طراحی سایت | برنامه نویسی

آموزش طراحی سایت و برنامه نویسی

طراحی سایت | برنامه نویسی

آموزش طراحی سایت و برنامه نویسی

ایمیل مارکتینگ اصطلاحی است که ممکن است بار ها شنیده باشید. اما معنای دقیق این اصطلاح چه چیزی میتواند باشد. اگر به این موضوع علاقه مندید در ادامه همراه من باشید تا به شما نشان بدم معنای دقیق این کلمه چیست.

emailmarketing

ایمیل مارکتینگ چیست؟

اگه بخواهم در ابتدایی ترین حالت این واژه را تعریف کنم، میتوانم به شما بگویم ایمیل مارکتینگ استفاده از ایمیل برای رشد و ترویج کسب و کار شماست که از آن برای ایجاد ارتباط با مشتریان بالقوه ، حفظ ارتباط با مشتریان فعلی، آگاه سازی مشتریان از تغییراتی که در برند شما اتفاق می افتد، ارائه کوپن های تخفیف برای مشتریان و ... استفاده میکنید .

ایمیل مارکتینگ یک شکل مستقیم از بازاریابی است. بازاریابی با ایمیل بسیار مفید است. اینکه در این نوع بازار یابی شما از کاغذ استفاده نمی کنید هم میتواند برای محیط زیست عالی باشد.

بعضی ها فکر می کنند بازاریابی با ایمیل یک روش قدیمی و از مد افتاده است، اما من به شما می گویم که آنها سخت در اشتباه اند. ایمیل مارکتینگ مدت کوتاهی پس از راه اندازی اینترنت شروع شد و از آن زمان تا کنون به طور قابل ملاحظه ای پیشرفت کرده است و هنوز هم یک ابزار بازاریابی فوق العاده مفید است.

در واقع، بسیاری از کارآفرینان معتقدند که ایمیل مارکتینگ در زمان کنونی اهمیت بیشتری هم دارد. بگذارید برای این عقیده یک مثال واقعی بزنم : 85 درصد از خرده فروشان در ایالات متحده آمریکا هنوز هم موثر ترین تکنیک برای خرید مشتریان را ایمیل مارکتینگ میدانند. این هم نموداری که گفته من را به خوبی تایید میکند :

chart

ایمیل مارکتینگ برای چه چیزی استفاد میشود؟

ایمیل مارکتینگ میتواند برای اعتماد سازی در مشتریان در طول زمان برای اینکه هنوز مشتری ما باقی بمانند ، استفاده شود. حتی این روش یک راه موثر برای آگاه سازی مشتریان از محصولات جدید و رویداد هایی است که در کسب و کار شما اتفاق می افتد. مردم می خواهند در مورد نام تجاری شما مطلع باشند و ایمیل مارکتینگ یکی از بهترین راه های ارتباط با مخاطبین است.

در حقیقت، 28 درصد از خریداران آنلاین اینترنتی در آمریکا اطلاعات محصول مورد نظرشان را از طریق ایمیل دریافت میکنند. خب، فکر کنم تا الان شما را راضی کرده باشم که ایمیل چیز خوبی است!!

چه نرم افزار هایی برای ایمیل مارکتینگ استفاد میشود؟

صد ها ابزار و نرم افزار وجود دارد که ایمیل مارکتینگ را برای شما مثل آب خوردن کند. به عنوان مثال نرم افزار هایی مانند، MailChimp وContact Constant می توانند برای ارسال ایمیل ها و نظارت بر نحوه ارتباط مشتریان با ایمیل های ارسالی، اطلاعاتی را برای شما جمع آوری کنند.

mar

شما همچنین می توانید از نرم افزار های ایمیل مارکتینگ برای تجزیه و تحلیل داده هایی مانند نرخ کلیک، bounce rate و غیره نیز استفاد کنید.

حالا که من به سوال های شما در مورد ایمیل مارکتینگ پاسخ دادم، ممکن این سوال برای شما پیش بیاید که آیا کسب و کار من هم به ایمیل مارکتینگ نیاز دارد.البته که نیاز دارد. همه شرکت ها به ویژه کسب و کارهای کوچک میتوانند از ایمیل مارکتینگ سود ببرند. مزیت دیگر این نوع بازار یابی آسان و ارزان بودن این نوع بازاریابی نسبت به سایر بازاریابی های سنتی دیگر است.

مزیت ایمیل مارکتینگ نسبت به سایر بازاریابی های دیگر چیست؟

94 درصد از کاربران اینترنت از ایمیل استفاده می کنند. بنابراین، بازاریابی از طریق ایمیل به شما اجازه می دهد تا به تعداد زیادی از کاربران اینترنت دسترسی پیدا کنید، حتی اگر آنها در رسانه های اجتماعی نباشند. بگذارید یک مثال دیگر بزنم تا برای شما موضوع روشن تر شود. جالب است بدانید در یک نظر سنجی از افراد بزرگسال معلوم شد که 75 درصد از آنها هنوز بازاریابی با ایمیل را روش ترجیحی بازاریابی خود میدانند.

اگر قبلا از بازاریابی ایمیل مارکتینگ استفاده نکرده اید، قطعا این چیزی است که شما برای تقویت ارتباط با کاربران و مشتریان خود باید در نظر بگیرید. یکی دیگر از مزایای ایمیل مارکتینگ این است که ردیابی در این نوع بازاریابی به طرز شگفت انگیزی آسان است.

همه چیز با استفاده از نرم افزار های ایمیل مارکتینگ قابل ردیابی است، بنابراین شما می توانید به سادگی متوجه شوید که چه کسی ایمیل های شما را باز کرده است، و یا حتی چه تعداد از کاربرانی که ایمیل های شما را باز کرده اند ،از طریق آن وارد سایت شما شده اند.

Benefits-of-Email-Marketing

علاوه بر این بازدهی این روش نیز بسیار بالاست، و شما مجبور نیستید که برای شناسایی و ارسال ایمیل به مخاطبان واقعی خود پولی پرداخت کنید. ایمیل ها فقط برای مخاطبان هدف شما ارسال میشوند، زیرا شما ایمیل ها را فقط برای افرادی می فرستید که خودشان با کمال میل آدرس ایمیلشان را در اختیار شما قرار داده اند.

این امر ایمیل مارکتینگ را به یکی از ارزان ترین روش های بازاریابی تبدیل کرده است.

بگذارید یک آمار دیگر به شما بدهم که شاید این مورد را کمتر شنیده شده است. 66 درصد از همه ی ایمیل ها در ایالات متحده آمریکا بر روی تلفن های هوشمند و یا تبلت باز میشوند. اگر به دنبال استفاده از یک پیام متنی و یا پیام کوتاه هستید، ایمیل مارکتینگ میتواند انتخاب خوبی برای شما باشد.

ایمیل مارکتینگ نیز به همان شیوه ی بازاریابی SMS کار می کند، اما نکته ی مهمی که اینجا وجود دارد این است که در این روش شما می توانید به کاربران دسکتاپ هم دسترسی پیدا کنید. 

در حالی که ایمیل مارکتینگ اغلب به همراه سایر انواع بازاریابی مانند تبلیغات رسانه های اجتماعی و حتی تبلیغات تلویزیونی و رادیویی مورد استفاده قرار می گیرد، دارای ویژگی های منحصر به فردی هم هست.

به عنوان مثال، بگذارید فرض کنیم شما دارای یک فروشگاه اینترنتی هستید و شروع به فروش یک محصول خاص با تخفیف ویژه می کنید. هنگامی که شما در مورد تخفیف فروش محصولتان در رسانه های اجتماعی پستی میگذارید، همه ی فالوئر های شما آن را نمی بینند. فقط حدود  از فالوئر های شما در فیس بوک به طور معمول پست شما را می بینید مگر اینکه با برای تبلیغ پستتان به فیس بوک پولی پرداخت کنید.

اما زمانی که شما در مورد تخفیفتان به مشتریان ایمیل میزنید میتوان گفت اکثریت آنها پیغام شما را خواهند دید.

یکی دیگر از تفاوت های بزرگ بین بازاریابی ایمیل و دیگر اشکال بازاریابی این است که مردم واقعا مایل به دیدن تبلیغات ایمیل شما هستند!  وقتی کسی اطلاعات ایمیل خود را به صورت دلخواه در اختیار شما قرا میدهد حتما به نام تجاری شما علاقه داشته و میخواهد در مورد رویداد های بعدی کسب و کار شما بداند.

این با تبلیغات در موتورهای جستجو، رسانه های اجتماعی، تلویزیون، مجلات و رادیو کاملا متفاوت است. کسی که در مشاهده اخبار صبحگاهی به فیس بوک می آید مسئله اش نام و برند تجاری شما نیست و ممکن است به راحتی تبلیغ شما را نادیده بگیرید.

اگر مشتریانی به طور مستقیم آدرس ایمیل خود را به شما ارائه می دهند، دلیل آن این است که آنها به طور خاص می خواهند شما برایشان ایمیل بفرستید. این گونه مشتریان را میتوان با مشوق هایی از جمله ارائه یک کوپون تخفیف ترغیب به خرید کرد، اما هنوز هم استراتژی بازاریابی ما باید مبتنی بر رضایت مشتری باشد. این بخشی از چیزی است که ایمیل مارکتینگ را منحصر به فرد و بسیار موفق می کند!

چگونه ایمیل مارکتینگ با دیگر اشکال بازاریابی کار میکند؟

همانطور من همچنان توضیحات بیشتری در مورد ایمیل مارکتینگ به شما ارائه میدهم، باید بدانید که ایمیل مارکتینگ با دیگر اشکال بازاریابی چطور کار میکند. همانطور که قبلا گفتم، بازاریابی ایمیل در کنار بازاریابی رسانه های اجتماعی بسیار خوب عمل می کند.

شما می توانید پروفایل های رسانه های اجتماعی شرکت خود را در ایمیل های ارسالی قرار دهید تا در این صورت کاربران آن ها را دنبال کنند. شما همچنین می توانید از پروفایل های رسانه های اجتماعی خود برای جمع آوری لیستی از ایمیل های دنبال کنندگان تان استفاده کنید.

چند راه برای انجام این کار وجود دارد، یکی از آن ها این است که در زمان ورود به حساب رسانه های اجتماعی خود  از افراد بخواهید ایمیلشان را به شما بگویند. شما حتی می توانید در فیس بوک یک کمپین برای جمع آوری ایمیل های کاربران راه اندازی کنید و سپس از این ایمیل ها بعدا برای ارسال اطلاعات کسب و کار خود استفاده کنید.

شما می توانید از ایمیل ها برای ارسال یادآوری به مشتریان برای سبد های خریدی که توسط آنها رها شده اند استفاده کنید. با این کار به مخاطبین خود اطلاع میدهید که سبد خرید آنها هنوز حاوی محصولی است که آن را انتخاب کرده اند. حتی میتوان ایمیل را شخصی سازی کرد و ظاهر آن را آراسته کرده و برای مشتری ارسال کرد. یک نمونه از این ایمیل ها را در زیر مشاهده میکنید :

big-img6

چگونه یک کمپین ایمیل مارکتینگ را شروع کنید؟

با استفاده از نرم افزار های ایمیل مارکتینگ، می توانید ایمیل های خود را با نام مشترکین سفارشی کنید و حتی می توان ایمیل های شخصی برای تولد افراد ارسال کرد. شما حتی می توانید لیست های جداگانه ای از ایمیل ها را نگه دارید و پیشنهادات و تبلیغات مختلف را به مجموعه های مختلفی از مخاطبانتان ارسال کنید.

اولین گام برای شروع یک کمپین ایمیل مارکتینگ، جمع آوری یک لیست از ایمیل هاست. قبل از اینکه مشتریان بالقوه شما آدرس ایمیل خود را به شما ارائه دهند، چند سؤالی وجود دارد که آنها دوست دارند از شما بپرسند.

آیا شما برای آنها اسپم میفرستید؟ آنها از طریق آدرس ایمیل شما چه چیزی را دریافت خواهند کرد؟ آیا تخفیف خاصی را ایمیل های ارسالی قرار میدهید می دهید؟ آیا آدرس ایمیل آنها را به دیگران می فروشید؟ شما باید به سوال های کاربران پاسخ دهید و به آنها اطمینان دهید چیزی که از طریق ایمیل برای آنها ارسال میشود برا آنها مفید خواهد بود.

راه های بی شماری برای ساختن لیستی از ایمیل ها وجود دارد اما جایی که میتوان به راحتی آدرس ایمیل مشتریان را بدست آورد ، فرم ثبت نام در سایت شماست. به این ترتیب شما در ازای ثبت نام و ارائه ی آدرس ایمیلشان اطلاعات مفیدی را برای آنها فراهم می آورید. از طرفی همانطور که قبلا هم گفته شد میتوانید از حسابهای رسانه های اجتماعی خود برای جمع آوری ایمیل های مخاطبان خود استفاده کنید.

محتوای ایمیل مارکتینگ چیست؟

هنگامی که یک لیست کامل از ایمیل ها را دارید ، زمان ارسال محتوا برای این ایمیل هاست. طیف گسترده ای از محتوا وجود دارند که می توان در ایمیل های ارسالی خود قرار دهید. 
برخی از نمونه هایی از محتوا که می توانید در ایمیل های خود استفاده کنید، لینک هایی به مقالات در وب سایت شماست، حتی میتوان کوپن های تخفیف را برای مشتریان از این طریق ارسال کرد.

discount-coupon

گاهی اوقات برای یک محصول تخفیف ویژه ای را قرار میدهید. بدون شک یکی از بهترین روش ها برا آگاه سازی مشتریانتان ارسال ایمیل به آنهاست. وعده ی ارسال کوپن های تخفیف میتواند یک راه عالی برای تشویق کاربران در ارائه ایمیلشان به شماست.
 

منبع: لرن سورس


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۴/۳۱
شهربانو دوستی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی