طراحی سایت | برنامه نویسی

آموزش طراحی سایت و برنامه نویسی

طراحی سایت | برنامه نویسی

آموزش طراحی سایت و برنامه نویسی

جلسه 13: مدیریت برگه‌ها در وردپرس

يكشنبه, ۲۷ مرداد ۱۳۹۸، ۰۳:۱۴ ب.ظ

با‌‌سلام به شما میهن‌‌ وردپرسی‌‌های عزیز. امروز توی این مقاله می‌‌خوایم نحوه ساخت و مدیریت برگه‌ها در وردپرس رو با ویرایشگر جدید یا همون گوتنبرگ به شما آموزش بدیم. قرار هست ببینید چطور باید صفحات وردپرس را مدیریت کنید.

در این مطلب می‌خوانید:

تفاوت نوشته ها و برگه ها در وردپرس

در یک جمله : برگه ها برای ایجاد صفحات ثابت با قابلیت طراحی صفحه سازهای مختلف می باشند که می توان یک صفحه به وبسایت خود با ویرایش دلخواه در چارچوب سایت (هدر و فوتر از وبسایت کلی ارث خواهد برد) اضافه نمود.

در کل از برگه ها برای ایجاد صفحات فرود ، ساخت صفحه تماس با ما ، صفحه درباره ما ، صفحه نقشه گوگل و … استفاده می کنیم.

برگه در وردپرس برای این به کار می آید که تا شما بتوانید مثلآ درباره شرکت یا سایت یا محل کار خود توضیحی بدهید . در کل فرق نوشته با برگه در این است که در بخش نوشته ها شما میتوانید محتوای وبسایت را بنویسید و طراحی لازم را روی متون و تصاویر انجام دهید به همراه افزودن دسته بندی ها و برچسب ها و امکانات اضافی دیگر. اما در برگه ها شما یک صفحه دلخواه با امکانات و طراحی مختلف را می توانید طراحی کنید. اطلاعات بیشتر

نکته: برگه ها حاوی دسته بندی و برچسب نمی باشند.

مدیریت برگه‌ها در وردپرس

برای مدیریت صفحات وردپرس از آدرس yoursite.ir/wp-admin وارد پنل مدیریت سایت خود شده و از ستون سمت راست وردپرس روی برگه ها > همه برگه ها کلیک کنید.

پس از ستون سمت راست گزینه‌‌ی برگه‌‌ها>همه‌‌ی برگه‌‌ها رو انتخاب کنید و سپس روی گزینه‌‌ی افزودن برگه کلیک کنید.

دقیقا مثل بخش نوشته ها در جلسه قبلی آموزش دادیم ، بخش همه برگه ها هم ساختاری مثل بخش همه نوشته ها دارد. می توانید از اینجا برگه ها را ویرایش کنید. نام آنها را تغییر دهید و یا برگه ها را پاک کنید.

Page

زمانی که وارد بخش مدیریت وردپرس خود شدید، به قسمت برگه ها و زیر مجموعه افزودن برگه بروید.

برگه
برگه

عنوان برگه

عنوان برگه به معنی نامگذاری برگه مورد نظر شما هست. مثلا اگر شما میخواید برگه درباره‌‌ی ما بسازید، توی سایت شما متن درباره‌‌ی ما، به شکل عنوان برگه به کاربران و بازدیدکنندگان سایت شما نمایش داده می‌‌شود.

افزودن عنوان
افزودن عنوان

در بخش بعدی شما پیوند یکتا رو می‌‌بینید که می‌‌تونید اون رو به دلخواه خودتون تغییر بدید تا آدرس صفحتون همون پیوندی باشه که ساختید.

پیوند یکتا
پیوند یکتا

بخش بعدی بخش تولید محتوای برگه هست. شما می‌‌تونید محتوایی رو که می‌‌خواید وارد برگه کنید در این بخش بنویسید.

مثلا صفحه تماس با ما را در سایت میهن وردپرس ببینید. همانطور که مشاهده می کنید، بخش هدر و فوتر و پنل کناری وبسایت را از تم اصلی وبسایت ما به ارث برده ولی در قسمت محتوا هرگونه تغییر دلخواه خود را انجام داده ایم و بخش های مختلف آن را با محتوای دلخواه، سفارشی سازی کرده ایم.

بخش بعدی بخش تولید محتوای برگه هست. شما می‌‌تونید محتوایی رو که می‌‌خواید وارد برگه کنید در این بخش بنویسید.

محتوای برگه
محتوای برگه

افزودن پرونده‌‌ی چندرسانه‌‌ای در بخش برگه‌‌ها

طبق تصویر زیر در قسمت تولبار بخش محتوا، گزینه‌‌ای وجود داره به اسم تصویر درونی که از طریق اون می‌‌تونید فایل‌‌ها و عکس‌‌های مد نظروتون رو آپلود کنید.

بارگذاری تصویر
بارگذاری تصویر

بعد از اینکه برگه‌‌ی مورد نظرتون رو طراحی کردید نیاز دارید که نتیجه رو قبل از انتشار بازبینی کنید. برای این موضوع گزینه‌‌ای در سمت چپ پنل شما وجود داره به اسم پیش‌‌نمایش، انتخابش کنید و نتیجه کار خودتون رو مشاهده کنید و درصورتی نیاز تغییرات مورد نظرتون رو اعمال کنید.

در آخر برای انتشار برگه روی گزینه‌‌ی انتشار در سمت چپ صفحه کلیک کنید.

در صورتی که برگه شما نیاز به سفارشی سازی و طراحی قالب نیز دارد، از همین قسمت می توانید ابتدا تنظیمات صفحه ساز را انجام داده و در بخش های مختلف آن محتوای خود را قرار دهید.

نمایش تصویر در برگه‌های وردپرس

در تولبار بخش نوشتن محتوای برگه ها، گزینه ای بنام افزودن تصویر وجود دارد که در صورت نیاز، تصاویر و فایل های خود را می توانید در بخش برگه های خود آپلود کنید.

post

زمانی که طراحی شما با موفقیت انجام شد و نیاز به بازبینی کار خود دارید، گزینه ای در پنل سمت چپ شما قرار دارد که می توانید گزینه پیش نمایش را انخاب کنید و نتیجه کار خود را مشاهده کنید.

همچنین گزینه ای بنام ذخیره پیش نویس وجود دارد که می توانید برگه خود را ذخیره کنید و در زمان دیگری برگه خود را قبل از انتشار تکمیل کنید.

و در نهایت برای انتشار برگه روی دکمه انتشار در سمت چپ صفحه کلیک کنید.

مدیریت برگه‌‌های وردپرس

برای مدیریت کردن برگه‌‌ها به قسمت برگه‌‌ها>همه‌‌ی برگه‌‌ها برید و برگه‌‌هایی که ساختید رو مشاهده کنید.

مدیریت برگه
مدیریت برگه

با هاور کردن موس روی هر برگه گزینه‌‌هایی به شما نمایش داده می‌‌شه که می‌‌تونید برگه‌‌ی مورد نظر خودتون رو (ویرایش، ویرایش سریع، حذف یا نمایش) کنید.

گزینه ویرایش: در این بخش شما می توانید کلیه محتوای برگه خود را در صفحه ویرایش باز شده، ویرایش کنید.

ویرایش سریع: در این بخش می توانید نام، نامک، تاریخ، نویسنده و تنظیمات جزئی برگه خود را ویرایش کنید.

انتقال به زباله دان: در این بخش می توانید برگه مورد نظر خود را به طور کامل پاک کنید.

نمایش: در این بخش می توانید آخرین ویرایش های خود را بر روی قالب مشاهده کنید.

نکته: با نصب برخی قالب ها و افزونه ها ممکن است بخش های بیشتری به برگه سایت شما اضافه شود. مثلا با نصب قالب انفولد فارسی بخش ویرایشگر دیداری هم به برگه های شما اضافه خواهد شد.

امیدواریم که این مقاله به شما برای مدیریت برگه‌ها در وردپرس کمک کرده باشه. 🙂

منبع: میهن ورد پرس

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۵/۲۷
شهربانو دوستی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی