طراحی سایت | برنامه نویسی

آموزش طراحی سایت و برنامه نویسی

طراحی سایت | برنامه نویسی

آموزش طراحی سایت و برنامه نویسی

۶ روش برای تبدیل شدن به یک برنامه نویس بهتر

پنجشنبه, ۳ مرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۴۳ ب.ظ

زمان آن فرا رسیده است تا مهارت های برنامه نویسی خود را بهبود ببخشید. بیایید این کار را با هم انجام دهیم! در حرفه های دیگر شاید اهداف آسانی وجود داشته باشد که با رسیدن به آنها بتوان در آن حرفه بهتر شد.

betterprogrammer

اما تبدیل شدن به یک برنامه نویس حرفه ای هدف آسانی نخواهد بود. وقتی برای یک چیز شما میگویید "میخواهم در آن بهتر شوم" فرض بر این گذاشته میشود که میدانید بهتر شدن در آن دقیقا چه چیزی است.

اما باید بگویم که اکثر مردم میخواهند قابلیت های خود را بهبود ببخشند ولی نمیدانند دقیقا از چه راهی این کار را انجام دهند. در این جا من به 6 روش مهمی اشاره خواهم کرد که میتواند به عنوان نقشه راهی مهارت های برنامه نویسی شما را بهبود ببخشد. این روش ها حاصل کار و تلاش 35 ساله من در صنعت کامپیوتر است.

1.برای خودتان یادآوری کنید که چه مقدار باید یاد بگیریم

گام اول در یادگیری تشخیص چیزی است که درباره آن نمیدانید. این مورد به حد کافی ساده به نظر می رسد، اما برنامه نویسان با تجربه میدانند چه مدت زمانی طول کشیده است تا بر روی این مورد تسلط پیدا کنند. متاسفانه بیشتر فارغ التحصیلان علوم کامپیوتر فکر میکنند که همه چیز را بلد هستند و به شدت اشتیاق دارند خود را به دیگران اثبات کنند. به عبارت دیگر نگرش "چه مقدار باید یاد بگیرم" میتواند منجر به یادگیری چیزهای جدید شود.

2.ثابت کردن خود به دیگران را متوقف کنید

برای عالی بودن نیاز هست که تجربه خود را زیاد کنید. اما مراقب باشید، تجربه می تواند منجر به تکرار رفتار ضعیف و ایجاد عادات بد در ما شود. من با برنامه نویسانی که برخورد داشته ام که 8 سال تجربه کاری دارند ... اما در این 8 سال، هر ساله اشتباهات خود را تکرار کرده اند. برای جلوگیری از این مشکل، به کارهایی که انجام میدهید دقت کنید و از خودتان بپرسید : چطور میتوانم این کار را بهتر انجام دهم؟

توسعه دهندگان نرم افزار تازه کار (و همچنین بسیاری از آنهایی که با تجربه هستند) به کد خود نگاه می کنند تا تحسین برانگیز بودن آن را نشان دهند. آنها برای نرم افزار خود تست هایی را مینویسند تا ثابت کنند که نرم افزار آنها مشکلی ندارد، در حالی که تمرکز باید بروی رفع خطا های نرم افزار باشد. برنامه نویسان حرفه ای به اشتباهات خود توجه دارند  و سعی در رفع آنها دارند زیرا میدانند که نهایتا کاربران به این اشتباهات پی خواهند برد.

3.برنامه شما کار میکند!! اینجا جایی نیست که متوقف شوید ، اینجا جایی است که باید شروع کنید

بله، اولین قدم شما همیشه نوشتن نرم افزار با کیفیت است که مشخصات کاربر را برآورده می کند. برنامه نویسان کم تجربه این نکته را فراموش میکنند و به کارهای دیگر میپردازند. برنامه نویسان حرفه ای میدانند که زمانی که برنامه آنها شروع به کار کرد، همه چیز تمام نشده است.اکنون برای بهتر شدن آن باید تلاش کنند.

حالا این فرایند بهتر شدن نرم افزار به چه معناست؟ میتوان به این صورت بهتر شدن را تعریف کرد :

  • آیا برنامه ارزش این را دارد که سریعتر شود؟
  • آیا میتوان قابلیت نگهداری و توسعه ی آن را بهبود بخشید؟
  • آیا در این نرم افزار قابلیت استفاده مجدد رعایت شده است؟
  • پاسخ این سوالات برای هر برنامه میتواند متفاوت باشد.

4.سه بار بنویسید

برنامه نویسان خوب معمولا نرم افزار هایی را مینویسند که به خوبی کار میکند. یک برنامه نویس عالی برنامه ای را مینویسد که فوق العاده عالی کار میکند. به ندرت اتفاق می افتد که در اولین تلاش برنامه شما به خوبی کار کند. بهترین نرم افزار ها معولا سه بار نوشته میشوند

بار اول شما برنامه را برای اثبات خود به مشتری و یا دیگران مینویسید. دیگران ممکن است متوجه شوند که این راهی برای اثبات شدن شماست، ولی به هر حال شما این کار را انجام میدهید.بار دوم شما نرم افزار را مینویسید تا کار کند. بار سوم شما به درستی روی آن کار خواهید کرد.

این سطوح از کار ممکن است هنگامی که شما به کار بهترین توسعه دهندگان نگاه می کنید، واضح نباشد. حتی بهترین ها در این حوزه هم دو مرحله اول و دوم را گذرانده اند.
دور انداختن کد هایی که نوشته اید و شروع دوباره آن میتواند روشی عالی بهبود قابلیت های برنامه نویسی شما باشد.مزیت دیگر نوشتن دوباره کد ها این است که شما با راه های جدید تر نیز آشنا میشوید و میتوانید در مراحل بعدی مشکلات را ساده تر حل کنید

5.مطالعه کنید. تا میتوانید کدهای مختلف را مطالعه کنید

حتما انتظار داشتید با چنین نکته ای رو به رو شوید.در واقع این یکی از رایج ترین و ارزشمندترین پیشنهادات برای بهبود مهارت های برنامه نویسی است. مطالعه کد های دیگران به شدت میتواند به شما کمک کند مهارت های خود را افزایش دهید. وقتی کد دیگران را مطالعه میکنید خواهید فهمید که او چطور مشکلات برنامه نویسی برنامه را حل کرده است.

6.به جای یاد گیری ابزار ها بر روی تکنیک ها تکیه کنید

زبانها، ابزارها و متدولوژی های برنامه نویسی در حال آمدن و رفتن هستند. بر روی مبانی برنامه نویسی تمرکز کنید، زیرا اصول هرگز تغییر نمی کنند؛ بتوجه بیشتری بر روی معماری برنامه داشته باشید ته برنامه نویسی آن. اگر احساس می کنید که فقط یک راه درست برای انجام کاری وجود دارد، احتمالا زمانی را برای بررسی آن در نظر بگیرید. تعصب بیش حد بر روی یک روش میتواند توانایی شما را برای یاد گیری چیز های جدید مختل کند.

منبع: لرن سورس


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۵/۰۳
شهربانو دوستی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی