طراحی سایت | برنامه نویسی

آموزش طراحی سایت و برنامه نویسی

طراحی سایت | برنامه نویسی

آموزش طراحی سایت و برنامه نویسی

هر متخصصی که بخواهد در رشته‌ ای بهترین باشد، باید دانش و مهارت های خود را افزایش دهد. این موضوع برای همه رشته ها از جمله کدنویسی صادق است. زبان های برنامه نویسی روز به روز رشد می‌کنند و تقاضا برای تولید برنامه های جدید رو به افزایش است، امروزه دانستن تنها یک زبان برنامه‌نویسی کافی نیست. حتی برخی رهبران برنامه نویسی جهان گفته‌اند که برای تبدیل شدن به یک توسعه دهنده موفق باید حداقل به ۴ زبان برنامه نویسی مسلط باشید.

prgramming

این زبان ها عبارتند از سی شارپ، جاوا، پی اچ پی و پایتون. بنابراین یادگیری آنها می تواند شما را نسبت به رقبایتان در یک مرحله جلوتر نگه دارد. اما مزایای دانستن چند زبان برنامه نویسی چیست> چه نکاتی در رابطه با جابجایی بین زبان های برنامه نویسی وجود دارد؟ برای دانستن پاسخ این سوال ها مطالب زیر را دنبال کنید :

چرا برنامه نویسان بین زبان های برنامه نویسی جابجا می‌شوند؟

برخی برنامه نویسان ممکن است فکر کنند که جابجایی بین زبان های مختلف برنامه نویسی کاری غیر معمول است. این افراد معتقدند که بهتر است به یک زبان مسلط شد و از آن برای همه کارها استفاده کرد، اما در حقیقت بسیاری از برنامه نویسان از زبان های مختلف برنامه نویسی برای انجام کارهای خود استفاده می کنند. این کار به چند دلیل زیر انجام می شود :

  • تطبیق یافتن با گرایش های فعلی در برنامه نویسی
  • جستجو برای تغییرات ویژگی های کاری
  • با هدف پیدا کردن شغل مورد نظر
  • بهبود مهارت‌های حرفه‌ای

جابجایی و استفاده از زبان‌های جدید یک عمل معمول است و تقریبا هر توسعه دهنده ای در این مورد تجربه دارد، اما با تجزیه و تحلیل موارد مختلف به یک قاعده کلی خواهیم رسید. شما باید بدانید دلیل تغییر زبان برنامه نویسی چیست؟ در این صورت می‌توانید زبانی درست را انتخاب کنید.

چطور میتوان یک زبان جدید برای یادگیری انتخاب کرد؟

اولین چیزی که مردم همیشه باید در زمان انتخاب یک زبان برنامه نویسی مورد توجه قرار دهند، مرتبط بودن زبان به اهداف آنها و انعطاف پذیری آن است. بنابراین قبل از انتخاب و شروع یادگیری یک زبان برنامه نویسی جدید موارد زیر را انجام دهید : در ابتدا گرایشهای بازار را تحلیل کنید برای مثال گرایشاتی مانند تقاضا، خلا ها ، نقایص و موانع ورود.

و ثانیاً هدف خود را از یادگیری تعیین کنید :

  •  شما میخواهید به یک توسعه دهنده برنامه های کاربردی تلفن همراه (بومی یا ترکیبی) تبدیل شوید.
  • شما می خواهید خودتان را در صنعت سرگرمی دخیل کنید و بازی ها را توسعه دهید.
  • شما می خواهید وب سایت های تجارت الکترونیک راه اندازی کنید.
  • شما به دنبال چیزی پیچیده و خلاقانه مانند بلاک‌چین هستید.

هدف نهایی شما مشخص می کند که باید بر چه زبانی تمرکز کنید و در نهایت هم چنان در نظر گرفتن زبانهای برنامه نویسی قبلی ارزشمند است، زیرا وقتی به سمت زبان برنامه نویسی جدیدی حرکت می کنید آنها در بسیاری از موارد مانند الگوها و الگوریتم ها مشترک هستند. در این صورت یادگیری زبان جدید کار سختی نیست.

زبان های برنامه نویسی : وابستگی های متقابل و الگوها

در حالی که از یک زبان برنامه نویسی به سمت زبان دیگری حرکت می کنید، نمی‌خواهید وقت خود را برای تسلط بر اصول جدید کد نویسی صرف کنید. به منظور تسهیل در فرآیند یادگیری می توانید زبان جدید را از همان خانواده زبان قبلی انتخاب کنید و یا در ابتدا مبانی زبان جدید را بررسی کنید.

یادگیری زبان های خانواده C

برخی کارشناسان به شما توصیه می کنند که با زبان C شروع کنید. این زبان به شما کمک می کند تمام قوانین پایه و الگوهای کد نویسی را درک کنید. پس از درک مبانی، یادگیری هر زبان برنامه نویسی دیگری برای شما بسیار ساده تر خواهد شد.

علاوه بر این بسیاری از زبان‌های برنامه‌نویسی وجود دارند که متعلق به خانواده C هستند مانند C++ ، Objective-C ،  Go و جاوا. حتی زبان های برنامه نویسی مانند پایتون، پرل php و رابی هم دارای اصول پایه‌ای مشابهی با زبان C هستند، اگرچه این زبان ها متعلق به این خانواده نیستند

زبان های برنامه نویسی که در یک خانواده قرار دارند، دارای الگوها، قواعد و کتابخانه‌های مشترک هستند، بنابراین نیاز نیست رویکردی متفاوت در کد نویسی را دنبال کنیم. اگر از قبل به زبانی از خانواده C مسلط باشید، جابجایی به زبان‌هایی مانند ++C یا جاوا برای شما مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

جابجایی و تغییر بین زبان های برنامه نویسی خانواده های مختلف

با این حال سایر توسعه‌دهندگان رویکرد قبلی (جابجایی بین زبان های یک خانواده) را بیش از حد قدیمی و حتی محافظه کارانه می دانند. آنها حتی توصیه می کنند که با پایتون شروع کنید. پایتون در انعطاف‌پذیری مشابه با زبان جاوا اسکریپت است. پایتون از الگوهای مختلف برنامه نویسی پشتیبانی می کند. این زبان از کتابخانه استاندارد و وسیعی برخوردار است و نحو آن برای یادگیری بسیار آسان است.

با استفاده از پایتون می توانید هر چیزی از نرم‌افزارهای وب ساده گرفته تا شبکه های عصبی را ایجاد کنید.

با این حال اغلب اوقات یادگیری زبان جدید کار آسانی نیست و پیشرفت شما می تواند به دلیل عوامل مختلفی مانند سرعت پایین یادگیری، نداشتن انگیزه و یا اهداف مبهم کند شود. اما این کندی بیشتر ناشی از پیچیدگی‌های یک زبان است. برای مثال اگر برای مدتی طولانی از جاوااسکریپت استفاده کرده اید به سرعت می توانید به سمت سی شارپ حرکت کنید. الگوهای زبانی مختلف نیازمند تفکرات متفاوتی هستند.

اما نترسید، فقط باید عادت کنید در ابتدای کار، برایتان کمی مشکل است اما به زودی برای شما همه چیز ساده تر خواهد شد.

مهمتر از همه اصول پایه ای است

اکثر متخصصان بر روی یک چیز اتفاق نظر دارند : ابتدا باید به یک زبان بنیادی مسلط شوید. در میان زبان ها آنهایی که به نظر می‌رسد برای یادگیری اهمیت دارند عبارتند از :

  • Python
  • PHP
  • JavaScript
  • ++C
  • #C
  • Java
  • Haskell
  • Ruby
  • Objective-C

در زمان کنونی زبان‌های فوق مشهورترین و پر استفاده ترین زبان های برنامه نویسی هستند. البته مجبور نیستید همه این زبان ها را بلافاصله یاد بگیرید. اما یادگیری ترجیحی آنها برای شما اهمیت خواهد داشت.

بهترین نکات برای یادگیری زبانی جدید

اگر واقعا می خواهید یک زبان برنامه‌نویسی جدید را انتخاب کنید به یاد داشته باشید که باید صبور و ثابت قدم باشید و سعی کنید این نکات ساده را در نظر بگیرید :

هدف خود را از یادگیری بدانید

اگر بدانید که چرا می‌خواهید یک زبان برنامه نویسی خاص را یاد بگیرید و کجاها می خواهید از آن استفاده کنید بر روی آن بیشتر تمرکز خواهید کرد و انگیزه بیشتری برای یادگیری خواهید داشت. به طور کلی دو دلیل مشترک برای یادگیری زبان های برنامه نویسی جدید وجود دارد :

اولی نیازمندی های پروژه جدید است که برخی از زبان ها برای انجام پروژه‌های خاص مناسب‌ترند و دلیل دیگر افزایش مهارت های شما برای به دست آوردن شغلی بهتر است.

از منابع آموزشی با کیفیت استفاده کنید

از آموزش های باکیفیت و حرفه ای برای یادگیری خود استفاده کنید. خوشبختانه منابع بسیاری برای یادگیری در اینترنت موجود است.

تمرین کردن

برای یادگیری هر چیزی نیاز به تمرین خواهید داشت. همین مسئله برای زبان های برنامه نویسی هم صادق است. برای یادگیری زبان های جدید با برنامه ریزی شروع کرده و تمرینتان را بالا ببرید.

آزمایش و تجربه


بسیاری تبدیل کدهای نوشته شده در یک زبان به زبانی دیگر را توصیه می کنند. اگرچه این کار می‌تواند بسیار و وقت گیر باشد اما می تواند برای برنامه نویسان بسیار مفید باشد. با این کار می توانید چالش‌های کدنویسی مختلفی را کشف کرده و آنها را آزمایش کنیم. 

منبع: لرن سورس
 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۴/۱۲
شهربانو دوستی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی