طراحی سایت | برنامه نویسی

آموزش طراحی سایت و برنامه نویسی

طراحی سایت | برنامه نویسی

آموزش طراحی سایت و برنامه نویسی

۵ دلیل برای استفاده از جی کوئری

دوشنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۸، ۱۲:۰۶ ب.ظ

ر این نوشته میخواهم چند دلیل استفاده از کتابخانه جی کوئری را بیان کنم. استفاده از این کتابخانه برای من همیشه بسیار لذت بخش بوده است. اگر با این کتابخانه آشنا نیستید شرط میبندم بعد از کار با آن عاشقش خواهید شد. استفاده از جاوا اسکریپت و جی کوئری همیشه جای بحث و مجادله بوده است. جی کوئری یک کتابخانه از جنس جاوا اسکریپت بوده که می‌تواند کار برنامه نویس را  بسیار راحت تر کند.

jquery

جاوا اسکریپت یک زبان برنامه نویسی خام است که برای سالها توسط برنامه نویسان استفاده می شده است. از این زبان برای برنامه نویسی سمت کاربر یک وب سایت استفاده می شود. اگر برنامه نویسی سمت کاربر برای شما مبهم است بهتر است بگویم توسعه ی یک وبسایت به دو بخش تقسیم می شود.

بخشی که سمت سرور اجرا میشود مورد بحث ما نیست. اما قسمتی که در سمت کاربر و یا بهتر است بگویم در کامپیوتر کاربر اجرا میشود، عبارت است از همین زبان جاوا اسکریپت و کتابخانه های مربوط به آن. کد هایی که به زبان جاوا اسکریپت نوشته می شوند در کامپیوتر کاربر اجرایی می شود. از آنجایی که جاوا اسکریپت همانند یک زبان برنامه نویسی دارای قواعد زیادی است، استفاده از آن نیاز به مهارت بالایی دارد.

همانطور که گفتم جی کوئری یک کتابخانه از جنس جاوا اسکریپت بوده که با استفاده از آن می توان تا حد زیادی کد نویسی با جاوا اسکریپ را کاهش داد. علاوه بر این جی کوئری دارای پلاگین های بسیاری است که توسط دیگران نوشته شده اند که میتوان برای اضافه کردن امکانات مختلف به یک وب سایت از آنها استفاده نمود.

برای توسعه دهندگان وب ، جی کوئری یک نعمت بزرگ است و بسیاری از کارهایی را که باید ، ساعت ها وقت میگذاشتند تا آن را انجام دهند ، با استفاده از جی کوئری میتوانند در چند خط کد، انجام دهند.

بعضی از مزیت ها این کتاب خانه عبارت اند از :

‏open source بودن یا منبع باز بودن

جاوا اسکریپت توسط عموم برنامه نویسان توسعه داده شده و یک کتابخانه منبع باز است. استفاده از آن همانند بسیاری از زبانهای برنامه نویسی رایگان است. بسیاری از توسعه دهندگان ممکن است اطلاعات زیادی در مورد این کتابخانه به شما بدهند که باعث سردرگمی شما در استفاده از این کتابخانه شود. اما به طور کلی استفاده از این کتابخانه می‌تواند فرآیند توسعه را بسیار ساده تر کند.

در حال حاضر پلاگین های مختلفی برای این کتابخانه طراحی شده است که می‌تواند به طور چشمگیری توسعه وب را ساده کند. کتابخانه جی کوئری در مقایسه با جاوا اسکریپت برای کار های پیچیده تر استفاده می شود. معمولا از جاوا اسکریپت برای انجام وظایف ساده تر می توان استفاده نمود. البته دقت داشته باشید که هر آن چیزی که در جی کوئری موجود است توسط زبان جاوا اسکریپت نوشته شده است. 

آموزش های بی پایان

در سطح وب آموزش های فراوانی برای کتابخانه جی کوئری وجود دارد این آموزش ها به شما کمک خواهند کرد که گام به گام این کتابخانه و پلاگین های مرتبط با آن را فرا بگیرید. بنابراین برای یادگیری این کتابخانه نیاز به  خرید هیچ کتاب بزرگی نیست. از طرفی ابزارهای عیب یابی بسیاری برای این کتابخانه وجود دارد که می‌تواند به برنامه نویس کمک بسیاری کند 

پلاگین های بسیار

برای این  کتابخانه پلاگین های بسیاری نوشته شده است. که استفاده از آنها به سادگی اضافه کردن آنها به پروژه است. کافی است این پلاگین ها را به پروژه اضافه کرده و با چند خط کد از امکانات آنها استفاده نمود .

سازگاری با مرورگرهای مختلف 

جی کوئری در برخورد با ناسازگاری ها در مرورگرهای مختلف بسیار عالی عمل می کند. در واقع اگر شما بخواهید با جاوا اسکریپت برنامه خود را بنویسید ممکن است برای مرورگرهای مختلف نیاز به کدنویسی مختلفی داشته باشید.

خوشبختانه این مورد در جی کوئری کاملا حل شده است. شما از یک قاعده نوشتاری واحد استفاده می کنید، سپس این کد در تمام مرورگرها یکسان اجرا می شود. این مورد می تواند کد نویسی را ساده تر کرده و فرآیند تست و نگهداری از برنامه را تسهیل کند.

بهینه سازی بهتر برای موتورهای جستجو

مزیت بزرگ جی کوئری داشتن فایل های با حجم پایین است که می‌تواند در بهینه سازی سرعت وبسایت تاثیر گذار باشد. این مورد به خصوص برای وب‌سایت‌هایی که اصرار دارند در گوشی های موبایل هم به خوبی نمایش داده شوند ،بسیار مفید است . با توجه به اینکه سرعت وب سایت می‌تواند تاثیر زیادی در بهینه سازی آن وب سایت در گوگل داشته باشد جی کوئری می تواند تاثیر زیادی در بهینه سازی وب سایت داشته باشد .

منبع: لرن سورس


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۴/۳۱
شهربانو دوستی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی