طراحی سایت | برنامه نویسی

آموزش طراحی سایت و برنامه نویسی

طراحی سایت | برنامه نویسی

آموزش طراحی سایت و برنامه نویسی

آیا زمانی وجود داشته است که در آن به خودتان گفته باشید :  "من می خواهم یاد بگیرم که چگونه از Angular استفاده کنم" و  یا "من می خواهم Ruby on Rails را یاد بگیرم!". من می دانم که تقریبا هر روز این احساس را دارم. با توجه به سرعت تغییرات در فناوری و آمدن پی در پی زبان ها، کتابخانه ها و استانداردهای جدید، به روز بودن با این تغییرات کار را برای ما کمی مشکل کرده است .

Fast

اگر شما ندانید از کجا باید فرایند یادگیری خود را آغاز کنید ، ممکن است به گوگل اعتماد کنید و برای بدست آوردن آموزش ها در این مرورگر جست و جو کنید. این جستجو شما را به یک آموزش تصادفی هدایت میکند. شما میتوانید این آموزش را مطالعه کرده و از آن یادداشت برداری کنید.

حتی ممکن است شما ساعت ها برای مشاهده فیلم های آموزشی صرف کنید و به خودتان بگویید: «بله، این درست است. به نظر میرسد یادگیری این زبان خیلی ساده باشد» و سپس به ویرایشگر خود بروید و کار را به یک پروژه خالی آغاز کنید.

این آموزش ها معمولا اطلاعات بسیار زیادی را در اختیار شما قرار میدهند و یا حتی ممکن است بعضی از آنها اطلاعات خیلی کمی را برای شما فراهم کنند. اینکه آموزشی شما را در اطلاعات غرق کند و یا اطلاعات ناقصی را در اختیار شما قرار دهد، هر دو زمانی که شما در حال یادگیری چیز جدیدی هستید برای شما مضر است.

خوب خوشبختانه من از طریق آزمون و خطا به فرآیندی رسیده ام که میتواند سرعت یادگیری شما را به شدت افزایش دهد. پس در ادامه همراه من باشید تا این فرایند را برایتان توضیح دهم.

با هدف نهایی که در ذهن دارید شروع کنید

"هنگامی که یک هدف را برای خودتان تعیین میکنید، آن چیزی را انجام میدهید که به آن نیاز دارید" - جانی ون زانت

بسیاری از مردم در تلاشند تا یک زبان یا تکنولوژی را بدون داشتن هیچ هدفی یاد بگیرند. بدون هدف برای یادگیری، توانایی شما برای حفظ اطلاعاتی که یاد گرفته اید محدود میشود و تقریبا میشود گفت شما علاقه ای برای یادگیری آن مطالب ندارید. داشتن هدف، به شما این امکان را می دهد که عمیقا آن چیزی را که نیاز دارید یاد بگیرید و دلیل دیگری نیز برای یادگیری مطلب مورد نظر داشته باشید.

بدون داشتن یک هدف، شما نمی دانید دقیقا چه چیزی را میخواهید این میتواند باعث شود انگیزه ای برای یادگیری نداشته باشید و  نتوانید بر روی یادگیری یک چیز تمرکز کنید. دراین صورت مطالب پراکنده ی زیادی را فرا میگیرید که نمیتوانند شما را به هدف خود برسانند.

راه حل این است که یک هدف را در نظر بگیرید. این جایی است که پروژه های جانبی وارد می شوند. شما باید ایده ای از آن چیزی که میخواهید با دانش برنامه نویسی ایجاد کنید را در ذهن خود داشته باشید. لازم نیست در این مورد زیاد روی کنید و یک پروژه رویایی را برای خود در نظر بگیرید. در حقیقت، این می تواند برنامه ای باشد که قبلا 100 میلیون بار توسط دیگران نوشته شده است.

نکته ی مهمی که وجود دارد این است که ذهن شما درک کند که چه چیزی را به عنوان محصول نهایی میخواهید و دوست دارید این محصول چه ویژگی هایی داشته باشد. از اینجا به بعد شما باید نیازمندی های خود را برای ایجاد این پروژه در نظر بگیرید. تا میتوانید هدف خود را از ساخت برنامه برای خودتان شفاف کنید. برای مثال من میخواهم نرم افزاری داشته باشم که چنین ویژگی هایی داشته باشد و این عملکرد را به من ارائه دهد.

برای مثال علی تصمیم میگیرد که یادگیری توسعه ی وب را آغاز کند. در همان ابتدا او روی وب سایتی که میخواهد با یادگیری طراحی سایت ، آن را بسازد فکر میکند. او دوست ندارد نحوه ی طراحی همه سایت هایی که در اینترنت وجود دارد را فرا بگیرید. او میخواهد فقط روی مواردی تمرکز کند که برای طراحی سایت مورد نظرش به آن نیاز دارد. در اینجا همه نیازمندی های خود برای شروع کار را مشخص میکند. اکنون میداند که باید چه زبان ها و تکنولوژی هایی را یاد بگیرید. با این کار میتواند بر روی یادگیری مواردی تمرکز کند که تاکنون از آنها استفاده نکرده است.

ابزارهای خود را انتخاب کنید

هنگامی که شما یک تصویر واضح از آنچه که می خواهید را برای خود در نظر میگیرید، می توانید تکنولوژی هایی را برای اجرای آن انتخاب کنید. شما می خواهید یک فناوری را برای آسان کردن کاری که میخواهید انجام دهید انتخاب کنید و این همان چیزی است که باید یاد بگیرید. برای مثال، اگر شما می خواستید یک برنامه سمت کاربر را ایجاد کنید، ممکن است React یا Angular را به عنوان یک فریمورک استفاده کنید.

علی اکنون میداند دقیقا چه چیزی را میخواهد ایجاد کند، پس تصمیم می گیرد که چه ابزارهایی برای ساخت آن استفاده کند. او شنیده است که Node.js امروزه بسیار مفید و محبوب است، بنابراین تصمیم میگیرد از این زبان در سمت سرور خود استفاده کند. زمانی که یک تکنولوژی را برای اجرای قسمت های مختلف برنامه خود انتخاب کردید اکنون نوبت به یاد گیری میرسد.

مبانی را بیاموزید

اینجا آخرین مرحله ای است که با آموزش ها سر و کار دارید. در این مرحله دقیقا میدانید مسیر پروژه ی شما به چه شکل است. هدف شما در این مرحله، یادگیری اطلاعات کافی برای شروع اجرای قسمت های مختلف برنامه است.

بهترین راه برای شروع یادگیری چیزی است که ابتدا با کوچکترین و ساده ترین کارها انجام شود. در این مرحله در بیشتر موارد، برنامه مورد نظر ما برنامه چاپ Hello، World در خروجی خواهد بود. 

علی اکنون میداند باید از چه ابزار هایی برای ساخت وب سایت خود استفاده کند و میداند هدفش چیست و میتواند یاد گیری خود را شروع کند. با توجه به این که او هیچ چیزی از جاوا اسکریپت و Node.js نمیداند باید یادگیری خود را با ساخت یک پروژه ساده این تکنولوژی ها آغاز کند. با این کار ذهن علی می آموزد چطور باید از این تکنولوژی ها استفاده کند.

سوالات خود را بپرسید

در حال حاضر، فرآیند توانایی پرسیدن سوالات درست، قطعا یک مهارت است که باید آموخته شود و به طور طبیعی بسیاری از مردم این کار را بلد نیستند. من واقعا در جستجوی مشکلات برنامه نویسی خود در اینترنت ضعیف بودم.

اما با تمرین کافی، به طور قابل توجهی بهتر شده ام و این مورد برای من زمان زیادی را در توسعه نرم افزار صرف جویی کرده است. یک نکته که میتوانم بگویم این است که مطمئن شوید از کلمات کلیدی مختلفی در جستجوهای خود استفاده میکنید، و اگر در جستجو به تنیجه مورد نظرتان نرسید کلمات کلیدی خود را تغییر دهید. وب دنیای بزرگی است که میتوانید پاسخ سوالات خود را در آن پیدا کنید.


با پیروی از مراحلی که در بالا به آنها پرداخته شد به راحتی میتوانید سرعت یادگیری خود را به عنوان یک توسعه دهنده نرم افزار بهبود ببخشید.
 

منبع: لرن سورس


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۵/۰۳
شهربانو دوستی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی