طراحی سایت | برنامه نویسی

آموزش طراحی سایت و برنامه نویسی

طراحی سایت | برنامه نویسی

آموزش طراحی سایت و برنامه نویسی

ابزارها و برنامه های زیادی وجود دارند که می توانند کار شما را به عنوان یک طراح وب بسیار ساده تر کنند. در طول سالهایی که به عنوان طراح وب کار کرده‌ام از بسیاری از آنها استفاده کرده‌ام. بعضی از آن ها برایم بسیار مفید بوده اند. لیستی که در این مقاله به شما ارائه می‌دهم، تجربیات شخصی خودم در استفاده از آنهاست و مشتاقم در قسمت نظرات درباره ابزارهای مفید دیگری از زبان شما بشنوم. 

مدیریت وظایف

یکی از مهمترین چیزها در زندگی شما (هم شخصی و هم حرفه ای) زمان شماست. شما زمان محدودی را در اختیار دارید و کارهایی که باید در این زمان انجام دهید، اهمیت زیادی دارند. من به شخصه Asana را دوست دارم. این ابزار به من اجازه می‌دهد پروژه‌هایی را با وظایف مشخص ایجاد کنم، سپس اعضای تیم را دعوت کرده و وظایف معینی را با آنها محول کنم.

asana

این ابزار اولین بار به عنوان پروژه ای خانگی در فیس بوک کلید زده شد، ولی از آن زمان تاکنون قابلیت های متعددی به آن اضافه شده است و کاملاً ارتقا یافته است. این ابزار بسیار قدرتمند است و همه چیز را ساده نگه میدارد بدون استفاده از این ابزار کارم بسیار سخت میشد، اکانت رایگان این ابزار هنوز دارای قابلیت های قدرتمند و مفیدی است. پس دلیلی وجود ندارد که خودتان را از استفاده از آن محروم کنید.

رنگ و طراحی

شما را نمی دانم ولی برای من همیشه انتخاب یک رنگ مناسب یک چالش بزرگ بوده است. برای حل این مشکل از  color wheel استفاده کردم. این ابزار به من در انتخاب رنگ های مکمل و متضاد کمک می کند. سایت های زیادی وجود دارد که این فرآیند را خودکار می کند.

یکی از این سایت ها که عموماً از آن استفاده کرده ام Color Scheme Designer است. این سایت انتخاب یک پالت رنگی را به کار ساده ای تبدیل کرده است. ابتدا رنگ اصلی خود را انتخاب کرده و نقاط مختلف دیگری را تا رسیدن به رنگ مورد نظر تنظیم می کنید. این ابزار پیش نمایش های مختلفی دارد و به شما اجازه می دهد انتخاب های خود را مشاهده کنید. انتخاب رنگ ساده تر از این نمی شود.

color-scheme-designer

مادامی که در زمینه طراحی کار  می کنم سعی می کنم قوانین ساده ای که در زیر آمده است را دنبال کنم :

فضاهای خالی

تصاویر و محتوا نیاز به padding دارند، با اینحال ارتفاع خطوط و فاصله بین حروف را نیز فراموش نکنید.

هدف

هر صفحه باید دلیلی و یا سوالی به همراه یک پاسخ داشته باشد. از داشتن صفحات تصادفی که هدف واقعی ندارند و دارای محتوای مرتبط نیستند بپرهیزید.

همه چیز را ساده نگه دارید

همه چیز را ساده نگه دارید، کسی به شما نمی گوید کار احمقانه ای انجام داده اید.

رنگ متون

اگر شما پس زمینه ای تاریک دارید به دنبال متون  با رنگ روشن باشید. از متون خاکستری بر روی پس زمینه با همین رنگ پرهیز کنید. همیشه از رنگ های متضاد پس زمینه برای خوانایی بهتر متون تان استفاده کنید.می دانم این امری واضح هست ولی در همین بدیهیات هم اشتباه می‌شود.

عملکرد اجرایی

اطمینان از اینکه وب سایت شما به خوبی کار می‌کند، بسیار اهمیت دارد در این زمینه سایت ها و ابزارهای مختلفی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند. من  WebPageTest را بهتر از همه یافته‌ام این ابزار به شما کمک می کند سناریوهای مختلفی را برای زمان بارگذاری صفحه بر اساس مرورگر و مکان تان اجرا کنید. این ابزار یک خط زمان دقیق به شما نشان می دهد و بهترین بخش آن جایی است که به شما پیشنهاداتی برای بهبود عملکرد سایت ارائه می دهد.

webpagetest

یکی از این پیشنهادات برای من همیشه استفاده از  Content Delivery Network بوده است. هدف از CDN ارائه فایل ها و تصاویر به کاربر از سرور های نزدیک به اوست. این کار سرعت بارگذاری صفحات وب شما را کاهش می دهد. من در چندین پروژه از این قابلیت استفاده کرده‌ام و به نتایج خوبی دست یافتم. من در پروژه‌های خود از MaxCDN استفاده می کنم.

اگر شما از سیستم های مدیریت محتوایی مانند وردپرس استفاده می کنید از پلاگین های کشینگ برای اطمینان از کارایی استفاده کنید.

اشکال زدایی

اگر شما با API های ثالث کار کرده باشید، احتمالاً Fiddler به گوش شما خورده است، Fiddler یک پروکسی محلی را راه‌اندازی کرده و به شما اجازه می دهد همه آن چیزی که به سایت شما ارسال شده و از آن برمی گردد را ببینید. حتی از این ابزار می توانید برای اشکال زدایی و رفع خطا در پروژه های خود استفاده کنید.

fiddler

به شخصه از این ابزار برای یافتن خطاهای وب سایت خود استفاده کرده‌ام و امیدوارم برخی از ابزارهایی که در بالا آورده و برای شما مفید واقع شود، با این حال شما می توانید از ابزار های دیگری که در اینترنت وجود دارد استفاده کنید. اگر ابزار مفیدی را می‌شناسید در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

#ابزارهای برنامه نویسی #نکات برنامه نویسی
منبع: لرن سورس
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۴/۱۴
شهربانو دوستی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی