طراحی سایت | برنامه نویسی

آموزش طراحی سایت و برنامه نویسی

طراحی سایت | برنامه نویسی

آموزش طراحی سایت و برنامه نویسی

۱۲۷ مطلب در مرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

۳۱مرداد

سلام خدمت کاربران سایت میهن وردپرس ، در این پست مطلبی برای شما آماده کردیم که به نظر کم اهمیت هست ولی در واقع از اهمیت زیادی برخوردار است. اهمیت بروز رسانی سایت در بهبود سئو چقدر هست؟

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

سئو چیست؟

سئو مخفف کلمه Search Engine Optimization است. با استفاده از سئو می‌توانید سایت خود را در ردیف‌های بالای جستجوی کاربران قرار دهید درواقع هرچه رتبه شما در گوگل بالاتر باشد تعداد کاربرانی که از سایت شما بازدید می‌کنند بیشتر است که این نکته بسیار مهم می‌باشد و می‌تواند درفروش محصولات شما بسیار تأثیرگذار باشد. این کار کاملاً به عهده خودتان است و خودتان می‌توانید تعیین کنید که رتبه بالاتری در گوگل داشته باشید. شما با انتشار مطالب و محتوای مفید در سایتتان می‌توانید کاربرانتان را تشویق کنید که مطالب و لینک سایت شما را به اشتراک بگذارند. سئو چیست؟

این کار همچنین سبب می‌شود سایت شما ترافیک ورودی بیشتری داشته باشد. این خودتان هستید که تعیین می‌کنید روزی هزاران بازدیدکننده داشته باشید یا اینکه با اقدامی نابجا سایت خود را محدود کرده و درنهایت باعث دیده نشدن سایت خود شوید.

با پیشرفت فناوری سایت‌های اینترنتی از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار شدند. افراد بیشتر امور خود را از طریق اینترنت انجام می‌دهند و درواقع از اینترنت هم به‌عنوان وسیله‌ای جهت خرید کالا و هم اطلاع‌رسانی استفاده می‌شود.

اهمیت بروز رسانی سایت در سئو

شما باید بتوانید با استفاده از محتوای جدید و بروزرسانی شده سایت خود را جز رتبه‌های بالا قرار داده و سئو سایت خود را بالا ببرید. همچنین این امر سبب می‌شود که عملکرد سایت شما بهبود پیدا کند. شما باید همواره از اطلاعات بروز آگاه باشید و آن‌ها را طبق آخرین تغییرات خود در سایت خود قرار دهید. ساخت سایت به‌تنهایی کافی نیست درواقع پشتیبانی از سایت از اهمیتی بسیار بالاتر از ساخت آن برخوردار است. سعی کنید همواره سایتی پویا داشته باشید و در آن از مطالب جذاب و مفید با توجه به نیاز روز جامعه استفاده کنید. در نظر داشته باشید که در بروزرسانی سایت خود به سبک موردپسند کاربر و سلیقه آن حتماً توجه کنید و آن را در درجه اول اهمیت قرار دهید. به طراحی و رنگ‌ها و تصاویر توجه ویژه‌ای داشته باشید و آن‌ها را یکنواخت به حال خود رها نکنید.

درواقع شما باید این را همیشه در نظر داشته باشید که همان‌طور که ساختن یک سایت مهم است نگهداری و حفظ سایت در درجه بالاتری از اهمیت قرار می‌گیرد چراکه اگر به سایت خود و به‌روزرسانی آن اهمیت ندهید‌ و محتوای باکیفیت در آن قرار ندهید ساخت آن بی‌فایده است.

اهمیت بروز رسانی سایت در سئو بسیار زیاد هست. وظیفه این بروز رسانی و بهبود عملکرد سایت و درنتیجه بالا بردن رتبه سایتتان در موتورهای جستجوگر بر عهده شما به‌عنوان مدیر سایت است. همچنین اگر شما بتوانید در ساعت مشخصی سایت خود را به‌روزرسانی کنید و محتوای مفید در سایت خود قرار دهید رتبه سایت خود را ارتقا می‌دهید. هرچقدر که محتوا غنی‌تر و باکیفیت‌تر باشد رتبه شما بالاتر می‌رود. همواره این را در نظر داشته باشید که کپی کردن از سایت‌های دیگر رتبه شما را پایین می‌آورد.

بروزرسانی نرم‌افزار و محتوای سایت

شما می‌توانید با استفاده از سیستم‌های مدیریت محتوا سایت بسازید و بدون هیچ نگرانی آن را مدیریت و مرتباً به‌روزرسانی کنید. این سیستم‌ها کار شما را بسیار راحت‌تر کرده و دیگر نیازی به کدنویسی برای ایجاد سایت ندارید.

بروزرسانی نرم‌افزار سایت شما به‌عنوان یکی از ستون‌های مهم در سایت شما به‌ شمار می‌رود. تمام محتوای تولیدشده توسط شما به‌وسیله نرم‌افزار شما به کاربران ارائه می‌گردد. باید با در نظر گرفتن تمام جوانب سایت به برطرف کردن نواقص و ضعف‌های آن پرداخته و محتوای موجود در سایت را بهبود دهید. این کار شما هیچ‌وقت به‌پایان نمی‌رسد شما باید همیشه و در همه حال سایت خود را دائما بروز رسانی کنید.

یکی دیگر از انواع بروزرسانی، بروزرسانی محتوا و مطالب سایت شما است. این محتوای سایت شما است که باعث جذب کاربران و افزایش بازید سایت شما می‌شود. پس محتوا در سایت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید به آن بسیار توجه شود، محتوای خوب باعث می‌شود شما بتوانید به تبلیغ بهتر محصولات خود نیز بپردازید و فروش خود را افزایش دهید.

موارد کاربردی در بروزرسانی سایت

شما باید به‌عنوان مدیر سایت به بررسی سایت پرداخته و از اهمیت کلمات کلیدی غافل نشوید چون موتورهای جستجو به‌طور خودکار کلمات کلیدی کاربران را جسنجو می‌کنند. پس سعی کنید این کلمات را شناخته و از آن‌ها در محتوای خود به‌کار بگیرید.

در نظر داشته باشید که تنها به‌روزرسانی متن کافی نیست و باید عکس‌ها، ویدئوها و… را نیز به‌روزرسانی کنید و از عکس و ویدئوهای جدید استفاده کنید توجه داشته باشید که تصاویر و ویدئوها کاملاً مناسب و مطابق سایت و محتوای آن باشند به‌طوری‌که بازدیدکنندگان را مجذوب خود کنند، همچنین محتوا کاملاً واضح و روشن باشد و از هرگونه ابهام جلوگیری کنید. نیاز کاربران سایت بسیار مهم است و باید توجه ویژه‌ای به آن شود، در نظر بگیرید که با توجه به درخواست کاربران مطالب جدید و بروز در اختیارشان قرار دهید. بنابراین شما باید با تحقیق اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشید.

محتوای جدید و بروزرسانی شده به شما کمک می‌کند که کاربران بیشتری را به خود جذب کنید و اگر شما مطالب جدید را مرتب در سایت خود قرار ندهید کاربران خود را از دست می‌دهید و ترافیک داده شما کم می‌شود درواقع وقتی شما دائما مطالب مفید در سایت قرار دهید به کاربران خود این حس را القا می‌کنید که توجه ویژه‌ای به آن‌ها و نیازشان دارید.

چرا باید سایت‌مان را بروز کنیم؟

در دنیای اینترنت هرروز خبری تازه و مطلبی تازه ساخته می‌شود وب‌سایتی موفق است که بتواند اولین نفری باشد که این مطلب را در سایت خود قرار دهد. مدیران وب‌سایت‌ها نظم خاصی در بروز کردن سایتشان ندارند و هر وقت که دوست داشته باشند سایت خود را بروز می‌کنند. در مقابل بعضی از سایت‌ها هستند که در یک روز ده تا دوازده مطلب در سایت خود قرار داده و تا یک ماه هیچ خبری از مطلب جدید در سایت آن‌ها نیست.

امروزه دنیای رقابت است و در حال حاضر با رواج کسب‌وکار اینترنتی وب‌سایت‌ها در حال رقابت باهم هستند، هرچه سایتی بروزتر و مطالب جدیدتر داشته باشد و به کاربران خود انتشار دهد از دیگر وب‌سایت‌ها سبقت‌گرفته و موفق‌تر است. همچنین اگر سایت خود را به‌صورت منظم بین یک بازه زمانی خاصی بروز کنید روبات‌های گوگل می‌فهمند که مطالب سایت شما را بین این بازه‌ی زمانی خاص ثبت کنند و بالعکس اگر شما سایت خود را هر وقت که دوست داشتید آپدیت کنید ربات‌های گوگل به‌صورت هفتگی مطالب سایت شما را ثبت می‌کنند و از دیگر رقبای خود عقب می‌افتید. به خاطر داشته باشید که منظم بودن در بروز رسانی سایت باعث می‌شود که گوگل مطالب شما را سریع‌تر ایندکس کند.

نتیجه گیری کلی:

  • وب سایت ها با هم در رقابت اند وب سایتی موفق تر است که بتواند هر روز مطلب جدیدی انتشار دهد
  • اگر سایت خود را به صورت منظم بین یک بازه زمانی خاصی بروز کند روبات های گوگل می فهمند که مطالب سایت شما را بین این بازه ی زمانی خاص ثبت کنند
  • اگر ما سایت خودمون را هر وقت دوست داشتیم آپدیت کنیم ربات های گوگل به صورت هفتگی مطالب سایت شما را ثبت می کنند و از دیگر رقبای خود عقب می افتید
  • منظم بودن در بروز رسانی سایت باعث میشود که گوگل مطالب شما را سریعتر ایندکس کند.

شما می توانید مابقی نکات سئو را در فیلم آموزش سئو وردپرس مشاهده بفرمایید.

امیدواریم این مقاله در زمینه درک اهمیت بروز رسانی سایت در سئو به شما کمک کرده باشد.

منبع: میهن ورد پرس

 

شهربانو دوستی
۳۱مرداد

سلام! امروز در خدمت شما هستیم با آموزش نصب افزونه وردپرس روی سایت. در جلسه قبلی توضیح دادیم که افزونه وردپرس چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم. اما امروز قصد داریم نحوه نصب افزونه وردپرس را بصورت کامل توضیح دهیم. چرا و چگونه افزونه‌های وردپرسی روی سایت وردپرسی نصب می‌شوند؟

در تاریخ ۲۹ آذر ۱۳۹۶ ویدیو آموزشی نصب افزونه در وردپرس قرار داده شد.

آموزش نصب افزونه وردپرس

برای نصب افزونه از پنل مدیریت وردپرس بر روی افزونه‌ها و سپس افزودن افزونه کلیک می کنیم.

آموزش آوردن افزونه در وردپرس

بعد از وارد شدن به نصب کننده افزونه ها صفحه ای مثل صفحه بالا برای شما بالا مییاد که برای نصب هر افزونه باید روی نصب کلیک کنید تا افزونه برای شما اضافه شود و برای یافتن یک افزونه در قسمت جستجو ی افزونه ها کلیک کنید و افزونه مورد نظر خود را سرچ کنید. مثلا می توانید برای نصب افزونه های اسلایدر وردپرس عبارت slider را سرچ کنید. همچنین می تونید برای نصب افزونه wp statistics مستقیما اسم افزونه را سرچ کنید.

گاهی افزونه ای داریم که روی منبع وردپرس ثبت نشده ، حالا گالا این افزونه بصورت اختصاصی برای شما کد نویسی شده و یاافزونه حرفه‌ای را خریداری کرده اید. برای آپلود دستی از طریق بارگذاری افزونه فایل افزونه مورد نظر خود را در سیستم خود در یک پوشه Zip بارگذاری کنید.

نصب افزونه

بعد از نصب افزونه مورد نظر شما یک پنجره باز می شود که باید بر روی فعال کردن افزونه کلیک کنید یا اگر از بخواهید مجدد به صفحه نصب افزونه ها بروید  باید روی نصب کننده ی افزونه ها کلیک کنید.

بعد از این کار افزونه مورد نظر شما با خوبی و خوشی فعال شده و کار خود را شروع می کند!

نصب افزونه از طریق هاست

در برخی مواقع هاست شما اجازه آپلود فایل های حجیم را به شما نمی دهد . می توانید آموزش افزایش حجم آپلود در وردپرس را ببینید اما در صورتی که می خواهید کارتان ساده تر شود می توانید از طریق هاست افزونه را نصب و فعال سازی کنید.

Cpanel-wp

برای نصب افزونه به داخل Public_ html می رویم

wP-Contact

وارد پوشه wp-content که دارای محتویات وردپرس هست می شویم.

cpanel

برای نصب افزونه باید افزونه موزد نظر خود را در پوشه Plugins آپلود کنید. پس وارد پوشه plugins شوید.

extract

بعد از آپلود افزونه آن را از حالت Zip بیرون می آوریم و در پنل مدیریت وردپرس از قسمت افزونه ها > افزونه های نصب شده افزونه مورد نظر خود را فعال می کنیم.

امیدواریم از این آموزش استفاده لازم را ببرید 🙂

منبع: میهن وردپرس

 

شهربانو دوستی
۳۱مرداد

گاها در دنیای وردپرس با کلمه افزونه وردپرس یا پلاگین وردپرس برخورد می کنیم. واقعا منظور از افزونه وردپرس چیست؟

اگر شما با دنیای وردپرس تا حدودی کار کرده باشید به‌طور حتم با افزونه‌‌ها آشنا هستید البته ممکن است شما به‌طور کلی نسبت به افزونه شناخت نداشته باشید که ما سعی داریم در این مقاله اطلاعات مفیدی را در خصوص افزونه‌ها و کارکرد آن‌ها برای شما شرح دهیم. همچنین در این مقاله سعی شده تا مهم‌ترین و کاربردی‌ترین افزونه‌های وردپرس را به شما معرفی کنیم پس با ما همراه باشید.

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

افزونه وردپرس چیست؟

مسلماً اولین سؤالی که ممکن است برای شما پیش بیاید این است که افزونه چیست و چه کاربردی برای شما دارد. افزونه یا پلاگین وردپرس درواقع امکانات و ویژگی‌های جدید را به سایت شما اضافه می‌کند. به بیان ساده پلاگین‌ها یک سری کد هستند که به‌عنوان مکمل یک سایت عمل می‌کند و باعث کامل‌تر شدن ویژگی‌های یک سایت اینترنتی می‌شوند.

پلاگین‌ها به‌صورت کلی دو نوع دارند، پلاگین‌های رایگان و غیر رایگان که تفاوت‌های بسیار زیادی با یکدیگر دارند که مهم‌ترین آن‌ها میزان امکاناتی است که در اختیار شما قرار می‌دهند.

افزونه‌های رایگان در مقایسه با افزونه‌های پولی امکانات بسیار کمتری را به شما ارائه می‌دهند حتی بیشتر این پلاگین‌های رایگان سازگاری مناسبی با سایت‌ها ندارند. شما با استفاده از افزونه‌های غیر رایگان می‌توانید ویژگی‌های منحصربه‌فرد بسیار زیادی را در اختیار داشته باشید.

افزونه های وردپرس فایل های نصبی هستند که روی وردپرس نصب شده و امکانات جدیدی به سایت وردپرس شما اضافه می کنند. شما می توانید برای زیباتر کردن سایت خود یا افزودن امکانات پیشرفته به قالب ، بدون نیاز به کد نویسی با افزونه ها این کار را انجام دهید.

یک مثال در دنیای واقعی

فرض کنید شما یک ماشین می خرید. خودروی شما دارای سیستم پخش صوتی هست اما دوست دارید خودروی شما به جای این سیستم صوتی خسته کننده، یک مانیتور پخش تصویری داشته باشد. آیا حاضر هستید وسایل اولیه ساخت یک مانیتور را تهیه کرده و خودتان یک مانیتور 7 اینچی برای خودروی شخصی تان بسازید؟ صد البته این کار هزینه و زمان زیادی را از شما می گیرد. پس به سراغ فروشندگان لوازم صوتی و تصویری خودرو رفته و در عرض چند دقیقه یک مانیتور شیک برای خودروتان خریداری می کنید. بدون دردسر!

مانیتور خودرو = افزونه وردپرس


در بحث طراحی سایت با وردپرس هم قضیه دقیقا به همین شکل هست. شما می توانید به جای صرف وقت و هزینه بابت کد نویسی (مثلا ساخت یک فرم تماس با ما)، به راحتی از افزونه های وردپرس استفاده کنید.

لزوم نصب افزونه در سایت وردپرسی

داشتن برخی از افزونه‌ها برای هر سایت وردپرسی که قصد دارد موفقیت زیادی در این عرصه کسب کند ضروری است و شما به‌صورت حتم برای داشتن یک سایت با بازدید بالا نیاز به یک سری امکانات خاص دارید که از طریق افزونه‌های متنوع می‌توانید به آن‌ها دست پیدا کنید.

درست است که افزونه‌ها امکانات جدید و متنوعی را به سایت شما اضافه می‌کنند اما به این نکته توجه داشته باشید که در برخی مواقع ممکن است یک پلاگین با قالبی که در سایت خود استفاده می‌کنید سازگاری نداشته باشید و یا اینکه کارکرد آن برای سایت شما مفید نباشد. به همین دلیل شما باید نسبت به کاربرد هر یک از افزونه‌ها شناخت کافی داشته باشید و بااطلاع کامل برای سایت خود افزونه انتخاب کنید.

ساختار افزونه‌های وردپرس

در نتیجه: افزونه‌های وردپرس فایل‌هایی هستند که بصورت زیپ (که داخل این فایل زیپ یک یا چند پوشه و فایل PHP وجود دارد.) به شما تحویل داده می‌شوند و با نصب آنها روی سایتتان، می‌توانید امکانات بسیار زیادی را در عرض چند ثانیه به سایت خود اضافه کنید.

حالا چند تا از این افزونه‌ها داریم؟

حدودا بیش از ۱ میلیون افزونه برای وردپرس وجود دارد. یعنی شما می‌توانید بیش از ۱ میلیون کاربرد جدید به سایتتان اضافه کنید. 🙂 عالیه نه؟!

حال برخی از این افزونه ها رایگان هستند و برخی پولی که ما اینجا از پولی ها به عنوان حرفه‌ای یاد می کنیم.

کاربردی‌‌ترین افزونه‌‌های وردپرس

معمولا هر افزونه‌‌ یک ویژگی مجزا به سایت شما اضافه می‌‌کند. ما در این قسمت برخی از بهترین پلاگین‌‌های وردپرس را که کارکرد بسیار زیادی برای سایت شما دارند را معرفی می‌‌کنیم.

افزونه‌‌ی WP Rocket

همه شما این موضوع را می‌دانید که سرعت سایت در میزان کاربران یک سایت نقش بسیار مؤثری دارد. بنابراین شما اگر یک سایت اینترنتی را مدیریت می‌کنید باید نسبت به‌سرعت لود شدن سایت خود اهمیت زیادی دهید. کاربران معمولاً زمان زیادی را برای لود شدن یک سایت صرف نمی‌کنند و در صورت لود نشدن سایت اقدام به ترک کردن سایت شما می‌کنند، با توجه به این موضوع اگر قصد دارید یک سایت پربازدید با ترافیک ورودی بسیار زیاد داشته باشید نیاز به یک افزونه کمکی دارید که به شما کمک کند.

یکی از بهترین افزونه‌های افزایش سرعت سایت WP Rocket است که با ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود شما را شگفت‌زده می‌کند. با این افزونه می‌توانید یک سرعت بی‌نظیر را تجربه کنیم و کاربران بیشتری را به سایت خود جذب کنیم.

این پلاگین با کش کردن اطلاعات سایت و بهینه‌سازی تصاویر و ویدئوهای سایت باعث بالا رفتن سرعت سایت شده که این موضوع درنهایت منجر به افزایش سئو سایت می‌شود. یکی دیگر از دلایل محبوبیت و موفقیت این افزونه نصب بسیار آسان و استفاده راحت آن می‌باشد. بنابراین با توجه به موارد گفته‌‌شده اگر می‌خواهید بدون دردسر سرعت سایت خود را چند برابر کنید از پلاگین WP Rocket استفاده کنید.

افزونه‌ میهن پنل

برای معرفی افزونه‌‌ی میهن پنل به‌‌طور خلاصه می‌‌توان گفت این پلاگین به شما کمک می‌‌کند حرفه‌‌ای به‌‌نظر برسید. سیستم مدیریت محتوای وردپرس به‌‌صورت پیش‌‌فرض یک فرم ورود و ثبت‌‌نام در سایت را در اختیار شما قرار می‌‌دهد اما خب شما برای اینکه حرفه‌‌ای بودن خود را به رخ کاربران بکشید نیاز به یک صفحه‌‌ی ورود زیبا و یونیک دارید.

میهن‌‌ پنل توانسته با امکانات و کیفیت بالا کاربران زیادی را به خود جذب کند. یکی از مواردی که در میهن پنل بسیار مورد اهمیت است این است که شما در این افزونه قابلیت سفارشی‌‌سازی کردن صفحه‌‌ی عضویت و ورود به سایت خود را دارید.

با استفاده از پلاگین میهن پنل این امکان را خواهید داشت که لوگوی مخصوص به سایت خودتان را قرار دهید و یا در صورت دلخواه رنگ و تصویر موردنظر خود را جایگزین حالت پیش‌‌فرض این افزونه کنید. مدیر سایت این امکان را دارد که برای عضویت کاربر فیلدهای متنوعی را در نظر بگیرد که این فیلدها می‌‌تواند به‌‌صورت اس‌‌ام‌‌اس، ایمیل، شماره تلفن و غیره باشد.

البته به این نکته توجه داشته باشید که شخصی‌‌سازی فقط مختص به مدیر سایت نیست و کاربران نیز امکان این رادارند که صفحه عضویت خود را سفارشی‌‌سازی کند، به‌‌عنوان مثال کاربر این امکان را دارد که تصویر موردنظر خود را بر روی پنل کاربری خود قرار دهد.

این پلاگین ویژگی‌‌های بسیار زیاد دیگری نیز دارد که شما پس از فعال‌‌سازی آن قادر خواهید بود از آن‌‌ها بهره ببرید. اگر به‌‌دنبال یک جایگزین عالی برای صفحه بسیار ساده‌‌ی وردپرس هستید قطعا میهن پنل گزینه‌‌ی بسیار مناسبی برای شما می‌‌باشد.

افزونه‌ Yoast SEO

اهمیت سئو سایت بر کسی پوشیده نیست و شما باید به‌‌عنوان یک مدیر سایت مواردی که سبب بالا رفتن سئو سایت می‌‌شوند را به خوبی بشناسید و تمام تلاش خودتان را برای افزایش سئو سایت خود انجام دهید.

پیشرفت سایت شما درگرو داشتن سئو بالا در گوگل است چراکه با داشتن سئو بالا گوگل سایت شما را جزء اولین اولویت‌‌های خود قرار می‌‌دهد و کاربران بیشتری از سایت شما بازدید می‌‌کنند. بهترین و کاربردی‌‌ترین افزونه‌‌ای که برای سئو در وردپرس وجود دارد افزونه‌‌ی Yoast SEO Premium است.

قابلیت‌‌های این افزونه شما و کاربرانتان را با دنیایی جدید در وردپرس آشنا می‌‌کند. این پلاگین جزء یکی از ضروری‌‌ترین افزونه‌‌هایی است که شما باید پس از راه‌‌اندازی سایت خود آن را نصب کنید. سایت شما پس از نصب این پلاگین با ترافیک ورودی چشمگیری روبه‌‌رو خواهد شد که این موضوع درنهایت منجر به توسعه و پیشرفت کسب‌‌و‌‌کار شما می‌‌شود. بنابراین با توجه به مواردی که ذکر شد می‌‌توان گفت افزونه‌‌ی یاوست سئو به کاربران خود این امکان را می‌‌دهد تا حرفه‌‌ای بودن را تجربه کنند.

پلاگین Visual Composer

ظاهر سایت شما نشانگر هویت کاری شما است. به‌‌ این صورت که ظاهر سایت شما می‌‌تواند در وهله‌‌ی اول به کاربر حرفه‌‌ای بودن و یا نبودن شما را نشان دهد، به همین جهت شما باید تمام تلاش خودتان را بکنید تا یک ظاهر جذاب به کاربران خود نشان دهید.

یکی از عواملی که در ظاهر سایت شما تاثیر به‌‌سزایی دارد صفحات متنوع و گوناگونی است که در یک سایت اینترنتی وجود دارد. برای اینکه بتوانید صفحات زیبا و یونیک برای سایت خود بسازید می‌‌توانید از یک افزونه کمک بگیرید، یکی از محبوب‌‌ترین افزونه‌‌های ساخت صفحه در وردپرس ویژوال کامپوزر می‌‌باشد. Visual Composer به کاربران خود این امکان را می‌‌دهد که صفحات جذاب با رنگ‌‌بندی و طرح‌‌های بسیار متنوعی بسازند.

این پلاگین هیچ محدودیتی در تعداد صفحات ندارد و شما می‌‌توانید تا بی‌‌نهایت صفحه جدید در این افزونه بسازید. اینکه شما بتوانید محتوای جذابی به کاربر ارائه دهید باعث می‌‌شود کاربر نسبت به ماندن در سایت شما ترغیب شود و تمایل بیشتری برای ماندن در سایت شما داشته باشد بنابراین سعی کنید با داشتن صفحات متنوع در سایت کاربران بیشتری برای کسب‌‌و‌‌کار خود جذب کنید.

ازجمله دیگر ویژگی‌های این افزونه امکان استفاده بسیار آسان است به این صورت که لزوماً برای استفاده از این افزونه شما نیازی به مهارت در کدنویسی ندارید و به‌راحتی می‌توانید بدون کدنویسی صفحات خود را بسازید. درواقع در این پلاگین این امکان برای کاربر وجود دارد که صفحات جذاب خود را تنها با دراگ و دراپ کردن بسازید، فقط کافیه المان‌های موردنظر خود را بکشید و در جای موردنظر خود رها کنید.

پلاگین Revolution Slider

پلاگین روولوشن اسلایدر یکی از بی‌‌نظیرترین و کاربردی‌‌ترین افزونه‌‌هایی است که شما می‌‌توانید در وردپرس از آن استفاده کنید. با استفاده از این پلاگین این امکان را خواهید داشت که اسلایدرهای منحصربه‌‌فردی را برای سایت خود ایجاد کنید و جذابیت ظاهری سایت خود را دوچندان کنید.

در این افزونه تمامی افراد فارغ از اینکه درزمینه کدنویسی مهارت دارند یا نهمی‌توانند اسلایدرهای متنوع بسازند چراکه ساخت اسلایدر در این افزونه بسیار ساده بوده و تنها با کشیدن و رها کردن قادر خواهید بود هر اسلایدر دلخواهی را ایجاد کنید.

داشتن اسلایدر در سایت شما می‌تواند به جذب کاربر کمک زیادی کند. کاربر با دیدن اسلایدرهای سایت شما تمایل دارد زمان بیشتری را در سایت سپری کند، به‌بیان‌دیگر کاربر از ماندن در سایت شما خسته نمی‌شود. روولوشن اسلایدر به شما این امکان را می‌دهد که در اسلایدرهای خود تصاویر و ویدئو قرار دهید و یا اینکه اسلایدرهای گرافیکی جذاب بسازید.

حال که با مفهوم افزونه ها آشنا شدید سری به آرشیو افزونه وردپرس ما زده و آموزش نصب افزونه در وردپرس را از اینجا ببینید.

منبع: میهن وردپرس

 

شهربانو دوستی
۳۰مرداد

آموزش مدیریت ابزارک ها در وردپرس

با سلام

با مدیریت ابزارک ها در وردپرس شما می توانید قسمت های زیادی از جمله جست و جو , آخرین نظرات ,آخرین مطالب , فید Rss, بایگانی , دسته ها , بر چسب ها , تقویم ,لیست برگه ها  ، کد html یا قسمت های دیگری را در یک قسمت ازقالب سایت خود نمایش دهید . در کل بخش ابزارک های وردپرس به ما این امکان را می دهد تا بخشی از قالب سایت را بدون نیاز به کد نویسی و تنها با drag & drop موس مدیریت کنیم ، که ما امروز نحوه چگونگی مدیریت ابزارک ها رابه شما آموزش می دهیم.

 

Abzarak

برای مدیریت ابزارک ها باید وارد پنل پیشخوان یا مدیریت سایت خود شوید و تا به بخش نمایش زیر مجموعه ابزارک کلیک کنید تا به بخشی مانند تصویر زیر وارد شود : لازم به ذکر است که ابتدا باید قالب سایت شما از ابزارک ها پشتیبانی کند.آموزش اضافه کردن ابزارک به قالب وردپرس را بخوانید

 

Abzarak

 

بعد از نمایان شدن صفحه مدیریت ابزارک ها باید هر کدام از آن را که می خواهید در ناحیه ابزارک خود نمایش دهید را با کلیک بر روی آن نگه دارید و در یکی از قسمت های ابزارک های شما برای مثال نوار کناری آن ابزارک ها را رها کنید. ( بصورت دراگ و دراپ )

بعد از رها کردن آن ابزارک باید نامی که میخواهید در سایت  شما در عنوان ابزارک نمایش داده می شود را در  ابزارک برای مثال ابرچسب ها وارد کنید. سپس روی دکمه ذخیره کلیک کنید.Menu

بعد از اضافه کردن ابزارک های دلخواهتان می توانید با کشیدن و رها کردن موس ترتیب قرارگیری ابزارک ها را تنظیم کنید. توجه داشته باشید قالب شما می تواند مثل قالب های حرفه ای وردپرس بی نهایت ناحیه برای درج ابزارک داشته باشد. مثلا ناحیه ابزارک ستون کناری ، هدر و ناحیه ابزارک فوتر را بصورت همزمان دارا باشد.

ممنون از این که ما را دنبال می کنید.

پیروز و سربلند باشید

منبع: میهن وردپرس

 

شهربانو دوستی
۳۰مرداد

در این قسمت از دوره رایگان آموزش قدم به قدم وردپرس می خواهیم بپردازیم به آموزش ساخت فهرست در وردپرس با چند کلیک ساده. بخش منو‌های وردپرس یا همان فهرست‌های وردپرس برای افزودن منو در وبسایت تان کاربرد دارد. شما می توانید به وسیله این بخش، منو‌های سایت خود را بدون نیاز به کدنویسی مدیریت کنید، آیتم های جدید به منوی خود اضافه کنید و منو‌ها و زیر منو های خود را حذف و یا ویرایش کنید.

مسلماً همه‌ی سایت‌ها درصدد این هستند که راهکارهایی را در راستای راحتی و جلب رضایت کاربران خود در نظر بگیرند. یکی از مواردی که در میزان جلب رضایت کاربران تأثیر مستقیم دارد این است که کاربر در مدت‌زمان بسیار کوتاهی به هدف خود در سایت خود برسد.

به‌‌عنوان مثال بسیاری از سایت‌‌های فروشگاهی که محصولات بسیار زیادی برای عرضه در دنیای اینترنتی دارند ممکن است با مشکلات مهمی همچون سردرگمی کاربر مواجه باشند. کاربران زمان ورود به سایت با حجم بسیار بالایی از محتوای درهم‌‌ریخته و نامربوط مواجه می‌‌شوند و باید زمان بسیار زیادی را برای پیدا کردن محصول موردنظر خود هدر دهند.

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

اهمیت وجود فهرست در سایت شما

لازمه‌ی موفقیت در هر کسب‌وکاری جلب رضایت مشتری می‌باشد بنابراین شما باید راه‌حل‌هایی برای مشکلات این‌چنینی سایت خود پیدا کنید. کاربردی‌ترین راه‌حلی که درباره این موضوع وجود دارد استفاده از فهرست‌های مختلف در سایت است. فهرست‌ها این امکان را به مدیران سایت می‌دهند که محصولات و یا محتوای خود را در دسته‌بندی‌های مجزا قرار دهند تا کاربر به‌راحتی و با چند کلیک به محصول یا صفحه‌ی موردنظر خود در سایت دست پیدا کند.

علاوه بر این‌یکی دیگر از ویژگی‌های داشتن فهرست در سایت این است که کاربر به‌راحتی این امکان را خواهد داشت که بین صفحات سایت سویچ کنند و صفحات متعددی را در کوتاه‌ترین زمان ممکن مشاهده کنند.

یکی دیگر از کاربردهای فهرست‌ها این است که شما می‌توانید مطالبی که می‌خواهید بیشتر در معرض دید کاربران و بازدیدکنندگان سایت قرار دهد را در این فهرست‌ها قرار دهید چراکه کاربر به‌محض ورود به یک سایت به سمت فهرست‌های آن سایت رو می‌برد.

ساخت فهرست در وردپرس

یکی از مواردی که باعث شده وردپرس رواج بیشتری پیدا کند امکان سفارشی‌‌سازی منوها در وردپرس است. مدیران سایت این امکان را دارند که منوهای دلخواه خودشان را در هر جای سایت که فکر می‌‌کنند دسترسی برای کاربر راحت‌‌تر است و یا زیبایی ظاهری سایتشان را از بین نمی‌‌برد قرار دهند.

علاوه بر اینکه مدیران سایت به‌راحتی می‌توانند جای فهرست‌ها را مشخص کنند این امکان را دارند که اجزای درون هر یک از فهرست‌های سایت را به‌راحتی با کشیدن و رها کردن جابه‌جا کنند و گزینه‌های موردنظر خودشان را به ترتیب اولویت‌بندی موردنظر خود جایگذاری کنند.

موضوعی که در بالا به آن اشاره شد در مواردی به‌کار می‌رود که به‌عنوان مثال شما صاحب یک سایت فروشگاهی هستید و با محصولات پرطرفدار و پرفروش سایت خود آشنا هستید ازاین‌رو می‌خواهید این محصولات را در اولویت قرار دهید و کاربران دسترسی آسان‌تری به این کالاها داشته باشند که در این صورت می‌توانید از ویژگی فهرست‌ها و اولویت‌بندی آن‌ها استفاده نمایید.

مدیریت فهرست‌ها در وردپرس

همان‌طور که در بالا به آن اشاره کردیم ساخت منو در وردپرس فرآیند بسیار ساده و راحتی است و شما برای ساخت منوها در این سیستم با هیچ مشکلی مواجه نخواهید شد. علاوه‌بر ساخت منوها شما این امکان را دارید که به‌دلخواه خود فهرست‌ها را سفارشی‌سازی کنید به این صورت که نام تمامی منوها و دسته‌ها توسط شما انتخاب می‌شود و این شما هستید که مشخص می‌کنید کدام مطالب در چه بخشی از منو قرار گیرد.

همچنین شما پس‌ازاینکه وارد قسمت تنظیمات فهرست‌ها شدید این امکان را دارید که فهرست‌های قبلی سایت خود را ویرایش کنید و مطالب جدیدی در آن قرار دهید و یا برخی از مطالب آن‌را حذف کنید. البته اگر شما بخواهید یک فهرست کاملاً جدید برای سایت خود بسازید می‌توانید بر روی گزینه‌ی ساخت فهرست جدید کلیک کنید.

به‌‌صورت کلی مدیریت فهرست‌‌ها در وردپرس برای شما به‌‌راحتی در دسترس است. در خصوص مدیریت فهرست‌‌ها می‌‌توان بیان کرد که شما امکان ویرایش، نام‌‌گذاری، جایگذاری و بسیاری موارد دیگر را در این قسمت دارید.

آموزش ساخت فهرست در وردپرس

manage-menus-in-wordpress-1

برای مدیریت فهرست ها می بایست وارد پیشخوان سایت وردپرسی خود شوید و از قسمت نمایش و زیر مجموعه فهرست ها کلیک کنید تا صفحه ای مانند صفحه زیر  باز شود.

Main WordPress

اصلا نترسید ! چیز سختی نیست. شما می توانید از منوی سمت راست، هرگونه گزینه ای که در منو خود به آن احتیاج دارید مانند برگه ها، نوشته ها، پیوند های دلخواه و دسته ها را می توانید از این قسمت انتخاب کنید.

انتخاب جایگاه برای هر فهرست در وردپرس

ممکن است شما در سایت خود دارای چندین فهرست گوناگون باشید و بخواهید هر یک از این فهرست‌‌ها را در مکان خاصی از سایت خود قرار دهید. برای این کار وردپرس گزینه‌‌ای تحت عنوان مدیریت جایگاه را در منوی مدیریت فهرست‌‌ها در اختیار شما قرار داده است.

برای اینکه بتوانید جایگاه فهرست‌‌های خود را مدیریت کنید باید مسیر نمایش» فهرست‌‌ها» مدیریت جایگاه‌‌ها را طی کنید و زمانی‌‌که وارد قسمت مدیریت جایگاه شدید می‌‌توانید مکان قرارگیری هریک از منوها را مشخص نمایید.

مدیریت جایگاه‌‌ها
مدیریت جایگاه‌‌ها

همان‌‌طور که در تصویر بالا مشاهده می‌‌کنید شما در این قسمت می‌‌توانید از فهرست‌‌های قبلی خود استفاده نمایید که باید بخش “ویرایش” را انتخاب کنید و یا اینکه می‌‌توانید گزینه‌‌ی ” استفاده از فهرست تازه” را انتخاب نمایید تا برای شما صفحه‌‌ای جدید برای ساخت فهرست باز شود.

همچنین این نکته رو به یاد داشته باشید که تا قبل از انتخاب گزینه‌‌ی “ذخیره تغییرات” جایگذاری‌‌های شما اعمال نمی‌‌شود، بنابراین حتما باید بعد از انتخاب و یا افزودن فهرست‌‌ها تغییراتی که انجام دادید را ذخیره نمایید. بنابراین شما قادر هستید جایگاه فهرست‌‌های خود را در بخش مدیریت جایگاه‌‌ها تعیین نمایید.

ساخت چندین فهرست در وردپرس

معمولاً تمامی قالب‌های وردپرس دارای یک منوی پیش‌فرض هستند. شما این امکان را دارید که از همان فهرست پیش‌فرض استفاده کنید و یا خودتان به‌دلخواه یک منو جدید برای سایت خود بسازید.

البته برخی مواقع قالب‌ها منوهای پیش‌فرض متفاوتی دارند. ممکن است در قالب مورداستفاده‌ی شما منو یا فهرست پیش‌فرض آن دارای فهرست پانویس و یا سربرگ باشد. حتی برخی مواقع ممکن است که قالب دارای هر دو فهرست هدر و یا فوتر باشد که شما می‌توانید به‌دلخواه خود از آن‌ها استفاده نمایید.

البته به این نکته توجه داشته باشید که درهرصورت شما از هر پوسته‌ای که برای سایت خود استفاده می‌کنید مطمئناً آن قالب دارای یک فهرست است و بخشی تخت عنوان مدیریت منوها را دارد.

شروع ساخت فهرست در وردپرس

ابتدا نام فهرست خودتان را وارد کرده و ساخت فهرست را کلیک کنید تا فهرست شما ساخته شود.

بعد از ساخت فهرست، در قسمت برگه ها می توانید برگه هایی که در وردپرس ساخته اید را اضافه کنید. در صورتی که برگه ای نساخته باشید می توانید آموزش مدیریت برگه ها در وردپرس را بخوانید.

همچنین در قسمت نوشته ها می توانید مطلب مورد نظر خود را انتخاب و به منو خود اضافه کنید.در صورتی که نوشته ای ندارید، آموزش مدیریت نوشته در وردپرس را بخوانید.

نکته: در صورتی که دسته ی محصولات خود و دیگر دسته های مورد نیاز خود را مشاهده نکردید، از قسمت بالای صفحه بر روی گزینه تنظیمات صفحه بزنید و تیک دسته مورد نظر خود را به پنل سمت راست اضافه کنید.

در قسمت پیوند دلخواه، می توانید یک لینک دلخواه به همراه نام دلخواه خود را به منوی خود اضافه کنید که این بخش بسیار کاربردی می باشد.

در قسمت دسته ها، می توانید دسته ی نوشته مورد نظر خود ( به عنوان مثال دسته بندی نشده ) را به فهرست اضافه کنید. در صورتی که دسته ای برای نمایش نمی بینید می توانید از بخش نوشته ها بر روی دسته ها کلیک کنید و دسته جدیدی برای بخش نوشته های خود بسازید.

نکته : برای اضافه شدن هر قسمت در فهرست ها می بایست تیک کناری آیتم را فعال کرده و بر روی دکمه افزودن به فهرست کلیک کنید.

نکته۲: شما می توانید آیتم های مورد نظر خود را از برگه ها ، دسته بندی ها و لینک های دلخواه به فهرست خود اضافه کنید و یا با drag & drop کردن آیتم ها آنها رو مرتب سازی کنید.(منظور از مرتب کردن این است که می توانید فیلد ها را به شکل سلسله مراتبی، که شامل منو و زیر منو می شود، تغییر دهید)

تنظیمات فهرست

زمانی که فهرست های خود را مرتب کردید، زمان قرار دادن این فهرست ها در منوی خودتان می رسد.این بخش شامل دو گزینه اصلی می شود که می بایست آن ها را تنظیم کرد.

  • اضافه شدن خودکار برگه‌ها : در این بخش این مجوز را به فهرست خود می دهید که برگه های رتبه بالا را به صورت خودکار بتواند به فهرست اضافه کند.
  • نمایش موقعیت جغرافیایی : در این بخش لیستی از انواع جایگاه فهرست های شما را نشان می دهد و از شما می خواهد که فهرست جاری طراحی شده خود را بر روی جایگاه تنظیم کنید.

نکته : به هیچ عنوان دو فهرست را به یک جایگاه متصل نکنید ولی عکس آن مشکلی ندارد.(یک فهرست را می توان به دو جایگاه متصل نمود.)

در ضمن برای فعال شدن فهرست بعد اتمام کار فهرست ها، بر روی ذخیره فهرست کلیک کنید.

ساخت فهرست‌‌های آبشاری در وردپرس

یکی دیگر از امکاناتی که شما هنگام ساخت یک فهرست در سایت خود دارید این است که می‌توانید برای هریک از منوهای خود زیر منو تعیین کنید. داشتن زیر منو تقریباً مانند این است که شما اطلاعات، محتوا یا محصولات خودتان را به‌صورت دسته‌بندی شده به کاربران ارائه دهید.

ممکن است شما به‌عنوان مثال محتوای آموزشی را به‌عنوان تیتر اصلی فهرست خود در نظر بگیرید و بخواهید بخش‌های متفاوتی را در این قسمت اضافه کنید که این موضوع نیز مانند ساخت فهرست بسیار آسان و ساده است و شما در مدت‌زمان بسیار کوتاهی قادر خواهید بود زیرمنوهای خود را وارد فهرست کنید.

برای اینکه بتوانید زیرمنوها جدید به فهرست اضافه نمایید باید از قسمت سمت راست هر زیرمنو دلخواهی را انتخاب نمایید و در آخر “افزودن به فهرست” را انتخاب نمایید.

جایگذاری زیرمنوها
جایگذاری زیرمنوها

برای وارد کردن زیرمنوها به بخش فهرست فقط کافی است که عنوان اصلی را در رأس قرار داده و بقیه‌ی زیرعنوان‌ها را به‌صورت پله‌ای و به‌دلخواه خود با موس بکشید و در جایگاه مناسب خود قرار دهید. فراموش نکنید که بعدازاینکه زیرعنوان‌ها را در جای مناسب خود قرار دادید حتماً برروی گزینه‌ی “ذخیره فهرست” کلیک کنید تا تغییراتی که ایجاد کردید بر روی سایت اعمال شود. بعدازاینکه تغییرات را ذخیره کردید می‌تونید به صفحه اصلی منو خود رفته و نحوه قرارگیری منو را مشاهده نمایید.

زیرمنو
زیرمنو

در این تصویر می‌‌توانید مشاهده کنید که زیرمنوهایی که انتخاب کردید به‌‌ترتیب با فلش اولویت‌‌بندی شده‌‌اند.

خصوصیات پیشرفته برای هر آیتم از فهرست شما

فهرست‌‌های وردپرس دارای یک سری خصوصیات و ویژگی‌‌های پیشرفته است که مدیران سایت در صورت دلخواه این امکان را دارند که آیتم‌‌های بیشتر و متنوع‌‌تری را به فهرست‌‌های سایت خود اضافه نمایید.

برای اینکه بتوانید به خصوصیات پیشرفته فهرست‌ها در وردپرس دسترسی داشته باشید باید حتماً به قسمت تنظیمات صفحه که در قسمت چپ صفحه نمایشگر شما قرار دارد بروید، بعدازآن می‌توانید آیتم‌های متنوعی را که امکان اضافه کردن آن‌ها را دارید در صفحه‌ی جدید ببینید و در صورت دلخواه هر یک از آن خصوصیت‌ها را انتخاب کرده، حتماً به یاد داشته باشید که به‌منظور انتخاب آیتم‌ها باید تیک آن‌ها آبی باشد.

نمایش خصوصیات پیشرفته
نمایش خصوصیات پیشرفته

کارکرد خصوصیات پیشرفته فهرست‌‌های وردپرس

هر یک از این گزینه‌‌هایی که در تصویر بالا مشاهده می‌‌کنید یک ویژگی خاص و جداگانه به سایت شما اضافه می‌‌کنند که ما در اینجا به‌‌اختصار توضیحی در خصوص هر یک از این گزینه‌‌ها خواهیم داد.

هدف پیوند

اولین گزینه‌ای که شما در قسمت نمایش خصوصیات پیشرفته فهرست مشاهده می‌کنید “هدف پیوند” می‌باشد. شاید شما هم با این موضوع روبه‌رو شده باشید که برخی مواقع با کلیک کردن بر روی یک لینک صفحه‌ای که در آن قرار دارید به آن لینک می‌رود. این موضوع درواقع باعث می‌شود زمانی که کاربر در سایت شما یک لینک را در منو باز کند صفحه‌ی قبلی از بین برود. برای این منظور شما اگر بخواهید لینک‌های موجود در منو سایت شما در یک صفحه‌ی کاملاً جدید برای کاربران باز شود باید تیک این گزینه را فعال نمایید.

کلاس CSS

این گزینه درواقع کلاسی است که ما به CSSها می‌دهیم. با استفاده از این گزینه می‌توان به آیتم‌های فهرست خود طرح و رنگ‌های متنوعی را اضافه کرد. به‌بیان دیگر این گزینه به ما در خصوص سفارشی‌سازی کردن آیتم‌های فهرست‌های ما کمک می‌کند. برای اینکه به این گزینه دسترسی داشته باشید باید حتماً تیک آن را آبی کرده بر روی ذخیره تغییرات را کلیک کنید.

صفت عنوان

در این بخش شما این امکان را دارید که برای هر یک از فهرست‌‌های سایت خود یک نام یا عنوان تعیین کنید. انتخاب یک عنوان درست برای فهرست‌‌ها می‌‌تواند باعث خواناتر شدن منوهای شما شود.

پیوندهای هم‌سو (XFN)

اگر شما برای نوشته‌‌های فهرست خود لینک قرار داده باشید می‌‌توانید با استفاده از این گزینه برای موتورهای جستجو مشخص کنید که آیا این لینک در سئو و رتبه‌‌ی صفحه‌‌ای که لینک در آن وجود دارد تاثیر داشته باشد یا خیر. البته این موضوع را به یاد داشته باشید که اگر شما تیک این گزینه را فعال نکنید موتورهای جستجو به‌‌صورت پیش‌‌فرض لینک‌‌ها را در رتبه تاثیر می‌‌دهند.

توضیح

گزینه‌‌ی آخر تخت عنوان “توضیح” می‌‌باشد. برخی مواقع قالب‌‌ها از این ویژگی پشتیبانی نمی‌‌کنند اما در صورتی‌‌که قالب مورد استفاده شما در سایت از این قسمت پشتیبانی کند شما قادر خواهید بود توضیح مختصری برای هر یک از منوهای سایت خود قرار دهید.

امیدواریم این مقاله به شما برای تسلط بیشتر مدیریت فهرست‌‌ها در وردپرس کمک کرده باشد. موفق باشید. 🙂

امیدواریم که بعد از خواندن این مقاله، بتوانید به خوبی با ساخت فهرست در وردپرس کار کنید.

موفق و پیروز باشید.

منبع: میهن وردپرس

 

شهربانو دوستی
۲۹مرداد

با درود و وقت بخیر خدمت شما همراهان میهن وردپرس. امروز برای شما آموزش بخش سفارشی سازی در وردپرس را آماده کرده‌ایم که امیدواریم به شما کمک کند.

امروز میخواهیم آموزش سفارشی کردن قالب وردپرس (البته اگر قالب سایت شما این امکان را داشته باشد ) به شما عزیزان  وردپرسی  آموزش دهیم.

زمانی که کاربری از سایت شما بازدید می‌کند، اولین چیزی که نظر او را جلب می‌کند ظاهر گرافیکی سایت شما است. زمانی که شما به طراحی ظاهر سایت خود اهمیت دهید و برای زیبایی آن وقت بیشتری را بگذارید، درواقع به بازدیدکننده از سایت خود احترام گذاشته‌اید، پس به‌هیچ‌عنوان از توجه و وقت گذاشتن برای ظاهر سایت خود غافل نشوید.

در این مطلب می‌خوانید:

بخش سفارشی سازی در وردپرس

شما برای طراحی سایت خود با استفاده از سیستم تولید محتوای وردپرس به قالب‌‌های بسیار زیادی دسترسی دارید. تنوع قالب‌‌های وردپرس بسیار زیاد است، اما پیدا کردن قالبی که دقیقا مطابق با سلیقه‌‌ی شما باشد و تمامی انتظارات شما را برآورده کند می‌‌تواند دشوار باشد.

برای اینکه قالبی نزدیک به سلیقه‌ی خود داشته باشید یا باید با کد نویسی و برنامه‌نویسی تحت وب آشنایی داشته باشید، یا از یک برنامه‌نویس کمک بخواهید که برای شما این کار را انجام دهد. اما ما در این مقاله روش سفارشی‌‌سازی قالب را که روشی آسان با صرف هزینه و وقت کمتر و همچنین بدون نیاز به دانش برنامه‌نویسی به شما آموزش خواهیم داد.

برای هرکدام از قالب‌های وردپرس، دسته ویژه‌ای از تغییرات وجود دارد که شما می‌توانید از طریق پیشخوان وردپرس آن تغییرات را روی سایت خود اعمال کنید.

postha

ابتدا وارد پنل پیشخوان وردپرس شوید، سپس به قسمت نمایش بروید و گزینه‌‌ی سفارشی‌‌سازی را انتخاب نمایید.

پس از انتخاب این گزینه، با توجه به قالبی که روی وردپرس نصب‌کرده‌اید، می‌توانید مجموعه‌ای از تغییرات را بر روی سایت به وجود بیاورید.

آموزش کار با بخش سفارشی سازی در وردپرس

Lens

اولین گزینه‌‌ای که در قسمت سفارشی‌‌سازی مشاهده می‌‌کنید، گزینه‌‌ای است که نوع پوسته‌‌ای که در حال حاضر روی سایت شما فعال هست را نشان می‌‌دهد.

تغییر پوسته
تغییر پوسته

همان‌طور که در تصویر بالا مشاهده می‌‌کنید این بخش شامل گزینه‌‌ای هست که توسط آن به‌راحتی قادر خواهید بود پوسته‌‌ی سایت خود را تغییر دهید.

گزینه‌های بخش سفارشی سازی در وردپرس

در این قسمت شمارا با بخش‌های مختلف سفارشی‌سازی، همراه با توضیح جزییات هر قسمت آشنا می‌کنیم. هرکدام از بخش های سفارشی‌‌سازی با اِلمان‌‌هایی که دارند قادر هستند که ویژگی‌‌هایی را به سایت شما اضافه یا از سایت شما حذف کنند.

هویت سایت

قبل از هر چیز شما باید بدانید که داشتن یک لوگوی زیبا که به‌صورت حرفه‌ای طراحی‌شده باشد برای سایت شما بسیار مهم است، زیرا باعث اعتماد مخاطب و کاربران به سایت شما خواهد شد. شما با داشتن یک لوگوی زیبا درواقع هویت سایت خود به کاربران معرفی می‌کنید. پس به طراحی یک لوگوی مناسب برای سایت خود توجه ویژه‌ای داشته باشید.

شما در قسمت هویت سایت می‌توانید نشان یا لوگوی سایت خود را بارگذاری نمایید، عنوان سایت خود را بنویسید و در قسمت آخر هم یک معرفی کوتاه در ارتباط با زمینه‌ی فعالیت سایت خود داشته باشید.

هویت سایت
هویت سایت

رنگ‌‌ها

از میان تمام اِلمان‌هایی که برای طراحی یک سایت زیبا و شکیل وجود دارند، انتخاب رنگ مناسب با زمینه‌ی فعالیت سایت از جایگاه ویژه و مهم‌تری برخوردار است. تمام کاربران سایت شما همان ابتدا به رنگ‌بندی سایت شما واکنش نشان خواهند داد. پس موضوع رنگ‌بندی در طراحی سایت به‌هیچ‌وجه نباید برای شما بی‌اهمیت باشد.

در بخش سفارشی سازی در وردپرس شما می‌‌توانید رنگ‌‌ پس‌‌زمینه ، رنگ متن سربرگ ، ستون کناری و رنگ پس‌‌زمینه‌‌ی سربرگ را تغییر دهید.

رنگ‌‌ها
رنگ‌‌ها

رسانه‌‌ی سربرگ

اگر مایل هستید که تصویر سربرگ قالب را تغییر دهید یا اینکه کلاً تصویری برای سربرگ نداشته باشید از این قسمت می‌توانید این کار را انجام دهید.

سربرگ
سربرگ

فهرست‌‌ها

در ابتدا توضیحی کوتاه در ارتباط با فهرست‌ها را برای شما ارائه می‌دهیم تا درصورتی‌که شما تابه‌حال با فهرست‌های وردپرس کارنکرده‌اید در این قسمت به مشکل برخورد نکنید.

فهرست در وردپرس چیست؟

فهرست درواقع یک لیست از لینک‌های داخلی و خارجی است. لینک‌های داخلی لینک‌هایی هستند که به سایت خود ما برمی‌گردند و لینک‌های خارجی به سایت‌های دیگر اشاره دارند. با استفاده از فهرست‌ها در سایت خود می‌توانید دسترسی کاربران را به بخش‌های مختلف سایت بسیار راحت‌تر کنید.

سفارشی‌سازی فهرست‌ها

شما در این قسمت می‌‌توانید برای مکان‌‌هایی که جایگاه مخصوص فهرست دارند، فهرست انتخاب کنید.

فهرست‌‌ها
فهرست‌‌ها

ابزارک‌‌ها

ابزارک یا ویجیت بخشی از وب‌‌سایت وردپرسی است که با استفاده از آن می‌‌توانید امکانات فراوانی را به وب‌‌سایت خود اضافه کنید که این امکانات در اکثر مواقع به ستون کناری سایت شما یا فوتر اضافه می‌‌شوند که این موضوع بستگی به نوع قالب شما دارد.

درصورتی‌که قالب شما از ابزارک‌ها پشتیبانی کند، می‌توانید از بخش ابزارک‌‌ها، مکان‌هایی که امکان اضافه شدن ابزارک به آن‌ها وجود دارد را مدیریت و سفارشی‌سازی کنید.

ابزارک‌‌ها
ابزارک‌‌ها

تنظیم برگه‌‌ی خانه

شما در این بخش قادر هستید که تنظیمات صفحه‌‌ی اصلی را انجام دهید.

برگه‌‌ی خانه
برگه‌‌ی خانه

همان‌‌طور که در تصویر بالا مشاهده می‌‌کنید شما در این قسمت می‌‌توانید انتخاب کنید که در صفحه‌‌ی اول سایت شما آخرین مطالب نمایش داده شود یا فقط یک برگه.

CSS اضافه

این بخش برای افرادی است که با برنامه‌‌ نویسی آشنایی داشته باشند. اگر شما با کدنویسی CSS آشنایی دارید، از این بخش می‌‌توانید ظاهر سایت را به شیوه‌‌ی دلخواه خود تغییر دهید.

سفارشی سازی در قالب‌های مختلف

اما وقتی یک قالب وردپرسی نصب کرده باشید که پنل تنظیمات آن در سفارشی سازی قرار دارد. (مثل قالب وردپرس آریایی) بعد از این که قسمت سفارشی سازی را باز می کنید ، در این بخش چند دسته وجود دارد دارد که هرکدام برای شما عزیزان معرفی می کنم.

قالب وردپرس را از طریق پنل مدیریت سفارشی می کنیم. با توجه به نوع قالب وردپرس شما مجموعه ای از تغییرات متفاوت را از داخل پنل مدیریتی وردپرس خود می توانید اعمال کنید. ما برای سفارشی سازی از قالب وردپرس Lens استفاده می کنیم.

1 . عنوان شعار و لوگو : یک قسمتی است که می توان عنوان و توضیح سایت خود را عوض کرد برای مثال : میهن وردپرس و توضیح آن با میهن وردپرس ، وردپرس را قورت دهید .

2.top buttons : قسمتی از سفارشی سازی سایت است که می توانید در قسمت بالای تصویر هدر سایت خود دکمه ای برای مثال قالب وردپرس را ساخت در قسمتی به نام دکمه متن و در قسمت آیکن عکس و در قسمت لینک مقصد لینک صفحه ای که بخواهید با کلیک بر روی آیکن برود را  می گذاریم.

گزینه‌های سفارشی در قالب لنز

3.Main Slider : با این قسمت می توانید یک اسلایدر در صفحه ایجاد کنید

4.Show Case Area :این می توانید یک یا چند ویترین برای سایت خود بسازید

5. صفحه درباره ما : با این قسمت در باره ما خود را می توانید فعال یا غیر فعال کنید

6.طراحی و چیدمان : این قسمت طرح و چیدمان سایت را می توانید تغییر دهید

7.رنگ ها : در قسمت رنگ ها می توانید رنگ پس زمینه و رنگ متن هدر و متن زیر هدر را تغییر رنگ دهید

8.فونت گوگل : در قسمت فونت گوگل می توانید  فونت متن را تغییر دهید

9. ایکن های اجتماعی : در قسمت آیکن های اجتماعی می توانید ایکن های فیسبوک و گوگل پلاس و …. را وارد کنید

10.تصویر سربرگ : این قسمت تصویر هدر خود را تغییر یا اندازه آن را تغییر می توان داد.

11.تصویر پس زمینه : از این قسمت تصویر پس زمینه سایت را می توان ساخت یا تغییر داد.

12.فهرست ها : فهرست ها قسمتی است که می توانید فهرست ها یا منو های سایت خود را مدیریت کنید.

13.ابزارک ها : در ابزارک ها می توانید فوتر و یا ستون های کناری سایت را بسازید و به نمایش بگذارید.

بطور پیشفرض در قالب های معمولی فقط گزینه های ابزارک ها ، فهرست ها و عنوان و شعار سایت وجود دارد و بخش های دیگری مثل آیکن های اجتماعی ، تصویر پس زمینه ، تصویر سربرگ و مابقی موارد جزو تنظیمات قالب وردپرس lens بودند که ممکن است هر قالبی بخش سفارشی سازی متفاوت و مربوط به خود را داشته باشد.

نتیجه گیری کلی

در کل هدف من از این نوشته این بود که بخش سفارشی سازی خیلی خوب است 😀 . شما با این بخش می تونید بصورت زنده قالب وردپرس خود را سفارشی سازی کنید و همزمان با اعمال تغییرات سایت خود را مشاهده کنید تا از حال و احوال تغییرات بصورت زنده با خبر شوید. 🙂

پیروز و سربلند باشید.

امیدواریم که این مطلب برای سفارشی‌‌سازی کردن قالب وردپرس به شما کمک کرده باشد.

شاد و پیروز باشید. 🙂

منبع: میهن وردپرس

 

شهربانو دوستی
۲۹مرداد

در مبحث ایجاد کسب‌وکار اینترنتی حتما باید به مبحث UX و UI مناسب دقت داشته باشید. لازمه داشتن یک تجربه کاربری مناسب و یک ظاهر عالی، داشتن یکقالب وردپرس عالی هست. امروز قصد داریم آموزش نصب قالب وردپرس را توضیح دهیم اما قبل از آن اجازه دهید در مورد قالب‌های وردپرسی کمی صحبت کنیم.

برای داشتن قالب وردپرس می‌توانید از روش‌های مختلفی به دنبال پوسته مورد نظر خود باشید. روش‌های مختلفی مثل استفاده از قالب‌های حرفه‌ای وردپرس که در سایت میهن وردپرس و تم فارست و دیگر سایت‌های وردپرسی جزو بهترین و اصولی‌ترین روش‌های پیدا کردن قالب وردپرس مناسب کسب‌وکار شماست.

از دیگر روش‌های پیدا کردن قالب وردپرس مورد نظر شما، جستجو بین قالب‌های مرجع اصلی وردپرس هست. اما در هر صورت، از هر روشی که قالب مورد نظر خود را پیدا کردید بالاخره باید آنرا به وردپرس اضافه کنید و در پنل مدیریت وردپرس خودتان از آن استفاده کنید.

در تاریخ ۲۹ آذر ۱۳۹۶ ویدیو آموزشی نصب قالب در وردپرس به آموزش اضافه شد.

در این مطلب می‌خوانید:

چرا از قالب وردپرس استفاده می‌کنیم؟

در جلسه قبلی درباره راه اندازی بسته‌های نصبی وردپرس توضیح دادیم. اما گاهی قالبی دریافت می‌کنید که بسته نصبی ندارد و باید خودتان محتوای سایتتان را ایجاد کنید. در این حالت باید قالب را بصورت فایل تکی روی وردپرس نصب کنید. بعد از نصب قالب تکی باید محتوای سایتتان را ایجاد کنید و یا با استفاده از افزونه‌های صفحه ساز قالب، طرح‌های دلخواه خود را ایجاد کنید که البته اینکار نیاز به کمی حوصله دارد.

پس در این جلسه در خدمت دوستان وردپرسی هستیم با آموزش نصب قالب وردپرس بصورت قدم به قدم. قصد داریم از سیر تا پیاز به شما توضیح دهیم که از چه روش‌هایی می‌توانید یک قالب وردپرسی را روی سایتتان نصب کنید. هر مدل قالب با هر زمینه کاری که مد نظر دارید!

آموزش ویدیویی نصب قالب وردپرس

آموزش نصب قالب وردپرس

برای نصب قالب وردپرس باید ابتدا وارد بخش مدیریت سایت شویم. با ورود به پنل مدیریت قالب، می‌توانید پوسته‌های موجود روی سایتتان را مدیریت کنید و یا قالب دلخواه خود را نصب کنید.

ورود به پنل مدیریت وردپرس

برای این کار باید اول به انتهای ادرس سایتتون عبارت wp-login.php/ را اضافه کنید که اگر درست وارد کرده باشید صفحه ورود به شکل زیر برای شما باز خواهد شد. همانطور که اطلاع دارید ورود از طریق این صفحه برای انجام هر کاری روی وردپرس نیاز هست.

صفحه ورود وردپرس

مشخصات مدیریت شامل نام کاربری و رمز عبوری که موقع نصب وردپرس ایجاد کردید را وارد کنید و روی ورود کلیک کنید تا وارد پنل مدیریت اصلی وردپرس شوید. دقت داشته باشید این نام کاربری باید دسترسی مدیریت کل را داشته باشد.

شروع نصب قالب از طریق پنل مدیریت وردپرس

بعد از باز شدن پنل مدیریت باید به منوی نمایش > پوسته ها بروید. در اینجا می‌توانید قالب‌های وردپرسی خود را مدیریت کنید.

بخش قالب‌ها در وردپرس

بعد از ورود به صفحه پوسته ها سه قالب پیشفرض وردپرس را مشاهده خواهید کرد، برای اضافه کردن قالب جدید باید بر روی دکمه افزودن پوسته تازه کلیک کنید.

افزودن قالب جدید

صفحه ای میاد که چند تا قالب در اون است و از سایت wordpress.org گرفته میشود و ما کاری به این قالب ها نداریم چون انگلیسی هستند و مناسب سایت های فارسی نیستند. اما در هر صورت اگر دوست دارید این قالب‌ها را روی سایتتان نصب کنید مشکلی نیست.

نصب قالب‌ها از مخزن وردپرس

می‌توانید از منوی فیلتر قالب‌ها، قالب مد نظر خودتان را با هر طرح و رنگی که دوست دارید پیدا کنید. اینجا هزاران قالب وردپرسی آماده موجود هست که می‌توانید آنها را مطابق سلیقه خودتان استفاده کنید. البته اگر سایت شما فارسی هست یا باید آنرا فارسی و راست‌چین کنید و یا در سایت ما بخش قالب‌های رایگان وردپرس را ببینید. در این بخش، همین قالب‌های رایگان را فارسی و راست چین کرده و در اختیار شما قرار خواهیم داد.

پس می‌توانید از منوی صافی خصوصیات، قالب مورد نظر خودتان را پیدا کنید.

فیلتر کردن قالب‌ها
 

موضوع، طرح و یا شاخص‌های مورد نظر خود را از این بخش انتخاب کنید و لیست قالب‌ها را مشاهده خواهید کرد. با کلیک روی پیشنمایش هر قالب، می‌توانید دموی آنلاین قالب را ببینید. 🙂

همچنین برای نصب هر کدام از قالب‌های مخزن وردپرس، روی دکمه نصب کلیک کنید.

نصب قالب از مخزن وردپرس

آپلود قالب وردپرس از روی کامپیوتر شخصی

برای اضافه کردن قالب از کامپیوتر شخصی از بالای صفحه بر روی دکمه بارگذاری پوسته کلیک کنید.

بارگذاری پوسته

صفحه ای شبیه به صفحه زیر برای شما باز خواهد شد.

در این صفحه باید بر روی دکمه choose file کلیک کنید و فایل زیپ قالب را از کامپیوتر شخصی خود انتخاب کنید. سپس روی هم اکنون نصب کن کلیک کنید و صبر کنید تا پوسته بارگذاری شود.

خطا موقع آپلود قالب وردپرس

اگر در حین اپلود قالب با ارور زیر مواجه شدید باید حجم اپلود داخل وردپرستون را افزایش بدید که میتوانید از افزایش حجم آپلود در وردپرس برای این کار استفاده کنید.

آموزش نصب قالب وردپرس

در صورتی که موفق به افزایش حجم آپلود وردپرس نشدید یا هاستینگ به شما اجازه اینکار را نمی دهد می توانید فایل زیپ قالب را در پوشه wp-content/themes آپلود و اکسترکت کرده ( از طریق فایل منیجر هاست ) و سپس به بخش نمایش > پوسته ها از پنل مدیریت وردپرس رفته و قالب را از آنجا فعال کنید.

خب اگر هم قالب با موفقیت اپلود شد، صفحه ای مثل صفحه زیر براتون میاد .

خب همونطور که میبینید بر روی فعال کردن کلیک کنید قالب روی سایت شما فعال می‌شود و کار نصب قالب وردپرس تموم شد .

حالا که قالب رو نصب کردید در صورتی که قالب دریافت شده فایل xml هم داشت برای آموزش درون ریزی فایل xml در وردپرس اینجا کلیک کنید.

موفق باشید. 😉

منبع: میهن وردپرس

 

شهربانو دوستی
۲۸مرداد

شما می‌تونید در پنل مدیریت وردپرس تصاویر خودتون رو ویرایش کنید، این ویرایش کردن شامل بریدن، افقی و عمودی کردن و همچنین درست کردن مقیاس و اندازه‌ی تصاویر می‌باشد.

برای ویرایش تصاویر در وردپرس کافیست با بخش رسانه آشنایی کامل داشته باشید. به راحتی و بدون نیاز به نصب افزونه خواهید توانست تصویر را ویرایش کنید.

این ویژگی وردپرس زمانی به کمک شما می‌آیند و برای شما مفید هستند که شما به کامپیوتر شخصی خودتون دسترسی ندارید و در حالی که در حرکت هستید تصاویر را آپلود کنید، در واقع وردپرس این امکان رو به شما می‌دهد که تصاویر خودتون رو بدون نیاز به یک برنامه‌ی ویرایش تصویر تغییر دهید! عالی هست نه؟!

در این مطلب می‌خوانید:

ویرایش تصاویر در وردپرس

برای اینکه تصاویر خودتون رو در وردپرس ویرایش کنید اول باید تصویر موردنظر رو در وردپرس بارگذاری کنید، این بارگذاری به 2 صورت است یکی اینکه شما می‌تونید زمانی‌که دارید یک پست رو می‌نویسید از طریق ویرایشگر پست تصاویر را بارگذاری کنید و یا اینکه در پنل رسانه > افزودن را بزنید.

آپلود تصویر در وردپرس
آپلود تصویر در وردپرس

وقتی‌که تصویر را آپلود کردید به قسمت رسانه کتابخانه برید و روی تصویری که قبلا آپلود کردید کلیک کنید با این کار تصویر شما در یک صفحه باز می‌شود و شما می‌تونید اطلاعات مربوط به این عکس رو در ستون سمت راست و پیش‌نمایش تصاویر رو در سمت چپ ببینید.

دو راه برای بازکردن تصاویری که در ویرایشگر تصاویر وردپرس ساخته شدند وجود داره یکی اینکه شما می‌تونید روی گزینه‌‌ ویرایش تصاویر کلیک کنید و یا اینکه به قسمت ویرایش جزئیات تصویر بروید، شما با کلیک روی این گزینه به صفحه‌‌ی ویرایش رسانه می‌روید که شما در پایین پش‌نمایش تصاویر با کلیک بر روی قسمت ویرایش تصاویر برای شما صفحه‌ی ویرایش تصاویر باز می‌شود که شما با یک نوار ابزار با چند گزینه در قسمت بالای آن تصویر مواجه می‌شوید، در ستون سمت راست شما گزینه‌هایی را برای تغییر دادن اندازه تصاویر وجود دارد.

ادیت تصویر در وردپرس
ادیت تصویر در وردپرس

در قسمت زیر به توضیح برخی از این گزینه‌ها و چگونگی استفاده از آن‌ها برای ویرایش تصاوری در وردپرس می‌پردازیم:

بخش‌های مختلف ویرایش تصاویر در وردپرس

ویرایش عکس در وردپرس
ویرایش عکس در وردپرس
  1. بریدن: این گزینه به شما اجازه می‌دهد تا بریدن تصاویر رو با یک کلیل به آسانی انجام دهید و قسمت مورد نظر خودتون رو از یک تصویر برش دهید.
  2. چرخش: دو دکمه برای چرخش تصاویر وجود داره که شما می‌تونید در جهت عقربه‌های ساعت و یا پادساعت‌گرد تصاویر را تنظیم کنید.
  3. Flip: این گزینه به شما امکان عمودی یا افقی کردن تصویر را می‌دهد.
  4. Undo /Redo: اگه توی تصاویر تغییری انجام دادید که از اون منصرف شدید با این دکمه‌ها خیلی راحت می‌تونید تغییرات رو لغو کنید.
ابزار‌های ویرایش تصاویر در وردپرس
ابزار‌های ویرایش تصاویر در وردپرس

تغییر مقیاس و برش دادن تصویر

حالا گزینه‌هایی که در ستون سمت چپ صفحه ویرایش تصاویر هستند رو بررسی می‌کنیم:

ویرایش تصاویر
ویرایش تصاویر

مقیاس تصویر: می‌تونید از این گزینه برای تغییر مقیاس تصاویربا حفظ نسبت‌های اصلی به صورت دستی استفاده کنید، قبل از اینکه یک تصویر را برش دهید از این گزینه استفاده کنید چون ممکنه نتونید نسبت تصاویر رو حفظ کنید.

یادداشت: شما در وردپرس فقط می‌تونید اندازه مقیاس تصاویر را کوچک کنید امکان افزایش مقیاس تصاویر با افزایش ابعاد آن وجود ندارد.

برش دادن تصویر: این گزینه به شما اجازه می‌دهد نسبت ابعاد معیینی رو برای تصویر مشخص کنید و بعد از این می‌تونید بر روی قسمت برش کلیک کنید و اون قسمتی رو که تعیین کردید مشخص کنید.

تنظیمات تصاویر بندانگشتی: در این قسمت شما می‌تونید مشخص کنید که تغییراتی که انجام دادید بر روی تمامی تصاویر، تصویر بندانگشتی و یا تمامی تصاویر بجز تصویر بندانگشتی اعمال شود. فراموش نکنید که تصویر بند انگشتی کوچکترین تصویریه که توسط وردپرس برای این تصویر ایجاد شده است.

زمانی‌که از تغییراتی که انجام داده این راضی هستید فراموش نکنید که روی گزینه‌ی ذخیره ، مقیاس یا به‌روزرسانی کلیک کنید تا تغییراتی که انجام داده‌اید ثبت شوند.

وردپرس تغییرات شما رو روی تصاویر اعمال می‌کنه و یک کپی جدید از اون روی سرور شما ثبت می‌کند.

چگونه تصاویر رو بعد از ویرایش بازیابی کنیم؟

اگه شما از تغییراتی که روی تصویر خود اعمال کردید راضی نیستید، می‌تونید به آسونی اون تصویر رو به حالت اولیه و اصلی خود برگردانید و به آسانی تصویر را دوباره ویرایش کنید و پس از آن یک Meta Box جدید را با نام بازگردانی تصویر اصلی را مشاهده می‌کنید.

بازیابی تصویر
بازیابی تصویر

برای گسترش دادن آن بر روی گزینه بازگردانی تصویر کلیک کنید ، وردپرس تصویر شما رو بازیابی کرده و شما می‌تونید یا این تصویر را به همین صورت رها کنید و یا آن را دوباره ویرایش کنید.

امیدوارم این مقاله به شما در زمینه ویرایش تصاویر در وردپرس کمک کند. موفق باشید.

منبع: مین وردپرس

 

شهربانو دوستی
۲۸مرداد

با سلام

اصلآ ما برای چی باید رسانه های خودمان را مدیریت کنیم . بخش رسانه های وردپرس به ما امکان آپلود و مدیریت تصاویر ، صدا ها و ویدیو های سایتمان را می دهد.

ابتدا اجازه دهید تنظیمات بخش رسانه ها رو با هم انجام بدیم. برای دسترسی به این  بخش باید از قسمت تنظیمات زیر مجموعه رسانه ها کلیک کنید.

Tanzimat

بعد از رفتن به صفحه ی رسانه صفحه ای مثل تصویر زیر بالا میاد برای شما:

Tanzimat-Resanh

اندازه بندانگشتی : اندازه بند انگشتی برای تنظیم پهنا و ارتفاع تصاویر بندانگشتی سایت شما بکار می رود. البته در اینجا منظور از تصویر بند انگشتی تصویر شاخص قالب نیست ، منظور این قسمت سایز تصاویر کوچک نمایشی در گالری تصاویر شماست.

اندازه میانه : بعد از آپلود یک تصویر ، وردپرس بصورت خودکار یک سایز میانه از تصویر شما ذخیره می کند تا بتوانید از آن استفاده کنید.

اندازه بزرگ : سایزی دیگر از تصویر که وردپرس مثل اندازه میانه بصورت خودکار برای شما ذخیره می کند.

نکته: اندازه میانه و بزرگ دو اندازه ای هست که وردپرس بصورت خودکار برای سایت هایی که تصاویر زیادی آپلود می کنند و می خواهند اندازه تمامی تصاویرشان یکسان باشد می سازد تا در وقت نویسنده های سایت صرفه جویی شود.

و اگر قسمت پرونده‌ها را ماهانه و سالانه سازماندهی کن  کلیک کنید عکس هایی که شما آپلود کردید را  در پوشه های ماهیانه و سالانه بصورت مجزا آپلود می کند.

آپلود عکس در وردپرس

Media

برای دسترسی به قسمت افزودن تصاویر باید از قسمت رسانه و زیر مجموعه افزودن کلیک کنید تا صفحه ای مشابه زیر برای شما نمایان شود.

Media-Upload

بعد از دسترسی به قسمت رسانه و افزودن بر روی گزینش پروند ها کلیک کنید و تصویر خود را پیدا کرده و آپلود کنید و بعد برای ویرایش باید بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید تا صفحه ای مثل زیر نمایش داده شود:

15 (1)

در قسمت نام می توانید نام تصویر را ویرایش کنید.

پیوند یکتا می توانید یک لینک برای تصویر خود بسازید.

15(2)

در قسمت متن جایگزین می توانید یک متن برای تصویر بنوید که هنگام بارگذاری تصویر در سایت نمایش داده شود

توضیح : توضیح برای این بکار می رود که متنی را زیر تصویر نمایش دهید.

پیوند تصویر : می توانید یک لینک به تصویر بدهید تا بعد از کلیک به آن صفحه مراجعه شود.

بخش کتابخانه پرونده چند رسانه ای

با کلیک روی رسانه > کتابخانه می توانید تصاویر ، فیلم ها و فایل های آپلود شده خود را ببینید. این صفحه شامل چند بخش هست که به ترتیب برای شما توضیح خواهم داد.

Media-Upload-1

افزودن : برای اضافه کردن تصویر یا فایل به کار می رود.

همه موارد رسانه ای : تصویر و آهنگ و یا ….. نمایش می دهد.

همه تاریخ ها: می توانید رسانه ها را بر حسب تاریخ تفکیک کنید.

جست و جو : برای پیدا کردن یک فایل خاص بر اساس نام بکار می رود.

موفق و پیروز باشید

منبع: میهن وردپرس

 

شهربانو دوستی
۲۷مرداد

خیلی‌ها وقتی وردپرس رو نصب می‌کنند، به این فکر می‌کنند که قرار هست با یک سیستم قوی و فوق‌العاده روبرو شوند. در حقیقت هم همینطور هست اما وقتی می‌بینند یک قالب ساده همراه با نوشته‌های بلاگ مانند در صفحه اصلی سایتشان نمایش داده می‌شود، کمی دلسرد می‌شوند. اما باید با انتخاب صفحه اصلی سایت این مشکل را حل کنند.

از آنجایی که وردپرس چند منظوره هست و می‌توان هر نوع وب‌سایتی را با آن راه‌اندازی کرد، به شما قول می‌دهیم که می‌توانید صفحه اصلی سایتتان را هرطور که بخواهید طراحی کنید و هر نوع المنتی که دوست دارید را به آن اضافه کنید. پس صد البته وردپرس راهی برای سفارشی کردن صفحه اصلی سایت شما فراهم کرده اما ممکن هست این‌کار برای افرادی که تازه با وردپرس آشنا شده‌اند کمی سخت به‌نظر برسد.

به‌طور پیشفرض صفحه اصلی سایت‌های وردپرسی، آخرین نوشته‌های سایت شما را نمایش می‌دهد. به عنوان مثال اگر همین الان قالب وردپرس آریایی را روی سایت‌تان نصب کنید. خواهید دید که آخرین مقالات بلاگ به این شکل نمایش داده می‌شوند:

نمایش آخرین مقالات در وردپرس بصورت پیشفرض

اما این کجا و سیستم مدیریت محتوای همه منظوره‌ای که همه تصورش را می‌کردند کجا؟! زیاد نگران نباشید چون تازه اول ماجراست و قرار هست با دنیایی نامحدود مواجه شوید که شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

در این مطلب می‌خوانید:

انتخاب صفحه اصلی سایت

اما مسئله اینجاست! چطور صفحه اصلی سایت وردپرس را به دلخواه خود سفارشی کنیم و متن‌ها، محصولات، مقالات و تصاویر دلخواهمان را در صفحه اصلی سایت‌مان نمایش دهیم؟

برای اینکار باید از برگه‌های وردپرس استفاده کنید. بخشی که قبل از این فقط برای ساخت صفحاتی مثل تماس با ما و درباره‌ما استفاده می‌شد. حالا آماده هست تا صفحه اصلی سایت شما را بسازد.

ساخت یک برگه برای صفحه اصلی

ابتدا مطابق آموزش مدیریت برگه‌ها در وردپرس یک برگه به نام صفحه اصلی بسازید. از بخش برگه‌ها > افزودن یک برگه جدید بسازید و نام آن‌را انتخاب کنید. مثلا: صفحه اصلی

طراحی برگه با صفحه ساز یا برنامه‌نویسی

سپس این برگه را با استفاده از یک صفحه ساز وردپرسی، به دلخواه خود طراحی کنید. اگر برنامه‌نویس هستید، می‌توانید یکقالب اختصاصی برای برگه سایتتان بسازید. در هر صورت برگه‌ صفحه‌اصلی سایتتان را به دلخواه خود طراحی کنید یا متن دلخواه خودتان را در آن ایجاد کنید.

تنظیم برگه به عنوان صفحه اصلی سایت

حالا باید این برگه را به عنوان برگه صفحه اصلی سایت‌مان تنظیم کنیم. برای این‌کار وارد بخش تنظیمات > خواندن شوید.

تنظیمات خواندن
تنظیمات خواندن

سپس از گزینه صفحه‌نخست شما نمایش می‌دهد روی یک برگه یکتا (از پایین برگزینید) کلیک کنید تا لیست زیر این گزینه فعال شود. در این لیست می‌توانید برگه‌های سایتتان را مشاهده کنید. شما باید برگه مورد نظر خود که در مرحله اول ساختید را انتخاب کنید.

انتخاب صفحه نخست وب‌سایت
انتخاب صفحه نخست وب‌سایت

حالا روی ذخیره تنظیمات انتهای صفحه کلیک کنید تا این برگه به عنوان صفحه اصلی سایت شما انتخاب شود.

به همین راحتی! برگه‌ای که ساختید به عنوان صفحه اصلی سایت شما نمایش داده می‌شود و می‌توانید با اضافه کردن دسته‌بندی‌های سایتتان به منوی بالایی سایت یا ستون کناری، از بخش بلاگ هم استفاده کنید.

موفق باشید/

منبع: میهن وردپرس

 

شهربانو دوستی