طراحی سایت | برنامه نویسی

آموزش طراحی سایت و برنامه نویسی

طراحی سایت | برنامه نویسی

آموزش طراحی سایت و برنامه نویسی

پیشرفت در تکنولوژی باعث شده است که بازی های ویدیویی به یکی از مهمترین منابع سرگرمی تبدیل شوند، با این حال برنامه نویسان باهوش، بازی‌های ویدیویی را صرفاً نوعی سرگرمی نمی دانند، بلکه به آن به چشم یک فرصت نگاه می‌کنند.

vediogame-programmer

تقریباً نمی‌توانید برنامه نویسی حرفه‌ای را پیدا کنید که در بازی‌های ویدیویی و بازی های تخته مشارکت نداشته باشد. مارک زاکربرگ مدیر عامل و موسس شرکت فیسبوک برنامه نویسی را با بازی‌های ویدیویی مرتبط می‌داند و می‌گوید : قرار گرفتن در معرض بازی‌های ویدیویی در سنین پایین، علاقه من برای تجربه تکنولوژی‌های جدید را تحریک کرد و سرانجام مرا به برنامه نویسی رساند.

بازی‌های ویدیویی تأثیر مستقیمی بر جنبه های شناختی و فیزیکی بازیکنان دارند. اگر می خواهید به یک برنامه نویس موفق تبدیل شوید پس وقت بیشتری را برای بازی‌های ویدیویی صرف کنید. این بازی ها می توانند مهارت های برنامه نویسی شما را تحت تاثیر قرار دهند.

در ادامه این مقاله خواهید فهمید که چرا برنامه نویسان باید از بازی‌های ویدیویی استفاده کنند.

افزایش یادگیری و تقویت حافظه

بسیاری از بازی‌های ویدیویی نیاز به یادگیری، حفظ کردن و به کارگیری فنون مختلف دارند، بازیکنان همچنین باید تمام دستورالعمل های ارائه شده در ابتدای بازی را در حافظه داشته باشند. این مهارت ها وقتی وارد دنیای برنامه نویسی می شوید بسیار ارزشمند هستند. برنامه‌نویسان باید نحو و نمادهای مرتبط با زبان های برنامه نویسی را به خاطر داشته باشند. استفاده از این فنون برای صرفه جویی در وقت و عدم رجوع به منابع می تواند شما را در یک مرحله جلوتر قرار دهد.

افزایش انعطاف پذیری های شناختی و توانایی های ذهنی

بازیهای ویدیوی برای شما مهارت های تمرکز بر روی موضوعی خاص را به ارمغان می‌آورند، در این صورت تنها بر روی یک چیز تمرکز می کنید، برنامه نویسان به این مهارت به شدت نیاز دارند. در این صورت به راحتی می‌توانند خطوط کدهای خود را مرور کرده و هوشیاری خود را برای یافتن خطاهای نقطه ای حفظ کند.

استفاده موثر از قدرت مغز میزان بهره‌وری را در پایان یک روز مشخص می‌کند. مجموعه دستوراتی که در بازی‌های ویدیویی وجود دارد، توانایی شما برای تمرکز بر روی یک هدف و یا تمرکز بر چندین هدف همزمان را تقویت میکند.

دسته خاصی از بازی‌های ویدیویی وجود دارد که برای آموزش عملکرد مغز و همچنین بهبود مهارتهای ذهنی و خلاقانه طراحی شدهاند. یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که بازی‌هایی مانند  Halo و Call of Duty می توانند به برنامه‌نویسان کمک کنند که سرعت خواندن، هماهنگی چشم و تمرکز خود را افزایش دهند.

افزایش و تقویت مهارت حل مسئله

کسی که می‌تواند مشکلات بزرگ را حل کند به راحتی می‌تواند در عرض چند ثانیه تصمیمات بزرگ بگیرد. ادر بازی‌های ویدیویی اغلب زمان تصمیم‌گیری در چند ثانیه است و بازیکن قبل از رفتن به مرحله بعدی باید از قدرت مغز خود به صورت کامل استفاده کند. هر بازی ویدیویی دارای قوانینی برای اجرا قبل از رفتن به مرحله بعد را داراست، فرآیند تصمیم‌گیری شامل درگیر کردن مغز در زوایای مختلف از جمله ادراک، دید محیطی، حافظه و زمان واکنش است.

می توانید از همین مهارت ها در برنامه نویسی هم که برای حل یک مشکل واقعی استفاده می شود بهره ببرید و البته همچون بازی‌های ویدیویی نمی توانید تا زمان رفع مشکل به مرحله بعد بروید.

افزایش و تقویت مهارت‌های چند وظیفه‌ای

برخی بازی‌های ویدیویی شما را مجبور به انجام چندین کار به صورت همزمان می‌کند، این بازی‌ها به شما کمک می‌کند که توجه خود را به وظایف مختلف معطوف کنید، برای مثال اگر بازی شامل مبارزه باشد، بازیکن باید سطح انرژی مبارزان را در حالی که به طور همزمان به دشمنان حمله می‌کند، زیر نظر داشته باشد و بدون داشتن این مهارت به احتمال زیاد در مبارزه موفق نخواهد بود.

برنامه نویسی هم نیازمند مهارت های چند وظیفه ای برای حل مشکلات واقعی است. برنامه نویسان باید مراقب هر چیزی در صفحه نمایش خود باشند و در حین بررسی خطا ها ، همزمان کد بنویسند.

افزایش توجه و تمرکز

بسیاری از کارهایی که در یک بازی ویدیویی باید انجام دهید به سطح بالایی از تمرکز و توجه نیاز دارد و البته نتیجه از دست دادن تمرکز برای یک ثانیه می تواند برای شما پرهزینه باشد. بازیکنانی که در طول بازی توجه بیشتری دارند شانس بالاتری برای برنده شدن دارند.

این موضوع در مورد کد نویسی نیز صادق است، در کد نویسی باید بر روی نوشتن کدها و خطاهایی که ممکن است پیش بیاید توجه و تمرکز داشته باشیم. بازی های ویدیویی به طور ملموسی تمرکز شما را برای برنامه ریزی و بهبود بهره‌وری افزایش می‌دهند.

تقویت مهارت‌های اجتماعی

بازی‌های ویدیویی ویژه‌ای وجود دارد که برای برنده شدن نیاز به همکاری یک تیم دارید، بازی های تیمی مانند World of Warcraft و Dota2 بازیکنان را قادر می‌کنند که با یکدیگر در دنیای مجازی ارتباط داشته باشند و پس از چند ساعت بازی مهارت های اجتماعی خود را افزایش دهد. در برنامه نویسی هم کار تیمی مسئله بسیار مهمی است که  حتماً با آن مواجه خواهید شد.

بازی‌های ویدیویی منبعی برای الهام و یادگیری هستند. از طرفی بازی های ویدیویی یکی از سرگرمی های اصلی توسعه دهندگان نرم افزار در سراسر جهان است، به عبارت دیگر پشت هر مهندس موفق مانند مارک زاکربرگ چند بازی ویدیویی وجود دارد. البته بازی‌های ویدیویی هرگز نمی توانند به شما بیشترین مهارت‌ها را منتقل کنند، با این حال این بازی ها برای یادگیری الهام بخش بوده و می توانند به شما به عنوان یک برنامه نویس کمک بزرگی کنند.

#بازی های ویدئویی

منبع: لرن سورس


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۵/۰۵
شهربانو دوستی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی