طراحی سایت | برنامه نویسی

آموزش طراحی سایت و برنامه نویسی

طراحی سایت | برنامه نویسی

آموزش طراحی سایت و برنامه نویسی

با افزایش محبوبیت برنامه‌های کاربردی تلفن همراه در مقایسه با وب سایت‌ها ، شرکت‌ها و سازمان‌های بیشتری روی توسعه این برنامه ها تمرکز کرده اند. برنامه‌های تلفن همراه به طور کلی تجربه کاربری بهتری را نسبت به وب سایت ارایه می‌دهند ، زیرا سریع‌تر اجرا میشوند و به کاربر میدهند به صورت آفلاین با آنها کار کنند.

How-Good-is-Xamarin-for-Android-App-Development

با این حال ، توسعه برنامه‌های کاربردی تلفن همراه کار آسانی نیست و به زمان زیادی نیاز دارد، به خصوص اگر در فکر توسعه یک برنامه تلفن همراه  کراس پلت فرم هستید که بر روی اندروید ، اپل و ویندوز به طور همزمان اجرا شود. Xamarin یکی از بهترین و پرکاربردترین بسترهای مورد استفاده برای توسعه برنامه‌های کراس پلتفرم است. برنامه های کراس پلتفرم آنهایی هستند که مستقل از پلتفرم بوده و در سیستم عامل های مختلف در دسترس هستند.

در این مقاله مشخص میکنیم که چرا فریمورک Xamarin بهترین چارچوب برای رفع نیازهای توسعه موبایل شما است. در این مقاله مزایا و ویژگی این محیط هم اشاره خواهیم کرد.

توسعه کراس پلت فرم برای موبایل چیست؟

برنامه‌های کاربردی تلفن همراهی که دارای قابلیت کراس پلتفرم هستند، به راحتی بر روی سیستم‌عامل‌های مختلف تلفن همراه مانند android ، ios ، ویندوز و BlackBerry اجرا می‌شوند. در این حالت برنامه‌نویس به جای ایجاد کدی جدید برای هر پلتفرم، یک کد پایه ایجاد می‌کند.

برخی از مزایای توسعه برنامه‌های کاربردی کراس پلتفرم تلفن همراه عبارتند از :

  • کدها می‌توانند دوباره در زمان توسعه مورد استفاده مجدد قرار گیرند.
  • زمان توسعه سریعتر و کوتاهتر میشود.
  • پیاده سازی آن آسانتر است.
  • برای prototyping بسیار ایده آل است.

علاوه بر Xamarin فریمورک های زیاد دیگری نیز وجود دارند که برای توسعه کراس پلتفرم برنامه های موبایل استفاده میشوند. برخی از آنها عبارت اند از : Qt ، PhoneGap ، Ionic و React Native.

Xamarin چیست؟

Xamarin  از دات نت و سی شارپ برای توسعه برنامه های موبایل در هر دو سیستم‌عامل اندروید و IOS استفاده میکند. Xamarin از این نظر شگفت‌انگیز است که به طور کامل بر پایه دات نت کار می‌کند و به صورت همزمان قابلیت تولید برنامه های موبایلی اندروید و IOS را دارد.

در زیر به واقعیاتی در مورد زامارین پرداخته ایم :

  • Xamarin یکی از موثرترین و بهینه ترین پلت فرم‌هایی است که برای ساخت برنامه‌های کاربردی در سیستم‌های عامل های مختلف استفاده می‌شود.
  • به جای طراحی یک برنامه برای هر سیستم عامل به طور جداگانه ، توسعه دهندگان برنامه می‌توانند حدود ۷۵ تا ۹۰ درصد از کد های توسعه‌یافته را در سراسر پلت فرم‌های تلفن همراه اصلی به اشتراک بگذارند، این کار هزینه و زمان تحویل برنامه را به شدت کاهش میدهد.
  • Xamarin عملکردی بالا و تجربه کاربری عالی را برای شما به ارمغان می آورد.
  • این برنامه یکپارچگی تضمین کرده و کیفیت بالا را بر روی طیف وسیعی از دستگاه‌ها را فراهم می‌کند.

برخی از بهترین ویژگی‌های Xamarin عبارت اند از :

  • استفاده از قدرت زبان سی شارپ در دستگاه‌های تلفن همراه 
  • متن باز
  • توسعه سریعتر
  • ایجاد برنامه بومی با رابط کاربری محلی بومی 
  • توسعه رابط کاربری بومی
  • میتواند 70 تا 80 درصد از کدها در در اکثر پلت فرم های موبایل را به اشتراک بگذارد

چرا Xamarin ؟

Xamarin برای توسعه کراس پلتفرم برنامه های تلفن همراه بسیار مناسب و ایده آل است. برخی از قابلیت های مفید این تلکنولوژی عبارت اند از :

۱. قابلیت استفاده مجدد از کدها

یک پایگاه کد مشترک سی شارپ در زامارین وجود دارد. نیازی نیست بنشینید و کدهای جداگانه برای برنامه‌های کاربردی مختلف بنویسید. شما می‌توانید یک کد پایه را ایجاد کرده و سپس از آن در سرتاسر IOS ، اندروید ، ویندوز و یا دیگر پلتفرم ها استفاده کنید.

۲.دسترسی به رابط های برنامه نویسی برنامه های بومی

Xamarin دسترسی کاملی به API های تمام پلتفرم ها دارد. API ها می‌توانند در زمان و تلاش توسعه دهندگان صرفه جویی کرده و برنامه ی شما را قادر کند تا به موفقیت در بازار دست پیدا کند.

۳. صرفه جویی در هزینه ها

نوشتن کدهای چندگانه در زمانی مشابه برای ایجاد برنامه‌های کاربردی بومی در پلت فرم‌های مختلف کاری وحشتناک است و به ساعت ها زمان برای تولید نتایجی یکسان نیاز دارید. با این حال با استفاده از Xamarin  می‌توانیم در زمان و هزینه ها صرفه جویی کنیم. استفاده مجدد از کدها ( ۷۰ تا ۸۰ درصد از کدها ) میتواند بسیاری از مشکلات ما را حل کند.

۴. زامارین تنها محدود به توسعه برنامه‌های کاربردی تلفن همراه نیست

زامارین تنها به توسعه برنامه‌های کاربردی ساده تلفن همراه محدود نمی‌شود. با استفاده از Xamarin می‌توانید موارد زیر را توسعه دهید: 

  • برنامه‌های Wearable 
  • برنامه های Mac
  • برنامه های TvOs
  • بازی های OpenGL 
  • بازی های SceneKit/SpriteKit/Metal


۵.Xamarin از برنامه های Smartwatch پشتیبانی میکند

Xamarin از برنامه‌های Smartwatch پشتیبانی می‌کند و این امکان را برای شما فراهم می‌کند که کد های سی شارپ را روی مچ خود اجرا کنید. توسعه دهندگان می‌توانند از ویژوال استادیو برای مک و ویندوز به منظور ساخت برنامه های Smartwatch  اپل و اندروید استفاده کنند.

۶. نگهداری ساده

به دلیل ماهیت کراس پلتفرم برای برنامه های موبایل ،Xamarin نگهداری و به روز رسانی را ساده تر کره است. شما می‌توانید به سادگی این تغییرات را به فایل منبع ارسال کنید و آن‌ها به برنامه شما اعمال خواهند شد.

۷. طراحی یکپارچه با  Xamarin.Forms 

رابط های کاربری برای برنامه ها در Xamarin.Forms نوشته میشوند. این کار به شما کمک می‌کند تا یک تجربه کاربری خوب را طراحی کنید و زمان زیادی را برای آماده‌سازی رابط کاربری صرفه جویی کنید.

چرا Xamarin تا این حد محبوب است؟

با استفاده از فریمورک Xamarin می‌توانیم همه پلت فرم‌های اصلی تلفن همراه مانند اندروید ، IOS و ویندوز را بدونافت کیفیت و عملکرد پوشش دهیم . بیش از ۱۵۰۰۰ شرکت به Xamarin تکیه دارند. پلت فرم Xamarin شامل عناصری است که به ما اجازه می‌دهد تا برنامه ها را برای IOS و اندروید توسعه دهیم :

  • زبان سی شارپ : اجازه استفاده از ویژگی‌های پیچیده مانند generics ، LINQ ، و کتابخانه Parallel را میدهد.
  • فریمورک  Mono .NET : اجازه پیاده‌سازی کراس پلتفرم ویژگی‌های گسترده در مایکروسافت را فراهم می‌کند. 
  • کامپایلر : بسته به پلت فرم ، یک برنامه بومی ( به عنوان مثال iOS ) یا یک برنامه یکپارچه دات نت ( به عنوان مثال اندروید) را تولید میکند. کامپایلر  همچنین بهینه‌سازی بسیاری را برای استقرار برنامه های تلفن همراه انجام می‌دهد.
  • ابزارهای محیط توسعه یکپارچه : ویژوال استادیو در مک و ویندوز به شما این امکان را می‌دهد که پروژه‌های Xamarin بسازید ، کامپایل کنید و آنها را راه اندازی کنید.

دو روش مورد استفاده برای تولید برنامه های کراس پلتفرم

Xamarin دو روش برای ساخت برنامه‌های کاربردی تلفن همراه دارد :

  • Xamarin.Forms  :  می‌توانید از Xamarin.Form زمانی که می‌خواهید یک بار برنامه خود را طراحی کنید و آن را در تمامی پلت فرم‌ها با چند تغییر جزئی  کد به اشتراک بگذارید، استفاده کنید .
  • Xamarin Native : می‌توانید زمانی که می‌خواهید برنامه‌های جداگانه‌ای را برای هر پلتفرم طراحی کنید از Xamarin.iOS ،  Xamarin.Android و Xamarin.Windows استفاده کنید.

صحبت نهایی

Xamarin یک پلت فرم عالی ، قدرتمند و یک راهبر در توسعه برنامه های کراس پلتفرم تلفن همراه است. می‌توانید به راحتی برنامه‌های خود را برای سیستم عامل های مختلف در این فریمورک طراحی ، تست و اجرا کنید.

Xamarin در سال‌های اخیر توجهات بیشتری را به خود جلب کرده‌است و البته این مورد هم دلیل خوبی دارد. چرا که باعث صرفه‌جویی قابل‌توجهی در زمان توسعه ، نگهداری و هزینه‌های کلی مشتری می‌شود. با استفاده از این فریمورک به راحتی برنامه های موبایل خود را طراحی کنید.

#Xamarin #توسعه برنامه های موبایل

منبع: لرن سورس

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۴/۱۳
شهربانو دوستی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی