طراحی سایت | برنامه نویسی

آموزش طراحی سایت و برنامه نویسی

طراحی سایت | برنامه نویسی

آموزش طراحی سایت و برنامه نویسی

برای سالها توسعه‌دهندگان برنامه های اندروید از جاوا برای برنامه‌های خود استفاده می‌کردند، اما محدودیت هایی مانند کد های طولانی، مستعد خطا بودن و بروز رسانی‌های کمتر، زبان جاوا را برای توسعه دهندگان از تب و تاب انداخته است.

kotlin

گوگل در ماه مه ۲۰۱۷ اعلام کرد که شروع به پشتیبانی از یک زبان برنامه‌نویسی جدید به نام کاتلین کرده است. این زبان برای توسعه برنامه های اندروید استفاده می شود. این امر انقلابی در صنعت اندروید ایجاد کرد و منجر به ایجاد یک محیط جدید برای توسعه برنامه های اندروید به زبان کاتلین شد. کاتلین یک زبان برنامه نویسی برای اهداف عمومی است که به بایت های کد ماشین مجازی جاوا کامپایل می‌شود.

کاتلین در واقع جایگزینی برای زبان جاوا محسوب می شود. زبان جاوایی که بسیار کند و قدیمی بود. بسیاری از توسعه دهندگان اندروید در زمان کنونی توسعه برنامه‌های خود را با استفاده از زبان کاتلین نسبت به زبان جاوا ترجیح می دهند.

از ویژگی های برتر این زبان این است که به همراه یک محیط توسعه یکپارچه (IDE) فوق العاده ارائه می شود و جالب تر از همه این است که می‌تواند با کدهای قبلی جاوا سازگار شود و این ها همه تنها دلایلی نیستند که شما زبان کاتلین را به زبان جاوا ترجیح دهید، در زیر دلایل دیگری برای این عمل آمده است :

متن باز بودن

زمانی که توسعه دهندگان JetBrains روی کاتلین کار می کردند، به جای اینکه آن را به عنوان یک پروژه داخلی و خصوصی نگهداری کنند، برای آن شکلی متن باز را انتخاب کردند، متن باز بودن زبان کاتلین نه تنها به توسعه کاتلین کمک کرده است، بلکه به محصولاتی که با استفاده از این زبان تولید شده‌اند کمک بزرگی کرده است.

سازگاری و همکاری کامل با زبان جاوا

چیز عالی دیگری که در مورد کاتلین وجود دارد، این است که کاملاً و صد در صد با جاوااسکریپت سازگار است. اگر یک توسعه دهنده کاتلین را استخدام کنید، او به راحتی می تواند در پروژه های فعلی جاوای شما کار کند. می توانید کدهای جاوا را در کاتلین فراخوانی کنید و همینطور بلعکس.

محیط برنامه نویسی عالی

شرکت JetBrains یک شرکت خوش سابقه در زمینه ارائه محیط های برنامه نویسی عالی است. تقریبا هر قابلیتی در محیط Android Studio در توسعه به زبان کاتلین به خوبی کار می کند.

کدنویسی کوتاه تر و دردسر کمتر برای سر و کار داشتن با کدها

وقتی با زبان جاوا کد نویسی می کنید، باید همه چیز را با جزئیات کامل بنویسید. این در حالی است که در کاتلین اینگونه نیست، کامپایلر کاتلین بخش بزرگی از کدها را خود نوشته و اجرا می کند. این کار به حفظ زمان و صرفه‌جویی در تلاش توسعه‌دهندگان کمک بزرگی می کند.

زبان سازمانی

برخلاف دیگر زبان های برنامه نویسی، کاتلین هیچ زمینه تحقیقاتی در دانشگاه ندارد و آن را توسعه دهندگان JetBrains با ذهنیتی که داشته اند، ساختند. در ابتدای کار هدف ایجاد زبانی انقلابی نبود، قرار بود چیزی مدرن و قابل استفاده برای توسعه دهندگان اندروید ایجاد شود.

پشتیبانی توسط شرکت گوگل

گوگل در سال ۲۰۱۷ در نشست سالانه خود رسماً اعلام کرد که از زبان کاتلین برای توسعه برنامه های اندروید حمایت می‌کند. بعد از این اعلام رسمی، توسعه‌دهندگان اندروید حتی بدون توجه به ریسک تغییر زبان به سمت کاتلین حرکت کردند. در واقع اعتبار شرکت گوگل برای پشتیبانی از این زبان نقطه شروعی برای محبوبیت این زبان شد.

یادگیری آسان

زبان کاتلین بسیار کاربر پسند بوده و میتوان آن را در عرض چند ساعت یاد گرفت. کسی که زبان جاوا را بداند می تواند ریفرنس های این زبان را بخواند و این زبان ساده را یاد بگیرد. با این حال یادگیری ویژگی های پیشرفته ممکن است مدتی طول بکشد.

کاتلین نه تنها شی گراست بلکه زبانی تابعی نیز هست

کاتلین مزایای دیگری نسبت به زبان جاوا و جاوا اسکریپت، سی شارپ و غیره دارد. این زبان دارای ساختاری شی گرا و همچنین دارای ساختاری تابعی است که می توان با آن به هر دو روش برنامه نویسی کرد و یا آنها را با هم ترکیب کرد.

برای توسعه سمت سرور مفید است

همانطور که کاتلین کاملاً با ماشین مجازی جاوا سازگار است، به طور یکپارچه از توسعه سمت سرور نیز پشتیبانی می کند. این زبان برای توسعه برنامه های اندروید استفاده می‌شود و به شما اجازه می‌دهد از فریمورک های همچون Vert.x و Spring استفاده کنید.

کاتلین می تواند از همه فریمورک ها و کتابخانه های جاوا استفاده کند

این زبان به راحتی امکان استفاده از فریمورک ها و کتابخانه های موجود در جاوا را فراهم می کند. توسعه دهندگان کاتلین می توانند این زبان را با سیسیت هایی مانند Gradle و Maven ترکیب کنند.

سخن آخر

کاتلین کار توسعه دهندگان برنامه های اندروید را بسیار ساده تر کرده است. بسیاری از شرکت های معروف از جمله Square، Pinterest، Basecamp و غیره مشتاق استفاده از کاتلین هستند و از آن برای ارائه خدمات استفاده می کند. استفاده از این زبان مزایای متعددی دارد که می تواند شما را یک گام جلوتر از توسعه‌دهندگان قدیمی اندروید قرار دهد. 

#کاتلین #توسعه اندروید

منبع: لرن سورس


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۵/۰۵
شهربانو دوستی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی