طراحی سایت | برنامه نویسی

آموزش طراحی سایت و برنامه نویسی

طراحی سایت | برنامه نویسی

آموزش طراحی سایت و برنامه نویسی

پایتون ساده ترین زبان برنامه نویسی مورد تقاضاست است. این همان چیزی است که همه می گویند. در حقیقت، این زبان جز زبان های برنامه نویسی توصیه شده برای تازه کارهاست. دانش آموزانی و دانشجویانی که در مورد برنامه نویسی کاملا مبتدی هستند معمولا توصیه می شود که با پایتون شروع کنند. اما چرا اینطور است؟ چرا فقط پایتون و نه دیگر زبان های برنامه نویسی؟ پایتون چه چیزی دارد که آن را تا این حد ساده کرده است؟

پایتون

اگر به دنبال پاسخ دقیق به چنین سوالاتی هستید، پس شما در جای مناسب قرار گرفته اید. در این پست، من به شما دلایل مشخصی را ارائه می دهم که چرا پایتون ساده ترین زبان برنامه نویسی است.

1.پایتون شبیه زبان رسمی برای برقراری ارتباط است

پایتون

ماهیت یک زبان برنامه نویسی تعیین می کند که آیا آن زبان آسان است یا مشکل. برای برنامه نویسی با پایتون، کاربران به راحتی می توانند از زبان رسمی خود را (انگلیسی) به زبان برنامه نویسی تبدیل کنند.این امکان وجود دارد زیرا پایتون به نظر می رسد زبان انگلیسی روزمره است.

بر خلاف زبان های برنامه نویسی دیگر، پایتون به شما چیز جدیدی را معرفی نمیکند. شما ایده ای از آنچه که این زبان برنامه نویسی را شامل می شود، از قبل خواهید داشت. در حالی که مغز یک انسان براییادگیری و پردازش زبان های جدید طراحی شده است، نرخ پردازش برای زبان های مختلف متفاوت است. برخی از زبان ها می توانند سریعتر از دیگر زبان ها آموخته شوند.

از آنجایی که پایتون با زبان انگلیسی مشابه است، زبان آموزان هیچ مشکلی با درک آن ندارند. بیشتر نمادهای مورد استفاده شبیه به آنهایی هستند که در ارتباطات عادی استفاده می شوند. این بدان معنی است که شما قادر خواهید بود آن را سریع تر تایپ کرده و اجرا کنید. این ویژگی همچنین هرگونه ابهام در پایتون را حذف می کند. به عنوان یک برنامه نویس Python، شما باید با کلمات و نمادها بازی کنید.

2.پایتون مستندات کافی دارد

اگر یک زبان برنامه نویسی وجود داشته باشد که واقعا سعی در استفاده از قدرت اسناد را دارد، پایتون است.هم برنامه نویسان تازه کار  و هم برنامه نویسان با تجربه ی پایتون در هیچ نقطه ای قرار نمی گیرند که نتوانند مشکل خود را حل کنند، زیرا مراجع زیادی برای این زبان وجود دارد که می توانید برای حل هر گونه مشکل از آنها استفاده کنید.

همه آن چیزی که شما به آن نیاز دارید بازدید از سایت  python.org است. در این سایت شما با مجموعه ای گسترده از اسناد و مستندات مواجه میشوید. این اسناد تمام اطلاعاتی را که هنگام برنامه نویسی با استفاده از پایتون نیاز دارید، را پوشش می دهد. برای یادگیری بهت حتی مواد یادگیری و مرجع در سایت بر اساس دسته های مختلف برنامه نویسان گروه بندی می شوند. اسنادی که براساس تجربه کاربربرای مبتدیان، برنامه نویسان متوسط و با تجربه تقسیم بندی شده اند. شما فقط باید سطح تجربه خود را ارزیابی کنید و منابع مورد نیاز خود را انتخاب کنید.

به جز مستندات، آموزش های بسیاری برای زبان پایتون وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. یکی از این قسمت ها  Python Tutor است. مواد آموزشی دیگری هم در این سایت وجود دارد که میتواند به برنامه نویسان تازه کار کمک زیادی بکند. مستندات و آموزشها همیشه نقش یک پشتیبان را برای شما دارند.

3.پایتون دارای یک کتابخانه غنی است

در تعریف سنتی، یک کتابخانه جایی است که شما برای بدست آوردن هر اطلاعاتی به آنجا می روید. از دیدگاه برنامه نویسی، یک کتابخانه مجموعه ای از ابزارهایی است که به شما در انجام کارهای خاص کمک می کند و اساسا، عملکرد یک زبان برنامه نویسی را بهبود می بخشد.

چگونه کتابخانه ها Python را ساده تر می کنند؟ اساسا یک کتابخانه شما را از نوشتن دوباره کد ها معاف میکند. در این کتابخانه ها بسیاری توابع از قبل نوشته شده وجود دارد که میتوانید از آنها استفاده کنید.

کاری که فقط لازم است انجام دهید این است که یک ماژول خاص را در یک کتابخانه فراخوانی کنید و آن برای شما بقیه کارها را انجام میدهد. به عنوان مثال، اگر می خواهید در برنامه خود کار گرافیکی انجام دهید، به سادگی از کتابخانه تصویر سازی Python استفاده خواهید کرد. اگر شما باز پایتون برای نوشتن بازی استفاده میکنید، میتوانید از کتابخانه های Pyglet و Pygame استفاده کنید.

استفاده از این ماژول ها در کتابخانه ها کار شما را بسیار آسان میکنند. اگر میخواستید خودتان این ماژول ها را بنویسید وقت زیادی را باید برای این کار صرف میکردید.

4.پایتون همراه یک IDLE کامل است

این ویژگی دیگری است که باعث می شود پایتون در میان ساده ترین زبان های برنامه نویسی باشد. این زبان دارای محیط برنامه نویسی (IDLE) است. IDLE یک محیط توسعه یکپارچه برای پایتون است. به غیر از داشتن مزایای یک IDLE، این محیط به عنوان یک پوسته عمل می کند. این به این معنی است که شما می توانید برنامه های پایتون خود را در محیط یکسان بنویسید و اجرا کنید.

IDLE یکی از چیزهایی است که پایتون را ساده می کند. این محیط دارای ویژگی های شگفت انگیز است که فرایند برنامه نویسی را ساده تر میکند. یکی از آن ویژگی ها قابلیت تکمیل خودکار کد است. شما مجبور نیستید کل کد را تایپ کنید همچنین دارای یک ویژگی برجسته سازی برای کد است که در هنگام کد نویسی به خوبی نمایش داده می شود. IDLE همچنین اطمینان می دهد که کد شما بلافاصله اجرا می شود. در کامپایل و اشکال زدایی برنامه وقت شما تلف نخواهد شد.

5.پایتون از Metaprogramming پشتیبانی میکند

Python به عنوان یک زبان برنامه نویسی شی گرا، از metaprogramming پشتیبانی میکند. این امر باعث ایجاد یک کلاس ویژه می شود که خواص کلاس های دیگر را در یک برنامه تعریف می کند. به عبارت دیگر، Metaclass به عنوان یک طرح برای کلاس های دیگر عمل خواهد کرد. مزیت اصلی metaprogramming در پایتون این است که فرآیند کار با کلاس ها را فراهم می آورد.

Metaclass به برنامه نویسان اجازه می دهد تا خواص چندین کلاس را تنها با کار بر روی یک کلاس سفارشی سازی کنند. شما لازم نیست جداگانه به سراغ هر کلاس بروید. این مورد باعث می شود برنامه نویسی شی گرا در Python بسیار ساده تر باشد.

6.تخصیص ها چندگانه

بعضی از برنامه نویس ها آن را به عنوان tuple unpacking میشناسند. این ویژگی خاصی است که به برنامه نویس امکان می دهد همزمان چندین متغیر را در یک خط از کد تعریف و مقدار دهی کند. این کار باعث میشود ساده تر و سریع تر چندین متغیر را تخصیص دهیم.

نتیجه

در بالا دلایلی را مطرح کردیم که به وضوح مشخص میکند چرا پایتون ساده ترین زبان برنامه نویسی مورد تقاضاست. تازه واردان در برنامه نویسی میتوانند از پایتون استفاده کنند و شروع به ساخت برنامه های پیچیده کنند. از سوی دیگر، برنامه نویسان با تجربه قادر به مدیریت پروژه های بزرگ پایتون بدون مشکل خواهند بود.

منبع: لرن سورس


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۵/۰۳
شهربانو دوستی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی