طراحی سایت | برنامه نویسی

آموزش طراحی سایت و برنامه نویسی

طراحی سایت | برنامه نویسی

آموزش طراحی سایت و برنامه نویسی

شروع کار به عنوان یک فریلنسر حرفه ای وب می‌تواند یک تجربه هیجان انگیز و ترسناک باشد. شما استعداد های خود را در معرض دید دیگران در بازار قرار می دهید و انتظار دارید به موفقیت برسید. اگر شما وقت خود را به طور کامل برای انجام پروژه های فریلنسری آزاد کرده اید، به زودی با چالش های زیادی روبرو خواهید شد. پیدا کردن کار فقط بخشی از این چالش هاست.

یک جمله قدیمی می‌گوید : "در مورد چیزی که می خواهید و آرزویش را دارید دقت کنید". رزرو کردن پروژه‌ها به این معناست که می خواهید آنها را مدیریت کنید. کار بر روی چندین وب سایت مسئولیت شما را بالا می‌برد و شما باید طوری برنامه ریزی کنید که بر روی همه آنها کار کنید. در زیر نکاتی را آوردم که می‌تواند به شما در حفظ مشتریانتان در زمانی که بر روی چندین پروژه کار می‌کنید، کمک کند.

manage-web-clients

اولویت بندی

به صورت ایده آل شما باید با همه پروژه‌ها به طور یکسان رفتار کنی. آخرین باری که این مورد را بررسی کردم متوجه شدم همیشه نمی شود ایده آل رفتار کرد. پس باید راهی برای اولویت‌بندی بین پروژه‌ها پیدا کرد. پروژه هایی که زمان تحویل آنها کوتاه است و می‌تواند برای شما درآمد بیشتری داشته باشد، باید در اولویت شما قرار گیرند. زمان خود را طوری تنظیم کنید که ابتدا بر روی چنین پروژه‌هایی کار کنید و  سپس در زمان باقی مانده می توانید بر روی پروژه‌های کم اهمیت تر تمرکز کنید.

manage-web-clients-01

لیستی از فهرست کارها را برای خود نگهداری کنید

لیست کارهایی که باید برای هر پروژه به صورت جداگانه انجام دهید، را برای خود تهیه کنید. من برای این کار از برنامه Trello استفاده میکنم. این برنامه به من کمک میکند ، کارهایی که تاکنون انجام داده‌ ام و وظایفی که در آینده برای اتمام پروژه باید انجام دهم را مشخص کنم.

اپلیکیشن ها و برنامه ها آنلاین بسیاری وجود دارند که می‌توانند به شما در مشخص کردن کارهایی که باید انجام دهید، کمک کند. با این حال شما می توانید همچنان از اسناد متنی، خودکار و کاغذ استفاده کنید. هدف ما تنها مشخص کردن وظایفی است که باید انجام شود حالا این بستگی به علاقه شما دارد که از کدام روش استفاده کنید.

انتظارات را مشخص کنید

همه ما می‌خواهیم مشتریانمان راضی باشند. اما آیا این مورد به این معناست که هر چیزی را که هر زمان آن‌ها بخواهند باید برآورده کنید؟ آیا شما می توانید همیشه به آنها بگویید : مشکلی نیست، این کار را برای شما انجام میدهم. مسلما نمی توان چنین کاری را انجام داد. در حالی که نمی توان از انجام وظایفی که در دقیقه ی 90 به شما واگذار می شود، شانه خالی کرد اما می توان لیستی از انتظارات مشتری را در همان ابتدا جمع آوری کرد و سپس طبق آنها برنامه ریزی کرد.

با مشخص کردن این لیست می‌توانید زمان انجام هر یک از آنها را مشخص کنید و طبق آنها برنامه‌ریزی کنید. این کار باعث می شود حتی پروژه ها را سریع تر از زمان مربوطه تحویل دهید و در نگاه مشتری به یک ابر طراح تبدیل شوید.

محدودیت های خود را بشناسید

در حالی که بسیار واضح است، بسیاری از ما به اندازه کافی از محدودیت‌های خود در زمان انجام پروژه ها آگاهی نداریم. فقط معتقدیم که فریلنسر ها اعتماد به نفس و استعداد بالایی دارند و اغلب هیچ پروژه‌ای وجود ندارد که از پس آن ها برنیایند. محدودیت ها برای هر کس متفاوت است.

manage-web-clients-03

بعضی از ما شب ها و آخر هفته ها میتوانیم به انجام کار ادامه دهیم ، در حالی که بعضی دیگر برای اوقات فراغت و خانواده خود وقتی را تنظیم می کنند. پس با توجه به محدودیت ها و زمانی که در اختیار دارید پروژه ها را تحویل بگیرید.

 


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۴/۳۱
شهربانو دوستی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی