طراحی سایت | برنامه نویسی

آموزش طراحی سایت و برنامه نویسی

طراحی سایت | برنامه نویسی

آموزش طراحی سایت و برنامه نویسی

Vue.js چیست و چرا از آن استفاده میکنیم؟

شنبه, ۲۹ تیر ۱۳۹۸، ۰۱:۳۶ ب.ظ

توسعه اپلیکیشن های نرم افزاری یکی از محبوب ترین کسب و کارهایی است که هم در سطح فردی و هم در سطح سازمانی دنبال میشود. توسعه دهندگان برای راه اندازی برنامه های موفق، از ابزار و تکنیک های مختلف استفاده می کنند. بسیاری از فن آوری های نرم افزاری نیز توسط توسعه دهندگان مورد استفاده قرار می گیرند تا برنامه ها سریع تر، جذاب تر و کاربر پسند تر شوند.

vuejs

Vue.js یکی از آن فن آوری های نرم افزاری جدید است که به طور گسترده ای در سراسر جهان برای توسعه وب استفاده می شود. Vue.js در واقع یک فریمورک جاوا اسکریپت با ابزار اختیاری مختلف برای ایجاد یک رابط کاربری مناسب است. در ادامه مزایای استفاده از تکنولوژی Vue.js در توسعه وب شرح داده شده است :

دارای اندازه بسیار کوچک

موفقیت فریمورک های جاوا اسکریپت به اندازه آن بستگی دارند. هر چقدر اندازه ی آنها کوچکتر باشد، بیشتر از آنها استفاده خواهد شد. یکی از بزرگترین مزایای Vue.js اندازه کوچک آن است. اندازه این چارچوب 18 تا 21 کیلوبایت است و زمان زیادی برای بارگیری و استفاده از آن تلف نخواهد شد.در این مورد این فریمورک ، تمام چارچوب های بزرگ مانند React.js، Angular.js و Ember.js را مغلوب کرده است.

درک و استفاده از این فریمورک برای توسعه آسان است

یکی از دلایل محبوبیت این چارچوب این است که کاملا درک می شود. کاربر به راحتی می تواند Vue.js را به پروژه وب خود اضافه کند. قالب های کوچک و قالب هایی با مقیاس بزرگ را می توان از طریق این فریمورک توسعه داد که موجب صرفه جویی زیادی در زمان می شود. در صورت هر گونه مشکل، کاربر می تواند به راحتی بلوک ها را برای پیدا کردن اشتاباهات ردیابی کند. همه این موارد به خاطر ساختار ساده فریمورک Vue.js است.

ادغام آسان

Vue.js  در بین توسعه دهندگان وب هم محبوب است. زیرا ادغام این فرمورک با برنامه های موجود آسان است و دلیل آن هم این است که این فریمورک بر اساس چارچوب جاوا اسکریپت بنا نهاده شده است و می تواند به سایر برنامه های ساخته شده در JavaScript متصل شود. این بدان معناست که برای توسعه برنامه های کاربردی جدید در وب و همچنین تغییر برنامه های موجود مفید است. این یکپارچگی و ادغم امکان پذیر است زیرا Vue.js برای هر چیزی دارای کامپوننت است.

مستندات دقیق

توسعه دهندگان همیشه مایل به استفاده از فریمورک هایی هستند با که مستندات کامل و دقیقی دارند، زیرا این کار نوشتن اولین برنامه ی آنها را ساده میکند. مستندات Vue.js بسیار گسترده است، هر کاربری که کمی درباره جاوا اسکریپت و HTML می داند می تواند برنامه یا صفحه وب خود را توسعه دهد.

انعطاف پذیری

انعطاف پذیری بسیار بالا، یکی دیگر از مزایای Vue.js است. این ویژگی به کاربر اجازه می دهد تا قالب خود را به صورت فایل های html و جاوا اسکریپت با استفاده از گره های مجازی بنویسد. این انعطاف پذیری درک این فریمورک را برای توسعه دهندگان React.js، Angular.js و هر چارچوب جدید جاوا اسکریپت آسان میکند. Vue.js در توسعه اپلیکیشن های ساده ای مستقیم از مرورگر اجرا میشوند بسیار مفید است.

ارتباطات دو طرفه

Vue.js به دلیل معماری MVVM دارای ارتباطات دو طرفه است که مدیریت بلوک های html را بسیار ساده میکند. در این رابطه، به نظر میرسد این فریمورک شبیه Angular.js است. در نهایت می توان گفت که Vue.js دارای مزایای چشمگیری نسبت به تمامی چارچوب های قبلی مانند Angular.js و React.js است. به طور خلاصه، این فریمورک ویژگی های عجیب و غریب کلیه فریمورک های قدیمی تر را ترکیب کرده است.

چرا باید از فریمورک Vue.js استفاده کنیم؟

ایده اصلی این مقاله این نیست که شما را متقاعد کند از Vue.js استفاده کنید و یا نه. با این حال فریمورک Vue.js دارای ویژگی هایی است که کمتر طراح باهوشی میتواند از کنار آن به سادگی عبور کند. در مقایسه با رقبای خود، از جمله Angular، React، Ember، Aurlia، و ...، Vue.js در برخی از جنبه ها آنها را ضربه فنی میکند. این جنبه ها عبارتند از API ساده، اندازه، عملکرد، منحنی یادگیری، و غیره. شما می توانید این مقایسه ها را در اسناد رسمی مشاهده کنید .

منبع: لرن سورس


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۴/۲۹
شهربانو دوستی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی