طراحی سایت | برنامه نویسی

آموزش طراحی سایت و برنامه نویسی

طراحی سایت | برنامه نویسی

آموزش طراحی سایت و برنامه نویسی

برای توسعه دهندگان، کسب درآمد از نرم افزار به سودآوری آن نرم افزار مربوط میشود. یک راه اصلی برای ایجاد این اتفاق، ایجاد مجموعه ای از لایسنس های مختلف برای نرم افزار است که ارزش افزوده بیشتری را در اختیار مشتری نسبت به نسخه های رایگان قرار میدهد.

income

بهترین زمان برای پیاده سازی استراتژی کسب درآمد در مرحله طرح ریزی برای نرم افزار است ، اما اگر شما بعد از مرحله طرح ریزی این موضوع را در این مقاله میخوانید، اصلا نگران نباشید: بسیاری از راه حل ها می توانند با عقب گرد به نرم افزار شما اضافه شوند.

استفاده از لایسنس برای نرم افزار می تواند مدل جدیدی از کسب و کار را نشان دهد که فرصت دریافت درآمد تکراری را در اختیار توسعه دهندگان قرار می دهد تا هزینه های سرمایه ای را که برای نرم افزار صرف کرده اند را جبران کنند.

کاربران می توانند سالانه، ماهانه یا در فواصل دیگر پرداختی داشته باشند و قطعات مختلف نرم افزار را خریداری کنند و یا یک مجموعه کامل از ویژگی ها را انتخاب کنند. گزینه های انعطاف پذیر شامل مجوز بر اساس ویژگی ها، ماژول ها، استفاده، تعداد کاربر، اشتراک، آزمایش، اجاره، دمو، و ترکیب های مختلف آن است.

در گذشته، صدور لایسنس نرم افزار به عنوان چیزی بود که تنها فروشندگان بزرگ می توانستند آن را تحمیل کنند. با سهولت پیاده سازی و مقیاس پذیری راه حل های کسب درآمد در بازار امروز، فروشندگان نرم افزار کوچک هم می توانند سرمایه گذاری های نرم افزاری خود را برنامه ریزی، پیاده سازی و به اجرا درآورند، که به آنها اجازه می دهد تا بر مالکیت معنوی خود سرمایه گذاری کنند.

چرا کسب درآمد از نرم افزار امروز ضروری است؟

صدور لایسنس و راه اندازی کسب درآمد به دلایل مختلف مهم است از جمله:

  • رقابت پذیری : لایسنس ها اغلب به توسعه دهندگان نرم افزار، مزیت رقابتی می دهند. توسعه دهندگان نرم افزار های بسیار قوی می توانند قطعات برنامه را به فروش برسانند و به طور موثر با دیگران رقابت کنند. رقابت پذیری شما را قادر می سازد تا با مدل های جدید کسب و کار پیش بروید.
  • انعطاف پذیری : خلاقیت در صدور لایسنس شما را قادر می سازد تا به سرعت  محصول خود را در پاسخ به حرکت رقبا، فرصت های بازاریابی، عوامل اقتصادی و یک نقشه راه ارائه دهید.
  • خدمات : راه حل کسب درآمد از نرم افزار ، نیاز به درک نیاز های مشتری از زبان خود اوست.شما این نیاز ها را در قالب خدمات به مشتری ارائه میدهید. این خدمات میتواند برای شما هزینه بر باشد پس لایسنس ها میتوانند در این جا به شما کمک کنند. شما بعد از ارائه نرم افزار میتوانید مدتی پشتیبانی رایگان ارائه دهید اما در نهایت باید برای این خدمات پولی را از مشتری دریافت کنید
  • سودآوری :  یک راهکار کسب درآمد نرم افزاری که بتواند رویکردی  مناسب را برای «امتحان قبل از خرید» ارائه دهد، می تواند به طرز چشمگیری پرداخت مشتریان را درآینده افزایش دهد و سود شما را افزایش دهد.
  • نظارت : با استفاده از یک محصول با ارزش تر، شما درک بهتری نسبت به تقاضا و افزایش توانایی ارائه محصولاتی بهتر را به دست می آورید. استفاده از لایسنس برای نرم افزار به شدت از استفاده غیر مجاز از نرم افزار شما می کاهد.

یک طرح سودآور برای ایجاد نرم افزاری با کارایی بالا هم به نفع توسعه دهنده است و هم مصرف کننده.

در بازار امروز، مصرف کنندگان نمی خواهند هزینه های پیشنهادی زیادی برای خرید نرم افزار داشته باشند؛ آنها می خواهند برای چیزی که به آن نیاز دارند پول  پرداخت کنند. اجازه  به مشتریان برای پرداخت درباره ی چیزی که به آن واقعا نیاز دارند میتواند اعتماد بیشتری ایجاد کند. این کار میتواند به رشد مشتریان شما نیز کمک کند.

دو ویژگی کلیدی کسب درآمد از نرم افزار موفق

لایسنس های موفق برای نرم افزار به طور کلی حاوی این دو ویژگی هستند:

امنیت

وقتی که راه حل کسب درآمد نرم افزاری شما سخت و محکم نباشند، مردم تمایل ندارند به شما پولی بپردازند ، چون میتوانند به راحتی از این مجوز ها عبور کنند. برای بهینه سازی امنیت، توجه کنید که: هیچ شخص عاقلی موتور سیکلت خود را درمکانی شلوغ با یک قفل کوچک رها نمیکند. پس یک سطح امنیتی مناسب را برای نرم افزارتان انتخاب کنید که برای برنامه شما مناسب باشد. پس از اینکه یک لایسنس مناسب را اجرا کردید، به راحتی میتوانید از در آمدتان لذت ببرید.

سهولت

یک راه حل کسب درآمد نرم افزاری باید تا جای ممکن ساده باشد. هنگامی که یک راه حل مستلزم منابع بیشتر باشد و کار را خیلی پیچیده کند، منطقی به نظر نمیرسد.این راه حل برای کاربران نیز باید ساده باشد. ایجاد مشکل در استفاده از نرم افزار برای مشتریان ایده ی خوبی نیست.

 

منبع: لرن سورس


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۴/۲۹
شهربانو دوستی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی