علاوه بر این بازدهی این روش نیز بسیار بالاست، و شما مجبور نیستید که برای شناسایی و ارسال ایمیل به مخاطبان واقعی خود پولی پرداخت کنید. ایمیل ها فقط برای مخاطبان هدف شما ارسال میشوند، زیرا شما ایمیل ها را فقط برای افرادی می فرستید که خودشان با کمال میل آدرس ایمیلشان را در اختیار شما قرار داده اند.

این امر ایمیل مارکتینگ را به یکی از ارزان ترین روش های بازاریابی تبدیل کرده است.

بگذارید یک آمار دیگر به شما بدهم که شاید این مورد را کمتر شنیده شده است. 66 درصد از همه ی ایمیل ها در ایالات متحده آمریکا بر روی تلفن های هوشمند و یا تبلت باز میشوند. اگر به دنبال استفاده از یک پیام متنی و یا پیام کوتاه هستید، ایمیل مارکتینگ میتواند انتخاب خوبی برای شما باشد.

ایمیل مارکتینگ نیز به همان شیوه ی بازاریابی SMS کار می کند، اما نکته ی مهمی که اینجا وجود دارد این است که در این روش شما می توانید به کاربران دسکتاپ هم دسترسی پیدا کنید. 

در حالی که ایمیل مارکتینگ اغلب به همراه سایر انواع بازاریابی مانند تبلیغات رسانه های اجتماعی و حتی تبلیغات تلویزیونی و رادیویی مورد استفاده قرار می گیرد، دارای ویژگی های منحصر به فردی هم هست.

به عنوان مثال، بگذارید فرض کنیم شما دارای یک فروشگاه اینترنتی هستید و شروع به فروش یک محصول خاص با تخفیف ویژه می کنید. هنگامی که شما در مورد تخفیف فروش محصولتان در رسانه های اجتماعی پستی میگذارید، همه ی فالوئر های شما آن را نمی بینند. فقط حدود  از فالوئر های شما در فیس بوک به طور معمول پست شما را می بینید مگر اینکه با برای تبلیغ پستتان به فیس بوک پولی پرداخت کنید.

اما زمانی که شما در مورد تخفیفتان به مشتریان ایمیل میزنید میتوان گفت اکثریت آنها پیغام شما را خواهند دید.

یکی دیگر از تفاوت های بزرگ بین بازاریابی ایمیل و دیگر اشکال بازاریابی این است که مردم واقعا مایل به دیدن تبلیغات ایمیل شما هستند!  وقتی کسی اطلاعات ایمیل خود را به صورت دلخواه در اختیار شما قرا میدهد حتما به نام تجاری شما علاقه داشته و میخواهد در مورد رویداد های بعدی کسب و کار شما بداند.

این با تبلیغات در موتورهای جستجو، رسانه های اجتماعی، تلویزیون، مجلات و رادیو کاملا متفاوت است. کسی که در مشاهده اخبار صبحگاهی به فیس بوک می آید مسئله اش نام و برند تجاری شما نیست و ممکن است به راحتی تبلیغ شما را نادیده بگیرید.

اگر مشتریانی به طور مستقیم آدرس ایمیل خود را به شما ارائه می دهند، دلیل آن این است که آنها به طور خاص می خواهند شما برایشان ایمیل بفرستید. این گونه مشتریان را میتوان با مشوق هایی از جمله ارائه یک کوپون تخفیف ترغیب به خرید کرد، اما هنوز هم استراتژی بازاریابی ما باید مبتنی بر رضایت مشتری باشد. این بخشی از چیزی است که ایمیل مارکتینگ را منحصر به فرد و بسیار موفق می کند!

چگونه ایمیل مارکتینگ با دیگر اشکال بازاریابی کار میکند؟

همانطور من همچنان توضیحات بیشتری در مورد ایمیل مارکتینگ به شما ارائه میدهم، باید بدانید که ایمیل مارکتینگ با دیگر اشکال بازاریابی چطور کار میکند. همانطور که قبلا گفتم، بازاریابی ایمیل در کنار بازاریابی رسانه های اجتماعی بسیار خوب عمل می کند.

شما می توانید پروفایل های رسانه های اجتماعی شرکت خود را در ایمیل های ارسالی قرار دهید تا در این صورت کاربران آن ها را دنبال کنند. شما همچنین می توانید از پروفایل های رسانه های اجتماعی خود برای جمع آوری لیستی از ایمیل های دنبال کنندگان تان استفاده کنید.

چند راه برای انجام این کار وجود دارد، یکی از آن ها این است که در زمان ورود به حساب رسانه های اجتماعی خود  از افراد بخواهید ایمیلشان را به شما بگویند. شما حتی می توانید در فیس بوک یک کمپین برای جمع آوری ایمیل های کاربران راه اندازی کنید و سپس از این ایمیل ها بعدا برای ارسال اطلاعات کسب و کار خود استفاده کنید.

شما می توانید از ایمیل ها برای ارسال یادآوری به مشتریان برای سبد های خریدی که توسط آنها رها شده اند استفاده کنید. با این کار به مخاطبین خود اطلاع میدهید که سبد خرید آنها هنوز حاوی محصولی است که آن را انتخاب کرده اند. حتی میتوان ایمیل را شخصی سازی کرد و ظاهر آن را آراسته کرده و برای مشتری ارسال کرد. یک نمونه از این ایمیل ها را در زیر مشاهده میکنید :

big-img6

چگونه یک کمپین ایمیل مارکتینگ را شروع کنید؟

با استفاده از نرم افزار های ایمیل مارکتینگ، می توانید ایمیل های خود را با نام مشترکین سفارشی کنید و حتی می توان ایمیل های شخصی برای تولد افراد ارسال کرد. شما حتی می توانید لیست های جداگانه ای از ایمیل ها را نگه دارید و پیشنهادات و تبلیغات مختلف را به مجموعه های مختلفی از مخاطبانتان ارسال کنید.

اولین گام برای شروع یک کمپین ایمیل مارکتینگ، جمع آوری یک لیست از ایمیل هاست. قبل از اینکه مشتریان بالقوه شما آدرس ایمیل خود را به شما ارائه دهند، چند سؤالی وجود دارد که آنها دوست دارند از شما بپرسند.

آیا شما برای آنها اسپم میفرستید؟ آنها از طریق آدرس ایمیل شما چه چیزی را دریافت خواهند کرد؟ آیا تخفیف خاصی را ایمیل های ارسالی قرار میدهید می دهید؟ آیا آدرس ایمیل آنها را به دیگران می فروشید؟ شما باید به سوال های کاربران پاسخ دهید و به آنها اطمینان دهید چیزی که از طریق ایمیل برای آنها ارسال میشود برا آنها مفید خواهد بود.

راه های بی شماری برای ساختن لیستی از ایمیل ها وجود دارد اما جایی که میتوان به راحتی آدرس ایمیل مشتریان را بدست آورد ، فرم ثبت نام در سایت شماست. به این ترتیب شما در ازای ثبت نام و ارائه ی آدرس ایمیلشان اطلاعات مفیدی را برای آنها فراهم می آورید. از طرفی همانطور که قبلا هم گفته شد میتوانید از حسابهای رسانه های اجتماعی خود برای جمع آوری ایمیل های مخاطبان خود استفاده کنید.

محتوای ایمیل مارکتینگ چیست؟

هنگامی که یک لیست کامل از ایمیل ها را دارید ، زمان ارسال محتوا برای این ایمیل هاست. طیف گسترده ای از محتوا وجود دارند که می توان در ایمیل های ارسالی خود قرار دهید. 
برخی از نمونه هایی از محتوا که می توانید در ایمیل های خود استفاده کنید، لینک هایی به مقالات در وب سایت شماست، حتی میتوان کوپن های تخفیف را برای مشتریان از این طریق ارسال کرد.

discount-coupon

گاهی اوقات برای یک محصول تخفیف ویژه ای را قرار میدهید. بدون شک یکی از بهترین روش ها برا آگاه سازی مشتریانتان ارسال ایمیل به آنهاست. وعده ی ارسال کوپن های تخفیف میتواند یک راه عالی برای تشویق کاربران در ارائه ایمیلشان به شماست.
 

منبع: لرن سورس


شهربانو دوستی
۳۱تیر

ر این نوشته میخواهم چند دلیل استفاده از کتابخانه جی کوئری را بیان کنم. استفاده از این کتابخانه برای من همیشه بسیار لذت بخش بوده است. اگر با این کتابخانه آشنا نیستید شرط میبندم بعد از کار با آن عاشقش خواهید شد. استفاده از جاوا اسکریپت و جی کوئری همیشه جای بحث و مجادله بوده است. جی کوئری یک کتابخانه از جنس جاوا اسکریپت بوده که می‌تواند کار برنامه نویس را  بسیار راحت تر کند.

jquery

جاوا اسکریپت یک زبان برنامه نویسی خام است که برای سالها توسط برنامه نویسان استفاده می شده است. از این زبان برای برنامه نویسی سمت کاربر یک وب سایت استفاده می شود. اگر برنامه نویسی سمت کاربر برای شما مبهم است بهتر است بگویم توسعه ی یک وبسایت به دو بخش تقسیم می شود.

بخشی که سمت سرور اجرا میشود مورد بحث ما نیست. اما قسمتی که در سمت کاربر و یا بهتر است بگویم در کامپیوتر کاربر اجرا میشود، عبارت است از همین زبان جاوا اسکریپت و کتابخانه های مربوط به آن. کد هایی که به زبان جاوا اسکریپت نوشته می شوند در کامپیوتر کاربر اجرایی می شود. از آنجایی که جاوا اسکریپت همانند یک زبان برنامه نویسی دارای قواعد زیادی است، استفاده از آن نیاز به مهارت بالایی دارد.

همانطور که گفتم جی کوئری یک کتابخانه از جنس جاوا اسکریپت بوده که با استفاده از آن می توان تا حد زیادی کد نویسی با جاوا اسکریپ را کاهش داد. علاوه بر این جی کوئری دارای پلاگین های بسیاری است که توسط دیگران نوشته شده اند که میتوان برای اضافه کردن امکانات مختلف به یک وب سایت از آنها استفاده نمود.

برای توسعه دهندگان وب ، جی کوئری یک نعمت بزرگ است و بسیاری از کارهایی را که باید ، ساعت ها وقت میگذاشتند تا آن را انجام دهند ، با استفاده از جی کوئری میتوانند در چند خط کد، انجام دهند.

بعضی از مزیت ها این کتاب خانه عبارت اند از :

‏open source بودن یا منبع باز بودن

جاوا اسکریپت توسط عموم برنامه نویسان توسعه داده شده و یک کتابخانه منبع باز است. استفاده از آن همانند بسیاری از زبانهای برنامه نویسی رایگان است. بسیاری از توسعه دهندگان ممکن است اطلاعات زیادی در مورد این کتابخانه به شما بدهند که باعث سردرگمی شما در استفاده از این کتابخانه شود. اما به طور کلی استفاده از این کتابخانه می‌تواند فرآیند توسعه را بسیار ساده تر کند.

در حال حاضر پلاگین های مختلفی برای این کتابخانه طراحی شده است که می‌تواند به طور چشمگیری توسعه وب را ساده کند. کتابخانه جی کوئری در مقایسه با جاوا اسکریپت برای کار های پیچیده تر استفاده می شود. معمولا از جاوا اسکریپت برای انجام وظایف ساده تر می توان استفاده نمود. البته دقت داشته باشید که هر آن چیزی که در جی کوئری موجود است توسط زبان جاوا اسکریپت نوشته شده است. 

آموزش های بی پایان

در سطح وب آموزش های فراوانی برای کتابخانه جی کوئری وجود دارد این آموزش ها به شما کمک خواهند کرد که گام به گام این کتابخانه و پلاگین های مرتبط با آن را فرا بگیرید. بنابراین برای یادگیری این کتابخانه نیاز به  خرید هیچ کتاب بزرگی نیست. از طرفی ابزارهای عیب یابی بسیاری برای این کتابخانه وجود دارد که می‌تواند به برنامه نویس کمک بسیاری کند 

پلاگین های بسیار

برای این  کتابخانه پلاگین های بسیاری نوشته شده است. که استفاده از آنها به سادگی اضافه کردن آنها به پروژه است. کافی است این پلاگین ها را به پروژه اضافه کرده و با چند خط کد از امکانات آنها استفاده نمود .

سازگاری با مرورگرهای مختلف 

جی کوئری در برخورد با ناسازگاری ها در مرورگرهای مختلف بسیار عالی عمل می کند. در واقع اگر شما بخواهید با جاوا اسکریپت برنامه خود را بنویسید ممکن است برای مرورگرهای مختلف نیاز به کدنویسی مختلفی داشته باشید.

خوشبختانه این مورد در جی کوئری کاملا حل شده است. شما از یک قاعده نوشتاری واحد استفاده می کنید، سپس این کد در تمام مرورگرها یکسان اجرا می شود. این مورد می تواند کد نویسی را ساده تر کرده و فرآیند تست و نگهداری از برنامه را تسهیل کند.

بهینه سازی بهتر برای موتورهای جستجو

مزیت بزرگ جی کوئری داشتن فایل های با حجم پایین است که می‌تواند در بهینه سازی سرعت وبسایت تاثیر گذار باشد. این مورد به خصوص برای وب‌سایت‌هایی که اصرار دارند در گوشی های موبایل هم به خوبی نمایش داده شوند ،بسیار مفید است . با توجه به اینکه سرعت وب سایت می‌تواند تاثیر زیادی در بهینه سازی آن وب سایت در گوگل داشته باشد جی کوئری می تواند تاثیر زیادی در بهینه سازی وب سایت داشته باشد .

منبع: لرن سورس


شهربانو دوستی
۳۱تیر

بدست آوردن ترافیک بیشتر برای وب سایت شما می تواند به صورت قابل توجهی باعث رشد و کسب و کار شما شود. رقابت زیادی برای جذب افراد به وبسایت های مختلف وجود دارد، بدست آوردن ترافیک بیشتر اگرچه سخت است، اما غیر ممکن نیست

شما به تمام کاربران اینترنت برای بازدید از وب سایتتان نیاز ندارید،هدف شما باید رشد مخاطبانی باشد که به محتوای مورد نظر شما علاقه مند هستند. با یک استراتژی مناسب، می توانید ترافیک را به وب سایت خود هدایت کنید. در این مقاله به شش استراتژی برای دریافت ترافیک بیشتر خواهیم پرداخت.

webtraffic

اجتماعی شدن

امیدوارم این استراتژی را برای رسیدن به ترافیک بیشتر هیچگاه ترک نکنید. اگر محتوای زیادی را ایجاد کنید، باید در جهت رسیدن به مخاطب هدف خود اقدام نمایید.کانال های رسانه های اجتماعی یک راه عالی برای تبلیغ محتوای شما و روانه کردن ترافیک به وب سایت شما می باشند.

برای مثال، فیس بوک یکی از مؤثرترین پلت فرم هایی است که می توانید برای رسیدن به مخاطبان مورد نظر خود استفاده کنید. توییتر میتواند برای لینکهای کوتاه و شفاف استفاده شود تا افراد را به سایت شما جلب کند. با این کار میتوان افرادی بیشتری را به سمت سایت خود روانه کنید. البته نباید از اینستاگرام نیز غافل بود.

اینستاگرام امروزه به شبکه اجتماعی عظیم تبدیل شده است که استفاده از آن میتواند برند شما را به بسیاری از افراد بشناسد.

ایجاد سر فصل های برتر

سرفصل ها بخش مهمی از محتوای وب سایت شماست و آنها به جذب مخاطبینی که به محتوای شما علاقه مندند کمک میکند. عدم وجود سرفصلهای قانع کننده باعث خواهد شد محتوای شما نادیده گرفته شود و مخاطبان بالقوه به سمت چیزی که جالب تر باشد، حرکت خواهند کرد. در مورد سرفصل هایی که تحسین برانگیز بوده و احساسات مخاطبان را بر می انگیزد، فکر کنید. این کار باعث خواهد شد مخاطبان مورد نظر شما به مطالعه ی محتوای شما ترغیب شوند.

تمرکز بر روی بهینه سازی صفحات

بهینه سازی محتوا در ترافیک وب سایت ها نقش مهمی دارد. شما در این مورد باید به خاصیتalt  تصاویر ، لینک های داخلی ، تگ های متا و ...  توجه بیشتری داشته باشید. بهینه سازی صفحات وب یک استراتژی ترافیکی ارزشمند است که می تواند به افزایش ورود کاربران از طریق موتور های جستجو کمک بسیاری کند. وقتی وب سایت شما نسبت به سایر رقبا در جایگاه بالاتری در موتور های جستجو قرار گرفته باشد، میتواند در چشم مخاطبان، شما را قوی تر از دیگران نشان دهد. 

شروع به قرار دادن پست های مهمان کنید

پست های مهمان یک راه عالی برای به دست آوردن ترافیک بیشتر و  قرار گرفتن در معرض مخاطبان است. در واقع سایت های زیادی وجود دارند که سال ها از شما جلوترند و مخاطبان زیادی دارند. با قرار دادن یک پست مهمان در یک سایت معتبر، میتوانید به اعتبار خود اضافه کنید. با ارائه محتوای ارزشمند در این پست ها میتوانید کاربران را مجبور به بازدید از وبسایتتان کنید.

استفاده از بازاریابی ایمیل

شما می توانید لیستی از ایمیل افرادی که به محتوای شما علاقه مندند را جمع آوری کنید.این کار را میتوانید با در اختیار قرار دادن یک محتوای ارزشمند در قبال دریافت ایمیل آنها انجام دهید. این مورد برای داشتن یک ارتباط پایدار با مخاطبانتان یک کار حیاتی است. به این ترتیب، بازاریابی ایمیل کمک خواهد کرد تا ترافیک وب سایت تان را افزایش داده و به بازدیدهای تکراری از آن اضافه کنید. همچنین ایمیل های تبلیغاتی می توانند برای جذب یک مخاطب جدید مورد استفاده قرار گیرند.

اینفو گرافیک

طراحی یک اینفوگرافیک برای جلب مخاطبان هدف میتواند یک روش بسیار کاربردی باشد و آنها را درگیر موضوع مورد نظر کند. برای مؤثر بودن یک اینفوگرافیک،  باید به آسانی قابل درک باشند، یک اینفوگرافیک معمولا روایت گر یک داستان، یا محتوای منحصر به فرد است، البته باید دقت داشته باشید که طراحی باید زیبا و مختصر باشد. این یک راه جامع برای ایجاد تعامل با مخاطبان است.

بدست آوردن ترافیک برای یک وب سایت می تواند یک چالش واقعی باشد، اما با استراتژی های مناسب می توانید این کار را انجام دهید. برای این کار باید تلاش مستمر داشته باشید و نا امید نشوید. 

منبع: لرن سورس

شهربانو دوستی
۳۱تیر

طراحی وب صنعتی است که پر از فرصت های بی نظیر است که میتواند باعث افزایش درآمد شما شود. وقتی برای یک مشتری وب سایتی را طراحی میکنید بهتر است مشتری شما از امکاناتی فراتر از طراحی و توسعه ی یک وبسایت برخوردار شود. البته امکانات اضافی همیشه خوب است ولی برای شما یک الزام نیست. یکی از این امکانات اضافی ارائه فضای میزبانی وب سایت است.

اگر چه این کار میتواند برای شما درآمد خوبی فراهم بیاورد اما ملاحظاتی وجود دارد که باید حتما آنها را جدی بگیرید. ارائه فضای میزبانی به مشتریانتان برای شما تعهدی بلند مدت را رقم خواهد زد. پس قبل از میزبانی وب سایت هایی که طراحی میکنید در مورد این موضوع به خوبی فکر کنید.

قصد دارید در کجا وب سایت ها مشتریانتان را میزبانی کنید ؟

اولین چیزی که باید در نظر بگیرید این است که میخواهید کجا وب سایت های مشتریانتان را میزبانی کنید. برای مثال آیا میخواهید خودتان سروری را راه اندازی کنید و یا سروری را از یک شرکت برای میزبانی اجاره کنید. مدیریت و راه اندازی یک سرور کاری بسیار زمان بر است و به علاوه شما باید از تجربه و تخصص کافی در این زمینه برخوردار باشید. شما باید بتوانید امنیت یک سرور را به طور کامل برقرار کنید. این ها دلایلی هستند که اکثر فریلنسر ها را ترغیب میکند که به سمت اجاره فضاهای میزبانی وب سایت حرکت کنند.

user

این کار برای شما استرس کمتری دارد و میتواند در هزینه های شما صرفه جویی کند. با این حال هنوز هم با وجود استفاده از شرکت های فراهم کننده فضای هاست ، خطر از دست رفتن اطلاعات وجود دارد. وقتی از این سرویس ها استفاده میکنید ، سطح مشخصی از امکانات در اختیار شما قرار میگیرد. به علاوه شما باید از ارائه پشتیبانی شرکت مورد نظر اطمینان خاطر داشته باشید.

شما میخواهید زمانی که مشکلی به وجود می آید آنها در کنار شما باشند. بنابراین همه این موارد انتخاب یک شرکت میزبانی مناسب را پر اهمیت میکند. مهم است که شما بدانید کارها به خوبی پیش میرود و شما با چه کسانی کار میکنید. با این حال همچنان نمیتوان تضمین کرد ، هیچ مشکلی به وجود نمی آید.

راه اندازی

فراتر از همه ی اینها ،راه اندازی یک فضای میزبانی شامل ملاحظاتی است که باید به آنها دقت داشت.اینکه سیستم عامل شما چی باشد ، از کدام نسخه زبان های سمت سرور استفاد می کنید و .. همه این ها مواردی هستند که باید به آنها دقت کافی داشته باشید. شما باید در مورد مدیریت همه چیز فکر کنید. مثلا کنترل پنل هاست شما قادر است چندین وب سایت را در خود میزبانی کند و یا نه؟ همه چیز برای یک admin در دسترس است؟ آیا ایمیل جز پکیج شما است یا خیر؟ همه اینها مسئولیت شما را به عنوان ارائه دهنده فضا به مشتریانتان افزایش میدهد. شاید در ابتدای کار همه چیز ساده به نظر برسد ولی با گذشت زمان مسئولیت های شما سنگین تر خواهد شد.

زیان های اجتناب ناپذیر

مشتریان همیشه برای شما باقی نخواهند ماند. آنها به دلایل مختلف میتوانند از شما جدا شوند. این میتواند زمانی که شما فضای میزبانی به آنها ارائه داده باشید کمی کار را سخت تر کند. اگر آنها نخواهند همچنان با شما کارکنند ممکن است سایت خود را منتقل کنند.

providingwebhosting

بعضی وقت ها، مشتری ممکن است از کار شما چندان راضی نباشد و به سراغ طراحی دیگر برود ، بعضی مواقع در این حین سایت خود را هم از هاست شما به هاست دیگری منتقل میکند. اگر به مشتریانتان فضای هاست ارائه میدهید باید انتظار برخورد با چنین مشتریانی را هم داشته باشید. بهتر است برای اینگونه مواقع خوب فکر کرده باشید و سیاست های را برای خود مشخص کرده باشید.

مشکل در کسب و کار

هیچ کسی دوست ندارد به این موضوعات فکر کند اما واقعیت این است که زندگی غیر قابل پیش بینی است. همیشه ممکن است برای شما اتفاقات غیر منتظره ای رخ دهد. ارائه فضای میزبانی میتواند این مورد را پیچیده تر کند. اگر مشتریان شما به صورت مستقیم با داده های خود در ارتباط نیستند و برای نگهداری داده های خود بر روی یک هاست به شما پول پرداخت میکنند باید برنامه ای برای روزهایی که ممکن است مشکلی برایتان پیش بیاید بریزید. اگر شما به صورت انفرادی کار میکنید این میتواند برایتان کمی سخت باشد.


شهربانو دوستی
۳۱تیر

شروع کار به عنوان یک فریلنسر حرفه ای وب می‌تواند یک تجربه هیجان انگیز و ترسناک باشد. شما استعداد های خود را در معرض دید دیگران در بازار قرار می دهید و انتظار دارید به موفقیت برسید. اگر شما وقت خود را به طور کامل برای انجام پروژه های فریلنسری آزاد کرده اید، به زودی با چالش های زیادی روبرو خواهید شد. پیدا کردن کار فقط بخشی از این چالش هاست.

یک جمله قدیمی می‌گوید : "در مورد چیزی که می خواهید و آرزویش را دارید دقت کنید". رزرو کردن پروژه‌ها به این معناست که می خواهید آنها را مدیریت کنید. کار بر روی چندین وب سایت مسئولیت شما را بالا می‌برد و شما باید طوری برنامه ریزی کنید که بر روی همه آنها کار کنید. در زیر نکاتی را آوردم که می‌تواند به شما در حفظ مشتریانتان در زمانی که بر روی چندین پروژه کار می‌کنید، کمک کند.

manage-web-clients

اولویت بندی

به صورت ایده آل شما باید با همه پروژه‌ها به طور یکسان رفتار کنی. آخرین باری که این مورد را بررسی کردم متوجه شدم همیشه نمی شود ایده آل رفتار کرد. پس باید راهی برای اولویت‌بندی بین پروژه‌ها پیدا کرد. پروژه هایی که زمان تحویل آنها کوتاه است و می‌تواند برای شما درآمد بیشتری داشته باشد، باید در اولویت شما قرار گیرند. زمان خود را طوری تنظیم کنید که ابتدا بر روی چنین پروژه‌هایی کار کنید و  سپس در زمان باقی مانده می توانید بر روی پروژه‌های کم اهمیت تر تمرکز کنید.

manage-web-clients-01

لیستی از فهرست کارها را برای خود نگهداری کنید

لیست کارهایی که باید برای هر پروژه به صورت جداگانه انجام دهید، را برای خود تهیه کنید. من برای این کار از برنامه Trello استفاده میکنم. این برنامه به من کمک میکند ، کارهایی که تاکنون انجام داده‌ ام و وظایفی که در آینده برای اتمام پروژه باید انجام دهم را مشخص کنم.

اپلیکیشن ها و برنامه ها آنلاین بسیاری وجود دارند که می‌توانند به شما در مشخص کردن کارهایی که باید انجام دهید، کمک کند. با این حال شما می توانید همچنان از اسناد متنی، خودکار و کاغذ استفاده کنید. هدف ما تنها مشخص کردن وظایفی است که باید انجام شود حالا این بستگی به علاقه شما دارد که از کدام روش استفاده کنید.

انتظارات را مشخص کنید

همه ما می‌خواهیم مشتریانمان راضی باشند. اما آیا این مورد به این معناست که هر چیزی را که هر زمان آن‌ها بخواهند باید برآورده کنید؟ آیا شما می توانید همیشه به آنها بگویید : مشکلی نیست، این کار را برای شما انجام میدهم. مسلما نمی توان چنین کاری را انجام داد. در حالی که نمی توان از انجام وظایفی که در دقیقه ی 90 به شما واگذار می شود، شانه خالی کرد اما می توان لیستی از انتظارات مشتری را در همان ابتدا جمع آوری کرد و سپس طبق آنها برنامه ریزی کرد.

با مشخص کردن این لیست می‌توانید زمان انجام هر یک از آنها را مشخص کنید و طبق آنها برنامه‌ریزی کنید. این کار باعث می شود حتی پروژه ها را سریع تر از زمان مربوطه تحویل دهید و در نگاه مشتری به یک ابر طراح تبدیل شوید.

محدودیت های خود را بشناسید

در حالی که بسیار واضح است، بسیاری از ما به اندازه کافی از محدودیت‌های خود در زمان انجام پروژه ها آگاهی نداریم. فقط معتقدیم که فریلنسر ها اعتماد به نفس و استعداد بالایی دارند و اغلب هیچ پروژه‌ای وجود ندارد که از پس آن ها برنیایند. محدودیت ها برای هر کس متفاوت است.

manage-web-clients-03

بعضی از ما شب ها و آخر هفته ها میتوانیم به انجام کار ادامه دهیم ، در حالی که بعضی دیگر برای اوقات فراغت و خانواده خود وقتی را تنظیم می کنند. پس با توجه به محدودیت ها و زمانی که در اختیار دارید پروژه ها را تحویل بگیرید.

 


شهربانو دوستی
۳۱تیر

طراحی وب همیشه در حال تغییر بوده است و آینده نوید بخشی برای آن متصور است گرایش های جدید هر روز ظاهر می شوند. به نظر می‌رسد الگوریتم های گوگل همه را مجبور به پیروی از اصول سئو کرده‌اند.

طراحی وب ، بهینه سازی آن و فراوانی دستگاه هایی که مردم در حال استفاده از آن هستند، طراحی وب را به شدت گسترده کرده است همه اینها باعث سردرگمی کاربران طراحی وب شده است.

webdesign

اگر شما یک مشتری طراحی وب هستید و یا اینکه می خواهید وب سایت خود را داشته باشید چند نکته کلیدی وجود دارد که باید بر روی آنها تمرکز کنید و تلاش کنید و آنها را بشناسید و درک کنید. من این نکات را در این مقاله لیست کرده ام :

برند تجاری خود را مشخص کرده و به آن تکیه کنید

گرایشات هر روز ظاهر میشود و روزی دیگر از بین می روند. عناصر طراحی وب طور چشمگیری هر ساله تغییر می کند. اما برند شما تغییر نخواهد کرد و آن چیزی خواهد بود که شرکت شما را منحصر به فرد می کند. اگر  گرایشی با مشخصات مورد نظر شرکت شما مطابقت نداشته باشد به سادگی از آن عبور کرده و آن را کنار بگذارید. بر روی تغییراتی تمرکز کنید که تکمیل کننده ماموریت  و هدف شرکت شماست. این کار به شما کمک خواهد کرد که به‌روزرسانی‌های معنی‌داری را پیدا کنید.

بر روی طراحی واکنشگرا سرمایه گذاری کنید

هر چه زمان پیش می‌رود مردم به سمت استفاده بیشتر از دستگاه‌هایی مثل موبایل و تبلت رو می‌آورند. اگر وب سایت شما نتواند در چنین دستگاه‌هایی به خوبی نمایش داده شود، بخش بزرگی از مشتریان خود را از دست خواهید داد. بر روی توسعه وب سایتی تمرکز کنید که در صفحه نمایش های مختلف به خوبی نمایش داده میشود. طراحی واکنشگرا امروزه یک ضرورت است.

responsive

از یک هاست قابل اعتماد استفاده کنید

همانطور که طراحی تغییر می کند بعضی از جنبه های وب سایت همچنان بی تغییر باقی خواهند ماند. بدون یک هاست میزبانی قابل اعتماد با مشکلات زمانبندی روبرو خواهید شد و نمی‌توانید به صورت کامل از پلتفرم خود استفاده کنید.

یک هاست خوب بکاپ منظمی را برای شما فراهم می آورد و به صورت خودکار خود را ارتقا داده و قابلیت گسترش پذیری را برای وب سایت شما فراهم می‌آورد. زمانی که به دنبال هاستی برای وب سایت خود می گردید از کمپانی‌هایی با سابقه طولانی و مناسب استفاده کنید.

بر روی سادگی تمرکز کنید

سادگی فراتر از داشتن ظاهر ساده برای یک وب سایت و تجربه کاربری آن است. مطمئن شوید وبسایت شما با جریان گرایشات مختلف سازگار است شما باید بتوانید به سادگی و بدون کمک یک توسعه دهنده جنبه‌های طراحی، محتوا و قسمتهای مختلف وب سایت خود را تغییر دهید. به شرکت طراحی وب سایت خود رجوع کرده و مطمئن شوید ابزارهای مورد نیاز شما (سیستم مدیریت محتوا) را که برای مدیریت وب سایت در آینده به آنها نیاز دارید، در اختیار شما قرار میدهد.

بر روی یک چشم انداز تیمی برای وب سایت خود تمرکز کنید

چه شما یک تیم خانگی برای وب سایت خود داشته باشید و چه بر روی همکاران خود تکیه کنید، این مهم است که آنها اهداف بلند مدت کسب و کار شما را درک کنند. وب سایت شما باید هر روز آپدیت شود، پس برای جلوگیری از مرگ تدریجی کسب و کارتان از تیم مناسبی برای این کار استفاده کنید. 

امنیت از بالاترین اولویت برخوردار است

امنیت آنلاین یک سرمایه گذاری برای شرکت و آینده وب سایت شما خواهد بود. حفره‌های امنیتی می تواند به اطلاعات مشتری شما آسیب بزند و بر روی فاکتورهای سئوی وب سایت شما تاثیر بگذارد و یا تاثیرات منفی دیگری بر روی استراتژی وب سایت شما داشته باشد. استفاده از پلاگین های امنیتی، داشتن سیستم بک آپ منظم و بررسی دائم امنیتی می تواند از بروز حوادث امنیتی ویرانگر جلوگیری کند.

security

هیچگاه لینک ها را فراموش نکنید

اگرچه این قسمت ممکن است جالب نباشد، اما همیشه لینک ها را بررسی کنید تا مطمئن شوید همه آنها به درستی عمل می کند. لینک هایی که مشتریان شما را به هیچ قسمتی از وبسایتتان هدایت نمی کنند، نمی توانند کمکی به شما بکنند. همچنین باید دقت داشت که لینک سازی صوری برای سئو می‌تواند شما را به عقب برگرداند. الگوریتم های گوگل هر روزه در کشف لینک سازی‌ های دروغین قوی‌تر می‌شوند. بر روی لینکهای تمرکز کنید که طبیعی بوده و به دلیل کیفیت محتوای شما ایجاد شده اند.

روی تمرینات سئو تمرکز کنید

سئو به طور مداوم تغییر می‌کند. همیشه باید یک استراتژی بلندمدت سئو برای هر کسب و کاری وجود داشته باشد. زمانی را در نظر بگیرید و بر روی کلمات کلیدی که مخاطبان شما در جستجوی آن هستند ، تمرکز کنید. مطمئن شوید از عنوان های منحصر به فرد استفاده میکنید. همچنین از تگ های متا و دیگر استراتژی های سئو برای رسیدن به موفقیت در بازار استفاده کنید.

ناوبری وب سایت خود را ساده سازی کنید

بازدید کنندگان وب سایت شما دوست ندارند با عبور از چندین صفحه به اطلاعات مورد نیازشان دسترسی پیدا کنند. به جای طراحی یک وب سایت با معماری یک موزه قدیمی ، سعی کنید تمام اطلاعات مورد نیاز کاربران حداکثر با سه کلیک از صفحه اصلی در دسترس آنها باشند.

بر روی محتوا سرمایه گذاری کنید

محتواهای آنلاین دارای عمر کوتاهی هستند. چیزی که امروز شما بر روی وبسایت تان قرار می دهید ممکن است در هفته های آینده نامربوط و به درد نخور باشد. با اصلاح محتوا آن را بازیابی کرده و تغییراتی در عنوان آن اعمال کنید. به روز رسانی منظم محتوای یک تاکتیک مفید سئو بوده و می‌تواند در آینده باعث بهبود تجارت شما شود.

اجتماعی باشید

بسیاری از مردم وب سایت ها را از طریق شبکه های اجتماعی پیدا  میکنند. اگر اطلاعاتی از شرکت شما در این شبکه ها وجود نداشته باشد بخشی از مشتریانی که از این طریق می توانید به دست آورید را از دست داده اید. اطمینان حاصل کنید محتواهایی که روزانه برای وبسایت خود تولید می کنید از طریق رسانه‌های اجتماعی هم در دسترس باشند. از ابزارهای آنالیز کاربران برای به دست آوردن تعداد کاربرانی که هر روزه از طریق شبکه های اجتماعی وارد وبسایت شما می شود استفاده کنید.

social

اعتبار آنلاین خود را مدیریت کنید

هر کسی که حضور آنلاین در اینترنت دارد، دارای اعتباری آنلاین است. با توجه به ماهیت ویروسی برخی محتواها، دقت داشته باشید که محتوای نادرست می‌تواند به اعتبار شما در فضای مجازی خدشه وارد کند. اطمینان حاصل کنید که در اینترنت در مورد سازمان شما چه چیزهایی گفته می شود و به هرگونه نظر منفی در مورد سازمانتان سریع و به صورت مناسب پاسخ دهید.

از ریسک های محاسبه شده استفاده کنید

زنده ماندن و رشد کردن در اینترنت دو چیز متفاوت است . شما می توانید به مدت ۵ سال وب سایت خود را به روز رسانی نکنید. با این حال وبسایت شما در اینترنت زنده است ولی به طور قطع به اهداف خود دست پیدا نمی کنید و در این صورت وب سایت شما یک دارایی راکد و مضر است. واریزهای محاسبه شده وبسایت خود را رشد دهید. سعی کنید از ایده های جدید برای رشد مخاطبان خود استفاده کنید.

منبع

منبع: لرن سورس


شهربانو دوستی
۳۱تیر

برای یک طراح وب (مخصوصاً کسانی از ما که در خانه کار می کنند) عادت های خوب سلامتی می تواند به آسانی در دستور کار قرار بگیرد. وقتی انقدر کار زیاد برای انجام دادن وجود دارد چه کسی حتی زمان فکر کردن به ورزش را دارد؟

همه ما تمایل داریم پروژه های خود را یکی پس از دیگری انجام دهیم. بخشی از این تمایل به خاطر علاقه ای است که به کارمان داریم برای همین حاضریم کمی فشار را تحمل کنیم اما هیچ کدام از ما نمی توانیم از زمان فرار کنیم. دیر یا زود مشکلات جسمی ما را فرا خواهد گرفت. برای من این لحظه در سال ۲۰۱۳ رخ داد، زمانی که فهمیدم به دیابت نوع یک مبتلا شدم.

healthy-freelancer

برای آشنایی شما با این بیماری باید بگویم این بیماری نوعی خود ایمنی برای بدن است که سیستم امنیتی بدن به لوزالمعده حمله می کند. اگرچه عادت های بد من به طور مستقیم در مبتلا شدن به این بیماری نقش نداشتند. ولی به سرعت فهمیدم که با ادامه این عادت های نامناسب با مشکلات هولناک تری روبرو خواهم شد.

با این حال شما نیاز ندارید به بیماری مزمنی مبتلا شوید تا تغییراتی را در خود ایجاد کنید. در زیر نکاتی را آورده ام که به شما کمک می کند همچنان که یک طراح خوب هستید سالم هم باشید.

سلامت روانی خود را جدی بگیرید

یکی از بزرگ‌ترین موانعی که من با آن روبرو بودم کنترل سطح استرس بود. هنوز هم روزهای وجود دارد که با این مشکل روبرو می شوم. اما به زودی متوجه شدم که تا جایی که ممکن است باید خودم را از استرس دور کنم. زیرا زمانی که شما استرس دارید هیچ کاری نیست که بتوانید به درستی انجام دهید. برای این کار خودم را وادار به ورزش ، رفت و آمد با دوستان و حتی بلند شدن ساده از صندلی کامپیوتر خود می کنم.

mental-health

سلامت روان شما بر همه چیز زندگی شما تاثیر می گذارد. بنابراین برای داشتن روانی سالم تلاش کنید. کارهایی که برای سلامت روان خود باید انجام دهید بسته به علایق و شخصیت شما متفاوت است. هر چیزی از تکنیک های ذهنی گرفته تا گذراندن وقت با دوستان و یا حتی مشاوره از یک فرد حرفه ای می تواند در این زمینه به شما کمک کند.

اولین قدم برای حرکت به سوی داشتن روانی سالمتر ، صادق بودن با خود است. شاید بهتر باشد در بعضی از اوقات در موقعیت انکار قرار بگیرید. اما اگر حس می کنید گزینه های زیادی ندارید، فرصت نفس کشیدن به خود بدهید. در این صورت ممکن است به راه حل مناسبی دست پیدا کنید. سلامت روانی برای داشتن جسمی سالم حیاتی است. لازم نیست در هر چیز بهترین باشید. فقط سعی کنید بهترین نسخه از خودتان باشید. این کار حتی به خلاقیت شما هم کمک خواهد کرد.

زندگی را نشسته ادامه ندهید

آیا تا به حال به ساعتهایی که ساکن بر روی یک صندلی کار میکنید، فکر کرده اید؟ شغل ما اقتضا می‌کند ساعت‌های طولانی بر روی یک صندلی بنشینیم که اصلا برای سلامتی مناسب نیست. با این حال زمانی که مشغول نوشتن کد و عیب یابی برنامه هستید اصلا متوجه گذشت زمان نیستید. این یکی از عادات بدی است که می تواند به سلامتی شما آسیب بزند. نشستن زیاد و طولانی میتواند باعث کمردرد و درد در ناحیه گردن شود. علاوه بر این نشستن زیاد باعث اضافه وزن در طول زمان می شود.

راه های زیادی برای حل این مشکل وجود دارد. بعضی مردم از میز های ایستاده و یا میزهایی که به شما اجازه می دهد بنشینید و یا بلند شوید، استفاده می‌کنند. اینها می‌تواند تغییرات مثبتی را ایجاد کند. اما ساده ترین و ارزانترین روش هایی که شما می توانید از آن استفاده کنید، حرکت کردن و پیاده روی است. اگر میتوانید روزانه بعد از ناهار ۱۵ دقیقه پیاده روی کنید.

healthy-freelancer

علاوه بر این از یک دستگاه هشدار دهنده در زمان نشستن استفاده کنید و هر نیم ساعت با هشدار از جای خود بلند شوید و چند قدم بزنید. این کار حتی می‌تواند احساس خوبی به شما منتقل کند. در نهایت نوعی برنامه تمرینی متوسط و یا شدید راهی عالی برای کاهش استرس و بهبود وضعیت فیزیکی شما خواهد بود. البته من شخصا مایل به بیرون رفتن از خانه نبودم، برای همین از تردمیل استفاده می کنم (۲۰ دقیقه در روز). این کار استرس من را از بین میبرد.

اجتناب از بعضی غذاها

 اگر شما در منزل کار می‌کنید غذا یک وسوسه بزرگ است. حالا این غذا چه یک غذای خانگی باشد و یا یک فست فود آماده. زمانی که دیابت خود را تشخیص دادم، غذا بزرگترین مشکلی بود که با آن کنار آمدم. زمانی که نوشیدنی های پرکالری و غذاهای پرچرب را باید از رژیم غذایی خود حذف میکردم.

خیلی وقتها ترک عادات غذایی نامناسب خیلی سخت است. البته من نمیخواهم اینجا برای شما نقش یک پلیس غدایی را بازی کنم. نکته‌ای که می‌خواهم بیان کنم این است که غذاهای نامناسب زمانی که شما یک طراح وب هستید می‌تواند ترکیبی خطرناک باشد. پس توصیه دوستانه من به شما اعتدال است.

healthy-freelancer

از کار خود لذت ببرید

بسیاری از ما چون از خلاقیت لذت می بردیم تبدیل به یک طراح وب شدیم. اگر چه فشارهای این حرفه زیاد است اما مهم این است که بدانیم برای چه به این حرفه قدم گذاشته ایم. سایت هایی که طراحی می کنید دچار مشکل خواهند شد، مشتریان شما را سرزنش میکنند. با مشکلات زیادی در این راه مواجه می شوید.

همه اینها جزئی از کار شما هستند و به جای ترس از آنها بهتر است آنها را در برنامه و چشم انداز خود پیش‌بینی کنید. آنها را جزئی از کار خود بدانید. در این صورت می‌توانید به تعادل ذهنی و جسمی بهتری دست بیابید. به زودی خواهید فهمید چیزهایی که به عنوان چالش های بزرگ برای شما تلقی میشدند دیگر نمی تواند شما را از پای درآورند. 
 

منبع: لرن سورس


شهربانو دوستی
۳۱تیر

صنعت توسعه و طراحی سایت هر روز در حال پیشرفت است و به دلایل مشخصی هر روز به سرعت رشد آن افزوده می‌شود. افزایش تعداد شرکت ها و کمپانی هایی که کسب و کارشان را به اینترنت گسترش داده‌اند باعث شده است تقاضا برای طراحی سایت همیشه وجود داشته باشد اگر شما یادگیری طراحی سایت را تازه شروع کرده اید و یا یک توسعه دهنده وب سایت هستید، برای موفقیت در این صنعت به مجموعه ای از مهارت های کلیدی نیاز دارید. در این مقاله من به ۱۰ مهارت کلیدی اشاره خواهم کرد که برای یادگیری بعضی از آنها نیاز به کار و تلاش جدی دارید.

desingweb

۱.HTML

داشتن مهارت و تسلط به زبان نشانه گذاری html همیشه بخش مهمی از فرایند طراحی سایت بوده است. به  عبارت دیگر می‌توان گفت نقطه ورود بسیاری به صنعت طراحی سایت یادگیری زبان html بوده است. در نهایت html پایه و اساس طراحی یک وب سایت محسوب می شود.

این زبان یکی از مهمترین و اولین زبانهای است که یک طراح سایت باید آن را یاد بگیرد حتی اگر از سیستم های مدیریت محتوا و ویرایشگر های آماده استفاده می‌کنید، دانستن این زبان خالی از لطف نیست و به شما کمک می کند بر روی این ابزار ها کنترل بیشتری داشته و از نحوه عملکرد آنها آگاه باشید. امروزه هر کسی که در صنعت طراحی سایت کار حرفه ای انجام می دهد، با زبان html آشنا بوده و حتی اگر از این زبان به صورت حرفه ای استفاده نکند، حتما دانش پایه ای از آن خواهد داشت.

۲.CSS

در حالی که از html برای ساختمان و اسکلت بندی یک وب سایت استفاده می شود. از زبان CSS برای زیبا سازی و طراحی نمای یک وب سایت استفاده می کنیم. از این رو زبان CSS هم یکی از مهمترین زبان هایی است که طراحان سایت باید به آن مسلط باشند. CSS یکی از مهارت های لازم و ضروری برای طراحان و توسعه دهندگان front-end است.

اگرچه یادگیری این زبان برای توسعه دهندگان back-end می تواند مفید باشد ولی آنچنان که تسلط به آن برای توسعه دهندگان front-end اهمیت دارد برای توسعه دهندگان back-end مهم نیست.

توسعه دهندگانی که به CSS مسلط هستند قادر خواهند بود وب سایت ها و برنامه هایی با طراحی بهتر و جذاب‌تر ایجاد کنند در بسیاری از موارد یادگیری HTML و CSS در کنار یکدیگر انجام می‌شود. زیرا این زبان ها  مکمل همدیگر بوده و استفاده از آن ها در نهایت منجر به طراحی صفحه ای زیبا و کارا خواهد شد.

۳.حس طراحی

داشتن حس خوب طراحی برای طراحان حرفه ای ( کسانی که بیشتر وارد بخش طراحی می شوند) از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این خیلی فراتر از دانستن ساده استفاده از چندین رنگ در کنار همدیگر است. شما باید دانش کافی از عناصر طراحی، اصول طراحی پایه، اصول تایپوگرافی، نحوه استفاده از تصاویر و غیره را داشته باشید.

باید درک کافی از نحوه ارتباط کاربران با طراحی سایت را داشته باشید. در این صورت می‌توانید یک طرح جذاب را برای یک وبسایت خلق کنید. در حالی که داشتن مهارت های طراحی اصلا چیز بدی نیست، حرفه ای هایی که بیشتر بر روی توسعه سایت تمرکز دارند لازم نیست این مهارت‌ها را داشته باشند. البته اگر شما به عنوان یک فریلنسر و به تنهایی کار می کنید و تمام جنبه های مختلف سایت توسط خودتان طراحی می‌شود، باید دانش خوبی از طراحی داشته باشید.

۴.JavaScript و Ajax

جاوا اسکریپت یک عنصر تعاملی مهم برای یک وب سایت محسوب می‌شود و توسعه‌دهندگان وب قبل از هر چیزی باید دانش کافی از آن داشته باشد. از این زبان به خصوص در زمان تعامل بین html و css در موقع طراحی سه لایه وب استفاده می‌شود.

طراحان وب لازم نیست این زبان را یاد بگیرند (مگر در مواردی که بخواهند در بخش توسعه دهندگان front-end کار کنند) و در بیشتر موارد دانش پایه از این زبان برای آنها کافی است. توسعه‌دهندگان وب سایت حتما باید این زبان را یاد بگیرند چرا که امروزه نقش مهمی در همه وب سایت ها ایفا می کند.


۵.PHP و ASP.NET

برنامه نویسی صفحات وب شما را ملزم می‌کند که حداقل یک یا دو زبان برنامه نویسی را یاد بگیرید. زبان‌های زیادی برای برنامه نویسی سمت سرور یک وب سایت استفاده می شود. اما من در تیتر این پاراگراف از محبوب ترین زبان ها استفاده نموده ام. PHP یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی وب سایت است که به دلیل سورس باز بودنش توانسته بخش بزرگی از بازار را به دست آورد.

این زبان دارای جامعه بزرگی از برنامه نویسان است در اینترنت منابع بسیاری را می توان برای یادگیری زبان php به دست آورد. طراحان وب نیاز به یادگیری زبان های برنامه نویسی ندارند اما توسعه دهندگان وب حداقل باید بر یک زبان سمت سرور مسلط باشند. ASP.NET  نیز محصول شرکت مایکروسافت است این تکنولوژی از زبان سی شارپ برای برای برنامه نویسی سمت سرور استفاده می‌کند. مزیت استفاد از ASP.NET پشتیبانی همه جانبه مایکروسافت (غول نرم افزای جهان) از آن است.

۶.پشتیبانی از موبایل

در دنیای امروز وب،از انواع مختلفی از دستگاه ها و صفحه نمایش هایی با اندازه های متفاوت استفاده می شود . به همین دلیل، وبسایت ها باید بتوانند از  طیف وسیعی از دستگاه های کاربر با با استفاده از طراحی واکنش گرا  پشتیبانی کنند .

توانایی طراحی سایت هایی که در دستگاه های مختلف به خوبی نمایش داده شوند و همچنین توانایی نوشتن کوئری های media در زبان  CSS برای ایجاد وب سایت های واکنش گرای حرفه ای بسیار مهم است. پشتیبانی از موبایل فراتر از طراحی وبسایتهای واکنش گراست. اگر بتوانید اپلیکیشن های موبایل را توسعه دهید ، مخصوصا آنهایی که با وب سایت ها ارتباط برقرار میکنند . به طور فزاینده ای دنیای تلفن همراه ما بسیار جذاب کرده اید.

۷.مهارت های خدمات مشتری

در حالی که مهارت های خدمات مشتری یک مهارت فنی نیست، داشتن مهارت های خوب خدمات مشتری یک عنصر کلیدی درحرفه ی طراحی وب سایت محسوب میشود. اگر شما برای یک سازمان کار میکنید و یا به عنوان یک فریلنسرآزاد مستقلا عمل میکنید، باید با افراد ارتباط برقرار کنید ، ایده های طراحی را ارائه دهید و روابط را مدیریت کنید.

مهارت های عالی خدمات مشتری به شما در همه این موارد کمک می کند. بله، شما به مهارت های فنی حرفه ای حتما نیاز دارید، اما حتی بهترین طراحان و توسعه دهندگام وب هم در صورتی که نتوانند راه حل مناسبی را به مشتریان خود ارائه دهند، شکست خواهند خورد.

۸.جستجوگرها

بهینه سازی برای موتورهای جستجو  و یا SEO، برای هر کسی که وب سایتی را ایجاد می کند، مفید است. عوامل متعددی وجود دارد که بر رتبه بندی سایت در موتورهای جستجو تاثیر می گذارد، از محتوای یک سایت گرفته تا  لینک های ورودی به آن سایت، سرعت دانلود و عملکرد آن و همچنین قابلیت دستیابی به آن در تلفن همراه و .. همه و همه بر روی سئو تاثیر گذار هستند.

طراح وب باید به همه ی این موارد توجه داشته باشد و سایت را طوری طراحی کند که برای موتور های جستجو جذاب تر باشد .طراحان و توسعه دهندگان وب اگر حداقل اصول SEO را بدانند رزومه ی مطلوب تری خواهند داشت. 

۹.مدیریت وب سرور

دانستن حداقلی در مورد وب سروری که وب سایت شما بر روی آن در حال اجرا است، می تواند به شما در حل مشکلات احتمالی کمک کند . اکثر طراحان وب احساس می کنند که می توانند سرور را نادیده بگیرند، اما اگر بدانید که چگونه یک سرور به درخواست های ارسالی پاسخ می دهد، می توانید یک سایت بهتر و با عمکردی بالاتر طراحی کنید .

طراحان وب لازم نیست بدانند که چگونه یک سرور را مدیریت کنند اما می توانند از دانستن چیزهای ساده بهره مند شوند تا بتوانند به طور مؤثرتر با مدیران سرور ارتباط برقرار کنند. اما توسعه دهندگان وب باید بیشتر در مورد سرور یاد بگیرند تا بتوانند اسکریپت ها و برنامه های خود را عیب یابی کنند.

۱۰.مدیریت پروژه

مدیریت پروژه یک مهارت شغلی حیاتی در هر صنعتی است و طراحی وب از این مورد استثناء نیست. مهارت های مدیریت پروژه به شما کمک می کند تا یک پروژه را در مسیر مناسبی حفظ کنید و مطمئن شوید که پروژه موفق می شود. این کار باعث میشود مدیری که با آن کار میکنید عاشق شما شود. طراحان و توسعه دهندگان وب هر دو از دانستن مدیریت پروژه سود می برند.چه شما در یک سازمان آژانس کار می کنید و یا به عنوان یک طراح وب مستقل، توانایی مدیریت پروژه یک مهارت بسیار مفید است.


شهربانو دوستی
۳۱تیر

"طراح وب" یک عبارت امن ، همه جانبه و عمومی است و به طور کلی کاری که انجام میدهید را به مردم می گوید ، بدون اینکه آنها را با عنوان شغلی خاصی درگیر کند که شخص خارج از این صنعت آن را نمی فهمد. اصطلاح "طراح وب" به عنوان یک کلمه عمومی و در مواردی  مانند زمانی که با شخصی صحبت می کنید که در وب حرفه ای نیست ، بسیار مفید است. اما زمانی که شما با کسی در صنعت وب صحبت می کنید، این تعمیم ممکن است به اندازه کافی برای توضیح آنچه که شما انجام  میدهید کافی نباشد.

develop

در حقیقت، بسیاری از افراد از دو اصطلاح "طراحی وب" و "توسعه وب" به صورت مترادف استفاده می کنند، اما معنی این دو باهم بسیار متفاوت است. اگر شما به دنبال یک شغل جدید در صنعت طراحی وب هستید یا اگر شخصی هستید که به دنبال استخدام افراد حرفه ای  برای ساختن وب سایتی برای شرکتتان هستنید، باید تفاوت بین این دو اصطلاح و مهارت های آن ها را بدانید. پس بیایید در پایین نگاهی به تفاوت این دو کلمه بیاندازیم.

طراحی وب چیست؟

طراحی وب رایج ترین واژه برای متخصصان این صنعت است. اغلب، زمانی که کسی می گوید یک طراح وب است، به مجموعه وسیعی از مهارت ها اشاره می کنند که یکی از آنها طراحی قسمت جلویی (ظاهر و قالب یک سایت) یک وب سایت است. بخش  "طراحی" این معادله مربوط به قسمت مشتری یا بخش جلویی وب سایت می باشد. یک طراح وب با چگونگی طراحی ظاهری یک وب سایت و نحوه ی ارتباط کاربران با آن سر و کار دارد. به این طراحان گاهی اوقات "طراحان تجربه کاربری" و یا "طراحان UX" نیز گفته میشود.

web-design

یک طراح با تجربه ی وب می داند چگونه از اصول طراحی برای طراحی یک وب سایت استفاده کند تا آن وب سایت عالی به نظر برسد. آنها همچنین میدانند چگونه سایت هایی را طراحی کنند که کاربر پسند باشد . طرح های آنها با آن چیزی که مشتری میخواهد کاملا مطابقت دارد  و مشتری در تجربه ای که در گشت و گذار در سایت خواهد داشت لذت خواهد برد. طراحان وب کاری بیشتر از زیبا سازی یک وب سایت را انجام میدهند. آنها واقعا قابلیت استفاده از یک رابط کابری وب را دیکته می کنند.

توسعه وب چیست؟

توسعه وب به دو دسته تقسیم می شود : توسعه ی Front-end و توسعه ی back-end . برخی از مهارت های این دو یکی بوده و با هم همپوشانی دارند، اما در حرفه طراحی وب از هر کدام برای اهداف خاصی استفاده میشود. یک طراح Front-end، طراحی ظاهری یک وبسایت را که توسط طراحان بصری از قبل ایجاد شده را کدنویسی میکند.

developing

آنها این کار را با استفاده از زبان های  HTML و CSS انجام میدهند. یک توسعه دهنده Front-end از HTML برای ساختار سایت، از CSS برای تعیین سبک و طرح بصری، و برای ایجاد تعاملات و رویداد ها در صفحه از جاوا اسکریپت استفاده میکند. برای برخی از سایت های کوچک، توسعه Front-end ممکن است تنها نوعی از توسعه باشد که نیاز است.در حالی که برای پروژه های بزرگتر و پیچیده تر، توسعه back-end نیز باید انجام شود. توسعه back-end با برنامه نویسی پیشرفته تر و تعاملات بیشتر در صفحات وب سر و کار دارد.

یک توسعه دهنده back-end بر چگونگی کار وب سایت تمرکز میکند. آنها مشخص میکنند که کاربران چطور با قسمت های مختلف سایت در ارتباط باشند و نحوه ارتباط به چه شکلی باشد. این موارد می تواند شامل کدنویسی برای ارتباط با یک پایگاه داده باشد و یا ایجاد ویژگی هایی مانند سبدهای خرید الکترونیکی که به درگاه های پرداخت آنلاین و ... متصل می شوند.

توسعه دهندگان حرفه ای وب  میدانند چگونه CGI و اسکریپت هایی مانند PHP را برنامه نویسی کنند. آنها همچنین درباره نحوه کارکرد فرم های وب و چگونگی استفاده از بسته های نرم افزاری مختلف و API ها (رابط برنامه نویسی نرم افزار) اطلاعات و تجربه کافی دارند. آنها همچنین میدانند چگونه  از اتصال انواع نرم افزار به یکدیگر (برای ایجاد راه حل هایی که نیازهای خاص مشتری را برای حضور آنلاین برآورده می کنند)، استفاده کنند.

 توسعه دهندگان back-end هم ممکن است نیاز داشته باشند قابلیت های جدیدی را از ابتدا برنامه نویسی کنند، زیرا ممکن است هیچ بسته نرم افزاری و یا کدی از قبل نوشته شده برای آن وجود نداشته باشد.

بسیاری از مردم سعی میکنند اطلاعاتی از همه این فیلد ها داشته باشند

در حالی که برخی از متخصصان وب، تنها بر روی قسمتی از شغل طراحی سایت تمرکز میکنند، بسیاری دیگر سعی میکنند اطلاعاتی در مورد همه بخش های این شغل داشته باشند. آنها ممکن است با استفاده از برنامه هایی مانند Adobe Photoshop  طراحی بصری یک وب سایت را انجام دهند و از طرفی دیگر اطلاعاتی هم در مورد HTML و CSS داشته باشند و بخشی از صفحات اصلی را کد نویسی کنند.

adham-dannaway-designer-coder

داشتن این دانش متقابل در واقع بسیار مفید است زیرا باعث می شود وابستگی شما به دیگران در برخی موارد کاهش یابد. یک طراح بصری که می داند چگونه صفحات وب ساخته می شود، بهتر میتواند در نرم افزار های مربوطه طرح مورد نظر را ایجاد کند. به طور مشابه، یک توسعه دهنده وب که  اصول اولیه طراحی و ارتباطات بصری را میداند، می تواند گزینه های هوشمندانه ای را انتخاب کند  و صفحات را کد نویسی کند.

در نهایت چه شما این دانش های متقابل را داشته باشید و یا خیر، زمانی که میخواهید وارد این شغل شوید یا به دنبال فردی هستید که بر روی سایت شما کار کند، باید بدانید که دقیقا دنبال چه تخصصی هستید : طراحی وب و یا توسعه وب. مهارت هایی که برای آن کسی را استخدام می کنید، نقش مهمی در هزینه های شما خواهند داشت.

منبع: لرن سورس


شهربانو دوستی