طراحی سایت | برنامه نویسی

آموزش طراحی سایت و برنامه نویسی

طراحی سایت | برنامه نویسی

آموزش طراحی سایت و برنامه نویسی

معرفی زبان PHP برای تازه کار ها

پنجشنبه, ۳ مرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۴۲ ب.ظ

اصطلاح PHP (ایجاد شده توسط Rasmus Lerdorf در سال 1994) مخفف عبارت Preprocessor Hypertext است. حالا منظور این عبارت چیست؟ این یک زبان است که برای مدیریت داده ها در سرور استفاده می شود. به عنوان مثال، شما می خواهید یک وب سایت یا وبلاگ ایجاد کنید. بنابراین برای انجام این کار، شما باید از یک شرکتی که شامل تعدادی توسعه دهنده است بخواهید که برروی وب سایت شما کار کنند.

php

هر شرکت IT (اطلاعات و فناوری) اساسا دارای دو نوع توسعه دهنده است.توسعه دهندگان front-end و توسعه دهندگان back-end . بخش جلویی وبسایت (سمت کاربر) عمدتا توسط طراح ساخته میشود که دانش کاملی از HTML، CSS، جاوا اسکریپت و برخی از فریمورک هایی مانند بوت استرپ و جی کوئری و ... دارد.

بخش پشتی (سمت سرور - نامرئی برای مشتری) توسط  توسعه دهنده ای انجام می شود که دارای مهارت های عالی در زبان های برنامه نویسی مانند ++PHP، C#، C  و Python و غیره است.

اما این زبان چرا این ایجاد شد؟

php

پاسخ این سوال آسان است. اگر زبانهای سمت سرور وجود نداشتند امکان وجود اینترنت به این شکل امکان پذیر نبود. به عنوان مثال هر زمان که یک کاربر برای یک سرویس خاص و یا یک عبارت در موتورهای جستجو مانند گوگل یا یاهو جستجو میکند آنها وب سایت های مرتبط مربوط به این سرویس را نشان می دهند.

یا هر زمان که یک کاربر یک فرم برای شغل یا پذیرش را پر می کند، وبسایت دقیقا می داند چطور باید با آن داده ها را پردازش کند تا نتیجه مناسب را به کاربر منتقل کند. همه این ها توسط زبان های سمت سرور انجام میشود.

این مثال را در نظر بگیرید. هر زمان که ما جزئیات ثبت نام  خود  (شناسه حساب و رمز عبور) را در هر پلت فرمی اجتماعی همچون فیس بوک یا توییتر وارد میکنیم این داده ها در سرور آنها ذخیره می شوند. سپس توسعه دهندگان سمت سرور آن وبسایت ها این داده ها و تمام اطلاعات شما را مدیریت میکنند تا ایمنی آنها، حفظ حریم خصوصی و بازیابی سریع را نیز فراهم کنند.

ویژگی های PHP

همانطور که همه ما می دانیم PHP یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی در جهان است. این زبان همچنین  ویژگی های فوق العاده ای را نیز ارائه می دهد. بنابراین در اینجا برخی از ویژگی های کلیدی آن را لیست می کنیم :

  • سادگی - این زبان نسبتا ساده بوده و استفاده از آن آسان هست. این زبان بیشترین محبویبت را در استفاده به عنوان زبان سمت سرور دارد.
  • سریع - این زبان کاملا سریع است چون زبانی مفسری است و نیازی به کامپایل شدن ندارد. این زبان سریعتر از سایر زبانهای برنامه نویسی مانند ASP و JSP است.
  • بستر مستقل - این زبان مستقل است. شما می توانید کد PHP را بر روی هر پلت فرم (سیستم عامل) بدون توجه به تغییرات سخت افزاری اجرا کنید.
  • منبع باز - منبع باز بودن این زبان بدان معنی است که شما نیازی به پرداخت هزینه برای استفاده از این زبان ندارید.
  • حساس به حروف بزرگ و کوچک - در زمان اعلان متغیر، پی اچ پی به نسبت به حروف بزرگ و کوچک حساس است. اما در نوشتن کلمات کلیدی مانند if، else، while، echo تفاوتی در استفاده از حروف بزرگ و کوچک وجود ندارد.
  • نظارت لحظه ای و گزارش  خطاها - این زبان به کاربران اجازه میدهد نظارت لحظه ای بر روی برنامه داشته باشند. این زبان میتواند در گزارش خطا ها نیز بسیار کارا عمل کند. 

 

منبع: لرن سورس


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۵/۰۳
شهربانو دوستی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی