طراحی سایت | برنامه نویسی

آموزش طراحی سایت و برنامه نویسی

طراحی سایت | برنامه نویسی

آموزش طراحی سایت و برنامه نویسی

خیلی‌ها وقتی وردپرس رو نصب می‌کنند، به این فکر می‌کنند که قرار هست با یک سیستم قوی و فوق‌العاده روبرو شوند. در حقیقت هم همینطور هست اما وقتی می‌بینند یک قالب ساده همراه با نوشته‌های بلاگ مانند در صفحه اصلی سایتشان نمایش داده می‌شود، کمی دلسرد می‌شوند. اما باید با انتخاب صفحه اصلی سایت این مشکل را حل کنند.

از آنجایی که وردپرس چند منظوره هست و می‌توان هر نوع وب‌سایتی را با آن راه‌اندازی کرد، به شما قول می‌دهیم که می‌توانید صفحه اصلی سایتتان را هرطور که بخواهید طراحی کنید و هر نوع المنتی که دوست دارید را به آن اضافه کنید. پس صد البته وردپرس راهی برای سفارشی کردن صفحه اصلی سایت شما فراهم کرده اما ممکن هست این‌کار برای افرادی که تازه با وردپرس آشنا شده‌اند کمی سخت به‌نظر برسد.

به‌طور پیشفرض صفحه اصلی سایت‌های وردپرسی، آخرین نوشته‌های سایت شما را نمایش می‌دهد. به عنوان مثال اگر همین الان قالب وردپرس آریایی را روی سایت‌تان نصب کنید. خواهید دید که آخرین مقالات بلاگ به این شکل نمایش داده می‌شوند:

نمایش آخرین مقالات در وردپرس بصورت پیشفرض

اما این کجا و سیستم مدیریت محتوای همه منظوره‌ای که همه تصورش را می‌کردند کجا؟! زیاد نگران نباشید چون تازه اول ماجراست و قرار هست با دنیایی نامحدود مواجه شوید که شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

در این مطلب می‌خوانید:

انتخاب صفحه اصلی سایت

اما مسئله اینجاست! چطور صفحه اصلی سایت وردپرس را به دلخواه خود سفارشی کنیم و متن‌ها، محصولات، مقالات و تصاویر دلخواهمان را در صفحه اصلی سایت‌مان نمایش دهیم؟

برای اینکار باید از برگه‌های وردپرس استفاده کنید. بخشی که قبل از این فقط برای ساخت صفحاتی مثل تماس با ما و درباره‌ما استفاده می‌شد. حالا آماده هست تا صفحه اصلی سایت شما را بسازد.

ساخت یک برگه برای صفحه اصلی

ابتدا مطابق آموزش مدیریت برگه‌ها در وردپرس یک برگه به نام صفحه اصلی بسازید. از بخش برگه‌ها > افزودن یک برگه جدید بسازید و نام آن‌را انتخاب کنید. مثلا: صفحه اصلی

طراحی برگه با صفحه ساز یا برنامه‌نویسی

سپس این برگه را با استفاده از یک صفحه ساز وردپرسی، به دلخواه خود طراحی کنید. اگر برنامه‌نویس هستید، می‌توانید یکقالب اختصاصی برای برگه سایتتان بسازید. در هر صورت برگه‌ صفحه‌اصلی سایتتان را به دلخواه خود طراحی کنید یا متن دلخواه خودتان را در آن ایجاد کنید.

تنظیم برگه به عنوان صفحه اصلی سایت

حالا باید این برگه را به عنوان برگه صفحه اصلی سایت‌مان تنظیم کنیم. برای این‌کار وارد بخش تنظیمات > خواندن شوید.

تنظیمات خواندن
تنظیمات خواندن

سپس از گزینه صفحه‌نخست شما نمایش می‌دهد روی یک برگه یکتا (از پایین برگزینید) کلیک کنید تا لیست زیر این گزینه فعال شود. در این لیست می‌توانید برگه‌های سایتتان را مشاهده کنید. شما باید برگه مورد نظر خود که در مرحله اول ساختید را انتخاب کنید.

انتخاب صفحه نخست وب‌سایت
انتخاب صفحه نخست وب‌سایت

حالا روی ذخیره تنظیمات انتهای صفحه کلیک کنید تا این برگه به عنوان صفحه اصلی سایت شما انتخاب شود.

به همین راحتی! برگه‌ای که ساختید به عنوان صفحه اصلی سایت شما نمایش داده می‌شود و می‌توانید با اضافه کردن دسته‌بندی‌های سایتتان به منوی بالایی سایت یا ستون کناری، از بخش بلاگ هم استفاده کنید.

موفق باشید/

منبع: میهن وردپرس

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۵/۲۷
شهربانو دوستی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی