طراحی سایت | برنامه نویسی

آموزش طراحی سایت و برنامه نویسی

طراحی سایت | برنامه نویسی

آموزش طراحی سایت و برنامه نویسی

قدرتمندترین ویژگی های React JS

چهارشنبه, ۱۲ تیر ۱۳۹۸، ۰۴:۰۱ ب.ظ

React JS یک کتابخانه از جنس جاوا اسکریپت است که توانسته به سرعت محبوبیت بالایی را در بین توسعه‌دهندگان به دست آورد. چیزی که React JS را تا این اندازه محبوب کرده است، قابلیت استفاده از آن در توسعه وب بوده است. React JS نقشی اساسی در اکوسیستم قسمت جلوی وبسایت ایفا می کند و به همین دلیل است که فیسبوک هم از این فریمورک استفاده می کند.

A-Beginners-Guide-to-Reac

علاوه بر این شرکت، کمپانی های پیشرو بزرگ دیگری نیز مانند Netflix، Apple ، PayPal و هزاران وب سایت دیگر از فریمورک React JS برای تقویت کارایی برنامه های خود استفاده می کنند. در این مقاله برخی از ویژگی های برتر React JS را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد. علاوه بر این این فریمورک ویژگی های منحصر به فردی دارد که برای توسعه دهندگان بسیار ارزشمند است.

React JS فرآیند نوشتن کامپوننت ها را ساده تر کرده است

React JS می‌تواند بدون JSX مورد استفاده قرار گیرد. البته استفاده از JSX می تواند کار شما را ساده تر کند. وقتی از JSX به همراه HTML استفاده می کنید، کار با زیر کامپوننت ها بسیار ساده تر است. ترکیب JSX و React JS برای شما کارایی و سادگی را به ارمغان می آورد.

React JS کارایی را افزایش داده و نگهداری را ساده تر می کند

React JS می تواند مشکلات مربوط به روز رسانی ها را رفع کند و البته به همین دلیل است که فیس بوک از این فریمورک به منظور قابلیت استفاده مجدد از کامپوننت ها بهره می برد، این یکی از ویژگی های منحصر به فردی است که فریمورک React JS برای توسعه دهندگان به ارمغان می آورد. قابلیت استفاده مجدد از کامپوننت های موجود در میان طراحان طرفداران زیادی پیدا کرده است.

آنها در ابتدا از اشیاء دیجیتالی ساده بهره میبرند و کار خود را با کامپوننت هایی مانند button و checkbox شروع می‌کنند و سپس به سمت کامپوننت های wrapper که خود شامل کامپوننت های کوچک تر هستند، حرکت می کند، در نهایت به کامپوننت های اصلی می‌رسند. تمام این کل این فرآیند، نگهداری را ساده‌تر می‌کند و در نتیجه شما برنامه بهتری خواهید داشت که قابلیت ارتقا را داراست.

دقیقاً به همین دلیل است که کمپانی‌های مانند Walmart Chile، Massmartو ... از چنین ساختار کامپوننتی برای خود استفاده می کنند.

React JS راه حلی ایده آل برای اپلیکیشن های سنگین فراهم آورده است

React JS راه حلی فوق العاده برای زمانی که با برنامه‌های سنگینی سر و کار دارید، ارائه می دهد. البته چنین برنامه‌های سنگینی تاثیری منفی بر عملکرد برنامه دارند و حتی به روزترین برنامه ها هم در این مورد دچار مشکل می‌شوند. به منظور حل این مشکل، فیس‌بوک از DOM مجازی بهره می برد که البته این قابلیت از طریق React JS در دسترس است.

React JS پایداری کدها را تضمین می کند

React JS ثبات و پایداری کد ها را برای برنامه های شما با استفاده از جریان داده ای رو به پایین تضمین می‌کند، وقتی نوبت به تغییر یک شی می رسد، توسعه دهندگان تنها کافیست، وضعیت آن شی را ویرایش کنند و در نتیجه ی این تغییرات برخی کامپوننت های خاص به روز می‌شوند که به ثبات بهتر و عملکرد کارآمد برنامه کمک می کند.

React JS سئو را تقویت می کند

React JS عملکرد سئو را برای وب سایت شما تقویت می‌کند، زیرا موتورهای جستجو نیاز ندارند، برنامه‌های سنگینی که پر از کدهای جاوا اسکریپت است، را بررسی کنند. برنامه های نوشته شده به زبان React JS دارای سربار پایینی برای سرور هستند.

React JS به همراه ابزارهای مفید برای توسعه دهندگان ارائه می‌شود

React JS از ابزارهای عیب یابی و طراحی به منظور کارایی بهتر پشتیبانی می‌کند. ابزارهای توسعه برای React JS به عنوان افزونه های مرورگر هم در فایرفاکس و هم در کروم در دسترس هستند.

React JS برای توسعه برنامه های موبایل ایده‌آل است

React JS فرایند انتقال میان برنامه های موبایل و وب را تسهیل می کند، این انتقال از طریق دنبال کردن دیزاین پترن ها امکان پذیر است. ادغام React JS و جاوا اسکریپت شما را قادر می‌کند، رابط های کاربری قدرتمندی را برای برنامه های بومی طراحی کنید که این برنامه‌ها به وسیله پلتفرم های اندروید و ios پشتیبانی می شود.

توسعه‌دهندگان React Native می توانند از قابلیت های انتقال پذیری، قابلیت استفاده مجدد، بارگذاری real-time و معماری ماژولار بهره ببرند. برنامه هایی همچون Skype، Airbnb و WalMart با استفاده از React Native توسعه داده شده اند. علاوه بر این اینستاگرام و فیس بوک از شبکه‌های اجتماعی محبوبی هستند که از React Nativeبهره برده اند.

React JS برای یادگیری بسیار آسان است

باید به خاطر داشته باشید که React JS برای یادگیری در سطح دوم نسبت جاوا اسکریپت قرار می‌گیرد، اگر در CSS و HTML مهارت دارید و در استفاده از جاوا اسکریپت مشکلی ندارید پس از یادگیری React JSبرای شما بسیار ساده است. یادگیری این کتابخانه منحصر به فرد از جاوا اسکریپت به شما کمک می‌کند، برنامه های وب خود را به یک سطح بالاتر ارتقا دهید.

React JS چگونه کار می کند؟

React JS یک فریمورک جاوا اسکریپت که پر از قابلیت‌های متنوع باشد، نیست. React JS کتابخانه ای از جنس جاوا اسکریپت است که تنها بر روی یک چیز خاص تمرکز می کند و البته این کار را به نحو احسن انجام می‌دهد. این فریم ورک بر روی حرف V در واژه های MVC (معماری مدرن) تمرکز دارد. اگر شما یک توسعه دهنده جاواسکریپت هستید به سادگی می توانید بر روی مفاهیم پایه ای React JS مسلط شوید و یک صفحه وب را ایجاد کنید.

React JS دارای پشتوانه ای قوی در زمینه جامعه ای از متخصصان است

React JS دارای تیم های پشتیبانی برای اینستاگرام و فیسبوک است و همچنین متخصصان پشتیبانی کننده خارجی آن طبق یک تخمین چیزی حدود ۱۱۰۰ نفر هستند. علاوه بر این، کاربران می توانند سوال های خود را در فروم های پشتیبانی این فریمورک مطرح کنند.

React JS توسط هزاران شرکت بین المللی و همچنین شرکت های نوپا مورد استفاده قرار گرفته است

هزاران شرکت بین المللی از React JS به منظور ساخت وب سایت های برنامه ها و پروژه های داخلی خود استفاده کرده اند. وقتی در مورد شرکتهایی که از این فریمورک برای کارهای خود استفاده کرده اند، تحقیق کنیم شگفت زده می شویم که البته نشان از جامعیت و اهمیت React JS دارد.

چه مواقعی از React JS استفاده کنیم؟

هیچ شکی در این وجود ندارد که React JS ابزاری قدرتمند برای توسعه دهندگان به حساب می‌آید، به خصوص زمانی که شما می‌خواهید بر روی برنامه های تک صفحه ای کار کنید و بخواهید آنها سریع تر و کاربرپسند تر باشند. پس در استفاده از این فریمورک درنگ نکنید.

نتیجه

React JS بدون شک بسیار پیشرفته و مناسب برای طراحی و توسعه وب سایت هاست، ویژگی بارز این کتابخانه مقابله با چالش‌های ساخت برنامه های کاربردی در مقیاس بزرگ است که به صورت مداوم تغییر می کند. استفاده و یادگیری این فریمورک، وقتی با زبان‌های قسمت جلوی وبسایت آشنایی داشته باشید کاری بسیار آسان است.
 منبع: لرن سورس

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۴/۱۲
شهربانو دوستی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی