طراحی سایت | برنامه نویسی

آموزش طراحی سایت و برنامه نویسی

طراحی سایت | برنامه نویسی

آموزش طراحی سایت و برنامه نویسی

۴۰ مطلب در شهریور ۱۳۹۸ ثبت شده است

۳۱شهریور

بارها و بارها در بخش کدهای وردپرس گفتیم که کد زیر را در functions.php قرار دهید و یا فایل Functions.php سایت خود را باز کنید. اما واقعا فایل functions.php چیست و چه کار می کند؟ برای پاسخ به این سوالات در این مقاله با من همراه باشید…

فایل functions.php چیست؟

در واقع فایل فانکشن در قالب ها و افزونه های وردپرس استفاده می شود. یک فایل php هست که توابع و کد های اختصاصی برای تغییر و اختصاصی سازی وردپرس را در آن قرار می دهیم. این کد ها در کل سایت شما اجرا می شوند و تغییرات دلخواه شما را در قالب سایتتان اعمال می کنند. مثلا افزودن یک فهرست به قالب سایت یا افزودن ابزارک یا هر تغییر دیگری. هر کد php که شما در این فایل وارد کنید در تمامی بخش های سایت شما اجرا می شود. به عنوان مثال می توانید در این فایل بنویسید: میهن وردپرس. در تمامی صفحات سایت شما حتی در پنل مدیریت وردپرس هم این متن نمایش داده می شود. اما این فایل برای نمایش متن در تمامی صفحات نیست. شما باید توابع اجرایی را در این فایل قرار دهید که نیازی به نمایش ندارند و فقط اجرا می شوند و تغییراتی را روی سایت شما اعمال می کنند.

چطور فایل فانکشن برای قالبمان بسازیم؟

به راحتی! وارد پوشه قالب سایتتان شوید و یک فایل به نام functions.php آنجا ایجاد کنید. این فایل رو خالی بگذارید تا ساختار اون رو براتون توضیح بدم.

ساختار فایل functions.php چگونه است؟

تنها چیزی که درباره فایل functions.php مهم هست اینست که باید ابتدای این فایل کد <?php و در انتهای آن از ?> استفاده کنید. به این شکل:

<?php

کد های شما در اینجا

?>

در قسمت کد های شما ، می تونید کد های دلخواه خود را اضافه کنید. کد هایی که اضافه می کنید دیگر نیازی به باز کردن و بستن php به شکل <?php و ?> ندارند.

 

https://mihanwp.com/functions-php/

شهربانو دوستی
۳۰شهریور

در این مطلب از وبسایت راکت قصد داریم در ارتباط با موضوعی صحبت کنیم که تقریبا تمام کاربران اینترنت با آن سر و کار دارند: مرورگر. البته بحث در ارتباط با این موضوع می‌تواند به مقالات بسیار زیادی منجر شود به همین خاطر من قصد دارم در ارتباط با یکی از سناریوها در کار با مرورگر صحبت کنم.

 زمانی که یک URL را در مرورگر وارد می‌کنید چه اتفاقی می‌افتد؟ 

قبل از آنکه وارد بحث اصلی شوم نیاز است تا ابتدا به درک مشترکی از URL برسیم. منظورمان از URL چیست؟

URL – Uniform Resource Locator

Uniform Resource Locator را در فارسی می‌توان با عبارت «مکان یکنواخت منبع» ترجمه کرد که ظاهرا چندان عبارت جذابی نیست. با این حال اگر کمی با انگلیسی آشنایی داشته باشید می‌توانید از طریق خود عبارت انگلیسی متوجه شوید که URL دقیقا چیست. URL آدرس جایی‌ست که شما قصد مراجعه به آن از طریق مرورگر برای دریافت اطلاعات و برقراری یکسری ارتباطات و تعاملات را دارید. چنین سناریویی در دنیای واقعی نیز اتفاق می‌افتد. برای مثال اگر شما قصد مراجعه به یک دوست را داشته باشید نیاز دارید که آدرس خانه وی را بدانید، اگر بخواهید از طریق روزنامه به یکسری اطلاعات دسترسی پیدا کنید باید آدرس روزنامه‌فروشی‌های شهر را بدانید. دقیقا این حالت در دنیای وب نیز وجود دارد با این تفاوت که مکان‌ها به صورت مجازی تعریف شده‌اند. در چنین ساختاری وبسایت‌ها مانند خانه‌های افراد و URLها مانند آدرس این خانه‌ها هستند.

تشریح ساختمان یک URL

حال که با خود URL آشنا شدیم بیایید با بخش‌های مختلف آن نیز به صورت کامل‌تر آشنا شویم. 

آدرس URL زیر را در نظر بگیرید:

https://www.example.com/page1

اولین قسمت این آدرس https است. این قسمت به مرورگر می‌گوید که باید از چه پروتکلی استفاده کند. این پروتکل می‌تواند http، https، ftp و… باشد. یک پروتکل در حقیقت مجموعه‌ای از قواعد است که مرورگر برای ارتباط برقرار کردن با شبکه از آن استفاده می‌کند. https را می‌توان به صورت‌هایی یک نسخه امن از http دانست که در آن داده‌ها رمزنگاری می‌شوند.

قسمت بعدی www.example.com است که با نام domain یا دامنه شناخته می‌شود. در واقع این قسمت آدرس واقعی وبسایت مورد نظر (خانه مورد نظر) است. با استفاده از این آدرس می‌توانید به سروری که داده‌های وبسایت در آن قرار گرفته دسترسی پیدا کنید. این موضوع را در نظر بگیرید که دامنه و URL هر دو آدرس وبسایت هستند با این تفاوت که URL نسخه‌ای کاملتر از دامنه را ارائه می‌کند. دامنه نیز خود بخشی از یک URL است. 

نام دامنه

دامنه نامی منحصر به فرد برای هر وبسایت است. در واقع این منحصر به فرد بودن باعث می‌شود که در دنیای بزرگ وب، وبسایت‌ها از همدیگر جدا باشند. اما یک مسئله بسیار مهم وجود دارد و آن این است که مرورگر مانند ما با وبسایت‌ها تعامل ندارد. برای مثال زمانی که ما قصد وارد شدن به وبسایت گوگل را داریم تنها کاری که باید بکنیم وارد کردن آدرس google.com و زدن کلید Enter است. اما مرورگر برای دسترسی به این وبسایت از نام آن استفاده نمی‌کند بلکه سراغ آدرس IP آن می‌رود. منظور آدرس IP کامپیوتری است که اطلاعات مربوط به وبسایت در آن ذخیره شده است. حال شاید بپرسید که ما چه نیازی به نام دامنه داریم؟ چرا از همان آدرس IP استفاده نمی‌کنیم؟ واقعیت آن است که آدرس‌ IP یک عدد نسبتا طولانی بوده و برای هر وبسایتی متغیر است. در حقیقت برخی از وبسایت‌ها نیز چندین آدرس IP دارند. به همین خاطر به خاطر سپردن این آدرس‌ها می‌تواند کار بسیار سختی باشد. نام دامنه بدین دلیل تعریف شده است.

می‌توانید این مسئله را مانند لیست مخاطبین موبایل‌تان در نظر بگیرید. شما نمی‌توانید شماره تک تک افراد را در ذهن‌تان نگه‌دارید به همین خاطر با استفاده از یکسری کلمات روی شماره‌های آن‌ها، نام‌هایی را قرار می‌دهید. 

حال شاید بپرسید که چگونه این آدرس‌های IP ذخیره می‌شوند؟ چگونه آدرس‌های IP با نام دامنه‌ها منطبق می‌شوند؟ این کار از طریق یک دیتابیس بزرگ انجام می‌شود که به ازای هر آدرس IP یک نام دامنه را در نظر گرفته است. چنین سیستمی که بتواند نام‌ها و آدرس‌ها را با همدیگر تطبیق دهد DNS یا Domain Name System نامیده می‌شود.

DNS در جستجوی پیدا کردن آدرس IP

حال که با موارد مقدماتی آشنا شدیم بیایید با مسئله اصلی مطلب یعنی وارد کردن یک آدرس در مرورگر ادامه دهیم. بعد از آنکه یک آدرس را در مرورگر وارد کرده و کلید Enter را فشار دادید اولین کاری که باید انجام شود پیدا کردن آدرس IP مربوط به صفحه‌ای‌ست که شما آدرس آن را وارد کرده‌اید. DNS به شما در انجام این کار کمک می‌کند. می‌توان DNS را درست مانند یک دفترچه تلفن در نظر گرفت که به ما در پیدا کردن شماره تلفن یک شخص خاص کمک می‌کند.

در تصویر بالا می‌توانید یک کلیت ساده‌ای در ارتباط با شیوه کار مرورگر و DNS را مشاهده کنید. اما بیایید این روند را به صورتی عمیق‌تر بررسی کنیم.

۱. بعد از وارد کردن آدرس صفحه و انتخاب دکمه Enter، کش مرورگر ابتدا بررسی می‌شود. مرورگر همواره نسخه‌ای از رکوردهای DNS را برای خود نگه می‌دارد. داده‌های مربوط به این رکوردها، وبسایت‌هایی هستند که قبلا به آن‌ها مراجعه کرده‌اید. در این حالت DNS به سرعت آدرس IP را پیدا کرده و نتیجه را برمی‌گرداند.

۲. اگر آدرس IP در مرحله اول پیدا نشد، DNS در کش سیستم عامل با استفاده از router cache به دنبال وبسایت مورد نظر خواهد بود. 

۳. اگر دو مرحله قبلی چاره کار نبودند، DNS سراغ سرور اصلی برای DNSها می‌رود. سروری که تحت عنوان Resolver Server شناخته می‌شود. این سرور چیزی نیز جز سرویس‌دهنده اینترنت یا همان ISP شما. 

۴. اگر در مراحل قبلی چیزی پیدا نشد، درخواست به سرور ریشه سلسله DNS می‌رود. اینجا قسمتی است که به ما کمک می‌کند تا اطلاعات مورد نظرمان را پیدا کنیم. اگر آدرس IP ما مربوط به دامنه سطح بالا یا TLD باشد، ISP یا همان سرور Resolver می‌تواند از اطلاعات سرور TLD استفاده کند.

۵. در این مرحله Resolver از TLD می‌خواهد که آدرس IP مربوط به وبسایت را برگرداند. TLD نیز Resolver را به Authoritative Name server ارجاع می‌دهد که در واقع مکان اصلی ذخیره اطلاعات مربوط به دامنه‌هاست. 

۶. در نهایت پس از یافتن اطلاعات ISP اطلاعات مورد نظر را به مرورگر برمی‌گرداند.

بعد از دریافت آدرس IP، سرور ISP اطلاعات مربوط به آن را در کش خود قرار می‌دهد. در این حالت دیگر نیازی به طی کردن مراحل ۴-۵-۶ نخواهد بود. از طریق تصویر زیر می‌توانید آیتم‌هایی که بررسی کردیم را نیز مشاهده نمایید:

مرورگرها چگونه کار می‌کنند؟

برقراری ارتباط TCP

بعد از آنکه آدرس IP مورد نظر پیدا شد، یک ارتباط جدید شکل می‌گیرد. این ارتباط بین کلاینت و سرور ایجاد می‌شود. برای برقراری چنین ارتباطی نیاز است تا از پروتکل اینترنت استفاده شود که TCP/IP شناخته‌شده‌ترین مورد در بین پروتکل‌هاست. این ارتباط با استفاده از یک فرایند جدید با نام TCP ۳-way handshake ایجاد خواهد شد. برای درک بهتر بیایید به صورت قدم به قدم آن را بررسی کنیم:

۱. کامپیوتر کلاینت یعنی کامپیوتر شما یک پیغام SYN را ارسال می‌کند. اینکار برای بررسی آماده بودن کامپیوتر دوم جهت ایجاد یک ارتباط جدید انجام خواهد شد. 

۲. بعد از آن اگر کامپیوتر دوم برای این ارتباط آمادگی داشت یک پیغام acknowledge را ارسال می‌کند.

۳. بعد از اینکه کامپیوتر اول پیغام را دریافت کرد یک پیغام ACK را برای سرور یا همان کامپیوتر دوم نیز ارسال می‌کند.

از طریق تصویر زیر می‌توانید این سه مرحله را مشاهده کنید:

مرورگرها چگونه کار می‌کنند؟

ارتباط شروع می‌شود

در نهایت یک ارتباط جدید بین دو کامپیوتر اول و دوم ایجاد خواهد شد. حال هر دو کامپیوتر می‌توانند با همدیگر ارتباط برقرار کرده و اطلاعات را به اشتراک بگذارند. بعد از ایجاد یک ارتباط موفق مرورگر که روی کامپیوتر کلاینت قرار گرفته یک درخواست را برای سرور در جهت دریافت اطلاعات ارسال می‌کند. سرور نیز براساس این درخواست پاسخ مرتبطی را ارائه می‌دهد. این پاسخ می‌تواند شامل اطلاعاتی مانند متن، کد وضعیت، کنترل کش و… باشد. 

در پایان

در این مطلب از وبسایت راکت به صورتی بسیار ساده در ارتباط با شیوه کارکرد مرورگر و اتفاقاتی که بعد از وارد کردن یک آدرس در آن می‌افتد توضیح دادیم. 

منبع

شهربانو دوستی
۲۹شهریور

افزایش رتبه سایت در گوگل راه های زیادی دارد. اما بهترین روش ها برای اینکه سایت خود را به صفحات نخست گوگل بیاوریم چیست؟ از همه مهمتر ثبات است. بله پایداری در نتایج جست و جوی گوگل بسیار مهم است.

روزانه افراد زیادی با تکنیک ها و ترفندهای مختلف سایت خود را به صفحه اول گوگل می آورند ولی بعد از مدتی ناپدید می شوند. علت آن هم استفاده از روش های نادرست در سئو است. الگوریتم های گوگل روز به روز، به روز می شوند و مسلما می توانند سایت هایی که از روش های غیر قانونی استفاده می کنند را شناسایی کنند.

بهترین راه این است که از روش های اصولی استفاده کنیم. یعنی سایت خود را طوری برای گوگل بهینه کنیم که به هیچ وجه در آینده رتبه خود را در نتایج جست و جو از دست ندهد.

درست ترین کار هم همین است. سئو یک جور سرمایه گذاری بلند محسوب می شود. اگر در این سرمایه گذاری اشتباه کنیم دیگر راه جبرانی وجود ندارد و ممکن است زمان و هزینه زیادی را به یک باره از دست بدهیم.

در این مقاله که ادامه مقالات رایگان آموزش سئو وب سایت همیار وب می باشد سعی دارم روش های خیلی ساده اما کاربردی در سئو را با شما دوستانم به اشتراک بگذارم که عمل کردن به آن ها موجب این می شود که سایت تان به بهترین حالت ممکن و به صورت کاملا طبیعی رتبه خیلی خوبی را در نتایج جست و جوی گوگل به دست آورد.

روش هایی که قصد دارم در این مقاله عنوان کنم روش های سخت و زمان بری نیستند. در واقع روش هایی برای سئو داخلی سایت محسوب می شوند. یعنی طبق روال عادی پیش می روید و فقط باید یک سری اصول را رعایت کنید. بیشتر از این مقدمه چینی نمی کنم تا برویم سراغ اصل مطلب!

همراه من باشید تا دقیقا به شما بگویم چه طور سایت خود را بهینه کنید تا حضورتان در نتایج جست و جو دائمی و طبیعی باشد.

 

روش هایی برای بالا بردن رتبه سایت در گوگل

روش هایی که قصد دارم عنوان کنم روش های کاملا تمیز و سفید در سئو هستند. اصلا قرار نیست در مورد ساخت بک لینک و روش های وقت گیر و خسته کننده در سئو سایت صحبت کنم. در واقع اصلا نیازی نیست به خودتان خیلی زحمت بدهید. همانطور که قبلا هم اشاره کردم فقط کافی است یک سری اصول و قواعد را در کارتان رعایت کنید خصوصا در تولید محتوا!

 

1.کلمات کلیدی تان را هوشمندانه انتخاب کنید

این که صرفا یک سری از کلمات کلیدی بازدید بالایی دارند اصلا مهم نیست! مهم این است که چه کلماتی برای شما و کسب و کارتان بازدید کننده های هدفمندی جذب می کنند.

سئو فقط افزایش رتبه در گوگل نیست! سئو فقط بالا بردن بازدید سایت نیست. تا وقتی که ندانید سایت تان را برای چه سئو می کنید کسب رتبه عالی در گوگل بی فایده است.

سعی کنید ابتدا کلمات کلیدی را انتخاب کنید که واقعا مربوط به هدفتان می شود. آیا هدفتان فقط افزایش بازدید است؟ آیا مشتری برایتان اهمیتی ندارد؟ فکر می کنید هرچه بازدیدتان بیشتر شود مشتریان بیشتری خواهید داشت؟ اصلا اینطور نیست!

اگر فقط برای افزایش بازدید تلاش می کنید تمرکز کردن روی کلمات کلیدی پر بازدید بهترین گزینه است. اما اگر واقعا کسب و کارتان برایتان مهم است سعی کنید روی کلمات کلیدی زوم کنید که مخاطبان هدف بیشتری را برای شما بوجود می آورد.

در بخش بعد می گویم چرا باید روی کلماتی تمرکز کنید که دقیقا مربوط به هدف اصلی و جذب مخاطب واقعی شما می شود.

پیشنهاد می کنم مقاله مهمترین عوامل رتبه بندی نتایج گوگل در سال 2018 را بخوانید.

 

2.محتوای کاربردی و کاربر پسند تولید کنید

دلیل اصلی اینکه می گویم روی کلمات کلیدی هدفمند تمرکز کنید این است که راحت تر بتوانید محتوای کاربردی و کاربر پسند برای مخاطبان تان تولید کنید.

تا زمانی که فکر و ذکرتان سئو کردن سایت تان روی کلمات کلیدی فقط پربازدید باشد نمی توانید برای مخاطبان تان محتوای خوب تولید کنید و همیشه مجبورید برای گوگل سایت تان را بهینه کنید.

یکی از فاکتورهای مهم در افزایش رتبه سایت در گوگل میزان ماندگاری و تعامل کاربران با سایت شماست. مهمترین فاکتور گوگل در سال های آتی همین خواهد بود. گوگل سعی دارد تا سایت هایی را در نتایج جست و جو بالاتر نشان دهد که واقعا کاربران راضی زیادی دارند. سایت هایی که کاربران زیادی را درگیر خود کرده اند.

شما هم باید بهینه سازی فقط برای گوگل را فراموش کنید و تنها روی تولید محتوای کاربردی و مفید برای کاربران تان متمرکز شوید. این آینده سئو خواهد بود. سایت هایی در آینده برنده خواهند بود که محتوای عالی تولید می کنند.

همین حالا به سایت هایی نگاه کنید که فقط کارشان تولید محتوای کاربردی و کاربر پسند است. ببینید روی چیز دیگری به جز تولید محتوا تمرکز کرده اند یا خیر؟ سایت “چطور” نمونه ای از سایت هایی است که فارغ از انجام تکنیک های سئو فقط به فکر تولید محتوا برای کاربرانش است.

اگر بحث سئو را کنار بگذاریم زمانی که محتوای عالی تولید کنید از هر نظر در کسب و کارتان برنده خواهید بود. با تولید محتوا می توانید متمایز از رقبایتان شوید. می توانید اعتماد سازی کنید، می توانید برندتان را قوی تر کنید چون افراد زیادی در مورد شما صحبت می کنند. دقیقا مثل سایت “چطور” مثال زدنی می شوید. تعداد کاربرانی که عاشق شما می شوند روز به روز بیشتر می شود و در نهایت فروش های رویایی را تجربه خواهید کرد.

پس سعی کنید بی هدف تولید محتوا نکنید. فکر نکنید تولید محتوا برای سایت تان جزء وظایفی است که هر روز فقط باید انجامش دهید. نه اصلا اینطور نیست! سعی کنید هفته ای یک محتوا تولید کنید ولی به شرطی که محتوایی عالی و بی نظیر از دید کاربران تان باشد.

پیشنهاد می کنم مقاله محتوای خوب چه محتوایی است؟ و چگونه آن را تولید کنیم؟ را بخوانید.

 

3.از عنوان های جادویی استفاده کنید

یکی از مهمترین کارها در تولید محتوا در سایت انتخاب عنوان هایی است که ترغیب کننده و جذاب باشد. برای مقالات، ویدیو ها، پادکست ها، لندینگ پیج ها و به طور کلی هر محتوایی که در سایت تان عنوان دارد عنوانی انتخاب کنید که کاربر با دیدن آن لحظه ای درنگ نکند و روی آن کلیک کند.

عنوان خوب داشتن در نتایج جست و جو بسیار مهم است. عنوان خوب به شما کمک می کند تا خیلی راحت رتبه سایت تان را در گوگل بالا ببرید. رتبه مقالات تان در گوگل به سادگی و فقط با داشتن یک عنوان جذاب و ترغیب کننده بالا می رود. امتحانش ساده است. همین حالا مقالاتی که عنوان کسل کننده و ساده ای دارد را به یک عنوان جذاب تغییر دهید تا معجزه این روش را ببینید.

بارها من از این تکنیک استفاده کرده ام و نتایج خارق العاده اش را دیده ام. خیلی ساده است و اصلا چیز پیچیده ای نیست! مردم روی عنوان های جذاب کلیک می کنند. زمانی که گوگل بفهمد نرخ کلیک یک صفحه در نتایج جست و جو خوب است و در واقع بیشتر از بقیه است آن را به سرعت بالاتر می آورد. به همین سادگی!

نرخ کلیک یکی از فاکتورهای مهم و همیشگی در سئو بوده است و گوگل برای بالا بردن رتبه صفحات در نتایج جست و جو از این فاکتور مهم هم تبعیت می کند.

پس سعی کنید محتوایی عالی با عنوان ترغیب کننده و جذاب بنویسید تا افرادی که با عنوان شما در نتایج جست و جو روبه رو می شوند صد در صد رو مقاله شما کلیک کنند.

بسیاری از مقالات هستند که انصافا محتوای بسیار قوی و عالی از هر نظری دارند ولی متاسفانه عنوان خوبی ندارند و این تنها دلیلی است که در نتایج جست و جو هیچ وقت آن ها را نمی بینید.

پیشنهاد می کنم مقاله چگونه عنوان های جذاب برای پست هایمان بنویسیم؟ را بخوانید.

 

4.توضیحات متا را جذاب بنویسید

بعد از عنوان توضیحات متا یا همان (Meta Description) عاملی برای کلیک کاربران روی مطلب مورد نظر در نتایج جست و جو است. جدا از عنوان، توضیحات متا هم در بسیاری از مواقع باعث می شود تا کاربران را ترغیب به کلیک کند.

توضیحات متا هم از دید گوگل مهم خواهد بود و هم کاربران! گوگل با دیدن توضیحات متای مقاله تان متوجه می شود دقیقا در مورد چی نوشته اید. برای کاربران هم همین صادق است.

به طور پیشفرض یک خط و نیم ابتدای پست شما توضیحات متا است و شما باید آن را به توضیحاتی جذاب تر و ترغیب کننده تر تغییر دهید. اگر از وردپرس استفاده می کنید در افزونه سئو وردپرس (Yoast SEO) می توانید متای دلخواه خود را تنظیم کنید.

توضیحات متا را باید طوری بنویسید که علاوه بر بهینه بودن برای گوگل برای کاربران هم واضح باشد مقاله شما دقیقا در مورد چه هست؟ در توضیحات متا فضای بیشتری نسبت به عنوان دارید تا کاری کنید خواندن مقاله برای کاربران قطعی شود.

توضیحات متا هم دقیقا مثل عنوان است. باید طوری بنویسید تا کاربران ترغیب شوند به جای کلیک روی گزینه دیگری، فقط روی مقاله شما در نتایج جست و جو کلیک کنند.

 

5.استفاده صحیح از لینک های داخلی و خارجی

منظور از لینک های داخلی همان لینک هایی است که در محتوای خود به دیگر صفحات سایت می دهید. گاهی وقت ها استفاده از این روش باعث افزایش رتبه بعضی از صفحات سایت تان در گوگل می شود. یعنی اگر بتوانید به عنوان مثال به یک مقاله چند لینک داخلی مناسب بدهید قطعا باعث افزایش رتبه آن مقاله خواهد شد.

سعی کنید همیشه صفحاتی از سایت تان را که واقعا رتبه گرفتن شان برای شما اهمیت دارد را در مقالات تان لینک دهید. مثلا شما دسته بندی با عنوان “بازاریابی محتوا” در سایت تان دارید و این دسته بندی را روی بازاریابی محتوا سئو کرده اید. بهتر است در مقالات تان هر کجا که بازاریابی محتوا به کار بردید آن را دقیقا به آن دسته بندی “بازاریابی محتوا” لینک کنید.

البته می توانید با انکر تکست های مختلف هم لینک خود را به صفحه مربوط بدهید. مثلا در مقاله خود از “تکنیک های جدید بازاریابی محتوا” صحبت کرده اید دقیقا همین جمله را به آن دسته بندی “بازاریابی محتوا” لینک دهید.

با این کار اهمیت آن صفحه یعنی دسته بندی “بازاریابی محتوا” را بالا می برید و همین باعث می شود آتوریتی پیج آن صفحه بالا برود و دسته بندی بازاریابی محتوای شما در گوگل رتبه بالاتری بگیرد.

همین کار را اگر در صفحاتی پر اهمیت با آتوریتی بالا تکرار کنید قدرت صفحه هدف شما روز به روز بیشتر می شود.

از این تکنیک حتی بدون ساخت بک لینک می توانید رتبه سایت تان را در گوگل افزایش دهید. بسیاری از مقالات و صفحات سایت همیار وب با این روش توانسته اند رتبه خوبی در گوگل دریافت کنند.

یکی دیگر از روش های افزایش رتبه سایت در گوگل این است که در مقالات خود از لینک های خارجی استفاده کنید. یعنی به مراجع و منابع پر اهمیتی که گوگل آن ها را به خوبی می شناسد لینک دهید. حتما از لینک های فالو استفاده کنید. فکر نکنید حتما برای لینک دادن به کسی باید لینک نوفالو بهش بدهید. این یک تفکر اشتباه است.

اگر این کار را به خوبی انجام دهید و در مقالات خود به سایت های مرجع که از سایت شما خیلی قوی تر هستند لینک دهید گوگل متوجه آن می شود که محتوایی که شما تولید کرده اید مربوط به چه چیزی است؟ در واقع با این کار راحت تر درک می کند که موضوع مقاله شما در رابطه با چه هست.

متاسفانه خیلی از دوستان فکر می کنند نباید به کسی لینک بدهند. این موضوع فقط در مورد سایت های ضعیف صادق است. بله با لینک دادن به سایت های ضعیف تر از خود مسلما اعتبار سایت تان کم می شود. ولی برعکس اگر به سایت های مرجع محتوا لینک دهید قطعا به اعتبار سایت شما افزوده خواهد شد.

پیشنهاد می کنم مقاله با این تفکرات اشتباه به هیچ جایی در سئو نمی رسید! را بخوانید.

 

6.استفاده از تگ های هدینگ در محتوا

استفاده از تگ های هدینگ (Heading) در قالب محتوا و خصوصا مقالات سایت بسیار اهمیت دارد. متاسفانه خیلی از دوستان از این تگ ها در مقالات سایت خود استفاده نمی کنند و فکر می کنند اهمیت خاصی ندارد!

باید توجه داشته باشید به این که استفاده از تگ های هدینگ مثل H2 و H3 و دیگر تگ ها به درستی در قالب محتوا باعث می شود رتبه سایت شما در گوگل به مراتب بالا رود.

خیلی مهم است که در محتوای خود به درستی و به ترتیب از این تگ ها استفاده کنید. نکته بسیار مهم این است که درون تگ های خود از کلمات کلیدی، عبارات کلیدی و کلمات و عبارات مشابه و هم خانواده حتما استفاده کنید. استفاده از کلمات و عبارات کلیدی مرتبط با مقاله خود در تگ های مربوط باید به صورت هوشمندانه باشد.

هم برای کاربر جذاب باشد و هم اینکه اشاره ای به کلمه یا عبارت کلیدی مرتبط به موضوع اصلی مقاله باشد. اگر این کار را به درستی انجام دهید در واقع با یک تیر دو نشان زده اید.

اول اینکه باعث می شود کاربران بیشتر راغب شوند تا مقاله شما را تا انتها بخوانند. چون همانطور که می دانید بسیاری از کاربران قبل از اینکه تصمیم به خواندن یک مقاله بگیرند ابتدا صفحه مورد نظر را کامل اسکرول می کنند تا عناوین استفاده شده در متن را ببینند. چون در نگاه اول فکر می کنند جواب سوالاتشان در عناوین یا زیر عناوین است یا خیر!

دوم اینکه می توانید مقاله خود را در کلمات و عبارات مشابه بیشتری سئو کنید و در گوگل بالا بیاورید. یعنی اگر به درستی از تگ های هدینگ در متن خود استفاده کنید و هر کدام از آن ها شامل کلمات و عبارات کلیدی مشابه باشند به رتبه گرفتن مقاله شما در تعداد بیشتری از عبارات جست و جو شده توسط کاربران کمک می کند.

 

7.بهینه سازی تصاویر، صوت و ویدیو ها در محتوا

یکی از ساده ترین راه ها برای افزایش رتبه گوگل این است که تصاویر و به ویژه ویدیوها و فایل های صوتی درون محتوا را بهینه کنید. منظور از بهینه سازی تصاویر یا ویدیو ها این نیست که فقط حجم آن ها را کم کنید! بلکه منظور این است کاری کنید تا گوگل ارتباط بین متن، تصاویر، ویدیوها و فایل های صوتی با متن مقاله تان را تشخیص دهد.

شما علاوه بر فشرده سازی تصاویر، ویدیو ها و فایل های صوتی درون محتوای خود باید آن ها را برای گوگل بهینه کنید.

خیلی ساده است برای بهینه سازی تصاویر علاوه بر فشرده سازی آن ها و قرار دادن آدرس یا لوگوی سایت روی آن ها باید از کلمه کلیدی مورد نظر در نام فایل تصاویر خود نیز استفاده کنید. سعی کنید حتما از نام انگلیسی برای عکس های خود استفاده کنید.

همچنین نکته بسیار مهم این است که از کلمات و عبارات کلیدی مربوط به محتوای مورد نظر در تگ ALT تصاویر خود حتما به درستی استفاده کنید. حتما نیازی نیست عینا از کلمه کلیدی استفاده کنید. باید از کلمه کلیدی در تگ های alt به صورت کاملا طبیعی استفاده کنید.

مواردی که عرض کردم دقیقا برای فایل های صوتی و ویدیوهای قرار داده شده در درون صفحات هم صادق است. سعی کنید حتما در عنوان فایل های صوتی و تصویری خود از عبارات کلیدی مربوط به محتوای اصلی تان استفاده کنید.

با این کار گوگل متوجه ارتباط بین محتوا اصلی و تصاویر، فایل های صوتی و ویدیوهای شما می شود. همین امر باعث افزایش رتبه سایت شما در گوگل می شود و ممکن است مطلب شما در کلمات و عبارات بیشتری رتبه خوب دریافت کند.

پیشنهاد می کنم مقاله چگونه به یک سئو کار حرفه ای تبدیل شویم؟ را هم بخوانید.

 

8.خوانایی را در تولید محتوا رعایت کنید

خوانایی در تولید محتوا بسیار مهم است و طی چند سال اخیر یکی از فاکتورهای مهم در بهینه سازی محتوا بوده است.

منظور از خوانایی محتوا از دید گوگل این است تقسیم بندی را در تولید محتوا رعایت کنید. از جملات و پاراگراف های کوتاه استفاده کنید. از تگ های heading به درستی و به جا استفاده کنید. برای اینکه مخاطبان از خواندن محتوای شما خسته نشوند از تصاویر استفاده کنید. و به طور کلی کاری کنید که انگار مخاطبان تان در حال مطالعه یک مجله جذاب هستند و هیچ گاه خسته نمی شوند.

خوانایی محتوا فقط به اینجا ختم نمی شود. به نظر من محتوایی خوانا است که یکنواخت نباشد. همیشه از اصطلاحات و کلمات قلمبه سلمبه درش استفاده نشود. گاهی هم خودمانی باشد. البته این هنر تولید کننده محتوا است که با توجه به شناخت از مخاطبانش ازش استفاده کند.

همانطور که متوجه شدید رعایت خوانایی در محتوا یکی از مهمترین عوامل در جذب مخاطب و نگه داشتن اش در سایت است.

 

9.فایل پی دی اف محتوا را ارائه دهید

یکی دیگر از تکنیک های بهینه سازی محتوا در صفحه این است که حتما فایل پی دی اف محتوای خود را ارائه دهید. فرقی نمی کند مقاله، پادکست یا اینفوگرافیک! در هر فرمتی که محتو ارائه می دهید خیلی بهتر است فایل پی دی اف آن را هم به کاربرانتان ارائه دهید.

گوگل خیلی به این قضیه اهمیت می دهد و می توان گفت یکی از تکنیک های خوب برای افزایش رتبه سایت در گوگل است اما نه به طور مستقیم!

برای این کار بهتر است لینک پی دی اف محتوا را در انتهای صفحه قرار دهید. توجه کنید برای خواندن و شناسایی فایل پی دی اف شما توسط گوگل باید لینک پی دی اف را به صورت مستقیم در صفحه قرار دهید. هرگز لینک را به صورت فایل فشرده شده (Rar) در صفحه قرار ندهید!

درست کردن پی دی اف هم کار چندان سختی نیست! شما چه مقاله بنویسید چه پادکست تولید کنید از قبل متن آن را در یک فایل ورد دارید. خیلی راحت می توانید فایل ورد محتوای خود را به صورت پی دی اف ذخیره کنید.

توجه داشته باشید حتما قالب استانداردی برای فایل های پی دی اف خود تهیه کنید. منظور این است که از هدر و فوتر مناسب با عنوان برند و آدرس سایت تان در پی دی اف های خود استفاده کنید.

 

10.محتوای قدیمی را شناسایی و آپدیت کنید

یکی دیگر از روش هایی که به شدت در افزایش رتبه سایت تان در گوگل تاثیر گذار است به روز رسانی محتواهای قدیمی سایت تان است. البته نه هر محتوایی! محتوایی که واقعا ارزشش را داشته باشد.

منظورم این است مقالاتی که فکر می کنید پرطرفدار تر هستند ولی هم اکنون جایگاه خوبی در گوگل ندارند را شناسایی کنید و شروع به آپدیت کردن شان کنید.

برای این کار بهتر است از گوگل وبمستر تولز خود استفاده کنید. در قسمت سرچ آنالیتیکس می توانید کلمات کلیدی که وب سایت تان هم اکنون در آن ها رتبه خوبی ندارد ولی سرچ بالایی دارند را شناسایی کنید. کاملا هم مشخص است که کلمه کلیدی شناسایی شده مربوط به کدام مقاله شما می باشد. فهمیدن این موضوع چندان کار سختی هم نیست.

بعد از شناسایی مقاله مورد نظر از چندین روش می توانید آن را بروز رسانی کنید. اول اینکه اگر حس می کنید عنوان خوبی ندارد سریعا یک عنوان خوب برای آن بنویسید. مرحله بعدی، آپدیت خود محتوای داخل صفحه است که می توانید هم با قرار دادن تصویر مقاله تان را آپدیت کنید و هم اینکه چندین پاراگراف برای آن بنویسید.

اگر بتوانید این کار را به خوبی انجام دهید مطمئن باشید می توانید رتبه مقاله مورد نظر خود را در نتایج جست و جو به شدت افزایش دهید.

این کار را برای دیگر مقالات سایت تان هم انجام دهید تا به مرور زمان معجزه اش را ببینید. قطعا با این روش ترافیک سایت تان هم چندین برابر خواهد شد.

پیشنهاد ویژه همیار وب : سئو چیست؟ با جادوی سئو بیشتر آشنا شوید!

 

جمع بندی و نکات کلیدی

همانطور که متوجه شدید بالا بردن رتبه سایت در گوگل چندان کار سختی هم نیست! فقط کافیه همان کارهایی که به مرور انجام می دهید را طبق یک اصول و قواعد خاص انجام دهید. این بهترین روش برای سئو است. سئویی تمیز و ماندگار.

اگر توجه کرده باشید تمام موارد عنوان شده به تولید محتوا ختم می شود. همانطور که قبلا هم اشاره کردم آینده سئو به محتوا مربوط می شود. اگر بتوانید محتوایی عالی برای مخاطبان تان تولید کنید قطعا برنده خواهید بود.

تولید محتوا دقیقا رابطه مستقیم با مهمترین فاکتورهای سئو سایت در آینده خواهد داشت. محتوای خوب باعث می شود میزان ماندگاری و تعامل کاربران با سایت تان افزایش یابد، بازدید کنندگان مستقیم شما بالا رود، بازدید کنندگان بازگشتی به سایت تان افزایش یابد، اعتماد کاربران به شما زیاد شود، برندتان قوی تر شود، در کلمات و عبارات کلیدی بسیاری رتبه می گیرید، ترافیک سایت تان شدیدا افزایش می یابد و مواردی که مستقیما به سئو سایت تان مربوط می شود.

پس همانطور که فهمیدید محتوا مثل زنجیر به فاکتورهای تاثیر گذار در سئو متصل است.

افزایش رتبه سایت در گوگل کار سختی نیست فقط باید کمی حوصله داشته باشید. همانطور که دیدید با روش های خیلی ساده هم می توان بهترین رتبه را در گوگل از آن خود کرد. امیدوارم از این مقاله هم استفاده کافی را برده باشید. منتظر نظرات ارزشمندتان هستم.

http://hamyareweb.co/increase-site-rank-in-google/

 

شهربانو دوستی
۲۸شهریور

اگر شما یک بازاریاب بوده و یا کمی در مورد انواع افزونه گوگل کروم اطلاعات داشته باشید، طبیعتا می دانید که آن ها در سئو سایت اهمیت بسیار زیادی دارند. بر اساس آمارهای به دست آمده، 97 درصد مردم اطلاعات مورد نیاز خود درباره یک کسب و کار را بیشتر از طریق فضای مجازی به دست می آورند و گوگل نیز حدود 90 درصد از کل جستجوهای فضای مجازی را از آن خود کرده است. این نکته برای بازاریابان مهم است که حتما وقت مناسبی برای بهینه سازی سایت خود در نظر بگیرند. این باعث می شود تا یک بازاریاب بتواند در زمان مصرفی خود، صرفه جویی لازم را داشته باشد.

بهترین افزونه های گوگل کروم برای سئو سایت

خوشبختانه وقتی صحبت از بهبود سئو سایت و بهینه سازی زمان می شود، شما می توانید برای کمک کردن به این روند، از افزونه های گوگل کروم استفاده کنید. در واقع تعداد بسیار زیادی از آن ها وجود دارد اما شما برای نتیجه گرفتن باید بهترین آن ها را شناسایی کنید.

در نتیجه ما برای راحتی شما 20 مورد از بهترین افزونه های گوگل کروم را جمع آوری کرده و در ادامه این مقاله به بررسی جداگانه هر کدام از آن ها می پردازیم. این افزونه های به گونه ای انتخاب شده اند که برای بهبود سئو سایت کاربرد ویژه ای داشته باشند. افزونه های Google Chrome برای جستجوی ایده استراتژی سئو و برررسی سریع تجزیه و تحلیل عملکرد رقبا مفید هستند. برخی از آن ها با ارائه نمودارهای مختلف، به شما کمک می کنند تا به خوبی وضعیت رقبایتان را مورد بررسی بهتری قرار دهید.

حالا وقتشه!   اینو بخون: افزایش سئو سایت و مزایای شگفت انگیز آنپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

افزونه MozBar

ابزارهای گوگل کروم,افزونه moz,افزونه similarweb

قیمت: به مدت 30 روز رایگان و پس از آن به ازای هر ماه مبلغ 99 دلار باید بپردازید.

MozBar به کاربران خود این امکان را می دهد تا با یک کلیک، وضعیت سئو سایت خود را بررسی کنند. افزونه moz جزو بهترین افزونه های گوگل کروم می باشد. این افزونه در حین مشاهده هر صفحه وب سایت، معیارهایی را ارائه می دهد که به کاربرانش این امکان داده می شود تا SERP ها را به یک فایل CRV منتقل کرده و آن ها را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند. بروز رسانی و ارتقا به نسخه کامل افزونه MozBar امکانات زیادی از جمله تحلیل سختی کلمات کلیدی را به شما ارائه می کند.

افزونه Keyword Everywhere

افزونه گوگل کروم,افزونه های کروم برای وردپرس,بهترین افزونه های گوگل کروم

قیمت: رایگان

Keyword Everywhere افزونه ای است که سه نوع اطلاعات مختلف برای عبارات کلیدی موجودر در صفحات سایت ها نشان می دهد:

  • حجم جستجوی ماهانه
  • هزینه برای هر کلیک
  • رقابت Google Adwords

این یک افزونه مرورگر است که با استفاده از آن می توانید در عین حالی که در یک صفحه حضور دارید، وضعیت کلمات کلیدی آن را مورد بررسی قرار دهید.

افزونه SimilarWeb

قیمت: رایگان

افزونه SimilarWeb یک افزونه محبوب می باشد که به کاربران معیارهای کلیدی جذب ترافیک وب سایت را ارائه می کند و کاربران در حالی که در گوگل در حال جستجو هستند، می توانند با استفاده از آن، ترفندها و استراتژی هایی که برای بهینه سازی یک صفحه سایت انجام شده است را مشاهده کنند. افزونه SimilarWeb برای آن دسته از افرادی مناسب است که به دنبال پیدا کردن جدیدترین و تاثیرگذارترین استراتژی های سئو سایت می باشند. همچنین کاربرانی که می خواهند چندین معیار مختلف صفحات سایت مورد نظرشان را مورد تحلیل قرار دهند، می توانند از این افزونه استفاده کنند.

افزونه Redirect Path

قیمت: رایگان

مایکروسافت افزونه ای به کاربران خود معرفی کرده است که با استفاده از آن می توانند متوجه دستور زبان نادرست بشوند؛ این افزونه Redirect Path نام دارد. این افزونه کدهای وضعیت Http و جاوا اسکریپت را تغییر مسیر می دهد. همچنین سایر Http header ها و آدرس های IP سرور را به کاربرانش نشان می دهد.

افزونه Seo Meta in 1 Click

قیمت: رایگان

SEO Meta in 1 Click تمام برچسب های متا و اطلاعات اصلی سئو را برای یک صفحه وب فقط با یک کلیک نمایش می دهد. طول عناوین و متا دیسکریپشن،URL، عناوین و تعداد تصاویر بدون تگ alt، مواردی هستند که می توانید با دانلود این افزونه گوگل کروم مورد بررسی قرار دهید.

افزونه BuzzSumo

قیمت: رایگان

آیا به تحلیل سئو به صورت عمومی نیازمندید؟ افزونه BuzzSumo به شما در این زمینه کمک می کند. این افزونه به شما امکان می دهد به راحتی بهترین محتوا را در صفحات شبکه های اجتماعی شناسایی کنید. استفاده از BuzzSumo می تواند در عملکرد سئو سایت کمک کننده باشد و همچنین بک لینک های شما را مورد بررسی قرار دهد.

افزونه Hunter

قیمت: برای برنامه های کلی به صورت رایگان و برای استفاده از امکانات بیشتر ماهانه مبلغ 49 دلار باید بپردازید.

افزونه Hunter به شما کمک می کند تا اطلاعات تماس موجود در مرورگر را فورا پیدا کنید. این افزونه روند عملیات خود را با استفاده از “جستجوی دامنه” انجام می دهد. Hunter می تواند تمامی آدرس های ایمیلی که در صفحه سایت وجود دارد را برای شما جمع آوری کند.

افزونه Mangools

قیمت: 10 روز اول به صورت رایگان و پس از آن 29 دلار به ازای هر ماه استفاده باید پرداخت کنید.

با استفاده از این افزونه می توانید قدرت سئو سایت ها را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید. افزونه Magnools که جزو بهترین افزونه های کروم برای وردپرس می باشد، این عملیات را با استفاده از جدیدترین معیارها و تحلیل های وب سایت Moz و Majestic انجام می دهد. همچنین می توانید به اطلاعات و ویژگی های بیشتری در زمینه بررسی دقیقتر بهینه سازی سایت، دست پیدا کنید.

افزونه Google Trends

قیمت: رایگان

Trends بخشی از Google Webmaster Tools است. این افزونه گوگل کروم در واقع مجموعه ای از افزونه ها است که در زمینه همگام سازی وب سایت ها با گوگل فعالیت هایی را انجام می دهند. Google Trends تحلیلی را با استفاده از نمودارها ی مختلف از نتایج برتر SERP ها در کشور مورد نظر شما نشان می دهد. شما می توانید از این اطلاعات برای شناسایی چگونگی سئو این صفحات برتر گوگل استفاده کنید.

افزونه SEMrush

قیمت: ماهانه مبلغ 99 دلار برای دانلود افزونه گوگل کروم و استفاده از امکانات آن باید پرداخت کنید.

این مورد که جزو افزونه های کروم برای وردپرس است، گزارش هایی از عملکرد دامنه و صفحات جداگانه سایت ارائه می کند. یکی از ویژگی های اصلی این افزونه گوگل کروم این است که دارای جعبه ابزار سئو می باشد که با استفاده از آن می توانید بک لینک ها و رتبه کلمات کلیدی را مورد بررسی قرار دهید. این افزونه همچنین پیشنهادهایی را برای بهینه سازی شما ارائه می کند که به خوبی با جدیدترین استراتژی های سئو سایت متناسب می باشد. با دانلود افزونه گوگل کروم ٍُُُُُُُُُSEMrush به طور کلی می توانید قدم بزرگی در بهینه سازی سایت خود بردارید.

افزونه Serpstat

قیمت: در ابتدا به صورت رایگان و سپس باید برای برنامه پایه 69 دلار بپردازید.

با به کارگیری افزونه Serpstat می توانید سریعا سئو سایت خود و همچنین رقبایتان را مورد بررسی قرار دهید. پس از کلیک کردن بر روی آیکون مرورگر، می توانید یک حسابرسی سئو درباره دامنه مورد نظر به دست بیاورید. این افزونه از سه قسمت تشکیل شده است؛ فاکتورهای سئو داخلی، تحلیل صفحه سایت و بررسی دامنه.

بهینه سازی گوگل کروم,دانلود افزونه گوگل کروم,دانلود رایگان افزونه های گوگل کروم

افزونه Ahrefs

قیمت: 99 دلار به صورت ماهانه باید پرداخت شود.

Ahrefs با استفاده از نوار ابزار سئو خود در کروم، ویژگی های وب سایت را بررسی کرده و کلمات کلیدی، لینک ها و پروفایل های برتری را که موجب پیشرفت سئو وب سایت شما می شوند را پیشنهاد می کند. برای دریافت جزئیات هر کدام از فاکتورهای بالا، تنها کافی است که بر روی آن کلیک کنید.

افزونه Check My Links

قیمت: رایگان

این افزونه وضعیت عملکرد لینک های صفحات شما را مورد بررسی قرار می دهد. دانلود افزونه گوگل کروم Check My Links می توانید به راحتی تمامی لینک های شکسته شده را شناسایی کرده و صرفه جویی قابل توجهی در زمان انجام دهید.

افزونه NinjaOutreach Lite

قیمت: رایگان

این افزونه رایگان گوگل کروم باعث می شود تا مرورگرها بتوانند از داده های پبشرفته استفاده کنند. افزونه NinjaOutreach Lite فاکتورهایی که بسیار در بهینه سازی سایت اهمیت دارد را مورد بررسی قرار می دهد؛ مثل URL یک صفحه سایت، عنوان، لینک ها، متا دیسکریپشن، لیست دنبال کنندگان برند شما در شبکه های اجتماعی و تکنیک های کسب درآمد.

افزونه PageSpeed Insights by Google

قیمت: رایگان

این افزونه در واقع یک ابزار سئو می باشد که اطلاعاتی در دسکتاپ و تلفن های همراه برای شما ارائه می کند. بعد از بارگذاری صفحه سایت مورد نظر، این افزونه امتیازی برای سرعت صفحه سایت در نظر گرفته و پیشنهاداتی برای بهبود عملکرد و بهینه سازی سرعت آن ارائه می کند.

افزونه Woorank

قیمت: در 14 روز اول می توانید به صورت رایگان از این افزونه استفاده کنید اما بعد از آن باید ماهانه 49 دلار برای نسخه معمولی و 149 دلار برای نسخه کامل پرداخت کنید.

افزونه Woorank یک تحلیلگر سایت می باشد که درست شبیه افزونه گوگل کروم قبلی عمل می کند. این افزونه به کاربران اجازه می دهد تا پیشنهادات بهبود سئو سایت را مشاهده کنند. در واقع این افزونه یک تحلیل بسیار عمیق از عملکرد قسمت های مختلف صفحه سایت مورد نظر شما ارائه می کند.

افزونه NoFollow

قیمت: رایگان

با استفاده از افزونه NoFollow بازاریابان می توانند یک نمای کلی از صفحات وب سایت مشاهده کنند که با متا تگ های nofollow کدگذاری شده است. از آن جایی که لینک های nofollow  جزو معیارهای سئو سایت محسوب نمی شود، کاربران می توانند هر صفحه سایت خارجی که به وب سایت آن ها لینک داده و آن لینک نیز ایندکس شده است را شناسایی کنند. برای صفحاتی که نمی خواهید ایندکس شوند، مثل لندینگ پیج ها، افزونه NoFollow بررسی می کند که آیا این صفحات به درستی کدگذاری شده اند یا اینکه لینک های صفحه مورد نظر عملکرد درستی ندارند.

افزونه Impactana

قیمت: رایگان

این نوار ابزار مجموعه ای از معیارها را ارائه می کند که در گوگل کروم فعال هستند. این معیارها به دو دسته تقسیم می شوند؛ Buzz و Impact. این دسته ها به بررسی محتوای شبکه اجتماعی و تحلیل بازخورد کاربران می پردازند.

افزونه BuzzStream

قیمت: 14 روز خدمات رایگان ارائه می کند و بعد از آن 24 دلار ماهانه باید برای استفاده از این افزونه پرداخت کنید.

این افزونه به بازاریابان اجازه می دهد تا روندی که برای کسب و کار شما مفید است را به شکل تخصصی سازماندهی کنند. این افزونه با افزونه دیگری به اسم BuzzMarker ترکیب شده و در روند لینک سازی، تقویت محتوا و بهبود اینفلوئنسرها فعالیت هایی را انجام می دهند.

افزونه Sreaming Frog SEO Spider

قیمت: سالانه مبلغ 160 دلار برای استفاده از این افزونه باید بپردازید.

افزونه Sreaming Frog SEO Spider به شما کمک می کند تا در بین URL های موجود جستجو کرده و مشکلاتی را که مربوط به سئو می شود شناسایی و مرتفع کنید. در واقع این افزونه یک روند بسیار طولانی را برای شما آسان و سریع تر می کند. کشف محتواهای تکراری یا کپی شده و شناسایی لینک های شکسته شده از اصلی ترین فعالیت های این افزونه می باشند.

استفاده کردن از افزونه های گوگل کروم که در این مقاله بهترین آن ها را برای شما معرفی کردیم، می تواند قدم بزرگی در بهبود وضعیت و عملکرد سئو وب سایت شما بشود. بنابراین امیدواریم در استفاده از آن ها نهایت دقت را داشته باشید.

 

newsite

شهربانو دوستی
۲۷شهریور

افزودن آیکون دلخواه به پست تایپ های سفارشی

تا به حال فکر به این  فکر کرده اید که چگونه می توانید برای انواع پست های سفارشی خود در وردپرس، آیکون های سفارشی اضافه کنید؟ در این مقاله به شما نشان خواهیم داد که چطور می توانید این کار را انجام دهید. وردپرس با استفاده از یک فونت آیکون به نام  Dashicons از وردپرس 3.8 آغاز شده است. این آیکون فونت نگاهی بزرگ به هر دستگاه یا اندازه صفحه نمایش دارد. شما می توانید از این آیکون ها برای پست تایپ های خود بعنوان آیکون اختصاصی سفارشی استفاده کنید.

افزودن آیکون پست تایپ های سفارشی با استفاده از افزونه CPT Custom Icon

اولین گام ، نصب و راه اندازی افزونه CPT Custom Icon است. بعد از فعالسازی، به مسیر تنظیمات » CPT Custom Icon Settings بروید. در آنجا لیست انواع پست های سفارشی خود را خواهید دید. سپس روی دکمه ‘Choose icon’ برای انتخاب نوع فونت کلیک کنید.

پست سفارشی

افزودن آیکون های پست تایپ های سفارشی با استفاده از افزونه UI

اگر به تازگی یک پست تایپ سفارشی ثبت کرده اید، به شما توصیه می کنیم، که از افزونه  Custom Post Type UI برای ایجاد و مدیریت و طبقه بندی پست تایپ های سفارشی استفاده کنید. یک آیکون برای پست تایپ سفارشی  به وسیله ی افزونه CPT UI ایجاد کنید. این افزونه بطور پیش فرض از Dashicons پشتیبانی می کند. بنابراین به وب سایت Dashicons رفته و آیکونی را که برای پست تایپ خود می خواهید انتخاب کنید.

انتخاب آیکون

با کلیک بر روی یک آیکون در لیست، نسخه بزرگتری از آیکون ها در بالا نمایش داده می شود. در کنار آن می توانید آیکون کلاس css را مشاهده کنید. شما باید سی اس اس را کپی و پست تایپ سفارشی را که می خواهید در CPT UI ویرایش شود را، ویرایش کنید. برای اینکار روی لینک  Advanced Options کلیک و در پایین قسمت آیکون منو سی اس اس را در آن جایگذاری کرده و سپس تغییرات را ذخیره کنید.

افزودن آیکون

برای آیکون می توانید تصویری مطابق میل خود انتخاب و آن را با کلیک کردن بر روی رسانه > بارگذاری آپلود کنید. بعد از آپلود بر روی لینک ویرایش کلیک و آدرس تصویر را کپی کنید. سپس آدرس را درفیلد آیکون منو در قسمت تنظیمات CPT UI جایگذاری کنید.

افزودن دستی آیکون برای پست تایپ های سفارشی

اگر پست تایپ سفارشی را با قرار دادن یک کد در افزونه و یا با فایل  functions.php ایجاد کرده اید می توانید آیکون های منو را بطور دستی وارد کنید. یک بار دیگر به وب سایت Dashicons رفته و یک آیکون انتخاب و سی سی اس کلاس را کپی کنید. بعد از این، آن را در کد پست تایپ سفارشی اضافه کنید. مانند:

'menu_icon'           => 'dashicons-cart',

همچنین می توانیدآدرس کامل از یک فایل تصویری را بعنوان نماد نمایش دهید. مانند:

'menu_icon'           => 'http://www.example.com/wp-content/uploads/2014/11/your-cpt-icon.png',

یک قطعه کد کامل که باعت ایجاد یک پست تایپ سفارشی به اسم محصولات به همراه یک منوی آیکون می شود:

// Register Custom Post Type
function custom_post_type() {

	$labels = array(
		'name'                => _x( 'products', 'Post Type General Name', 'text_domain' ),
		'singular_name'       => _x( 'Product', 'Post Type Singular Name', 'text_domain' ),
		'menu_name'           => __( 'Products', 'text_domain' ),
		'parent_item_colon'   => __( 'Parent Item:', 'text_domain' ),
		'all_items'           => __( 'All Items', 'text_domain' ),
		'view_item'           => __( 'View Item', 'text_domain' ),
		'add_new_item'        => __( 'Add New Item', 'text_domain' ),
		'add_new'             => __( 'Add New', 'text_domain' ),
		'edit_item'           => __( 'Edit Item', 'text_domain' ),
		'update_item'         => __( 'Update Item', 'text_domain' ),
		'search_items'        => __( 'Search Item', 'text_domain' ),
		'not_found'           => __( 'Not found', 'text_domain' ),
		'not_found_in_trash'  => __( 'Not found in Trash', 'text_domain' ),
	);
	$args = array(
		'label'               => __( 'Products', 'text_domain' ),
		'description'         => __( 'Post Type Description', 'text_domain' ),
		'labels'              => $labels,
		'supports'            => array( ),
		'taxonomies'          => array( 'category', 'post_tag' ),
		'hierarchical'        => false,
		'public'              => true,
		'show_ui'             => true,
		'show_in_menu'        => true,
		'show_in_nav_menus'   => true,
		'show_in_admin_bar'   => true,
		'menu_position'       => 5,
		'menu_icon'           => 'dashicons-cart',
		'can_export'          => true,
		'has_archive'         => true,
		'exclude_from_search' => false,
		'publicly_queryable'  => true,
		'capability_type'     => 'page',
	);
	register_post_type( 'Products', $args );

}

// Hook into the 'init' action
add_action( 'init', 'custom_post_type', 0 );

منبع:

 

 

شهربانو دوستی
۲۶شهریور

یک برنامه نویس خوب دارای مهارت های فنی و همینطور مهارت های نرم و محکم است. متاسفانه برنامه نویس بعد هیچکدام از این مهارت ها را به خوبی در خود تقویت نکرده است.

img3b

میتوان مهارت های فنی برنامه نویسان را سنجید و البته این کار چندان سخت هم نیست. می توانید به کارهای قبلی، نمونه کد ها و نتایج چالش های برنامه نویسی آنان نگاه کنید و در مورد مهارت های فنی آنها در طول مصاحبه با آنها بحث کنید. از طرف دیگر مهارتهای نرم کمی عمیق تر هستند. اندازه گیری توانایی شخصی آنها برای کار در یک تیم ، مسئولیت پذیری یا یادگیری شخصی دشوار است.

با این حال اینها همه ویژگی هایی هستند که باعث می شوند بین یک برنامه نویس خوب و بد تفاوت ایجاد شود. پس از بررسی و کار با بیش از ۱۰۰۰ برنامه نویس  توانستیم ۷ ویژگی را که برنامه نویسان خوب را از بد جدا میکند، جمع آوری کنیم. پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

۱. نوع نگاه و نگرش برنامه نویسان خوب عالی است

یک برنامه نویس خوب به محصول شما اهمیت زیادی می دهد و همیشه دارای نگرشی مثبت است. زمانی که می خواهید محصولی را به بازار عرضه کنید یا ویژگی های خاصی را از یک محصول در موعد مقرر به بازار ارائه دهید ، برنامه نویس خوب کسی است که در اینجا شما را تنها نمیگذارد. یک توسعه دهنده بزرگ متواضع است و همیشه بازخورد های مختلف از کارش را در نظر میگیرد.

به عنوان مشتری ، می توانید با فراهم آوردن پروژه های جالب برای کار روی آنها و تمجید از کاری که یک برنامه نویس برای شما انجام میدهد ، فرهنگ مثبتی را به وجود آورده و به تقویت نگرش مثبت کمک کنید. شرکت های نوپا می توانند با ارائه گزینه هایی مانند سهام ، پرداخت اضافه کاری ، مرخصی و ... در این راه به تقویت برنامه نویسان خوب کمک کنند. اگر به دنبال برنامه نویسانی هستید که دارای نگرش مثبت باشند، میتوانید سوالات زیر را در مصاحبه از آنها بپرسید :

  • چطور با درگیری ها مقابله می کنید؟ (سعی میکند از آن عبور کند و یا راه حلی برای آن پیدا میکند)
  • آیا خودتان را خوشبخت می دانید؟ (در مورد این سوال فروتن است یا وحشت زده)
  • رفت و آمد شما در مصاحبه چطور بود؟ (شاکی هست یا نگران)
  • با چه افرادی دوست ندارید که کار کنید؟(آیا میتونند با یک رئیس کار کنند یا خیر)

۲. مهارت های ارتباطی قوی

مهارت های ارتباطی خوب به طور مستقیم با مهارت های توسعه خوب ارتباط دارد. یک توسعه دهنده بزرگ و خوب قادر است مشکلات را به وضوح درک کند ، آنها را به فرضیه های کوچکتر تجزیه کند و راه حل هایی را به روشی منسجم پیشنهاد کند.

آنها مفاهیم را به سرعت درک می کنند ، یا سوالات صحیحی برای درک آنها می پرسند. توسعه دهندگان خوب معمولاً با چندین زبان به طور منسجم صحبت می کنند و به زبان انگلیسی بسیار مسلط هستند. در دنیای فناوری ، انگلیسی زبان بسیاری از برنامه ها و آموزش هاست.

نحوه آزمایش مهارت ارتباطی :

  • یک جلسه را ترتیب دهید و ببینید آنها چطور با دیگران ارتباط برقرار میکنند.
  • به آنها یک مشکل یا سناریو بدهید و ببینید که چگونه با دیگران برای حل آن ارتباط میگیرند.


۳. برنامه نویسان خوب می توانند زمان و وظایف خود را مدیریت کنند

توسعه دهندگان خوب بسیار قابل اعتماد هستند. آنها یک اخلاق کاری قوی دارند و در جلسات به موقع حاضر می شوند. یک مهارت مهم، توانایی تخمین زمان لازم برای انجام یک کار و تحویل به موقع آن است که خوشبختانه توسعه دهندگان خوب از آن برخوردار هستند. یک برنامه نویس خوب به جای آنکه شما او را مدیریت کنید، به خوبی میتواند بر روی شما تاثیر گذار باشد.

نحوه آزمایش این مهارت:

اگر یک توسعه دهنده دیر در جلسه مصاحبه حاضر میشود، این اولین نکته منفی اوست. می توانید از یک توسعه دهنده بپرسید که از چه ابزار ها و سیستمهایی بطور روزانه برای ارتباط با مشتریان و یا اعضای تیم استفاده می کند.

یک راه خوب برای آزمایش هر توسعه دهنده در مورد این خصوصیت ، ورود به یک قرارداد کوتاه مدت و داشتن یک دوره ارزیابی برای اوست، از این طریق میتوانید به همه چیزی که از او نیاز دارید برسید. نکته اصلی این است که نقاط قوت و ضعف تیم خود را زود تشخیص دهید و تیم را بر اساس عملکرد مورد نظر خود توسعه دهید.

۴. توانایی یادگیری سریع

توسعه دهندگان خوب معمولاً در خودآموزی شگفت انگیز هستند. آنها توانایی یادگیری فن آوری های نوین را دارند و توسط فن آوری های جدید مرعوب نمی شوند. هر برنامه نویس موقعیتی را تجربه می کند که جواب آن را نمی داند. برنامه نویسان خوب منابع مختلفی را پیدا می کنند ، با افراد مناسب گفتگو می کنند و مهم نیست  با چه مشکلی رو به رو هستند، آنها پاسخ را بدست می آورند. بهترین مهارتی که هرکس میتواند داشته باشد، توانایی یادگیری سریع است.

۵. داشتن دانش  و تجربه مهندسی عمیق

توسعه دهندگان خوب به اندازه کافی کار کرده اند که متخصص باشند. البته پیدا کردن یک برنامه نویس که روی محصولی مشابه محصول شما کار کرده باشد یا از همان فناوری های مد نظر شما استفاده کند نیز اهمیت دارد. برنامه نویسان مناسب برای پروژه شما آنهایی هستند که درک درست و عمیقی از تکنولوژی دارند.

آنها از استانداردهای کد نویسی پیروی می کنند و کدی را می نویسند که در صورت لزوم قابل درک و اظهار نظر باشد و می تواند به راحتی به شخص دیگری منتقل شود. آنها با ترکیب توانایی های شناختی و تجربه متنوع صنعت ، می توانند به سرعت به راه حل های بهینه برسند. یک توسعه دهنده خوب علاوه بر مهارت های کد نویسی بر روی معماری های مختلف نیز تسلط دارد.

۶. در تیم برنامه نویسی نقش مثبتی را ایفا میکنند

نکته مثبت توسعه دهندگان خوب ، توانایی آنها برای کمک به سایر توسعه دهندگان برای بهتر شدن است. آنها به هم تیمی خود کمک می کنند و همیشه دوست دارند چیز هایی که یاد گرفته اند را به دیگران یاد دهند. همیشه مستنداتی مینوسیند که نه تنها به هم تیمی های خود کمک میکند بلکه به افراد دیگری که بعد ها ممکن است روی پروژه های آنها کار کنند یاری می رساند.

۷. همیشه بر روی کاربران نهایی تمرکز دارند

یک برنامه نویس بد آنچه را که از آنها خواسته می شود انجام می دهد در حالی که یک برنامه نویس خوب به کاربر نهایی نرم افزار فکر می کند و برای حل مشکلات آنها تلاش میکند. همیشه باید سعی کنید برنامه را کاملا مطابق با نیاز های کاربران نهایی توسعه دهید.

#برنامه نویس خوب #برنامه نویس بد

منبع:

شهربانو دوستی
۲۳شهریور

جلسه 35: افزودن دسته بندی به پست تایپ های سفارشی وردپرس

در جلسه قبلی آموزش قدم به قدم وردپرس توضیح دادیم که پست تایپ سفارشی وردپرس چیست به چه دردی میخوره؟ حالا یکی از کاربران از ما سوال کردند که:

در پست تایپ نوشته ها قابلیت دسته بندی پست ها هست، یا مثلا در پست تایپ محصولات ووکامرس می توانیم محصولات را دسته بندی کنیم. آیا در پست تایپ های سفارشی هم قابلیت دسته بندی مطالب فراهم هست؟

در پاسخ این دوست عزیز باید گفت: بله اینجا دنیای وردپرس هست و در دنیای وردپرس هیچ کاری نشد نداره 🙂 تصمیم گرفتیم خدمت شما عزیزان توضیح بدیم که چطور دسته بندی ها را به پست تایپ های سفارشی وردپرس اضافه کنید.

شما در ابتدا باید کد نویسی برای ایجاد پست تایپ سفارشی در وردپرس را در قالب سایتتان اضافه کرده باشید. حالا که اضافه شد باید کد زیر را به args پست تایپ اضافه کنید:

'taxonomies'  => array( 'category' ),

یعنی کد نهایی باید به شکل زیر باشد:

/*
* Creating a function to create our CPT
*/

function custom_post_type() {

// Set UI labels for Custom Post Type
	$labels = array(
		'name'                => _x( 'Movies', 'Post Type General Name', 'twentythirteen' ),
		'singular_name'       => _x( 'Movie', 'Post Type Singular Name', 'twentythirteen' ),
		'menu_name'           => __( 'Movies', 'twentythirteen' ),
		'parent_item_colon'   => __( 'Parent Movie', 'twentythirteen' ),
		'all_items'           => __( 'All Movies', 'twentythirteen' ),
		'view_item'           => __( 'View Movie', 'twentythirteen' ),
		'add_new_item'        => __( 'Add New Movie', 'twentythirteen' ),
		'add_new'             => __( 'Add New', 'twentythirteen' ),
		'edit_item'           => __( 'Edit Movie', 'twentythirteen' ),
		'update_item'         => __( 'Update Movie', 'twentythirteen' ),
		'search_items'        => __( 'Search Movie', 'twentythirteen' ),
		'not_found'           => __( 'Not Found', 'twentythirteen' ),
		'not_found_in_trash'  => __( 'Not found in Trash', 'twentythirteen' ),
	);
	
// Set other options for Custom Post Type
	
	$args = array(
		'label'               => __( 'movies', 'twentythirteen' ),
		'description'         => __( 'Movie news and reviews', 'twentythirteen' ),
		'labels'              => $labels,
		// Features this CPT supports in Post Editor
		'supports'            => array( 'title', 'editor', 'excerpt', 'author', 'thumbnail', 'comments', 'revisions', 'custom-fields', ),
		// You can associate this CPT with a taxonomy or custom taxonomy. 
		'taxonomies'          => array( 'genres' ),
		/* A hierarchical CPT is like Pages and can have
		* Parent and child items. A non-hierarchical CPT
		* is like Posts.
		*/	
		'hierarchical'        => false,
		'public'              => true,
		'show_ui'             => true,
		'show_in_menu'        => true,
		'show_in_nav_menus'   => true,
		'show_in_admin_bar'   => true,
		'menu_position'       => 5,
		'can_export'          => true,
		'has_archive'         => true,
		'exclude_from_search' => false,
		'publicly_queryable'  => true,
		'capability_type'     => 'page',
'taxonomies' => array( 'category' ),
	);
	
	// Registering your Custom Post Type
	register_post_type( 'movies', $args );

}

/* Hook into the 'init' action so that the function
* Containing our post type registration is not 
* unnecessarily executed. 
*/

add_action( 'init', 'custom_post_type', 0 );

حالا دسته بندی به پست تایپ های شما اضافه شده. بدون دردسر و بدون هیچگونه مشکلی !

منبع: میهن ورد پرس

 

شهربانو دوستی
۱۶شهریور

پست تایپ وردپرس چیست؟

پست تایپ وردپرس نوعی پست سفارشی در وردپرس هست مثل نوشته ها ، برگه ها یا هر چیز دیگری. مثلا برگه ها نوعی از پست تایپ های وردپرس هستند که با نام page شناخته می شوند. در واقع این پست تایپ ها وردپرس را از یک سیستم وبلاگدهی به یک سیستم مدیریت محتوای قوی تبدیل کرد.

پست تایپ های پیشفرض وردپرس عبارتند از:

  • Post
  • Page
  • Attachment
  • Revision
  • Nav Menu

حالا شما می توانید برای وردپرس ، بخش های جدیدی ایجاد کنید مثلا : نمونه کارها ، محصولات ، نظرات مشتریان و هر پست تایپ سفارشی دیگری را بسازید. مثلا بخش نمونه کارها را به سایتتان اضافه کنید. آنهم بدون افزونه

حالا که فهمیدیم پست تایپ وردپرس چیست بیایید یک پست تایپ سفارشی در وردپرس ایجاد کنیم.

ایجاد پست تایپ در وردپرس

خب فرض کنیم سایت فیلم و سریال داریم. می خواهیم پست تایپ جدیدی به نام فیلم ها به وردپرس اضافه کنیم.

ابتدا وارد بخش نمایش > ویرایشگر شده و فایل functions.php سایتتان را باز کنید. کد زیر را به انتهای functions.php اضافه کنید قبل از ?>

function create_posttype() {
	register_post_type( 'movies',
		array(
			'labels' => array(
				'name' => __( 'Movies' ),
				'singular_name' => __( 'Movie' )
			),
			'public' => true,
			'has_archive' => true,
			'rewrite' => array('slug' => 'movies'),
		)
	);
}
add_action( 'init', 'create_posttype' );

حالا کافیست از طریق کد زیر تابع پست تایپ را تعریف کنید. برچسب ها و متن های نمایشی در بخش پست تایپ را تعریف کنید. در کد زیر تنظیمات پست تایپ را می توانید به دلخواه خود تغییر دهید.

/*
* Creating a function to create our CPT
*/

function custom_post_type() {

// Set UI labels for Custom Post Type
	$labels = array(
		'name'                => _x( 'Movies', 'Post Type General Name', 'twentythirteen' ),
		'singular_name'       => _x( 'Movie', 'Post Type Singular Name', 'twentythirteen' ),
		'menu_name'           => __( 'Movies', 'twentythirteen' ),
		'parent_item_colon'   => __( 'Parent Movie', 'twentythirteen' ),
		'all_items'           => __( 'All Movies', 'twentythirteen' ),
		'view_item'           => __( 'View Movie', 'twentythirteen' ),
		'add_new_item'        => __( 'Add New Movie', 'twentythirteen' ),
		'add_new'             => __( 'Add New', 'twentythirteen' ),
		'edit_item'           => __( 'Edit Movie', 'twentythirteen' ),
		'update_item'         => __( 'Update Movie', 'twentythirteen' ),
		'search_items'        => __( 'Search Movie', 'twentythirteen' ),
		'not_found'           => __( 'Not Found', 'twentythirteen' ),
		'not_found_in_trash'  => __( 'Not found in Trash', 'twentythirteen' ),
	);
	
// Set other options for Custom Post Type
	
	$args = array(
		'label'               => __( 'movies', 'twentythirteen' ),
		'description'         => __( 'Movie news and reviews', 'twentythirteen' ),
		'labels'              => $labels,
		// Features this CPT supports in Post Editor
		'supports'            => array( 'title', 'editor', 'excerpt', 'author', 'thumbnail', 'comments', 'revisions', 'custom-fields', ),
		// You can associate this CPT with a taxonomy or custom taxonomy. 
		'taxonomies'          => array( 'genres' ),
		/* A hierarchical CPT is like Pages and can have
		* Parent and child items. A non-hierarchical CPT
		* is like Posts.
		*/	
		'hierarchical'        => false,
		'public'              => true,
		'show_ui'             => true,
		'show_in_menu'        => true,
		'show_in_nav_menus'   => true,
		'show_in_admin_bar'   => true,
		'menu_position'       => 5,
		'can_export'          => true,
		'has_archive'         => true,
		'exclude_from_search' => false,
		'publicly_queryable'  => true,
		'capability_type'     => 'page',
	);
	
	// Registering your Custom Post Type
	register_post_type( 'movies', $args );

}

/* Hook into the 'init' action so that the function
* Containing our post type registration is not 
* unnecessarily executed. 
*/

add_action( 'init', 'custom_post_type', 0 );

حالا پست تایپ سفارشی به سایت وردپرس شما اضافه شده و می توانید در بخش های مختلف منو ها و ابزارک ها و حتی وبسایت خود از آن استفاده کنید.

منبع: میهن ورد پرس

 

شهربانو دوستی
۱۶شهریور

مدیریت نویسنده ها در وردپرس

وردپرس بخش مهمی دارد که می توانید نویسنده های سایتتان را از آنجا مدیریت کنید. با ورود به بخش کاربران وردپرس ، می توانید لیست کاربران سایتتان را ببینید. آنها را مدیریت کنید و یا نویسنده های جدید به سایتتان اضافه کنید.

برای ساخت نویسنده جدید ابتدا به بخش کاربران > افزودن مراجعه کنید.

Add-new-user-in-wordpress

حالا فرمی به شما نمایش داده می شود که می توانید از طریق آن یک نویسنده جدید در سایت خود بسازید. پس از اینکه نویسنده جدید را ساختید می توانید شروع کنید به تغییر نویسنده مطلب در وردپرس

تغییر نویسنده مطلب در وردپرس

می توانید متن مطلب را از کامپیوتر خودتان به کامپیوتر نویسنده تان کپی کنید اما یک راه راحت تر هم وجود دارد تا با چند کلیک نویسنده مطلب را تغییر دهید.

ابتدا وارد صفحه ویرایش نوشته در وردپرس شوید و از بالای صفحه روی تنظیمات صفحه کلیک کنید.

تنظیمات صفحه در وردپرس

زمانی که روی این دکمه کلیک کردید منوی باز شونده به شما یکسری گزینه ها را نمایش می دهد. تیک گزینه نویسنده را فعال کنید.

author-tick

بعد از فعال کردن تیک نویسنده، یک باکس جدید به نام نویسنده به صفحه ویرایش پست زیر بخش باکس ویرایشگر متن اضافه می شود.

authors-box

فراموش نکنید روی دکمه بروزرسانی پست کلیک کنید.

شهربانو دوستی
۱۵شهریور

وردپرس به صورت خودکار پست های شما را ذخیره می کند و به شما اجازه ساخت یک رونوشت را می دهد.شما یک لینک در Publish option میبینید که به شما تعداد رونوشت هایی که دارید را با یک لینک نمایش می دهد.

publish

یا اینکه اگر آنها را به پایین اسکرول کردید می توانید یک لیست از آنها ببینید.

revisions

اگر روی این کلیک کنید،مقایسه ای از رونوشت های جاری با بهترین هایشان را خواهید دید.معمولا بسیاری از رونوشت ها برای نمایش و ویرایش موجود هستند.بر روی هر نواری که می خواهید آنها را باهم مقایسه کنید کلیک کنید.

revisions-compared

این ابزار برای نوشتن چیز ها یا حذف کردن و بعد هم برای بازگرداندن آنها مفید است.اما نمی تواند دقیقا به یاد آورد که شما چطور آن را نوشته اید.اگر نمی توانید آنها را در سایت خود مشاهده کنید احتمالا بخاطر خاموش شدن بوسیله ی developer یا  host شما است.

منبع: میهن وردپرس

 

شهربانو دوستی