طراحی سایت | برنامه نویسی

آموزش طراحی سایت و برنامه نویسی

طراحی سایت | برنامه نویسی

آموزش طراحی سایت و برنامه نویسی

برنامه نویسی یک مهارت فنی است که اگر به خوبی به آن تسلط داشته باشد، بسیار با ارزش است. در این صورت می توانید استخدام شوید و درآمد کسب کنید و یا حتی می توانید تبدیل به یک برنامه نویس فریلنسرشوید و برای خودتان کار کنید. اگر شما مایل هستید که یک برنامه نویس خود آموز باشید و یا در حال پیگیری یک دوره مرتبط با تکنولوژی هستید، واضح است که می خواهید مهارت های برنامه نویسی خودتان را تا حد ممکن سریع تر توسعه بخشید.

programming

بنابراین، چگونه می توان برنامه نویسی را سریعتر یاد گرفت؟ در اینجا نکات مهمی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند به سرعت برنامه نویسی را یاد بگیرید.

1.آنچه را یاد میگیرید کد نویسی کنید

فرایند یادگیری خود را از حالت غیر فعال به حالت فعال تبدیل کنید. چیزی که یاد میگیرید را کد نویسی کنید. نشستن و فقط تماشای آموزش و مرور نکات نمیتواند کافی باشد و نمیتوان انتظار داشت آن چیزی که مطالعه کردید را بعدا بتوانید پیاده سازی کنید . شما با بسیاری از موانع مواجه خواهید شد که شما را مجبور میکند به عقب برگردید و دوباره شروع به یادگیری کنید.

هرچه سریع تر آن چیزی که یاد گرفتید را در محیط عملی بررسی کنید. در حقیقت، نرم افزار برنامه نویسی شما باید همانطور که یاد میگیرید، همزمان اجرا شود. روشی که برای یادگیری توصیه میشود ،ساختن یک پروژه عملی است که میتوانید با استفاده از مطالبی که مطالعه کردید این کار را انجام دهید. به این ترتیب شما قادر به یادگیری سریع تر و به روش سیستماتیک خواهید بود.

2.در مفاهیم اساسی خبره شوید

این یکی از نکاتی است که برنامه نویسان علاقه مند آن را نادیده می گیرند. اکثر دانش آموزان برای یادگیری مفاهیم پیشرفته تلاش بیشتری انجام میدهند تا مفاهیم اساسی و پایه. احتمالا آنها تصور می کنند که مفاهیم اساسی وقت گرانبهای آنها را هدر خواهند داد.

با این حال، تسلط نداشتن به مفاهیم اساسی باعث عقب گرد در برنامه نویسی میشود. دانش آموزان برای یادگیری مفاهیم پیشرفته تر برنامه نویسی نیاز دارند به مفاهیم اساسی تسلط داشته باشند. پس بسیاری از آنها مجبورند دوباره به اصول اولیه بازگردند و این کار وقت زیادی از آنها هدر خواهد داد. برای تسریع در فرایند یادگیری، مفاهیم اساسی برنامه نویسی را جدی بگیرید.

3.بر روی خودکار سازی اتکا نکنید

علیرغم پیشرفت تکنولوژی، روش قدیمی یادگیری برنامه نویسی را که شامل نوشتن دستی کدهاست را فراموش نکنید. برای یادگیری کد نویسی این کار مؤثرتر از تکیه کامل بر روی کامپیوتر است . نوشتن کدهادر دفتر و یا تخته سیاه میتواند مزایای متعددی برای شما داشته باشد.

در زمان نوشتن کد ها با استفاده از دست هایتان توجه بیشتری به برنامه خود خواهید داشت. این روش همچنین باعث میشود شما تلاش بیشتری انجام دهید. شما یاد میگیرید از میانبر ها استفاده نکنید. نوشتن دستی کد ها شما را برای مصاحبه و استخدام آماده تر میکند.دلیل آن هم این است که که اکثر کارفرمایان ترجیح می دهند آزمایشهای دستی انجام دهند.

4.برای کمک خواستن ترس نداشته باشید

فرآیند یادگیری می تواند دشوار باشد و انرژی شما را کم کند. بدتر از همه این است که شما برخی از مفاهیم را برای یادگیری بسیار دشوار می یابید. لازم نیست همیشه به خود متکی باشید میتوانید از دیگرانبرای یادگیری کمک بگیرید. این کار برای شما هزینه ای در بر نخواهد داشت. اگر می خواهید سریع تر در یادگیری برنامه نویسی پیش بروید میتوانید از یک استاد کمک بگیرید. استاد فردی است که در زبان برنامه نویسی که شما قصد یادگیری آن را دارید مهارت دارد.

استاد میتواند زمانیکه شما در قسمتی دچار مشکل میشوید مشکل شما را حل کند. گاهی اوقات مسئله ای که ممکن است برای شما بسیار ملال آور باشد برای استادتان میتواند مثل آب خوردن باشد.

به غیر از بهره گرفتن از یک استاد، میتوانید از برنامه نویسان منطقه ی خود کمک بگیرید. آنها برای شما دارایی ارزشمندی هستند، به خصوص وقتی که به یادگیری مفاهیم جدید می پردازید. آنها همچنین انگیزهشما برای ادامه تحصیل حتی زمانی که ناامید هستید را تقویت میکنند.

5.از منابع آنلاین استفاده کنید

منابع زیادی وجود دارد که می توانید برای سرعت بخشیدن به روند یادگیری استفاده کنید. این منابع به اشکال مختلف وجود دارند. آنها می توانند آموزش های آنلاین، کتاب های درسی و حتی انجمن های آنلاین باشند. اگر احساس می کنید که شما یک مفهوم خاص را درک نمی کنید، فقط به یک انجمن قابل اعتماد وارد شوید و از اعضای آن سوال بپرسید.
شما از بسیاری از پاسخ هایی که  دریافت خواهد کرد شگفت زده خواهد شد. پلت فرم های ویدئویی مانند یوتیوب می تواند هم میتوانند در فرایند یادگیری مفید باشند. 

نتیجه

با وجود اینکه میخواهید هر چه سریعتر یک زبان برنامه نویسی را یاد بگیرید ، زیاد عجله نداشته باشید. کمی صبر داشته باشید و گام به گام جلو بروید. اگرچه یادگیری ممکن است مثل یک خط مستقیم نباشد ولی به خودتان اعتماد داشته باشید.

منبع لرن سورس

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۵/۰۵
شهربانو دوستی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی