طراحی سایت | برنامه نویسی

آموزش طراحی سایت و برنامه نویسی

طراحی سایت | برنامه نویسی

آموزش طراحی سایت و برنامه نویسی

در سال‌های اخیر تکنولوژی های متن باز زندگی ما را بسیار تغییر داده اند، تکنولوژی یک سیستم مفید و راضی کننده را برای غلبه بر مشکلات توسعه فراهم آورده است و از آنجایی که کدها در یک برنامه متن باز رایگان است، فقط موضوع سازگاری برای استفاده، مطرح است. هدف اصلی از به کارگیری تکنولوژی متن باز تقویت خود تکنولوژی و تسهیل کارهای مردم بوده است.

Open-Source-Technolog

چرا در همکاری های متن باز نوآوری ها شکوفا می شود

 یک نمونه مثال خوب برای زمانی که در یک تکنولوژی منبع باز همکاری می کنید، ویکی پدیا است. برخلاف کتاب های موجود در بازار که باز تولید و ویرایش آنها کاری زمان بر و هزینه زا است، ویکی پدیا به طور مداوم می تواند به روز رسانی شود. توسعه متن باز نیز شبیه به همین است، گروهی بزرگی از مردم که قسمتی از جامعه هستند کدهای خود را به‌روزرسانی و ویرایش می کنند. در نتیجه با نرم‌افزاری بهتر روبرو خواهیم بود.

حاصل کار ابداع نوآوری‌های جدید به منظور ایجاد تغییرات است که البته هزاران نفر دیگر می توانند از روش ابداع شده اطلاع پیدا کرده و از آن استفاده کنند. ایده ها و مزایای استفاده از تکنولوژی متن باز چندان واضح و روشن نیست و در  تمام طول زمان با این سوال ابتدایی و هوشمند روبرو هستیم : چرا استفاده از تکنولوژی های متن باز برای هر کسب و کاری مناسب است؟

در این مقاله به برخی مزایای تکنولوژی های متن باز اشاره خواهیم کرد.

قبل از خرید محصول یک بار آن را امتحان خواهید کرد

در صورتی که به برنامه نویسی تکنولوژی های متن باز فکر می کنید ، اولین استفاده از آنها برای شما هیچ هزینه ای نخواهند داشت. بدیهی است که کسب و کار شما باید اساسا از برنامه نویسی متن باز برای هر چیزی استفاده کند.

هزینه ها

رایگان بودن محصول خود یک مزیت بزرگ است، شما علاوه بر قیمت خود محصول باید هزینه‌های مربوط به آنتی ویروس، هزینه‌های پشتیبانی و غیره را نیز در نظر بگیرید که البته رایگان بودن محصول حداقل مقداری از هزینه های  کسب و کار شما را کم میکند.

اطمینان از امنیت و صحت محصول

وقتی صحبت از یک نرم‌افزار می‌شود، شما چیزی در دست نخواهید داشت فقط می توانید به ادعای فروشنده در مورد امنیت و کارکرد صحیح محصول اعتماد کنید. اما زمانی که محصول شما با تکنولوژی متن باز نوشته شده باشد میتوانید با چشمان باز، خود از کارکرد محصول اطمینان حاصل کنید.

سفارشی سازی و فرصت انتخاب

وقتی از برنامه‌های متن باز استفاده می کنید، سازمان ها فرصت انتخاب از میان بهترین آنها را دارند و لازم نیست که برای آنها قرارداد بنویسند. تکنولوژی های متن باز بر اساس نیازهای هر سازمانی می توانند سفارشی سازی شود.

آزادی و استقلال

با وجود اینکه در کدهای متن باز نقاط آسیب پذیری برای همه از جمله توسعه دهندگان و برنامه نویسان قابل مشاهده است اما دلایل محکمی وجود دارد که نشان می‌دهد مدل متن‌باز می‌تواند حتی امنیت بیشتری نسبت به مدل‌های اختصاصی برای شما فراهم کند. اگر چه برنامه هایی که به صورت اختصاصی توسط یک گروه کوچک در یک سازمان انجام می شود شاید به نظر برسد از امنیت بیشتری برخوردار هستند، اما فعالیت های مربوط به برنامه های متن باز به طور مداوم و موثر اجرا می شوند.

این برنامه‌ها توسط گروه‌هایی از متخصصان نگهداری می شوند که می توانند به خوبی آسیب پذیری های امنیتی را شناسایی کنند.

اعتبار

نوآوری هایی که در برنامه‌های متن باز ارائه می‌شود معمولاً بدون هزینه و سربار انجام می‌پذیرد و با توجه به اینکه افراد زیادی در توسعه برنامه ها نقش دارند از اعتبار بیشتری برخوردار هستند.

سریع

در دنیای توسعه برنامه های کاربردی زمان بسیار ارزشمند بوده و حتی نوعی پول محسوب می‌شود، محصولات متن باز و گروه‌هایی که از آن پشتیبانی می کنند به توسعه دهندگان و سازمان ها کمک می کند که به سرعت حرکت کنند.

جنبه های کیفیتی

وقتی شما از تکنولوژی های متن باز برای تولید محصول خود استفاده می کنید، از آنجایی که کاربران می‌توانند در ساختن آن نقش داشته باشند محصول تولید شده مطابقت بیشتری با نیازهای مشتریان شما دارد. موضوع دیگر این نیست که چیزی که فروشنده بخواهد به مشتری تحویل داده شود، توسعه‌دهندگان و مشتریان خود در روند توسعه قرار دارند. بر اساس آخرین مطالعات برتری های فنی دلیل اصلی انتخاب برنامه نویسی متن باز در میان توسعه دهندگان است.


در پایان باید بگویم که دنیای نرم افزار به سمت تکنولوژی های متن باز حرکت می کند، حتی شرکت‌های بزرگی چون مایکروسافت که روزهایی کدهایشان ارزشمند ترین دارایی آنها بود، اکنون به سمت متن باز بودن در حال حرکت هستند. انتخاب تکنولوژی های متن باز می تواند نقطه پرشی برای کسب و کار شما باشد. 

منبع: لرن سورس

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۴/۱۲
شهربانو دوستی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی