طراحی سایت | برنامه نویسی

آموزش طراحی سایت و برنامه نویسی

طراحی سایت | برنامه نویسی

آموزش طراحی سایت و برنامه نویسی

نکاتی برای سالم تر بودن یک طراح وب

دوشنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۸، ۱۲:۰۳ ب.ظ

برای یک طراح وب (مخصوصاً کسانی از ما که در خانه کار می کنند) عادت های خوب سلامتی می تواند به آسانی در دستور کار قرار بگیرد. وقتی انقدر کار زیاد برای انجام دادن وجود دارد چه کسی حتی زمان فکر کردن به ورزش را دارد؟

همه ما تمایل داریم پروژه های خود را یکی پس از دیگری انجام دهیم. بخشی از این تمایل به خاطر علاقه ای است که به کارمان داریم برای همین حاضریم کمی فشار را تحمل کنیم اما هیچ کدام از ما نمی توانیم از زمان فرار کنیم. دیر یا زود مشکلات جسمی ما را فرا خواهد گرفت. برای من این لحظه در سال ۲۰۱۳ رخ داد، زمانی که فهمیدم به دیابت نوع یک مبتلا شدم.

healthy-freelancer

برای آشنایی شما با این بیماری باید بگویم این بیماری نوعی خود ایمنی برای بدن است که سیستم امنیتی بدن به لوزالمعده حمله می کند. اگرچه عادت های بد من به طور مستقیم در مبتلا شدن به این بیماری نقش نداشتند. ولی به سرعت فهمیدم که با ادامه این عادت های نامناسب با مشکلات هولناک تری روبرو خواهم شد.

با این حال شما نیاز ندارید به بیماری مزمنی مبتلا شوید تا تغییراتی را در خود ایجاد کنید. در زیر نکاتی را آورده ام که به شما کمک می کند همچنان که یک طراح خوب هستید سالم هم باشید.

سلامت روانی خود را جدی بگیرید

یکی از بزرگ‌ترین موانعی که من با آن روبرو بودم کنترل سطح استرس بود. هنوز هم روزهای وجود دارد که با این مشکل روبرو می شوم. اما به زودی متوجه شدم که تا جایی که ممکن است باید خودم را از استرس دور کنم. زیرا زمانی که شما استرس دارید هیچ کاری نیست که بتوانید به درستی انجام دهید. برای این کار خودم را وادار به ورزش ، رفت و آمد با دوستان و حتی بلند شدن ساده از صندلی کامپیوتر خود می کنم.

mental-health

سلامت روان شما بر همه چیز زندگی شما تاثیر می گذارد. بنابراین برای داشتن روانی سالم تلاش کنید. کارهایی که برای سلامت روان خود باید انجام دهید بسته به علایق و شخصیت شما متفاوت است. هر چیزی از تکنیک های ذهنی گرفته تا گذراندن وقت با دوستان و یا حتی مشاوره از یک فرد حرفه ای می تواند در این زمینه به شما کمک کند.

اولین قدم برای حرکت به سوی داشتن روانی سالمتر ، صادق بودن با خود است. شاید بهتر باشد در بعضی از اوقات در موقعیت انکار قرار بگیرید. اما اگر حس می کنید گزینه های زیادی ندارید، فرصت نفس کشیدن به خود بدهید. در این صورت ممکن است به راه حل مناسبی دست پیدا کنید. سلامت روانی برای داشتن جسمی سالم حیاتی است. لازم نیست در هر چیز بهترین باشید. فقط سعی کنید بهترین نسخه از خودتان باشید. این کار حتی به خلاقیت شما هم کمک خواهد کرد.

زندگی را نشسته ادامه ندهید

آیا تا به حال به ساعتهایی که ساکن بر روی یک صندلی کار میکنید، فکر کرده اید؟ شغل ما اقتضا می‌کند ساعت‌های طولانی بر روی یک صندلی بنشینیم که اصلا برای سلامتی مناسب نیست. با این حال زمانی که مشغول نوشتن کد و عیب یابی برنامه هستید اصلا متوجه گذشت زمان نیستید. این یکی از عادات بدی است که می تواند به سلامتی شما آسیب بزند. نشستن زیاد و طولانی میتواند باعث کمردرد و درد در ناحیه گردن شود. علاوه بر این نشستن زیاد باعث اضافه وزن در طول زمان می شود.

راه های زیادی برای حل این مشکل وجود دارد. بعضی مردم از میز های ایستاده و یا میزهایی که به شما اجازه می دهد بنشینید و یا بلند شوید، استفاده می‌کنند. اینها می‌تواند تغییرات مثبتی را ایجاد کند. اما ساده ترین و ارزانترین روش هایی که شما می توانید از آن استفاده کنید، حرکت کردن و پیاده روی است. اگر میتوانید روزانه بعد از ناهار ۱۵ دقیقه پیاده روی کنید.

healthy-freelancer

علاوه بر این از یک دستگاه هشدار دهنده در زمان نشستن استفاده کنید و هر نیم ساعت با هشدار از جای خود بلند شوید و چند قدم بزنید. این کار حتی می‌تواند احساس خوبی به شما منتقل کند. در نهایت نوعی برنامه تمرینی متوسط و یا شدید راهی عالی برای کاهش استرس و بهبود وضعیت فیزیکی شما خواهد بود. البته من شخصا مایل به بیرون رفتن از خانه نبودم، برای همین از تردمیل استفاده می کنم (۲۰ دقیقه در روز). این کار استرس من را از بین میبرد.

اجتناب از بعضی غذاها

 اگر شما در منزل کار می‌کنید غذا یک وسوسه بزرگ است. حالا این غذا چه یک غذای خانگی باشد و یا یک فست فود آماده. زمانی که دیابت خود را تشخیص دادم، غذا بزرگترین مشکلی بود که با آن کنار آمدم. زمانی که نوشیدنی های پرکالری و غذاهای پرچرب را باید از رژیم غذایی خود حذف میکردم.

خیلی وقتها ترک عادات غذایی نامناسب خیلی سخت است. البته من نمیخواهم اینجا برای شما نقش یک پلیس غدایی را بازی کنم. نکته‌ای که می‌خواهم بیان کنم این است که غذاهای نامناسب زمانی که شما یک طراح وب هستید می‌تواند ترکیبی خطرناک باشد. پس توصیه دوستانه من به شما اعتدال است.

healthy-freelancer

از کار خود لذت ببرید

بسیاری از ما چون از خلاقیت لذت می بردیم تبدیل به یک طراح وب شدیم. اگر چه فشارهای این حرفه زیاد است اما مهم این است که بدانیم برای چه به این حرفه قدم گذاشته ایم. سایت هایی که طراحی می کنید دچار مشکل خواهند شد، مشتریان شما را سرزنش میکنند. با مشکلات زیادی در این راه مواجه می شوید.

همه اینها جزئی از کار شما هستند و به جای ترس از آنها بهتر است آنها را در برنامه و چشم انداز خود پیش‌بینی کنید. آنها را جزئی از کار خود بدانید. در این صورت می‌توانید به تعادل ذهنی و جسمی بهتری دست بیابید. به زودی خواهید فهمید چیزهایی که به عنوان چالش های بزرگ برای شما تلقی میشدند دیگر نمی تواند شما را از پای درآورند. 
 

منبع: لرن سورس


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۴/۳۱
شهربانو دوستی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی