طراحی سایت | برنامه نویسی

آموزش طراحی سایت و برنامه نویسی

طراحی سایت | برنامه نویسی

آموزش طراحی سایت و برنامه نویسی

زمانی که از پلتفرم جاوا اسکریپت آنگولار برای توسعه استفاده میشود، معمولا توسعه دهندگان اشتباهات مختلفی را مرتکب میشوند. آنها مادامی که با این پلتفرم آشنا میشوند، راه‌های بهینه‌سازی یک برنامه کاربردی و راه‌های تقویت کدها را نیز یاد میگیرند.

angular-developers

در حین توسعه یک برنامه با استفاده از آنگولار، توسعه دهندگان کدها را بازبینی می‌کنند و سعی می‌کنند تخصص خود را در یافتن هرگونه خطایی تقویت کنند. با این حال توسعه دهندگان اغلب هنگام خواندن و بررسی کدهای آنگولار دچار اشتباه می‌شوند. این اشتباهات ممکن است از طرف کسانی باشد که به تازگی یادگیری این فریمورک را شروع کرده اند و یا حتی کسانی که سال ها تجربه توسعه و طراحی انواع مختلف برنامه ها را دارند.

همه باید از اشتباهات خود یاد بگیرند و این در مورد توسعه دهندگان کاملا صادق است. اشتباهات رایجی وجود دارد که توسعه دهندگان آنگولار معمولا دچار آنها میشوند. پس بهتر است لیستی از اشتباهات احتمالی که این برنامه نویسان مرتکب می‌شوند را تهیه کنید.

بنابراین چه مشکلاتی و خطاهایی در توسعه برنامه‌های کاربردی آنگولار وجود دارد؟ هرگز دچار چنین خطاهایی شده اید؟ بیایید به اشتباه‌ات رایج انجام شده توسط توسعه دهندگان نگاهی کرده و راه های رفع آنها را بررسی کنیم. به طور خلاصه درباره آنها خواهیم گفت و به شما میکنیم در رفع آنها اقدام کنید.

۱.سازماندهی نکردن کد ها به شیوه ای مناسب

در آنگولار، یکی از بخش‌های کلیدی کددنویسی، سازماندهی کدها است. معمولا ً شما باید یک Controller برای یک View در هنگام کار با MVC خواهید داشت. از آنجا که این Controller لایه اصلی شماست، باید در داخل این لایه منطق مورد نیاز برای همه قسمت های برنامه ی خود را پیاده سازی کنید. با این حال قرار دادن مفاهیم بیش از حد در یک Controller یکی از اشتباهات رایج برنامه نویسان آنگولار است.

در صورتی که نیاز دارید لایه خود را برای برنامه خود مرتب سازی کنید هرگز به دنبال راه‌های جایگزین نروید. در عوض ، واحدهای سازمان‌یافته کوچک‌تری را برای لایه های منطقی ایجاد کنید. ثابت شده‌است که جداسازی کد ها یکی از مهم‌ترین بخش‌های توسعه برنامه است.

در ابتدا این موضوع شاید برای شما خیلی حیاتی به نظر نرسد اما زمانی که تیم توسعه شما بر روی این پروژه کار میکند، انجام دادن، یافتن مشکلات، و ساخت هر بخش کوچک‌تر، خیلی ساده‌تر خواهد شد. یک کد کاملا ً بخش‌بندی شده به ایجاد یک برنامه انعطاف پذیر کمک زیادی خواهد کرد که این در نتیجه باعث پیشرفت شرکت شما خواهد شد.

۲. استفاده از JQuery

برای مدیریت رویداد ها و دسترسی و تغییر در اسناد، توسعه دهندگان از ابزارهایی استفاده می‌کنند که به کتابخانه JQuery موسوم است. از سوی دیگر، پلتفرم آنگولار برای توسعه اپلیکیشن ‌های مقیاس پذیر، تست برنامه، ساخت برنامه کاربردی و... استفاده میشود.

نمیتوانید از آنگولار برای ساخت اسناد HTML استفاده کنید. فریمورک آنگولار دارای ویژگی‌های زیادی است. در نتیجه یک توسعه دهنده نیاز دارد تا ایده‌ای در مورد همه ویژگی‌های در دسترس، قبل از درگیر شدن JQuery در ساختمان برنامه داشته باشد. به عبارت دیگر اگر نیاز دارید که اسناد HTML را ویرایش کنید، لزومی ندارد حتما از JQuery استفاده کنید.

۳. ایجاد تغییرات به طور مستقیم در DOM

گاهی اوقات ایجاد تغییرات مستقیم در DOM یا در خود کنترلر به نظر می‌رسد یکی از رایج‌ترین اشتباهاتی است که توسعه دهندگان آنگولار مرتکب می‌شوند. به عنوان مثال تغییر در DOM به یک کار معمول در موارد زیر تبدیل شده است:

  • احتمالا ً باید عنوان صفحه را بسته به تغییرات رفرش کنید.
  • احتمالا میخواهید SVG ها را اجرا کنید
  • احتمالا ً باید بعد از یک خطای اعتبار سنجی، روی کنترل خود تمرکز کنید 

و این لیست از احتمالات ادامه دارد . زمانی که با این شرایط در حین استفاده از فریمورک آنگولار روبه رو میشوید ، آسانترین راه برای فرار را انتخاب میکنید و در نهایت DOM را به طور مستقیم دستکاری می‌کنید. برای جلوگیری از تغییر مستقیم در DOM میتوانید از jQuery استفاده کنید. در غیر اینصورت میتوانید از سرویس Renderer2 بهره ببرید. در کل باید در مقابل تغییرات مستقیم در DOM ایستادگی کنید.

۴. نادیده گرفتن تست و آزمایش

نادیده گرفتن تست و آزمایش برنامه قبل از راه‌اندازی آن یک دام مشترک برای بسیاری از توسعه دهندگان آنگولار محسوب میشود ، زیرا آنها متوجه نیستند که خطاها میتوانند هر برنامه ای را دچار مشکل کنند. لازم نیست برنامه خود را در هر سیستم عاملی آزمایش کنید در عوض باید برنامه خود را با استفاده از ابزارهای تست برای تک تک مرورگر های رایج بررسی کنید.

۵. نادیده گرفتن استفاده از  Batarang

Batarang یک افزونه خاص گوگل کروم است که توسعه دهندگان آنگولار از آن برای  برای اشکال‌زدایی و ساخت برنامه های آنگولار استفاده می‌کنند. این افزونه واقعا مفید است. عدم استفاده از این ابزار اضافی یکی از رایج‌ترین اشتباه‌ات انجام‌شده توسط توسعه دهندگان آنگولار است .

#آنگولار #برنامه های آنگولار
منبع: لرن سورس
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۴/۱۳
شهربانو دوستی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی