طراحی سایت | برنامه نویسی

آموزش طراحی سایت و برنامه نویسی

طراحی سایت | برنامه نویسی

آموزش طراحی سایت و برنامه نویسی

برنامه نویسی چطور بر مغز شما تاثیر میگذارد؟

يكشنبه, ۳۰ تیر ۱۳۹۸، ۰۳:۵۴ ب.ظ

این حقیقت دارد که برنامه نویسان همانند دیگران فکر نمی کنند. نمی توان گفت لزوما برنامه نویسان نسبت به دیگران باهوش تر و منطقی تر هستند. اما دانشمندان به تازگی شروع به تحقیقاتی در مورد مغز برنامه نویسان کرده اند و به نتایج جالبی دست یافته‌اند. همانطور که هنر مندان می توانند ذهن شان را به شکل های مختلفی در بیاورند. ذهن یک برنامه نویس هم با توجه به نوع فکر او می تواند به شکل های مختلفی در بیاید و شاید مغز شما به شکلی شده باشد که فکرش را هم نمی کردید.

brain-programming

کدنویسی مدل های ذهنی شما را شکل میدهد

آیا اینکه اولین بار چه زبان برنامه نویسی را یاد گرفتید اهمیتی دارد؟ بله البته. این مسئله ممکن است کمی غیرمنصفانه به نظر برسد. بیشتر ما اولین مزه برنامه نویسی را در دوران مدرسه چشیده ایم و نمی دانیم کدام زبان برای ما مفید تر است. من با زبان C شروع کردم کسانی که سنشان از من بیشتر است با زبان هایی مثل فورترن ، کوبول و بیسیک شروع کردند.

اکنون برای گروه‌هایی که جوان تر هستند احتمالا زبان های جاوا و پایتون در دسترس است. هیچ شکی درآن نیست که نحوه طراحی یک زبان برنامه نویسی بر چگونگی فکر کردن شما تاثیر می گذارد.

دیکسترا یکی از موثرترین افراد در حوزه علوم کامپیوتر میگوید : ابزارهایی که استفاده میکنیم برطرز تفکر ما و در نهایت بر روی توانایی اندیشیدن ما تاثیر میگذارد. او در جایی گفته است :

"استفاده از زبان کوبول ذهن را فلج میکند و آموزش دادن این زبان باید جرم تلقی شود."

و حتی در جایی دیگر گفته است :

"برنامه نویسی برای کسانی که قبلا زبان بیسیک را یاد گرفتند تقریبا غیر ممکن است آنها از نظر ذهنی فلج شده اند"

از لحاظی همه زبان های برنامه نویسی از نظر تئوری کامل و یکسان هستند اما به هرحال تسلط بر یک زبان می‌تواند بر روی یادگیری دیگری تاثیر بگذارد. برنامه نویسان جاوا و پایتون افرادی هستند که به دو روش کاملا متفاوت کد نویسی را فرا گرفتند به عبارت دیگر روش ها و اصطلاحاتی که در اولین زبان برنامه نویسی فرا میگیرید، بر روی نحوه فکر کردن شما درباره ساختمان داده، الگوریتم ها و ... تاثیر می گذارد.

کد نویسی به تقویت سلامت مغز کمک می کند

اغلب مردم می گویند که مغز همچون یک عضله است و اگر می خواهید قوی بماند باید آن را ورزش دهید. اما آیا این واقعا درست است؟ و اگر این چنین است آیا برنامه‌ای برای تقویت مغز وجود دارد.

طبق مطالعه‌ای که در سال ۱۹۹۱ انجام شد، مشخص شد که دانش آموزانی که برنامه نویسی کامپیوتر را آموخته‌اند در آزمون‌های توانایی شناختی امتیازات بالاتری نسبت به دیگر دانش‌آموزان به دست آورده‌اند. مطالعه‌ای بزرگتر در سال ۲۰۰۹ به نتیجه مشابه دست یافت و مشخص شد افرادی که در فعالیت‌های مغزی تحریک کننده مانند برنامه نویسی شرکت می‌کنند از خطر ابتلا به آلزایمر و بیماری های زوال عقل در امان هستند.

 نتیجه گیری

برنامه نویسی یکی از مهیج ترین و مشکل ترین کارهای دنیاست. برنامه نویسی به شما کمک میکند همچون یک ورزشکار مغز خود را تقویت کنید.

منبع: لرن سورس


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۴/۳۰
شهربانو دوستی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی