چگونه میتوانید خودتان را به عنوان یک فریلنسر به یک برند تبدیل کنید؟
صنعت توسعه وب هر روز در حال پیشرفت و توسعه است. این موضوع میتواند برای فریلنسر ها مزایای داشته باشد، با این حال معایبی هم برای آنها به همراه خواهد داشت. اما معایب این توسعه هر روزه چیست؟
زمانی که صحبت در مورد فریلنسینگ میشود، اغلب شما با دیگر فریلنسر هایی که سرویس های مشابهی را ارائه میدهند، رقابت خواهید کرد. بر طبق آمار های معتبر ایالات متحده آمریکا، تا سال 2026 انتظار میرود که فیلد توسعه وب تا 15 در صد رشد داشته باشد. شرکت هایی که برای انجام کارهای خود از فریلنسر های سراسر جهان به صورت دورکاری استفاده میکنند، برنامه خود را با قیمت بسیار پایین تری تولید میکنند.
بنابراین چرا برای تبدیل شدن به یک فریلنسر تلاش نکنیم؟ در قبال تبدیل شدن به یک فریلنسر خوب میتوانید از درآمد خوبی برخوردار شوید. اما برای رسیدن به این هدف، باید برند شخصی خود را ایجاد کنید.
برند شخصی چیست؟
برند شخصی شما به مخاطبان مورد نظرتان نشان میدهد که شما چه کارهایی انجام میدهید، در کدام کار ها حرفه ای هستید و چه چیزی شما را از دیگر فریلنسر ها منحصر به فرد میکند؟ راه دیگر برای فکر کردن در مورد برند این است، که دوست دارید با چه چیزی به مردم شناخته شوید.
چرا باید یک برند شخصی برای خود داشته باشید؟
بعضی فکر میکنند که نام تجاری تنها برای فریلنسر های حرفه ای است، اما اینطور نیست. برند شخصی یکی از حیاتی ترین چیزهایی است که باید در این دنیای پررقابت برای خو داشته باشید. در زیر من سه دلیل را ذکر کرده ام :
1. یک برند شما را در جمعیت فریلنسر ها شاخص نشان میدهد
برای بسیاری از توسعه دهندگان حرفه ای وب، فرآیند جذب مشتری مانند این است که کسی بخواهد از یک اتاق شلوغ و پر سر و صدا آنها را صدا بزند. ساخت یک برند شخصی برای خود، شما را با پر رنگ کردن تخصص ها و مهارت هایتان از دیگران متمایز میکند.
2. با یک برند، خودتان را یک متخصص جلوه میدهید
شرکت ها همیشه ترجیح میدهند با کسی که در یک زمینه تخصص کافی دارد، کار کنند. پیدا کردن مهارت ویژه خود و سرمایه گذاری کردن روی آن برای شما بسیار اهمیت خواهد داشت، شما باید یکی از مهارت هایتان را به عنوان مهارت اصلی انتخاب کرده و با برندتان روی آن کار کنید.
3. با یک برند، شما اعتماد به نفس بدست خواهید آورد
اغلب مشتریان، قبل از اینکه کسی را برای انجام پروژه خود استخدام کنند، تحقیقات لازم را انجام میدهند. با برند سازی روی خودتان به عنوان یک توسعه دهنده متخصص، اعتبار خاصی به کار خود بخشیده و اعتماد به نفس خوتان را هم افزایش میدهید. علاوه بر این برند سازی باعث میشود فرصت های بیشتری را در آینده تجربه کنید.
حالا که اهمیت نام تجاری و اینکه چطور میتوانید کسبوکار خود را به نحو چشمگیری با آن تعییر دهید را درک کرده اید، بیایید نکات زیر را بررسی کنیم :
- مشتریان ایده آل خود را بشناسید
- مجموعه ای را به صورت آنلاین برای نمونه کار برای خود ایجاد کنید
مشتریان ایده آل خود را بشناسید
شناخت مشتریان ایدهآل برای شما ضروری است. این کار شما را در هماهنگ بودن با برند شخصی تان کمک خواهد کرد، در این صورت به مخاطبان هدف خود نزدیک تر خواهید شد. یک راه برای انجام این کار، ایجاد شخصیت خریدار است. این شخصیت یک کاراکتر نیمه خیالی از مشتری ایدهآل شما است که مبتنی بر تحقیقات بازار و مفروضات مورد نظر شما است.
اکثر فریلنسر ها این کار را با تحلیل جمعیتشناسی مانند سن، جنسیت، درآمد، اندازه کسبوکار و صنعت انجام میدهند. این کار برای شروع خوب است، اما برای ساخت یک برند شخصی قوی، باید عمیقتر از این کار کنید.
در زیر نمونه سوالاتی که باید از مشتری خیالی خود بپرسید، آورده شده است :
1.مهمترین چالشهای آنها کدامند؟
به عنوان یک توسعه دهنده وب مستقل (فریلنسر)، هدف شما ارائه یک راهحل برای مشتریان ایدهآل است. دانستن چالش ها و نیاز های آنها به شما کمک میکند که بدانید بر روی کدام مهارت ها و توانایی خود در برندتان سرمایه گذاری کنید.
2.هدف آنها چیست؟
علاوه بر تولید درآمد ، باید ارزش ها و اهداف آنها را برای تولید محصول درک کنید.
3.بدانید مشتریان تان اطلاعاتشان را از کجا میگیرند؟
تنها راهی که مشتریان بالقوه شما میتوانند شما را پیدا کنند، ساخت یک برند قوی و تبلیغ آن در جایی است که آنها همیشه حضور دارند، باید از خوتان بپرسید آیا آنها پاسخ سوال های خود را در گوگل جستجو میکنند و یا در شبکه اجتماعی خاصی حضور دارند؟ شما باید در جایی که آنها هستند، برای پاسخ به سوالاتشان حضور داشته باشید.
4. بدانید مشتریان شما از کدام وبلاگ ها استفاده میکنند و یا در کدام انجمن ها عضویت دارند
این مورد به شما بینش و شناخت خوبی در مورد شخصیت مشتریان تان میدهد، شما میتوانید با مطالعه در مورد نحوه حضور مشتریان خود در جاهای مختلف آنها را شخصیت شناسی کنید. در این صورت میتوانید نحوه تعامل و برقراری ارتباط با آنها را یاد بگیرید.
مجموعه ای را به صورت آنلاین برای نمونه کار برای خود ایجاد کنید
ساخت یک مجموعه نمونه کار آنلاین، چیزی است که با ارائه آن به مشتریان خود میتوانید، اعتبار کسب کنید. این موضوع چالش ویژه ای است که مشتری شما در مورد انتخاب شما با آن درگیر است و شما با تهیه این مجموعه میتوانید به راحتی این مشکل را حل کنید.
برخی از مراحلی که در زمان ساخت این مجموعه باید انجام دهید، عبارت اند از :
1.درخواست های واقعی مشتریان واقعی خود را بشناسید
اغلب مشتریان ممکن است در مورد چیزی که میخواهند بدست آورند، سردرگم باشند، بنابراین ممکن است نیاز شود کمی عمیق تر شوید تا مشکلی اصلی آنها را کشف کنید و برای آن راه حل پیدا کنید.
2.راه حل هایی را فراهم آورید
مشتریان شما برای خدمات شما پولی نمیپردازند، بلکه آنها برای راه حل ها پول پرداخت میکنند. شما باید به صورت واضح به آنها بفهمانید که محصولات و سرویس های شما میتوانند مشکلات آنها را حل کنند.
برای روی موارد زیر تمرکز کنید :
- چه مقدار درآمد آنها میتواند افزایش یابد
- چه زمانی میتوانند انتظار نتیجه داشته باشند
- چطور برند تجاری آنها میتواند پیشرفت کند
- چه تعداد مشتری به صورت بالقوه میتوانند داشته باشند
3.خدمات خود را ضروری کنید
شما باید در مهارتها و آنچه که ارائه میکنید اعتماد به نفس داشته باشید . متقاعد کردن مشتریان احتمالی برای اعتماد به تخصص شما بسیار اهمیت دارد. شما باید نشان دهید که میتوانید کسب و کار آنها را متحول کنید. مانند بسیاری از فریلنسر ها نباشید که برنامه مشتری را همانند هر پروژه دیگری که آن را توسعه داده اند، می بینند. بلکه زمانی را برای یافتن اهداف و ارزش های پروژه قرار دهید.
مشتریان را از ارائه خدمات خود آگاه کنید و به آنها نشان دهید که با خدمات خود چطور از دیگران متمایز هستید...
ادامه دارد.....
منبع: لرن سورس