طراحی سایت | برنامه نویسی

آموزش طراحی سایت و برنامه نویسی

طراحی سایت | برنامه نویسی

آموزش طراحی سایت و برنامه نویسی

توسعه دهنده front-end چه کسی است؟

پنجشنبه, ۳ مرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۴۴ ب.ظ

توسعه دهنده front-end اساسا کسی است که با قسمت های جلویی وب سایت، نرم افزار و برنامه کار می کند. همین الان، برخی از شما ممکن است در این فکر باشید که معنای front-end چه چیزی میتواند باشد. در این مورد نگران نباشید. چون در این مقاله شما را با همه چیز هایی که  لازم است درباره توسعه front-end و یک توسعه دهنده سمت front-end بدانید ، آشنا میکنم.

front-end

بنابراین اگر شما سوالی در این باره دارید ، تا انتهای این مقاله را مطالعه کنید. من مطمئن هستم که شما تمام پاسخ تمام سوال های خود را در ادامه این مقاله دریافت خواهید کرد.

توسعه سمت front-end چیست ؟

قسمت front-end از یک وب سایت به بخشی از آن گفته میشود که کاربر با آن ارتباط برقرار می کند. به عبارتی دیگر قسمت های ظاهری و ساختمان یک وبسایت مانند لوگو، تصاویر، منوها و اطلاعاتی که به صورت گرافیکی در اختیار کاربر قرار میگیرد، به همه این ها front-end گفته میشود. برای درک بهتر این موضوع تصویر زیر را در نظر بگیرید :

layout

همانطور که در تصویر بالا نشان داده شده است ، شما طرحی زیبا ، اما خام از یک وبسایت را مشاهده میکنید. کار یک توسعه دهنده front-end این هست که تضمین کند همه چیز در ساختمان ظاهری یک وب سایت در جای مناسبی قرار گرفته است.

به طور خلاصه، چگونگی نمایش یک لوگو، موقعیت نوار ناوبری، خدمات ارائه شده توسط صاحبان وب سایت، لینک های رسانه های اجتماعی و ... همگی توسط توسعه دهنده front-end در نظر گرفته میشوند.


توسعه دهنده front-end چه کسی است ؟

develper

همانطور که در بالا ذکر شد، یک توسعه دهنده front-end شخصی است که عمدتا با ظاهر و طرح یک وب سایت سر و کار دارد. طرح و الگوی یک وب سایت توسط طراح گرافیک طراحی شده و سپس با کمک زبان های برنامه نویسی به یک وب سایت واقعی تبدیل می شود.

برای انجام این کار، توسعه دهندگان front-end از زبان های مختلف نشانه گذاری یا تکنولوژی هایی مانند HTML، CSS ، جاوا اسکریپت و بعضی از فریمورک ها مانند بوت استرپ و ZURB استفاده می کنند.

html

با استفاده از این تکنولوژی ها آنها موفق میشوند وب سایت هایی را ایجاد کنند که بی عیب و نقص است و کاربران و مشتریان را به خود جذب میکند.

گستره شغل های مرتبط با بخش front-end

job

بخش front-end جز قسمت های خلاقانه صنعت علوم کامپیوتر است. این موضوع به وضوح نشان میدهد که هیچ دستگاه و ماشینی نمیتواند در این مورد جایگزین ذهن خلاق انسان ها شود. در نتیجه محدوه و گستره شغل هایی که مرتبط با front-end هستند همیشه بزرگ و قابل توجه است.

این یک حقیقت است که این قسمت از صنعت علوم کامپیوتر همیشه یکی از قسمت های پرتقاضا بوده است.هر ساله میلیون ها شغل به علت پیشرفت اینترنت و افزایش تقاضا برای ساخت وب سایت ها ایجاد می شود. حتی تقاضا برای قسمت front-end بیشتر از قسمت back-end بوده است.

حقوق و دستمزد توسعه دهندگان front-end

dollor

خب ، به لذت بخش ترین قیمت مقاله رسیدیم. حقوق و دستمزد یک توسعه دهنده front-end بسیار قابل قبول است. حقوق و دستمزد توسعه دهندگان front-end بسته به مهارت ها و تجربه های آنها متفاوت است.

در حالی که برخی از توسعه دهندگان با تجربه ، ده ها هزار دلار در هر ماه درآمد کسب می کنند، از سوی دیگر، حتی تازه ترین افرادی دکه مهارت های خوبی دارند، به اندازه کافی درآمد کسب می کنند تا حساب بانکیشان پر شود.
 

منبع لرن سورس


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۵/۰۳
شهربانو دوستی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی