طراحی سایت | برنامه نویسی

آموزش طراحی سایت و برنامه نویسی

طراحی سایت | برنامه نویسی

آموزش طراحی سایت و برنامه نویسی

۲ مطلب در آذر ۱۳۹۸ ثبت شده است

۱۱آذر

سلام؛

همانطور که می‌دانیم یکی از مواردی که می‌تواند در بهبود سئوی ما تاثیر داشته باشد، “ساختار سایت” است. ساختار و معماری یک سایت می‌تواند در خیلی از بخش‌های مختلف سئو تاثیر گذار باشد. زمانی که شما می‌خواهید ساختار یک سایت را بهبود ببخشید و قبل از طراحی،‌ ساختار آن و روابط بین صفحات را مشخص کنید، می توان گفت این خودش زیربنای سایت شما را تشکیل می‌دهد و گام اول و مهم ترین گام در امر سئو به حساب می آید.

در سیستم وردپرس نیز دقیقا همین امر باید در نظر گرفته شود. اول از همه باید به نوع قالب و ساختاری که در نظر می گیرید، توجه کنید و سپس از افزونه های سئو و مواردی که باید رعایت شوند، می پردازیم.

seo hamyarwp

چرا ساختار سایت مهم است؟

در این چند سالی که در حیطه سئو، کار می‌کنم، پروژه‌های زیادی را انجام داده ام. همیشه برایم سوال بود که چرا هیچ کدام از وبمسترها و طراحان سایت، دقتی به “ساختار سایت” و این که چگونه بخش‌های مختلف را باید کنار هم بچینند ندارند. چرا امر به این مهمی را همیشه از دست می‌دهند؟ در ادامه مواردی را یادآوری می‌کنم تا شاید شما نیز به بهبود اوضاع ساختاری سایتتان ترغیب شوید.

ساختار خوب یعنی تجربه کاربری خوب!

اگر از رنگ ها، فونت‌ها و بحث گرافیک‌عبور کنیم؛ طراحی خوب بیشتر به معنای “ساختار و چینش” خوب باز می‌گردد. ذهن انسان به صورت منطقی بخش‌های مختلف یک بخش را کنار هم می‌گذارد و بی درنگ شروع به یافتن چیزی که می‌خواهد، می‌کند. معماری خوب، به کاربران این امکان را می‌دهد تا هرچه سریع‌تر به چیزی که می‌خواهند برسند. اگر یک کاربر سریع به محتوایی که در انتظار اوست، برسد، بیشتر در سایت شما می‌ماند و کمتر پیش می‌آید که بخواهد سایت شما را در بازدید اول ترک کند.

ساختار خوب باعث نمایش Site links می‌شود

حتما برایتان این سوال پیش آمده است که این لینک‌ها از کجا می‌آیند؟ گوگل بر اساس چه اطلاعاتی آنها را نمایش می‌دهد؟ به طور کلی سایت‌لینک‌ها یکی از مواردی هستند که هر هفته حداقل چند نفر در مورد آنها از من سوال می‌پرسند. از طرفی می‌توانند برای سایت شما بسیار مفید باشند چون کاربران در SERPs (search Engine result page) سریع‌تر به صفحاتی که می‌خواهند می‌رسند. Sitelink ها می‌توانند CTR (میزان موفقیت تبلیغات و بازدید یک سایت) سایت شما را افزایش دهند و در صفحه نتایج جست‌وجو، نتیجه مربوط به سایت شما را متمایز کنند.

حالا چگونه این لینک‌ها در نتایج نمایش داده می‌شوند؟ بهترین تعریف این است که بگوییم گوگل بر اساس این که ناوبری سایت شما برروی چه صفحاتی بیشتر متمرکز شده، این لینک‌ها را انتخاب می‌کند. ما نمی‌توانیم با پر کردن فرمی به گوگل بگوییم که این صفحات را در این بخش نمایش بده؛ فقط می‌توانیم بگوییم که نمی‌خواهیم این لینک‌ها در Sitelink سایتمان نمایش داده شود. برای این کار می‌توانید در “وبمسترتولز” سایت خودتان، بخش Sitelinks را ببینید.

ساختار بهتر = بهتر ایندکس شدن

خزنده‌های موتورهای جست‌وجو اطلاعات را از طریق خزش در سایت شما به دست می آورند، هدف آنها این است که بتوانند تمامی سایت شما را ایندکس کنند و در زمان‌های مشخص، مجدد بازبینی کنند تا بتوانند بهترین نتایج را به کاربران نمایش دهند. هرچه ساختار سایت شما بهتر باشد، این خزنده‌ها راحت‌تر می‌توانند در سایت شما بچرخند و محتواهای جدید را سریع‌تر ایندکس کنند. هرچه زیربنای سایت خود را قوی‌تر کنید، قطعا سئوی بهتری خواهید داشت و موفق‌تر خواهید بود.

سلسله مراتبی منطقی داشته باشید

طراحی ساختاری یک سایت اصلا کار سختی نیست. صرفا باید بدانید که چه صفحاتی دارید و قرار است چه صفحاتی در چه دسته‌ بندی‌هایی اضافه کنید. در همه حال حواستان باشد که آیا این مسیری که کاربر باید برای رسیدن به محتوایش طی کند، بهترین حالت آن است؟ آیا نمی‌شود مسیر کوتاه‌تری را برایش در نظر گرفت؟!

در وردپرس شما به راحتی می توانید با کمک دسته ها، دسته بندی های اصولی داشته باشید تا زمانی که مطلبی می نویسید و به دسته ی مورد نظر ارجاع می دهید، کاربر با رفتن به یک مسیر کوتاه به نتیجه ی دلخواه برسد. البته به شرطی که دسته های شما از دید کاربر، مشخص باشد و به دنبال مطالب مورد نظر خود، مدت زمانی را در سایت جستجو نکند.

  عواملی که باعث کاهش بازدید و رتبه سایت شما می شوند

تعداد دسته‌ بندی‌های اصلی را بین ۲ الی ۷ عدد نگاه دارید

اگر دارید برای یک سایت نسبتا کوچک برنامه‌ ریزی می‌کنید، بهتر است که دسته‌ بندی‌های کمتری داشته باشید تا مدیریت آنها برایتان راحت‌تر باشد.
در سیستم مدیریت محتوای وردپرس، امکان ایجاد تعداد زیادی دسته وجود دارد، اما بسیار دقت کنید تا کاربران خود را در دسته های غیر مفید و زیاد، گیج نکنید و سعی شما بر این باشد که با داشتن دسته بندی مطلوب کاربر را به مسیر دلخواه هدایت کنید.

ایجاد توازن بین دسته‌ بندی‌های اصلی و زیردسته‌ها

در ساده‌ترین حالت یعنی اگر یک دسته بندی دارید که دارای ۱۴ زیر دسته است و یک دسته بندی دارید که فقط ۳ زیر دسته دارد؛ بهتر است که ببینید آیا این دسته بندی را می‌توان به دسته‌های کوچک‌تری تقسیم کرد؟
حتما تمرکز ویژه ای بر این مطلب داشته باشید و همین الان دسته بندی های خود را کوتاه تر و به اصطلاح بهینه کنید.

پیوندهای یکتایی که از سلسله مراتب صفحات شما پیروی می‌کنند

یعنی اگر محتوایی قرار است فقط از یک بخش خاص در دسترس قرار بگیرد،‌ بهتر است پیوند یکتایش هم با همان شروع شود. به طور مثال اگر قرار باشد ما در یک ادمین فروشگاهی ایجاد کنیم، حتما آدرس محصولاتمان با /shop شروع خواهد شد تا راحت‌تر بتوان تشخیص داد که این صفحه در کدام بخش از سایت قرار گرفته است.

لینک به صفحات مهم در هدر را فراموش نکنید

همانطور که می‌دانیم، اولین چیزی که کاربران (و موتورهای جست‌وجو) با آن مواجه می‌شوند، هدر سایت است. قبلا گفته می‌شد که لینک‌هایی که در ۵۰۰ پیکسل اول سایت قرار می‌گیرند اولویت بالاتری برای موتورهای جست‌وجو دارند؛ پس بیایید لینک‌های مهم را در این بخش قرار دهیم. حتی‌الامکان از متن‌ برای ایجاد Navigation استفاده کنید چون متن‌ها Anchor text (متون قابل کلیک کردن)  قوی‌تری هستند و می‌توانند از نظر سئو سود بالاتری داشته باشند.

اگر در فوترتان به صفحاتی که در هدر لینک دادید، لینک می‌دهید؛ بهتر است که دقیقا از همان ترتیب هدر پیروی کند! اضافه کردن و یا حذف کردن لینک‌ها و تغییر ترتیب این لینک‌ها می‌تواند باعث تخریب تجربه کاربری سایتتان شود.

لینک‌های داخلی را فراموش نکنید!

 

  • لینک‌های داخلی به کاربران اجازه می‌دهند تا در سایت حرکت کنند
  • به ما کمک می‌کنند تا محتواها را راحت‌تر دسته بندی کنیم
  • کمک می‌کنند تا ارزش و اعتبار لینک‌ها راحت‌تر بین صفحات مختلف در جریان باشد

نیازی نیست که حتما کلی وقت صرف ایجاد لینک‌های داخلی خوب کنید، طی روند روزانه تولید محتوای سایتتان می‌توانید این لینک‌ها را ایجاد کنید. لینک‌های داخلی اهمیت دیگر صفحات را برای موتورهای جست‌وجو مشخص می‌کنند؛ همانطور که می‌دانیم صفحاتی که تعداد لینک‌های داخلی بالاتری دارند، شانس بالاتری برای دیده شدن در رتبه‌های بالاتر در نتایج جست‌وجو دارند.

“یک ساختار خوب” می‌تواند با خوب فکر کردن، طراحی خوب و برنامه ریزی با دقت بدست بیاید. بهترین زمان برای طراحی ساختار یک سایت، قبل از شروع به کارش است.یعنی دقیقا زمانی که شما یک سیستم وردپرس را نصب کرده و شروع به انتخاب قالب مناسب و یا طراحی قالب برای آن می کنید! البته مثل همیشه، فقط به این نوشته اکتفا نکنید و حتما به دنبال توصیه‌های دیگر وبلاگ‌نویسان در مورد روش‌های بهبود ساختار سایت و سئو برای سایتتان باشید و همیشه ضرب‌المثل «خشت اول گر نهد معمار کج، تا ثریا می‌رود دیوار کج» را در ذهنتان داشته باشید.

https://hamyarwp.com/good-structure-for-website-seo/

شهربانو دوستی
۱۰آذر

جربه کاربری به شما کمک می‌کند تا یک استراتژی درست را تعریف کنید، سرعت رشد و تکامل خود را افزایش داده و مشتریان خود را حفظ کنید. من به عنوان یک طراح و استراتژیست UX (تجربه کاربری)، با سازمان‌ها و مشاغل مختلفی کار می‌کنم. من همیشه از درک این شکاف بزرگی که بین افرادی که متوجه می‌شوند و افرادی که نمی‌شوند شگفت زده می‌شوم. بنابراین من تصمیم گرفتم تا لیستی از ۱۰ مورد ضروری را تهیه کنم که آرزو می‌کنم تمام شرکت‌ها آن را درک کنند.

۱۰ مورد ضروری در تجربه کاربری برای ایجاد یک تجارت موفق

۱. تجربه کاربری باید پایه و اساس استراتژی شرکت شما باشد

تمام مشاغل بر این فرض رونق داده می‌شوند که آن‌ها می‌توانند راه حلی را برای یک مشکل ارائه دهند. توانایی ارائه راه حل برای مشکلات مشتریان به معنای درک دقیق نیازهای آن‌ها است. همانطور که نیازها تغییر می‌کنند، راه حل‌ها نیز باید متناسب با آن‌ نیازها تغییر کنند. در غیر این صورت ارزشی نخواهند داشت. طبق نوشته الکس اوستر والدر در کتاب "Value Proposition Design":« مشتریان شما داور، هیئت منصفه و تعیین کننده ارزش کارها هستند. اگر نتوانید خود را اثبات کنید، آن‌ها می‌توانند بی‌رحمانه عمل کنند.» بسیاری از مشاغل برای درک بهتر نیازهای مشتریان و ایجاد استراتژی درست برای تهیه راهکارها، به استفاده از تکنیک‌هایی از قبیل مصاحبه با کاربر، تحقیق درباره‌ی مشتری، نمونه سازی فوری و نقشه خدمات روی آورده‌اند. اگر نتوانید با شرایط سازگاری پیدا کنید، کارهایتان مختل خواهند شد.

۱۰ مورد ضروری در تجربه کاربری برای ایجاد یک تجارت موفق

۲. برای بالاتر بردن سرعت تولید و فروش، در تجربه کاربری سرمایه گذاری کنید

همانطور که تجربه‌های مشتری به طور زیادی پیچیده‌تر شده است، به همان نسبت نقاط قابل لمس نیز افزایش پیدا کرده است. شرکت‌ها باید از نقاط ملموس مشتریان خود نقشه‌ای تهیه کرده و عملکردهای آنها را زیر نظر داشته باشند. یادگیری عملکردهای بهتر، ویژگی‌های برتر و ایجاد پیشرفت در زمان درست، در به وجود آوردن یک استراتژی ضروری است. مشتریان اغلب از من می‌خواهند تا رابط کاربری را تعمیر کنم اما واقعیت این است که تجربه‌های کاربری آن‌ها ایراد دارد. راه حل‌های نهایی هرگز بدون ارزیابی و بررسی هر قطعه و اطلاعاتی از کاربر شدنی نیست.

فراموش نکنید که با در نظر گرفتن افرادی که از معلولیت رنج می‌برند، می‌توانید مشتریان بیشتری را بدست آورید. طبق گزارش‌های سازمان بهداشت جهانی، حدود ۱۵ درصد از جمعیت جهان مبتلا به نوعی ناتوانی شناختی، جسمی و ذهنی هستند که ممکن است مانع استفاده آن‌ها از خدمات شما شود. اکثر شرکت‌ها روی قابلیت دسترسی تمرکز نمی‌کنند و با این کار، حجم زیادی از مشتریان با پتانسیل بالا را بدون استفاده رها می‌کنند.

۱۰ مورد ضروری در تجربه کاربری برای ایجاد یک تجارت موفق

۳. تجربه کاربری نشان می‌دهد که برند شما چقدر مورد قبول عام قرار گرفته است

موفقیت و شکست هر تجارتی، خیلی به درک عمومی آن تجارت متکی است. انتظارات کاربران در سال‌های اخیر به طرز چشمگیری افزایش یافته است و هر نوع سرخوردگی ناشی از پشتیبانی ضعیف، نبود ارتباطات کافی و رابطهای پیچیده، می‌تواند به اعتبار تجاری شما آسیب وارد کند. کاربران مدرن نه تنها انتظارات بالایی دارند، بلکه بسیار عجول و بی تاب هستند. با وجود یک تجربه کاربری بدون اصطکاک، هر گونه لغزش و یا سرعت زیادی می‌تواند به معنای از دست دادن مشتری و فشارهای منفی بعد از آن باشد. حتی بهترین محصولات دنیا، بدون داشتن یک تجربه کاربری پرشور و ایده آل، می‌توانند بی ارزش شوند.

۱۰ مورد ضروری در تجربه کاربری برای ایجاد یک تجارت موفق

۴. تجزیه و تحلیل کمی و کیفی با یکدیگر همراه هستند

پی بردن به رفتارهای کاربر از طریق تحقیقات کمی و کیفی کشف می‌شود. طبق تجربه‌ی من، اکثر شرکت ها برای جمع آوری داده‌ها سرمایه گذاری زیادی می‌کنند و یا جلسات کیفی کاربری را تشکیل می‌دهند اما به ندرت اتفاق می‌افتد که هر دو را با هم انجام دهند. پی بردن به تفکرات کاربران از هر دو عملکرد که انجام می‌دهند و درک دلیل انجام چنین عملکردهایی ایجاد می‌شود. به همین دلیل است که  آزمایشات دقیق بر روی کاربران برای ایجاد یک تجربه کاربری عالی بسیار اهمیت دارد. بزرگترین توصیه‌ای که می‌توانم ارائه دهم، سرمایه گذاری در دیتابیس تجربه کاربری است که کلیه داده‌های تحقیق کاربر، نظرات راجب نمونه اولیه و داده‌های پشتیبان مشتری را در خود جای داده است. خیلی اوقات، شرکت‌هایی را می بینم که داده‌های فراوان اما پراکنده‌ای دارند و به همین خاطر تجزیه و تحلیل آن‌ها دشوار می‌شود.

۱۰ مورد ضروری در تجربه کاربری برای ایجاد یک تجارت موفق

۵. تجربه کاربری، کاربر محوری را توسعه می‌دهد

ممکن است این مطلب در این لحظه برایتان واضح به نظر برسد، اما شرکت شما به عنوان یک سازمان کلی، باید از دیدگاه کاربر به بعضی چیزها نگاه کند. بخش نه چندان واضح این مطلب این است که این موضوع، مختص تمام کارمندان است. از برنامه نویسان گرفته تا پشتیبان‌های مشتری و نمایندگان فروش، هر کارمندی باید برای ایجاد یک تجربه کاربری عالی، مستقیماً احساس مسئولیت کنند. شرکت‌های موفق بر پایه فرهنگ‌های کاری شگفت انگیزی بنا شده‌اند و فرهنگ شرکت شما نیز باید حول محور ایجاد تجربه کاربری بی عیب و نقصی باشد. بازخورد مشتریان خود را از تمام جوانب جمع آوری کنید و به آن‌ها بفهمانید که نظراتشان چگونه سبب اعمال تغییر در خدمات خواهد شد. به آن‌ها نشان دهید که واقعا اهمیت می‌دهید.

۱۰ مورد ضروری در تجربه کاربری برای ایجاد یک تجارت موفق

۶. متخصصان UX در یک تیم چند رشته‌ای پیشرفت می‌کنند

هنگام استخدام کردن یک فرد فریلنسر یا متخصص در تجربه کاربری، بدانید که ممکن است نقش آن‌ها بسته به ساختار شرکت تغییر کند. هنگام پیوستن به یک تیم، یک متخصص تجربه کاربری احتمالاً در کنار یک مدیر پروژه، طراح ویژوال، مهندس نرم افزار، بازاریاب، تحلیلگر تجاری، مهندس QA و غیره کار می‌کند. اغلب مشتری‌ها یک متخصص UX را استخدام می‌کنند و آن‌ها را به سمت "مراقبت از تمام موارد مرتبط با طراحی" راهنمایی می‌کنند. 

متخصصان تجربه کاربری می‌توانند نقش‌های مختلفی را داشته باشند اما به جهت خاصی نیاز دارند. ایجاد یک فرهنگ کار مناسب به همراه یک دیدگاه واضح و شفاف می‌تواند برای اطمینان خاطر از اینکه تمام افراد در کنار یکدیگر به صورتی موثر کار می‌کنند، مهم واقع شود. هنگام استخدام یک متخصص تجربه کاربری به شخصیت و تجربه او دقت کنید و سعی کنید محیط سالمی را برای کار کردن آن‌ها فراهم کنید. مکانی که در آن، ایده‌ها به طور آزادانه و بدون نگرانی از رخ دادن مشکلات خلق می‌شوند.

۱۰ مورد ضروری در تجربه کاربری برای ایجاد یک تجارت موفق

۷. تجربه کاربری یک زیرمجموعه از طراحی است

وقتی صحبت از محصولات دیجیتالی می‌شود، اصطلاحات زیادی برای توصیف مشاغل مختلف وجود دارد. نقش‌ها اغلب با یکدیگر همپوشانی دارند اما در طول تجربه کاربری شخصی خودم، آن‌ها را به چهار گروه اصلی تقسیم کرده‌ام: 

۱. تحلیل گرها با تجزیه و تحلیل رفتارها و ترجمه آن دیدگاه‌ها به داده‌های عملی، نیازهای کاربران را کشف می‌کنند. در این دسته، تحلیلگران تجاری، تحلیلگران عملکردی، محققان تجربه کاربری و استراتژیست‌ها حضور دارند.

۲. ایده پردازان برای تایید فرضیه‌ها و تبدیل داده‌های عملی به استراتژی‌های محکم، بر روی ایجاد نمونه‌های اولیه و آزمایشی تمرکز می‌کنند. در اینجا ما طراحان تعامل، طراحان خدمات و طراحان اطلاعات را در اختیار داریم.

۳. سازندگان، داده‌های اولیه، تجزیه و تحلیل تحقیقات و ایده‌های عملی را جمع آوری می‌کنند تا به جوابی برسند که راه حل‌های بی عیب و نقصی را ارائه می‌دهد. در این دسته، طراحان رابط کاربری، طراحان ویژوال، طراحان حرکتی و توسعه دهندگان را می‌توان پیدا کرد. 

۴. و در آخر ما مدیران را داریم. این افراد با نظارت بر کل فرایند طراحی، بر ایجاد محصول نهایی نظارت دارند. آن‌ها اطمینان می‌دهند که چیزی از قلم نیوفتاده باشد تا محصول نهایی، تماشایی شود. این نقش‌ها شامل طراحان محصول، طراحان UX و صاحبان محصول می‌باشد. 

در حالیکه این اصطلاحات طراحی تمام عیار نیستند اما ایده خوبی از کار را که مختص محصولات دیجیتالی است بیان می‌کنند. شرکت‌ها با یکدیگر متفاوت هستند اما هدف اصلی آنها همیشه یکسان بوده است. هدف اصلی در هر شرکتی، طراحی تجربیات دوست داشتنی برای کاربران است.

۱۰ مورد ضروری در تجربه کاربری برای ایجاد یک تجارت موفق

۸. تفسیر داده‌های کاربر مستلزم آگاهی از رفتار انسان است

داده‌های کاربر با انسان شروع و به پایان می‌رسد. به همین دلیل است که دانش اصلی روانشتاسی، انسان شناسی و اقتصاد، نقشی اساسی در تفسیر داده‌های کاربر دارند. تکنیک‌های طراحی مانند افشای تدریجی به حفظ تمرکز کاربر و افزایش توجه کاربران کمک می‌کند. انگیزه دادن به کاربران برای تصمیم گیری‌های خاص، از بین بردن آسیب، انطباق و غیره، همه کاربران را ترغیب می‌کند تا به روشی خاص عمل کنند. این تاکتیک‌ها می‌توانند برای تغییر مثبت رفتار انسان مورد استفاده قرار بگیرند اما می‌توانند نتایج بدی را نیز به همراه داشته باشند. برای اینکه تعداد مشتریان خود را افزایش دهید آن‌ها را به مسیر اشتباه هدایت نکنید.

هنگام تجزیه و تحلیل داده‌ها، جداسازی آنچه که عملی است و آنچه که نیست بسیار اهمیت دارد. به سختی می‌توان اطلاعات را بدست آورد اما به راحتی می‌توان درگیر تعصب‌های نادرست شد. نقشه‌ها، آنالیزها، تحقیقات و کلمات کلیدی ابزاری شگفت انگیز برای استفاده هستند اما اگر شما اطلاعی از معنی درست داده‌ها نداشته باشید، این ابزارها کاربردی نخواهند داشت. توصیه من این است که شرکت‌ها به شدت تمرکز خود را بر آزمایش‌ها بگذارند تا از رسیدن به نتایج نادرست جلوگیری کنند. این کار نه تنها به سود کاربران است، بلکه برای شرکت‌ها نیز سودآور واقع می‌شود. 

۱۰ مورد ضروری در تجربه کاربری برای ایجاد یک تجارت موفق

۹. شما نمی‌توانید چیزی را که اندازه نمی‌گیرید بهبود بخشید

هر ایده‌ای می‌تواند طوری بیان شود که عالی به نظر برسد، به خصوص اگر از دهان شخصی با اعتماد به نفس بالا بیرون بیاید. تغییرات باید بر پایه اصول و اطلاعات اعمال شوند نه بر حسب تصمیمات جسورانه. همانطور که در این مقاله بیان کردم، همه چیز باید بررسی، اندازه گیری و تجزیه و تحلیل شود. فقط در این صورت قادر خواهید بود آنچه را که واقعا نیاز دارید به کاربران خود ارائه دهید.

۱۰ مورد ضروری در تجربه کاربری برای ایجاد یک تجارت موفق

۱۰. تجربه کاربری به شما کمک می‌کند تا سریع و هر از چند گاهی شکست بخورید

بسیاری از شرکت‌ها تحقیقات اولیه کاربران را انجام می‌دهند و سپس ماه‌ها بر روی مسئله‌ی دیگری تمرکز می‌کنند. آن‌ها بیشتر نگران قرار ملاقات‌ها، مهلت‌های زمانی و یا افزایش حضور اجتماعی خود هستند و به این ترتیب آنچه که مشتری به دنبالش است را فراموش می‌کنند. یک تجربه کاربری فوق العاده از طریق آزمایش مداوم با کاربران، تجزیه و تحلیل داده‌ها، استراتژیک عمل کردن و پیشرفت‌های دائمی بدست می‌آید. بررسی‌های دقیقی انجام دهید و سرمایه خود را بیشتر در شرکت سرمایه گذاری کنید. از این پول برای استخدام کردن متخصصان استفاده کنید و به آن‌ها اجازه دهید تا مهارت‌های خود را به طور کامل به نمایش گذاشته و از این راه به پیشرفت هرچه بیشتر شما کمک کنند. این جزو یکی از بهترین سرمایه گذاری‌های یک شرکت است.

منبع

 

شهربانو دوستی