طراحی سایت | برنامه نویسی

آموزش طراحی سایت و برنامه نویسی

طراحی سایت | برنامه نویسی

آموزش طراحی سایت و برنامه نویسی

صنعت توسعه و طراحی سایت هر روز در حال پیشرفت است و به دلایل مشخصی هر روز به سرعت رشد آن افزوده می‌شود. افزایش تعداد شرکت ها و کمپانی هایی که کسب و کارشان را به اینترنت گسترش داده‌اند باعث شده است تقاضا برای طراحی سایت همیشه وجود داشته باشد اگر شما یادگیری طراحی سایت را تازه شروع کرده اید و یا یک توسعه دهنده وب سایت هستید، برای موفقیت در این صنعت به مجموعه ای از مهارت های کلیدی نیاز دارید. در این مقاله من به ۱۰ مهارت کلیدی اشاره خواهم کرد که برای یادگیری بعضی از آنها نیاز به کار و تلاش جدی دارید.

desingweb

۱.HTML

داشتن مهارت و تسلط به زبان نشانه گذاری html همیشه بخش مهمی از فرایند طراحی سایت بوده است. به  عبارت دیگر می‌توان گفت نقطه ورود بسیاری به صنعت طراحی سایت یادگیری زبان html بوده است. در نهایت html پایه و اساس طراحی یک وب سایت محسوب می شود.

این زبان یکی از مهمترین و اولین زبانهای است که یک طراح سایت باید آن را یاد بگیرد حتی اگر از سیستم های مدیریت محتوا و ویرایشگر های آماده استفاده می‌کنید، دانستن این زبان خالی از لطف نیست و به شما کمک می کند بر روی این ابزار ها کنترل بیشتری داشته و از نحوه عملکرد آنها آگاه باشید. امروزه هر کسی که در صنعت طراحی سایت کار حرفه ای انجام می دهد، با زبان html آشنا بوده و حتی اگر از این زبان به صورت حرفه ای استفاده نکند، حتما دانش پایه ای از آن خواهد داشت.

۲.CSS

در حالی که از html برای ساختمان و اسکلت بندی یک وب سایت استفاده می شود. از زبان CSS برای زیبا سازی و طراحی نمای یک وب سایت استفاده می کنیم. از این رو زبان CSS هم یکی از مهمترین زبان هایی است که طراحان سایت باید به آن مسلط باشند. CSS یکی از مهارت های لازم و ضروری برای طراحان و توسعه دهندگان front-end است.

اگرچه یادگیری این زبان برای توسعه دهندگان back-end می تواند مفید باشد ولی آنچنان که تسلط به آن برای توسعه دهندگان front-end اهمیت دارد برای توسعه دهندگان back-end مهم نیست.

توسعه دهندگانی که به CSS مسلط هستند قادر خواهند بود وب سایت ها و برنامه هایی با طراحی بهتر و جذاب‌تر ایجاد کنند در بسیاری از موارد یادگیری HTML و CSS در کنار یکدیگر انجام می‌شود. زیرا این زبان ها  مکمل همدیگر بوده و استفاده از آن ها در نهایت منجر به طراحی صفحه ای زیبا و کارا خواهد شد.

۳.حس طراحی

داشتن حس خوب طراحی برای طراحان حرفه ای ( کسانی که بیشتر وارد بخش طراحی می شوند) از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این خیلی فراتر از دانستن ساده استفاده از چندین رنگ در کنار همدیگر است. شما باید دانش کافی از عناصر طراحی، اصول طراحی پایه، اصول تایپوگرافی، نحوه استفاده از تصاویر و غیره را داشته باشید.

باید درک کافی از نحوه ارتباط کاربران با طراحی سایت را داشته باشید. در این صورت می‌توانید یک طرح جذاب را برای یک وبسایت خلق کنید. در حالی که داشتن مهارت های طراحی اصلا چیز بدی نیست، حرفه ای هایی که بیشتر بر روی توسعه سایت تمرکز دارند لازم نیست این مهارت‌ها را داشته باشند. البته اگر شما به عنوان یک فریلنسر و به تنهایی کار می کنید و تمام جنبه های مختلف سایت توسط خودتان طراحی می‌شود، باید دانش خوبی از طراحی داشته باشید.

۴.JavaScript و Ajax

جاوا اسکریپت یک عنصر تعاملی مهم برای یک وب سایت محسوب می‌شود و توسعه‌دهندگان وب قبل از هر چیزی باید دانش کافی از آن داشته باشد. از این زبان به خصوص در زمان تعامل بین html و css در موقع طراحی سه لایه وب استفاده می‌شود.

طراحان وب لازم نیست این زبان را یاد بگیرند (مگر در مواردی که بخواهند در بخش توسعه دهندگان front-end کار کنند) و در بیشتر موارد دانش پایه از این زبان برای آنها کافی است. توسعه‌دهندگان وب سایت حتما باید این زبان را یاد بگیرند چرا که امروزه نقش مهمی در همه وب سایت ها ایفا می کند.


۵.PHP و ASP.NET

برنامه نویسی صفحات وب شما را ملزم می‌کند که حداقل یک یا دو زبان برنامه نویسی را یاد بگیرید. زبان‌های زیادی برای برنامه نویسی سمت سرور یک وب سایت استفاده می شود. اما من در تیتر این پاراگراف از محبوب ترین زبان ها استفاده نموده ام. PHP یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی وب سایت است که به دلیل سورس باز بودنش توانسته بخش بزرگی از بازار را به دست آورد.

این زبان دارای جامعه بزرگی از برنامه نویسان است در اینترنت منابع بسیاری را می توان برای یادگیری زبان php به دست آورد. طراحان وب نیاز به یادگیری زبان های برنامه نویسی ندارند اما توسعه دهندگان وب حداقل باید بر یک زبان سمت سرور مسلط باشند. ASP.NET  نیز محصول شرکت مایکروسافت است این تکنولوژی از زبان سی شارپ برای برای برنامه نویسی سمت سرور استفاده می‌کند. مزیت استفاد از ASP.NET پشتیبانی همه جانبه مایکروسافت (غول نرم افزای جهان) از آن است.

۶.پشتیبانی از موبایل

در دنیای امروز وب،از انواع مختلفی از دستگاه ها و صفحه نمایش هایی با اندازه های متفاوت استفاده می شود . به همین دلیل، وبسایت ها باید بتوانند از  طیف وسیعی از دستگاه های کاربر با با استفاده از طراحی واکنش گرا  پشتیبانی کنند .

توانایی طراحی سایت هایی که در دستگاه های مختلف به خوبی نمایش داده شوند و همچنین توانایی نوشتن کوئری های media در زبان  CSS برای ایجاد وب سایت های واکنش گرای حرفه ای بسیار مهم است. پشتیبانی از موبایل فراتر از طراحی وبسایتهای واکنش گراست. اگر بتوانید اپلیکیشن های موبایل را توسعه دهید ، مخصوصا آنهایی که با وب سایت ها ارتباط برقرار میکنند . به طور فزاینده ای دنیای تلفن همراه ما بسیار جذاب کرده اید.

۷.مهارت های خدمات مشتری

در حالی که مهارت های خدمات مشتری یک مهارت فنی نیست، داشتن مهارت های خوب خدمات مشتری یک عنصر کلیدی درحرفه ی طراحی وب سایت محسوب میشود. اگر شما برای یک سازمان کار میکنید و یا به عنوان یک فریلنسرآزاد مستقلا عمل میکنید، باید با افراد ارتباط برقرار کنید ، ایده های طراحی را ارائه دهید و روابط را مدیریت کنید.

مهارت های عالی خدمات مشتری به شما در همه این موارد کمک می کند. بله، شما به مهارت های فنی حرفه ای حتما نیاز دارید، اما حتی بهترین طراحان و توسعه دهندگام وب هم در صورتی که نتوانند راه حل مناسبی را به مشتریان خود ارائه دهند، شکست خواهند خورد.

۸.جستجوگرها

بهینه سازی برای موتورهای جستجو  و یا SEO، برای هر کسی که وب سایتی را ایجاد می کند، مفید است. عوامل متعددی وجود دارد که بر رتبه بندی سایت در موتورهای جستجو تاثیر می گذارد، از محتوای یک سایت گرفته تا  لینک های ورودی به آن سایت، سرعت دانلود و عملکرد آن و همچنین قابلیت دستیابی به آن در تلفن همراه و .. همه و همه بر روی سئو تاثیر گذار هستند.

طراح وب باید به همه ی این موارد توجه داشته باشد و سایت را طوری طراحی کند که برای موتور های جستجو جذاب تر باشد .طراحان و توسعه دهندگان وب اگر حداقل اصول SEO را بدانند رزومه ی مطلوب تری خواهند داشت. 

۹.مدیریت وب سرور

دانستن حداقلی در مورد وب سروری که وب سایت شما بر روی آن در حال اجرا است، می تواند به شما در حل مشکلات احتمالی کمک کند . اکثر طراحان وب احساس می کنند که می توانند سرور را نادیده بگیرند، اما اگر بدانید که چگونه یک سرور به درخواست های ارسالی پاسخ می دهد، می توانید یک سایت بهتر و با عمکردی بالاتر طراحی کنید .

طراحان وب لازم نیست بدانند که چگونه یک سرور را مدیریت کنند اما می توانند از دانستن چیزهای ساده بهره مند شوند تا بتوانند به طور مؤثرتر با مدیران سرور ارتباط برقرار کنند. اما توسعه دهندگان وب باید بیشتر در مورد سرور یاد بگیرند تا بتوانند اسکریپت ها و برنامه های خود را عیب یابی کنند.

۱۰.مدیریت پروژه

مدیریت پروژه یک مهارت شغلی حیاتی در هر صنعتی است و طراحی وب از این مورد استثناء نیست. مهارت های مدیریت پروژه به شما کمک می کند تا یک پروژه را در مسیر مناسبی حفظ کنید و مطمئن شوید که پروژه موفق می شود. این کار باعث میشود مدیری که با آن کار میکنید عاشق شما شود. طراحان و توسعه دهندگان وب هر دو از دانستن مدیریت پروژه سود می برند.چه شما در یک سازمان آژانس کار می کنید و یا به عنوان یک طراح وب مستقل، توانایی مدیریت پروژه یک مهارت بسیار مفید است.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۴/۳۱
شهربانو دوستی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی