طراحی سایت | برنامه نویسی

آموزش طراحی سایت و برنامه نویسی

طراحی سایت | برنامه نویسی

آموزش طراحی سایت و برنامه نویسی

ر ابتدای این مقاله باید اعتراف کنم هنوز وب سایت ما از گواهینامه ssl بهره نمیبرد که البته به زودی نسخه ای مناسب را برای لرن سورس بر روی سرورمان نصب میکنیم. وقتی وارد سایتی میشیوید حتما به نوار آدرس آن سایت توجه میکنید. در قسمت آدرس، شما ممکن است کلمه https را مشاهده می کنید که نشان میدهد وب سایت  مورد نظر از گواهینامه ssl استفاده می‌کند. این به این معناست که اتصال شما به آن وب سایت کاملاً امن است.

need-ssl-certificate

وقتی سایتی مخصوصاً اطلاعات کارت بانکی شما را میخواهد حتما باید به این مورد توجه کنید. اگر چه امروزه شما این گواهینامه ها را در همه جای وب میتوانید مشاهده کنید. گواهینامه های ssl بسیار مهم هستند مخصوصاً اگر شما سایتی را برای خود راه اندازی کرده باشید. اهمیتی ندارد که شما یک وبلاگ کوچک دارید و یا یک سایت بزرگ فروشگاهی چیزی که اهمیت دارد این است که نیاز به یک گواهینامه ssl دارید. در این مقاله به چندین دلیل برای داشتن این گواهینامه‌ها اشاره خواهم کرد.

محافظت از اطلاعات شما در برابر هکر ها

Unsafe-connection

http یک پروتکل متنی است که اطلاعات را  بین کامپیوتر( یا دستگاه شما) و سایت مورد نظر رد و بدل میکند. https نسخه ای امن از http است. این پروتکل اطلاعات انتقالی را رمزگذاری می کند. بنابراین اطلاعات رد و بدل شده غیر قابل خواندن و ردیابی است. در صورتی که اطلاعات کارت بانکی مشتری خود را در فرم های سایت خود از آنها دریافت می کنید، استفاده از https ضروری است.

این پروتکل از اطلاعات شما در برابر اشخاص ثالث (هکرها) محافظت می کند. ممکن است این مسئله را جدی نگیرید، اما بدون رمزگذاری اطلاعات یک هکر می تواند صفحه جعلی را به شما نشان دهد که کلیک کردن بر روی لینک های آن صفحه می تواند عناصر مخربی را در کامپیوتر شما دانلود کند .

بدست آوردن اعتماد بیشتر کاربران

MUO-Secure-Connection

داشتن این گواهینامه ها شما را در نظر کاربران قابل اعتماد تر نشان می‌دهد. سایتی که دارای گواهینامه های ‏ssl باشد در کاربران اعتماد بیشتری ایجاد می کند. حتی ممکن است خود شما وقتی وارد سایتی می شوید اولین چیزی که توجه شما را جلب کند، آدرس آن سایت باشد. شما می خواهید بدانید آدرس وب سایت مورد نظر با https شروع شده است و یا خیر. مخصوصاً زمانی که بخواهید اطلاعات مالی خود را در اختیار سایت مورد نظر قرار دهید.

بعضی از کاربران حتی از VPN برای تعیین سطح امنیت وب سایت شما استفاده می کنند. چندین سال پیش افراد کمی از گواهینامه های ssl استفاده می‌کردند. اما در زمان کنونی مدیران وب سایت ها از اهمیت این گواهینامه‌ ها کاملا آگاه هستند. احتمالا باید از گوگل برای بالا بردن این آگاهی تشکر کنیم. با داشتن پروتکل https پیامی را به خوانندگان و مشتریان خود ارسال می کنید. پیام شما این است که آنها برای شما مهم هستند.

شما برای حریم خصوصی آنها احترام قائلید و با این کار اعتماد به نفس خود را بالا می‌برید. نداشتن این گواهینامه‌ها برای سایتی یک نقطه ضعف محسوب می‌شود و ممکن است بسیاری از کاربران از بازگشت به وب سایت شما خودداری کند.

مرورگر کروم وب سایت شما را به شکل مناسبی نشان می‌دهد

Chrome-download

مشکل بعدی که برای وب‌سایت‌هایی که ssl ندارند به وجود می آید این است که سایت آنها در مرورگر کروم با یک هشدار روبه‌رو می‌شود. این هشدار به بازدیدکننده می گوید که سایت مورد نظر کاملاً امk نیست. این مورد زمانی کار را بیشتر سخت می‌کند که بدانید کروم محبوب ترین مرورگر کنونی است. این هشدار پیام بدی برای کاربران شما خواهد بود.

از طرفی گوگل کروم برای وب سایت هایی که از پروتکل https استفاده میکنند پیام مناسب Secure را نشان می‌دهد. در سال ۲۰۱۸ گوگل موضع خود را در مورد پروتکل های موجود در اینترنت تغییر داد و به جای پروتکل http از https به عنوان پروتکل پیش فرض استفاده کرد. پس باید به این نکته توجه کافی داشت.

بهبود رتبه بندی در موتورهای جستجو

HTTPS

در قسمت قبل به شما گفته بودم که مرورگر کروم سایت شما را بدون ssl اصلا دوست ندارد. بدبختانه باید بگویم اگر ssl نداشته باشید گوگل هم شما را دوست نخواهد داشت.  بسیاری برای به دست آوردن کاربران بیشتر به رتبه بندی گوگل متکی هستند. اما سایت هایی که از گواهینامه های ssl استفاده می کنند شانس بیشتری برای گرفتن جایگاهی بهتر در لیست های جستجو دارند.

اگر از متخصصان سئو  بپرسید آنها به شما خواهند گفت که قرار گرفتن در صفحه اول نتایج جستجو چقدر از اهمیت برخوردار است. برای رقابت با سایت‌های دیگر باید این مورد را فراموش نکنید. بدون داشتن گواهینامه های ssl نه تنها کاربران بلکه گوگل نیز به شما اعتماد نخواهد کرد. پس از همین امروز به فکر یک گواهینامه ssl برای وب سایت خود باشید.

افزایش سرعت وب سایت

HTTP-vs-HTTPS

رتبه بندی وب سایت شما تا حد زیادی به سرعت وب سایت شما بستگی دارد. سرعت بیشتر وبسایت به داشتن بازدیدی بالاتر کمک می‌کند و در نتایج جستجو به مراتب بالاتر قرار می‌گیرد. شاید باور نکنید ولی وقتی وب سایت خود را با https مجهز می کنید، از سرعت بیشتری برخوردار می شوید. دقیقا عکس چیزی که در ذهن شما ممکن است وجود داشته باشد. در واقع این که می گویند با نصب یک ssl از سرعت سایت شما کاسته می‌شود یک افسانه است.

در مجموع سایتی که دارای گواهینامه ssl است از سرعت بالاتری برخوردار است. همانطور که شما از داشتن سایتی با کارایی بالاتر سود خواهید برد، کاربران شما هم از آن بهره می‌برند. وقتی کاربران سریع تر بتوانند به اطلاعات دسترسی داشته باشند مطمئن باشید به وبسایت شما باز خواهند گشت.

هزینه نصب یک گواهینامه ssl چندان زیاد نیست

افزودن یک گواهینامه ssl به یک سایت می تواند ترسناک باشد. به همین دلیل وب سایت های کوچک اغلب این کار را انجام نمی‌دهند. عده ای دیگر از هزینه‌های این سرویس خوشحال هستند زیرا همیشه کسانی وجود دارند که از تکنولوژی به نفع خود بهره ببرند. برخی از میزبان های وب بر روی نسخه های مختلفی از این گواهینامه‌ها تبلیغات می‌کنند که می‌تواند برای شما بسیار پرهزینه باشد.

اما شاید این گواهینامه ها اصلا مورد نیاز شما نباشند. حتی نسخه های رایگان گواهی نامه ssl نیز وجود دارد پس با توجه به نیازتان گواهی مورد نظر خود را انتخاب کنید.

مخلص کلام

سایت شما چه بزرگ باشد و یا کوچک ، چه وبلاگ باشد و یا یک فروشگاه اینترنتی، چیزی که اهمیت دارد این است که برای امنیت خود و کاربرانتان ارزش قائل باشید. نباید مسئولیت خود را در قبال اطلاعات دیگران نادیده بگیرید. پس اگر تاکنون برای داشتن گواهینامه ssl اقدام نکرده اید الان زمان آن است که این تصمیم را بگیرید.

منبع: لرن سورس


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۴/۳۰
شهربانو دوستی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی