طراحی سایت | برنامه نویسی

آموزش طراحی سایت و برنامه نویسی

طراحی سایت | برنامه نویسی

آموزش طراحی سایت و برنامه نویسی

سرعت بارگذاری پایین صفحات یک وب سایت می‌تواند یکی از دلایلی باشد که سایتتان بازدید های زیادی را به دست نمی‌آورد. در این مقاله به نکاتی اشاره خواهم کرد که به شما کمک می کند سرعت اجرای صفحات سایت خود را افزایش می‌دهید.

speed

حجم صفحات وب سایت خود را کاهش دهید

اگر بارگذاری سایت شما بیش از ۳ ثانیه طول بکشد، بیشتر کاربران قبل از باز شدن صفحه اصلی آن را ترک خواهند کرد. استفاده از فرمت نادرست برای تصاویر به راحتی می‌تواند حجم صفحات شما را افزایش داده و تجربه تلخی را برای کاربران شما رقم بزند. بیش از ۷۰ درصد از صفحاتی که برای دستگاه‌های موبایل طراحی می‌شوند دارای حجمی بیش از یک مگابایت هستند و تنها ۱۲ درصد از آنها حجمی بیش از ۴ مگابایت دارند.

minifycss

به خاطر داشته باشید که بارگذاری صفحه ای با حجم یک و نیم مگابایت با استفاده از یک اتصال ایده آل 3G سه ثانیه طول می‌کشد. بهترین کار این است که حجم صفحات خود را زیر نیم مگابایت در نظر بگیرید. طبق گفته  GlobalStats در سال ۲۰۱۸ رایج‌ترین رزولوشن های صفحه نمایشی که استفاده شده است عبارتند از :

  • 22.55% از رزولوشن 360 در 640 استفاده کرده اند(موبایل).
  • 11.73%  از رزولوشن 1366 در 768 استفاده کرده‌اند.
  • 8.26% از رزولوشن 1920 در  1080 استفاده کردند.
  • 4.91% از رزولوشن 375 در 667 استفاده کردند(موبایل).
  • 2.94% از رزولوشن 1440 در 900 استفاده کردند.

این آمار به وضوح نشان می‌دهد که نیمی از ترافیک از طریق تلفن همراه به سمت وب سایت‌ها روانه می‌شوند. بنابراین در اندازه تصاویری که برای سایتان استفاده می‌کنید احتیاط کنید.

وب سایت خود را برای موبایل طراحی کنید

 بر اساس تحقیقاتی که گوگل سال گذشته بر روی سرعت صفحات در موبایل انجام داده است متوسط زمانی که صفحه ای در موبایل بارگذاری می‌شود ۲۲ ثانیه بوده است و ۵۳ درصد از کاربران موبایل صفحاتی که بیش از ۳ ثانیه برای بارگذاری نیاز دارند را ترک کردند. این یک مشکل بزرگ است.

بیشتر از ۷۵ درصد از سایت های موبایلی در یک اتصال 3G ایده آل به بیش از ۱۰ ثانیه زمان برای بارگذاری خود نیاز دارند و با توجه به اینکه نیمی از ترافیک وب سایت ها از طریق موبایل بوده است این سرعت بارگذاری اصلا مناسب نیست. پس با پایین نگه داشتن حجم صفحات وب سایتتان کاربران خود را خوشحال کنید و اطمینان حاصل کنید آنها سایتتان را به خاطر  سرعت بارگذاری ترک نمی کند.

mobile-friendly

اگر شما از سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس جوملا و دروپال استفاده می کنید پلاگین های زیادی وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند وب سایت خود را برای موبایل بهینه سازی کنید همچنین شما می توانید از ابزارهایی مانند جایگزین و جایگزین برای تبدیل وب سایت خود به یک وب سایت موبایلی استفاده کنید با این حال بهتر است یک نسخه جداگانه از وب سایت خود ایجاد کرده و اطمینان حاصل کنید کاربران تجربه خوبی از استفاده از آن دارند.

دقت داشته باشید که صفحاتی را که برای موبایل طراحی میکنید باید حجمی کمتر از نیم مگابایت داشته باشند.

مطمئن شوید وبسایت شما کوچک سازی شده است

 اگر وب سایت خود را از صفر برنامه نویسی کرده اید، پس آن را مرتب ویرایش می کنید. همانطور که پروژه خود را توسعه می دهید حتماً علاقه خواهید داشت از روش‌هایی با کارایی بهتر استفاده کنید پس از اطمینان حاصل کنید کد های خود را در بهینه ترین حالت می نویسید.

فایل های css ، html و جاوا اسکریپت خود را کوچک سازی کنید اگر از CDN برای فایل های خود استفاده می‌کنیدT شانس این را دارد که سرعت بارگذاری صفحات خود را افزایش دهید. زیرا که ممکن است کاربران در سایت های دیگر از این فایل ها استفاده کرده باشند و اکنون مرورگر شما دیگر نیاز به دانلود مجدد آنها ندارد.

از بارگذاری اسکریپت هایی که نیازی به آنها ندارید صرف نظر کنید

بارگذاری فایل های متعدد جاوا اسکریپت که نیازی به آنها نداریم می‌تواند باعث کندی سرعت بارگذاری صفحات سایت شما شود، تا جای ممکن از بارگذاری اسکریپتهای که در سرورهای ثالث هستند پرهیز کنید. درخواست این فایل ها می تواند باعث کندی سایت شما شود و حتی ریسک‌های امنیتی احتمالی را نیز افزایش دهد. تا جایی که ممکن است فایل ها را در سرور خود نگه دارید.

از کلمات defer و async در بارگذاری فایل های جاوا اسکریپت استفاده کنید، این کار باعث می‌شود، سرعت بارگذاری صفحات شما افزایش یابد. همچنین می توانید برای اسکریپت های کوچک از روش Inline برای افزودن جاوا اسکریپت به اسناد html خود استفاده کنید.

 async به مرورگر می گوید که تجزیه و خواندن صفحات html را همزمان با دانلود فایل های جاوا اسکریپت به صورت موازی و همزمان انجام دهد. به علاوه کلمه defer به مرورگر می گوید که فایل های جاوا اسکریپ را بعد از  خواندن کامل فایل های html ، اجرا کند.

از امکان Caching و CDN استفاده کنید 

شبکه تحویل محتوا (CDN) سایت شما را بر روی سرورهایی در سراسر جهان کپی کرده و زمان انتقال داده را با اتصال بازدیدکنندگان به سرور جغرافیایی نزدیک به آنها کاهش می دهد. محتوای استاتیک نیز توسط سرورهای CDN ذخیره می شود.Cloudflare  احتمالا بهترین CDN است که شما میشناسید، اما Akamai و Amazon CloudFront  هم جایگزین های خوبی هستند.

cloud

اطمینان حاصل کنید که از امکان کش مرورگر برای افزایش سرعت بارگذاری وب سایت خود برای بازدیدکنندگانی که دوباره به سایت شما سر میزنند استفاده میکنید. مرورگر با ذخیره سازی و دانلود این فایل ها از سرور بر روی دستگاه کاربر این کار را برای شما انجام می دهد. زمانی که کاربران از صفحاتی مدام بازدید میکنند با مشخص کردن زمانی میتوان از دانلود دوباره فایل ها برای آنها جلوگیری کرد (همان امکان کش مروگر).

از پلاگین های غیر ضروری خلاص شوید

در صورتی که از سیتم های مدیریت محتوا مانند وردپرس استفاده میکنید قطعا از پلاگین های این سیستم استفاده میکنید. زمانی که به پلاگینی نیاز ندارید آن را غیر فعال کنید. پلاگین ها باعث میشوند CPU درگیر شوند و حافظه رم بیشتری از سرور شما مصرف شود. در نتیجه باعث کندی وب سایت شما خواهد شد.

 

منبع: لرن سورس


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۴/۳۰
شهربانو دوستی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی