طراحی سایت | برنامه نویسی

آموزش طراحی سایت و برنامه نویسی

طراحی سایت | برنامه نویسی

آموزش طراحی سایت و برنامه نویسی

چطور سرعت وب سایت خود را افزایش دهیم؟

دوشنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۸، ۱۲:۰۸ ب.ظ

سرعت بالای وب سایت شما به معنای راحتی بیشتر برای بازدیدکنندگان است. سرعت سایت می تواند باعث موفقیت وب سایت شما شود. بدون زمان بارگذاری قابل قبول برای صفحه، بازدید کنندگان بی حوصله می شوند و سایت شما را ترک می کنند، یا بدتر از آن، ممکن است هیچوقت دیگر به سایت شما بر نگردنند.

سرعت پایین برای یک وبسایت به عنوان یک نقطه ضعف بزرگ در نظر گرفته میشود ، به طوری که موتورهای جستجو مانند گوگل سایت شما را در رتبه ی پایینی قرار می دهند تا به کاربران خود را با راه حلی سریعتر برای اطلاعاتی که در جستجوی آن هستند کمک کنند.

speedup

سرعت پایین یک وب سایت فراتر از نارحت کردن کاربران شما،  می تواند به طور قابل توجهی بر بسیاری از فاکتور های مرتبط با UX، میزان جست و جو، SEO و ترافیک کلی سایت تاثیر بگذارند.

برای بهبود سرعت بارگذاری صفحات سایت چه کاری می توانید انجام دهید؟ در این مقاله جواب این سوال را به شما خواهم داد. فاکتور هایی که بر سرعت یک وبسایت تاثیر می گذارند عبارت اند از :

سرور و یا هاستی که سایت شما بر روی آن میزبانی میشود

شرکت هاستینگ شما و ظرفیت سرورهایی که سایت شما بر روی آن قرار گرفته است، تأثیر مستقیمی بر سرعت بارگذاری صفحات وب سایت شما برای بازدیدکنندگان خواهد داشت. وب سایت های کوچک ممکن است از میزبانی وب استفاده کنند، در حالی که وب سایت های بزرگتر بهتر است برای بدست آوردن حداکثر منابع یک سرور از سرور های مجازی استفاده کنند.

سایت هایی خیلی بزرگ باید برای پشتیبانی از ذخیره سازی فایل ها و ترافیک روزانه خود از سرور های اختصاصی استفاده کنند . انتخاب یک شرکت هاستینگ خوب و انتخاب پلنی از آن که برای سایت شما مناسب باشد میتواند در کارایی و سرعت بارگذاری صفحات تاثیر زیادی داشته باشد.

فایل های موجود در صفحه شما

هرچه حجم فایل های شما یک صفحه بزرگتر باشد، زمان بیشتری برای بارگذاری صفحه لازم است. ذخیره سازی فایل ها به روش مناسب ، حذف فایل های غیر ضروری و فشرده سازی فایل های بزرگتر میتواند بر روی سرعت بارگذاری صفحات شما تاثیر زیادی بگذارد . با کاهش تعداد فایل های غیر ضروری و فشردهسازی فایل های بزرگتر مانند تصاویر، فیلم ها و سایر گرافیک ها، سایت خود را برای بارگیری سریعتر صفحات بهینه سازی کنید.

پلاگین ها

پلاگین هایی که نیاز به مقدار زیادی نیازمندی برای بارگذاری دارند وب سایت شما را آهسته می کند. اطمینان حاصل کنید از کد های بهینه تری برای طراحی وب سایتتان استفاده میکنید و سعی کنید تا جای ممکن بر روی پلاگین ها تمرکز نکنید. در صورت امکان پلاگین های غیر ضروری را غیرفعال و یا حذف کنید.

سازگاری مرورگرها

انواع قدیمی تر مرورگرها ممکن است مشکلات سازگاری با استراتژیهای جدید HTML داشته باشند. سعی در قرار دادن کد های زیاد در سایتتان برای سازگار کردن آن با مرورگر های قدیمی با استفاده از تاکتیک های برنامه نویسی قدیمی، به سرعت سایت شما آسیب می رساند.

حجم ترافیک

ترافیک بالاتر یک وبسایت باعث میشود آن وب سایت به پهنای باند بیشتری نیاز داشته باشد. اگر سایت شما پهنای باند کافی نداشته باشد، می تواند عملکرد سایت را
کند، کند. اطمینان حاصل کنید که سرویس میزبانی شما پهنای باند لازم برای پشتیبانی از ترافیک سایت شما را ارائه می دهد.

در ادامه به روش هایی اشاره خواهم کرد که میتواند باعث افزایش سرعت سایت شما شود :

فایل ها را ترکیب و کوچک سازی کنید

فایل ها و کد های خود را بررسی کنید تا اطمینان حاصل کنید که هیچ فرصتی را برای از بین بردن فایل های غیر ضروری و یا ترکیب کد ها برای کارآیی بیشتری از دست نداده اید. معمولا میتوان فایل ها جاوا اسکریپت و css را کوچک سازی کرد.

از بارگذاری غیر همزمان برای فایل ها جاوا اسکریپت و CSS استفاده کنید

این اسکریپت ها را می توان به دو شیوه مختلف بارگذاری کرد. شیوه های سنتی HTML به شما می گوید که جاوا اسکریپت را در بخش head از صفحه خود قرار دهید. این کار باعث تاخیر در بارگذاری محتوای موجود در بدنه صفحه میشود. با اجرای بارگذاری غیر همزمان، شما اجازه می دهید تا جاوااسکریپت و CSS همزمان با بقیه محتوای صفحه بارگذاری شوند.

این نیاز به کد گذاری مناسب دارد. این می تواند چالش برانگیز باشد، اما این روش، یک روش استاندارد جدید در توسعه سایت های مدرن است و به میزان قابل توجهی سرعت بارگذاری صفحات شما را افزایش می دهد.

بارگذاری جاوا اسکریپت را به تاخیر بیندازید

این به این معنی است که شما بارگذاری فایلهای جاوا اسکریپتی را تا زمانی که  کل صفحه سایت بارگیری شود به تاخیر بیندازید. زمان بارگذاری اولیه وبسایتتان را کاهش دهید
زمان بارگذاری اولیه زمانی است که قبل از بارگذاری یک وبسایت طول میشکد. این زمان میتواند برروی سرعت بارگذاری صفحات شما تاثیر داشته باشد. این زمان اغلب به شرکت هاستینگ شما مربوط میشود و میتوانید با انتخاب بسته های مناسب این زمان را کاهش دهید.

زمان پاسخ گویی سرور را کاهش دهید

مدت زمانی که طول میکشد DNS شما پیدا شود، عاملی است که باید مورد توجه قرار گیرد. این بستگی به سرعت ارائه دهنده سرویس DNS شما دارد. بنابراین، ارائه دهندگان خدمات DNS ایی با سرعت بالاتر را انتخاب کنید.

قابلیت کش مروگر را فعال کنید

این کار برای بازدید دوم به بعد از یک وبسایت انجام می شود. اطلاعات در دیسک های سخت مربوطه ذخیره می شوند به طوری که در دفعات بعدی  هر اطلاعاتی می تواند مستقیما از هارد دیسک گرفته شود. این کار زمان بارگیری صفحات را کاهش می دهد.

حجم تصاویر خود را کاهش دهید

با کاهش اندازه تصاویر، زمان لازم برای بارگذاری صفحات کاهش می یابد. این کار باعث میشود مرورگر سایت شما را سریعتر در خود بارگذاری کند.

 

منبع: لرن سورس


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۴/۳۱
شهربانو دوستی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی