طراحی سایت | برنامه نویسی

آموزش طراحی سایت و برنامه نویسی

طراحی سایت | برنامه نویسی

آموزش طراحی سایت و برنامه نویسی

برنامه نویسان خوب در مقابل برنامه نویسان بد

سه شنبه, ۲۶ شهریور ۱۳۹۸، ۱۰:۲۵ ق.ظ

یک برنامه نویس خوب دارای مهارت های فنی و همینطور مهارت های نرم و محکم است. متاسفانه برنامه نویس بعد هیچکدام از این مهارت ها را به خوبی در خود تقویت نکرده است.

img3b

میتوان مهارت های فنی برنامه نویسان را سنجید و البته این کار چندان سخت هم نیست. می توانید به کارهای قبلی، نمونه کد ها و نتایج چالش های برنامه نویسی آنان نگاه کنید و در مورد مهارت های فنی آنها در طول مصاحبه با آنها بحث کنید. از طرف دیگر مهارتهای نرم کمی عمیق تر هستند. اندازه گیری توانایی شخصی آنها برای کار در یک تیم ، مسئولیت پذیری یا یادگیری شخصی دشوار است.

با این حال اینها همه ویژگی هایی هستند که باعث می شوند بین یک برنامه نویس خوب و بد تفاوت ایجاد شود. پس از بررسی و کار با بیش از ۱۰۰۰ برنامه نویس  توانستیم ۷ ویژگی را که برنامه نویسان خوب را از بد جدا میکند، جمع آوری کنیم. پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

۱. نوع نگاه و نگرش برنامه نویسان خوب عالی است

یک برنامه نویس خوب به محصول شما اهمیت زیادی می دهد و همیشه دارای نگرشی مثبت است. زمانی که می خواهید محصولی را به بازار عرضه کنید یا ویژگی های خاصی را از یک محصول در موعد مقرر به بازار ارائه دهید ، برنامه نویس خوب کسی است که در اینجا شما را تنها نمیگذارد. یک توسعه دهنده بزرگ متواضع است و همیشه بازخورد های مختلف از کارش را در نظر میگیرد.

به عنوان مشتری ، می توانید با فراهم آوردن پروژه های جالب برای کار روی آنها و تمجید از کاری که یک برنامه نویس برای شما انجام میدهد ، فرهنگ مثبتی را به وجود آورده و به تقویت نگرش مثبت کمک کنید. شرکت های نوپا می توانند با ارائه گزینه هایی مانند سهام ، پرداخت اضافه کاری ، مرخصی و ... در این راه به تقویت برنامه نویسان خوب کمک کنند. اگر به دنبال برنامه نویسانی هستید که دارای نگرش مثبت باشند، میتوانید سوالات زیر را در مصاحبه از آنها بپرسید :

  • چطور با درگیری ها مقابله می کنید؟ (سعی میکند از آن عبور کند و یا راه حلی برای آن پیدا میکند)
  • آیا خودتان را خوشبخت می دانید؟ (در مورد این سوال فروتن است یا وحشت زده)
  • رفت و آمد شما در مصاحبه چطور بود؟ (شاکی هست یا نگران)
  • با چه افرادی دوست ندارید که کار کنید؟(آیا میتونند با یک رئیس کار کنند یا خیر)

۲. مهارت های ارتباطی قوی

مهارت های ارتباطی خوب به طور مستقیم با مهارت های توسعه خوب ارتباط دارد. یک توسعه دهنده بزرگ و خوب قادر است مشکلات را به وضوح درک کند ، آنها را به فرضیه های کوچکتر تجزیه کند و راه حل هایی را به روشی منسجم پیشنهاد کند.

آنها مفاهیم را به سرعت درک می کنند ، یا سوالات صحیحی برای درک آنها می پرسند. توسعه دهندگان خوب معمولاً با چندین زبان به طور منسجم صحبت می کنند و به زبان انگلیسی بسیار مسلط هستند. در دنیای فناوری ، انگلیسی زبان بسیاری از برنامه ها و آموزش هاست.

نحوه آزمایش مهارت ارتباطی :

  • یک جلسه را ترتیب دهید و ببینید آنها چطور با دیگران ارتباط برقرار میکنند.
  • به آنها یک مشکل یا سناریو بدهید و ببینید که چگونه با دیگران برای حل آن ارتباط میگیرند.


۳. برنامه نویسان خوب می توانند زمان و وظایف خود را مدیریت کنند

توسعه دهندگان خوب بسیار قابل اعتماد هستند. آنها یک اخلاق کاری قوی دارند و در جلسات به موقع حاضر می شوند. یک مهارت مهم، توانایی تخمین زمان لازم برای انجام یک کار و تحویل به موقع آن است که خوشبختانه توسعه دهندگان خوب از آن برخوردار هستند. یک برنامه نویس خوب به جای آنکه شما او را مدیریت کنید، به خوبی میتواند بر روی شما تاثیر گذار باشد.

نحوه آزمایش این مهارت:

اگر یک توسعه دهنده دیر در جلسه مصاحبه حاضر میشود، این اولین نکته منفی اوست. می توانید از یک توسعه دهنده بپرسید که از چه ابزار ها و سیستمهایی بطور روزانه برای ارتباط با مشتریان و یا اعضای تیم استفاده می کند.

یک راه خوب برای آزمایش هر توسعه دهنده در مورد این خصوصیت ، ورود به یک قرارداد کوتاه مدت و داشتن یک دوره ارزیابی برای اوست، از این طریق میتوانید به همه چیزی که از او نیاز دارید برسید. نکته اصلی این است که نقاط قوت و ضعف تیم خود را زود تشخیص دهید و تیم را بر اساس عملکرد مورد نظر خود توسعه دهید.

۴. توانایی یادگیری سریع

توسعه دهندگان خوب معمولاً در خودآموزی شگفت انگیز هستند. آنها توانایی یادگیری فن آوری های نوین را دارند و توسط فن آوری های جدید مرعوب نمی شوند. هر برنامه نویس موقعیتی را تجربه می کند که جواب آن را نمی داند. برنامه نویسان خوب منابع مختلفی را پیدا می کنند ، با افراد مناسب گفتگو می کنند و مهم نیست  با چه مشکلی رو به رو هستند، آنها پاسخ را بدست می آورند. بهترین مهارتی که هرکس میتواند داشته باشد، توانایی یادگیری سریع است.

۵. داشتن دانش  و تجربه مهندسی عمیق

توسعه دهندگان خوب به اندازه کافی کار کرده اند که متخصص باشند. البته پیدا کردن یک برنامه نویس که روی محصولی مشابه محصول شما کار کرده باشد یا از همان فناوری های مد نظر شما استفاده کند نیز اهمیت دارد. برنامه نویسان مناسب برای پروژه شما آنهایی هستند که درک درست و عمیقی از تکنولوژی دارند.

آنها از استانداردهای کد نویسی پیروی می کنند و کدی را می نویسند که در صورت لزوم قابل درک و اظهار نظر باشد و می تواند به راحتی به شخص دیگری منتقل شود. آنها با ترکیب توانایی های شناختی و تجربه متنوع صنعت ، می توانند به سرعت به راه حل های بهینه برسند. یک توسعه دهنده خوب علاوه بر مهارت های کد نویسی بر روی معماری های مختلف نیز تسلط دارد.

۶. در تیم برنامه نویسی نقش مثبتی را ایفا میکنند

نکته مثبت توسعه دهندگان خوب ، توانایی آنها برای کمک به سایر توسعه دهندگان برای بهتر شدن است. آنها به هم تیمی خود کمک می کنند و همیشه دوست دارند چیز هایی که یاد گرفته اند را به دیگران یاد دهند. همیشه مستنداتی مینوسیند که نه تنها به هم تیمی های خود کمک میکند بلکه به افراد دیگری که بعد ها ممکن است روی پروژه های آنها کار کنند یاری می رساند.

۷. همیشه بر روی کاربران نهایی تمرکز دارند

یک برنامه نویس بد آنچه را که از آنها خواسته می شود انجام می دهد در حالی که یک برنامه نویس خوب به کاربر نهایی نرم افزار فکر می کند و برای حل مشکلات آنها تلاش میکند. همیشه باید سعی کنید برنامه را کاملا مطابق با نیاز های کاربران نهایی توسعه دهید.

#برنامه نویس خوب #برنامه نویس بد

منبع:

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۶/۲۶
شهربانو دوستی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی