طراحی سایت | برنامه نویسی

آموزش طراحی سایت و برنامه نویسی

طراحی سایت | برنامه نویسی

آموزش طراحی سایت و برنامه نویسی

 پیشینه استفاده از برنامه‌های موبایلی به بیش از یک دهه باز می‌گردد اما این دلیل نمی‌شود که عموم مردم بدانند که یک برنامه موبایلی چطور کار می کند، آنها فقط می خواهند از برنامه‌ها استفاده کنند. در طول سال‌هایی که در حال توسعه وب سایت های مختلف بوده ام با مالک های بسیاری از کسب و کارهای کوچک مواجه بوده ام که به من اعلام کرده اند نیاز به یک اپلیکیشن موبایل دارند.

small-business-mobile

آنها معمولا تحت تأثیر تبلیغات می‌خواستند در کنار وب سایتشان حتماً یک برنامه موبایلی داشته باشند. اما معمولا بعد از کمی تحقیق معلوم می شود ممکن است آنها اصلاً نیازی به یک برنامه موبایلی نداشته باشند و وبسایت واکنش گرای آنها اغلب وظایف مدنظرشان را انجام میدهد. با این حال همچنان این سردرگمی در بین مالکان وب سایت ها وجود دارد و این پرسش را مطرح می‌کند که واقعا داشتن یک برنامه موبایلی چه معضلاتی را میتواند به همراه داشته باشد؟ چطور می توان این مشکلات را به مشتری فهماند؟

برنامه های موبایلی همیشه پاسخگوی نیازهای شما نیستند

به لطف دوستانی که در گوگل و اپل حضور دارند اپلیکیشن ها اغلب به نمادی از زرق و برق تبدیل شده اند و اکثر مالکان کسب و کارهای کوچک احساس می‌کنند که باید عضو این باشگاه وسیع( یکی از میلیون ها عضو این جامعه بزرگ) شوند با این حال قبل از اینکه تصمیم بگیرید یک مشتری نیاز به برنامه موبایلی دارد و یا خیر، موارد زیر را در نظر بگیرید :

فضای ذخیره سازی تلفن های همراه بسیار رقابتی شده است

در حالی که محصولات با کیفیت شرکت های آیفون و سامسونگ به صورت گسترده در بین عموم استفاده می شود، هر کسی قادر به خرید آنها نیست. بیشتر مردم از مدل های پایین و میانه این محصولات استفاده می کنند. یکی از تفاوت‌های اصلی بین مدلهای مختلف این دستگاه‌ها میزان فضای ذخیره سازی آنهاست. کاربرانی که از مدل‌های پایین‌تر استفاده می‌کنند فضای کمتری در اختیار دارند، در نتیجه فقط برنامه‌های ضروری را نصب می‌کنند. معمولا برنامه های شبکه های اجتماعی، پیام رسان ها و بازی های محبوب سهم زیادی از این فضا را به خود اختصاص می‌دهند. پس برنامه شما باید بتواند در این فضا رقابت کند.

یک برنامه موبایلی می تواند برای شما گران تمام شود

روی دیگر سکه این است که داشتن یک برنامه موبایلی مستلزم هزینه است. این هزینه شامل هزینه توسعه و نگهداری می‌شود مخصوصاً برای کسب و کارهای کوچک و نوپا می‌تواند هزینه‌های زیادی را به آنها تحمیل کند. اما اگر کسب و کار شما رونق یافته باشد شاید داشتن یک برنامه موبایلی برایتان مفید باشد.

گفتگو در مورد برنامه‌های موبایلی با مشتریان

وقتی مشتری درخواست داشتن یک برنامه موبایلی را مطرح می کند وظیفه ما پیدا کردن تمام نیازهای مشتری است. چه توسعه یک برنامه موبایلی جزئی از لیست خدمات شما باشد چه نه، شما باید مشتری تان را در مسیر صحیح قرار دهید. در این مواقع باید با مشتری خود صادق باشید. این جمله به این معنا نیست که ما نباید خدماتمان را به مشتری بفروشیم، این فقط یعنی شما باید تنها چیزی را به مشتری بفروشید که به آن نیاز دارد.

برای اینکه تشخیص دهید آیا وجود یک برنامه موبایلی ضرورت دارد و یا نه سوال های زیر را از خود بپرسید:

برنامه موبایلی چه کاری را باید انجام دهد؟

مشتری شما باید دید واضحی از هدف استفاده از برنامه موبایلی داشته باشد. این هدف می‌تواند هر چیزی از افزایش فروش و یا کمک به ملاقات کننده ها برای انجام وظیفه ای مشخص باشد.

کاربران ایده آل شما چه کسانی هستند؟

به عبارت دیگر ما باید بازار هدف برنامه موبایلی خود را بدانیم. با این وجود این بازار هدف کمی محدود تر از همه کسانی هستند که از این برنامه موبایلی استفاده می کنند. برای مثال ممکن است کسب و کار شما دارای کاربرانی باشد که تکنیکی نیستند و فقط از بخش کوچکی از برنامه شما استفاده می کنند.

چرا وب سایت نباید و یا نمی‌تواند وظیفه این برنامه موبایلی را انجام دهد؟

این سوالی است که مشخص می‌کند آیا استفاده از یک برنامه موبایلی ضرورت دارد و یا خیر. ارزش یک برنامه موبایلی در مقایسه با نحوه عملکرد وب سایت کاربر مشخص میشود. آیا واقعا کاری که این برنامه انجام می‌دهد را وبسایت نمی‌تواند انجام دهد. باید به این سوال به وضوح پاسخ دهید.

small-business-mobile-app-02

چه زمانی واقعا نیاز به داشتن یک برنامه موبایلی حس می‌شود

زمانی که شما اطلاعات درستی را در اختیار داشته باشید می توانید تشخیص دهید که یک برنامه موبایلی مفید است و یا خیر. بگذارید سناریوهای زیر را بررسی کنیم که در آن ها داشتن یک برنامه موبایلی مفید است :

زمانی که شما می‌خواهید از قابلیت‌های تلفن های هوشمند استفاده کنید

یکی از بزرگترین مزایای یک برنامه خوب و مفید این است که از تکنولوژی ها و امکانات تلفن های هوشمند استفاده کند برای مثال در مورد برنامه ای فکر کنید که از جی پی اس و یا دوربین های داخلی تلفن استفاده می‌کند. این امکانات معمولاً برای پیدا کردن مکانی مشخص و یا تایید چیزی استفاده می شود.

زمانی که این برنامه وظایف را برای کاربر  ساده تر می کند

ارزش یک برنامه به این است که کار یک کاربر را ساده تر کند. چرا کاربری باید زمان خود را برای نصب اپلیکیشن شما صرف کند. قطعا برنامه شما باید به کاربر کمک کند تا وظایف خود را ساده تر انجام دهد.

زمانی که این برنامه به شما کمک کند تقاضاهای بیشتری را به دست آورید

حتی اگر برنامه شما استفاده درستی از تکنولوژی کرده باشد زمانی برای شما صرفه اقتصادی خواهد داشت که تقاضاهای بیشتری را روانه وب سایت شما کند. اگر برنامه شما گروه‌های مختلف کاربری را به سمت کسب و کار شما روانه کند، سرمایه گذاری روی آن برای شما بسیار مفید خواهد بود.

نتیجه

استفاده از یک برنامه موبایلی همیشه ضرورت ندارد. گاهی اوقات حتی همان وبسایت ساده شما تمام وظایف مورد نیاز را برای شما انجام خواهد داد. اما در هر صورت اگر تصمیم به داشتن یک برنامه موبایلی دارید حتما نیازهای خود را بررسی کنید و مطمئن شوید با داشتن آن می توانید منفعتی را به سمت کسب و کار خود روانه کنید.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۴/۲۹
شهربانو دوستی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی