طراحی سایت | برنامه نویسی

آموزش طراحی سایت و برنامه نویسی

طراحی سایت | برنامه نویسی

آموزش طراحی سایت و برنامه نویسی

زمانی که در حال راه اندازی یک کسب و کار آنلاین هستید، طراحی یکپارچه برای یک وب سایت از اهمیت بالایی برخوردار است و اگر کاربران نتوانند بین صفحات شما به راحتی جابجا شوند و یا نتوانند به سادگی به قسمت مشخصی از وب سایت شما دسترسی داشته باشند، خیلی زود وب سایت شما را ترک می کنند. پس اگر بتوانیم دسترسی به قسمت های مختلف را برای کاربران تا حد امکان ساده کنیم، شانس بیشتری برای فروش خدمات و محصولات خود خواهیم داشت.

restructure site

درک این که چطور کاربران شما با وبسایت تان ارتباط برقرار میکنند، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. بر اساس این نوع تعامل می توانید تصمیم بگیرید که وبسایت خود را بازسازی کنید و یا خیر. با این حال باید توجه داشته باشید که بازسازی و یا ساختار دهی مجدد وبسایت ممکن است آن را بهبود ببخشد و یا حتی وضع را بدتر کند!!! این تغییرات ممکن است به بیشتر دیده شدن کسب و کار شما بیانجامد و یا حتی باعث شود درآمد شما کاهش یابد.

همه چیز به ویژگی ها و مشخصه هایی که تغییر می دهید بستگی دارد.

این تغییرات تا چه اندازه می‌توانند تأثیرگذار باشند؟

یک وبسایت نباید بیش از اندازه شلوغ باشد، به طور خلاصه کاربران وب توجه کوتاهی به وب سایت شما خواهند داشت. آنها معمولاً بعد از ورود به سایت شما ۱۰ الی ۲۰ ثانیه وقت صرف میکنند و دوباره به صفحه نتایج جستجو بازمی‌گردند. پس این چند ثانیه برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است. تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که اگر بتوانید کاربران را بعد از ورود به سایت تشویق کنید تصمیمات محدودی بگیرند، همه چیز به نفع شما تغییر خواهد کرد.

بنابراین همه جا را با بنرها، دکمه ها و ... پر نکنید. وجود این شلوغی ها به آنها اطمینان کمتری برای اعتماد به وب سایت شما می دهد و در نهایت آنها وب سایت شما را ترک خواهند کرد. در مرحله بعدی باید در مورد اطلاعاتی که در وبسایت خود دارید فکر کنید اگر شما اطلاعات درستی را ارائه نمی دهید و یا حتی اطلاعات را در جای نامناسب ارائه می دهید ممکن است فرصت های خود را از دست بدهید.

۹۰ درصد از کاربران قبل از اینکه به هر چیز دیگری در وب سایت توجه کنند، به محصولات و خدمات تجاری شما نگاه می کنند. نحوه نمایش جزئیات و اطلاعات کسب و کار شما نیز اهمیت دارد زمانی که کاربران وارد صفحه اصلی می‌شود، درصد بالای از آنها می‌خواهند جزئیات تماس شما را ببینند.

مراقبت تأثیراتی که ممکن است بعد از ساختار دهی مجدد و یا همان بازسازی به وجود آید باشید. وقتی صفحه ای از وب سایت را حذف کنید و یا محتوا را به صفحه ای جدید منتقل می کنید، باید از عملیات ریدایرکت برای انتقال به صفحه جدید استفاده کنید. در غیر این صورت وقتی کاربری با استفاده از عملیات جستجو وارد صفحه قدیمی شما می شود، ممکن است دچار سردرگمی و ناامیدی شود.

به شخصه افرادی زیادی را دیده‌ام که با رعایت نکردن چنین مسائل ساده‌ای ۲۰ درصد از کاربران خود را از دست داده‌اند و این کاهش در تعداد کاربران به دلیل رعایت نکردن مسائل سئو بوده است. حتی گاهی اوقات آنها به طراحی سایت دومی روی آورده اند.

طراحی دوباره Wink Bingo

یکی از کمپانی های که تغییرات بزرگی را در وب سایت خود ایجاد کرده است Wink Bingo است. شرکت بینگو آنلاین در سال گذشته وبسایت خود را بازسازی کرده و تغییراتی را برای جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان قدیمی به وجود آورده است. در نسخه جدید سایت این شرکت از یک چیدمان ساده و غیر شلوغ استفاده شده است. در نتیجه مشتریان در همان ابتدای ورود به سمت محصولات و خدمات این شرکت جذب می‌شوند.

این شرکت فقط در صورت ارائه قابلیتی جدید از دکمه ها استفاده می کند. مثلاً برای ورود به سایت و یا ثبت نام و از این قبیل کارها از دکمه های جذاب استفاده کرده است.

طراحی دوباره Versace

کمپانی luxury fashion company Versace یک بررسی جدی و البته موفقیت آمیز در مورد صفحات محصول خود انجام داده است و طراحی را مطابق با انتظارات کاربران تغییر داده است. قبل از این طراحی به نظر می رسید که یک تبلیغ مطبوعاتی به یک وب سایت منتقل شده است. رویکرد قدیمی می‌توانست هر کسی را که به سبک قبلی علاقهمند نباشد از خرید بازدارد.

طراحی جدید شفافیت بیشتری را به صفحه نمایش داد و صفحات محصول را به چیزی که معمولا در میان وب‌سایت‌ها رایج تر است، نزدیک کرد. علاوه بر این طرح های مختلف در سراسر صفحه پخش شده‌اند و به کاربران این امکان را می‌دهند که راحت‌تر جستجو کنند. صفحه جدید واضح‌تر است و تصاویر هدایت کننده هستند، در نتیجه بیننده لازم نیست بیش از حد فکر کند و یا تصمیمات زیادی بگیرد، مشتریان به راحتی می‌توانند لباس های مورد نیاز خود را انتخاب کند.

طراحی دوباره Buffer

بافر ابزاری برای رسانه‌های اجتماعی است که تغییرات عظیمی را در وب سایت خود به وجود آورده است. طراحی جدید آن چیزی که آنها میفروختند و یا هدف قرار می‌دادند را واضحتر کرده است. قبلا همه چیز مبهم بود و کاربران نمی‌توانستند ارتباط خوبی با وبسایت برقرار کنند. پس از طراحی مجدد ظاهر کلی سایت نیز تمیز و حرفه ای تر شد. این شرکت با حفظ سادگی از پس زمینه سفید برای برجسته کردن المان های مختلف استفاده کرده است.

درک بهتر از این که کاربران از وب سایت شما چه چیزی را می خواهند و چطور آن را در اینترنت جستجو می کنند به شما کمک خواهد کرد که تغییرات مورد نظر خود را اعمال کنید. اگر این کار را به درستی انجام دهید می‌توانید تغییرات شگرفی در کسب و کار خود ایجاد کنید. البته بی گدار به آب نزنید و اگر در این مورد تخصصی ندارید از یک متخصص کمک بگیرید. 
 منبع: لرن سورس

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۴/۱۲
شهربانو دوستی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی