طراحی سایت | برنامه نویسی

آموزش طراحی سایت و برنامه نویسی

طراحی سایت | برنامه نویسی

آموزش طراحی سایت و برنامه نویسی

وقت مهندس شدن است…

شنبه, ۱۹ مرداد ۱۳۹۸، ۰۴:۰۳ ب.ظ

۵ اسفندماه، روز بزرگداشت خواجه‌نصیرالدین طوسی، در ایران به‌عنوان روز مهندس شناخته می‌شود.

شاید شما هم ازجمله افرادی هستید که در یک رشته مهندسی از دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اید اما هنوز نمی‌دانید، که آیا واقعاً یک مهندس هستید؟

آنچه کاملاً مشهود است این است که، صرف داشتن مدرک مهندسی از دانشگاه، کسی مهندس نمی‌شود. همان‌طور که داشتن تخصص به‌تنهایی هم، کسی را مهندس نمی‌کند.

مهندس به کسی گفته می‌شود که با دانش و خلاقیت راه‌حلی برای مسائل فنی پیدا کند یا آن راه‌حل را بسازد. اما این فقط یک بُعد از مهندسی است.

شما در دوران تحصیلات آکادمیک با مباحث تئوری زیادی درزمینه رشته تحصیلی خود آشنا می‌شوید. این مباحث راه را برای شما مشخص می‌کنند و اگر شما آن‌ها را به‌خوبی بفهمید، می‌توانید درباره راهی که در آینده می‌خواهید بروید، بهتر تصمیم‌گیری کنید. اما باید بدانید که پیمودن این راه نیاز به تخصص عملی، کاربردی و تجربه دارد.

اگر بخواهیم روراست باشیم…

باید بگوییم به‌عنوان‌مثال فارغ‌التحصیل رشته مهندسی نرم‌افزار که تمام دروس خود را با نمره عالی پاس کرده اما از نوشتن یک خط کد عاجز است را نمی‌توان یک مهندس واقعی نامید. البته ذکر این نکته مهم است که یک مهندس، علاوه برداشتن اطلاعات، دانش و تخصص لازم در حوزه کاری خود، باید از اخلاق مهندسی نیز برخوردار باشد.

همیشه به خاطر داشته باشید در کنار داشتن دانش تئوری و تخصص و تجربه، اخلاق حرفه‌ای باید سرلوحه کار یک مهندس باشد. هدف اصلی یک مهندس حرفه‌ای باید کمک به بهبود وضعیت مردم و جامعه و خشنودی آن‌ها باشد و مسائل اخلاقی برای او در اولویت باشد.

مسئولیت‌پذیری، انجام کار در کوتاه‌ترین زمان و به بهترین شکل ممکن، مهارت، بروز بودن اطلاعات تخصصی و … از دیگر ویژگی‌های یک مهندس حرفه‌ای است.

 

حال ممکن است برای شما سؤال پیش آید که اگر دانشگاه محلی برای کسب تخصص و تجربه نیست پس چه باید کرد؟

اگر شما به رشته خود علاقه‌مند باشید باپشتکار خواهید توانست برای این مشکل راه‌حلی پیدا کنید. باید این را بدانید که رسیدن به هر چیز هزینه‌هایی دارد و بدون صرف زمان، هزینه و انرژی نخواهید توانست یک مهندس حرفه‌ای شوید. پس از همین امروز شروع کنید.

در هر مقطع و هر سطحی که هستید، با هر تجربه و دانشی که دارید راهتان را انتخاب کنید و با تلاش و پشتکار در این راه به جلو حرکت کنید. با برنامه‌ریزی و انتخاب درست راهتان را هموار کنید. در مسیر راه همراهان خبره و باانگیزه به شما کمک خواهند کرد.

اگر می‌خواهید حرفه‌ای شوید باید با حرفه‌ای‌ها کارکنید و زمان و منابع خود را به‌درستی مصرف کنید.

روز مهندس را به تمام مهندسین واقعی که با دانش و تخصص خود گره‌ای از مشکلات جامعه باز می‌کنند و در مسیر رشد و تعالی گام برمی‌دارند، تبریک می‌گوییم. آرزومندیم همه آن‌هایی که باانگیزه و تلاش در این مسیر حرکت می‌کنند را بر قله‌های موفقیت ببینیم.

 


از ۳ تا ۶ اسفند در دانشجویار تخفیف ۴۰ درصدی برای دریافت دوره های آموزشی فعال شده است،

برای استفاده از این تخفیف ، هنگام ثبت خرید کد : eng40 را وارد کنید.

 

منبع: انشجویار

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۵/۱۹
شهربانو دوستی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی