طراحی سایت | برنامه نویسی

آموزش طراحی سایت و برنامه نویسی

طراحی سایت | برنامه نویسی

آموزش طراحی سایت و برنامه نویسی

پایتون در دو سال گذشته دارای روندی رو به رشد و صعودی بوده است. در فیلد مربوط به توسعه back-end زبان‌های  پی اچ پی و پایتون دو مورد از گزینه های رایج برای انتخاب هر توسعه دهنده ای هستند. ترجیح زبان پایتون برای توسعه وب به جای زبان php کار سختی نیست. اما دلایل مشخصی وجود دارد که توسعه دهندگان را تشویق به استفاده از پایتون می کند.

phyton

در این مقاله به نکاتی اشاره خواهم کرد که نشان می‌دهد زبان پایتون دارای ویژگی های خیلی خوبی نسبت به زبان php است.

چگونه می‌توان پایتون را با پی اچ پی مقایسه کرد؟

PHP برای این مدت طولانی زبان مورد علاقه توسعه‌دهندگان وب بوده است و شاید هنوز هم هست. با این حال زبان پایتون ویژگیهای را داراست که می تواند برتری خود نسبت به php را به اثبات برساند.

طراحی حساب شده تر

حتی اگر php کاملا کارآمد باشد، اما همچنان به عنوان یک زبان ظریف شناخته نمی شود. هر توسعه دهنده که دانش کافی برای ایجاد یک نرم افزار را داشته باشد می‌تواند یک برنامه خوب در php بنویسد. اما شرایطی در زبان php وجود دارد. پایتون دارای نوعی معماری است که آن را حساب شده تر و قوی تر می کند. به عبارتی دیگر php اصلاً حساب شده به نظر نمی‌رسد. برای توسعه دهنده ای که به صورت کلاسیک آموزش دیده است، پایتون چیز های زیادی را برای یادگیری  بهتر و ساده تر فراهم می آورد.

یادگیری آسان

کار با هر دو زبان php و پایتون ساده است و تقریباً هر دو دارای اسناد زیادی برای یادگیری هستند. اما اگر شما یک توسعه دهنده هستید باید بفهمید کدام یک از زبان ها در درازمدت برای شما ارزش بیشتری ایجاد می کنند.  بدیهی است که شما می‌خواهید با زبانی کار کنید که می تواند یک رابطه عمیق ، غنی و طولانی ایجاد کند. اگر شما یک توسعه دهنده با تجربه هستید قطعاً در مورد آینده زبانی خاص فکر می‌کنید. باید با زبانی کار کنید که بتوانید ارتباطی قوی با آن ایجاد کرده و حداکثر سود را از آن ببرید.

فریمورک

فریمورک ها با ارائه ی ساختاری مناسب برای یک اپلیکیشن، کار توسعه دهندگان را بسیار ساده می کنند. پایتون فریمورک های Django و Flask را فراهم می آورد. در حالی که در php می‌توان از فریمورک های Kohana ،Symfony ،CodeIgniter و Zend استفاده نمود. در میان فریم ورک های پایتون قطعاً Django برنده بازی خواهد بود. استفاده از Django بسیار ساده بوده و سریع و امن است. توسعه‌دهندگان جدید Django را انتخاب می کنند. به خصوص زمانی که بخواهند زمان کمتری را برای توسعه برنامه صرف کنند.
 

دقت بالاتر

زبان php دارای مستندات گسترده ایست و به روش کلاسیک دنبال می شود. درعوض پایتون در برنامه های دشوارتر استفاده می شود. پایتون نه تنها نسبت به زبان php بلکه نسبت به بسیاری از زبان های برنامه نویسی دقیق تر است.

قاعده ی نوشتاری به ساده تر

قاعده نوشتاری پایتون ساده‌تر است. کد نویسی در پایتون خیلی ساده است. وقتی چیزی را در پایتون می نویسید به نظر می‌رسد که ظریف و زیباست و این می‌تواند دلیل دیگری برای برتری پایتون نسبت به زبان php باشد.

ابزار های موجود در دسترس

زبان پایتون یک عیب یاب قدرتمند به نام PDB را ارائه می دهد. PDB دارای اسناد زیادی بوده و استفاده از آن حتی برای تازه کارها آسان است. زبان php نیز پکیجی را برای خطایابی به نام X Debug ارائه می‌دهد که عملکرد آن عالی است. تنها دلیلی که در اینجا می‌توان گفت پایتون را قوی تر از php نشان می دهد این است که این زبان به ابزارهای کمتری نسبت به php برای عیب یابی نیاز دارد.

مدیریت پکیج ها

مدیریت پکیج ها در php وجود دارد، اما احتمالا کد پایه ای به منظور استفاده از آن برای مدیریت و نصب پکیج ها وجود ندارد. این قابلیت در پایتون با نام PIP در دسترس است، که این زبان را قادر به نصب، حذف، ارتقا و استفاده از رنج گسترده ای از منابع برای کتابخانه‌ها ی داخلی و خارجی می کند.

عبارت های لمبدایی که توسط پایتون ارائه می شود دلیل دیگری برای برتری پایتون است

عبارت های لمبدا به سادگی در پایتون جریان دارند و ایجاد آنها بسیار ساده است. بنابراین توسعه دهندگانی از پایتون که علاقه به استفاده از لمبدا ها دارند به راحتی این قابلیت برای آنها در دسترس است. قبلا create_function تنها موردی بود که در php در دسترس بود که نمی‌تواند جایگزینی برای لمبدا ها در پایتون باشد.

پایتون چندمنظوره تر از زبان php است

توسعه وب سایت ها با استفاده از پایتون تنها کاری نیست که با استفاده از این زبان می توانیم انجام دهیم. یادگیری ماشین، علوم داده، پردازش تصویر، توسعه اپلیکیشن های موبایل و دسکتاپ دیگر مواردی است که با استفاده از زبان پایتون در دسترس است. به عبارت دیگر php اگرچه می‌تواند برای موارد دیگر نیز استفاده شود اما این زبان فقط به منظور ساخت صفحات وب ایجاد شده است و این تنها موردی است که این زبان در آن عالی است.

پشتیبانی و جامعه

پایتون به نسبت زبان php تطابق پذیرتر ، مدرن تر، ساده تر و دقیق تر است.  از آنجایی که پایتون در مواردی به غیر از توسعه وب استفاده می شود دارای جامعه‌ ای گسترده تر است که می تواند دلیل دیگری برای برتری این زبان باشد. 


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۴/۲۹
شهربانو دوستی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی