طراحی سایت | برنامه نویسی

آموزش طراحی سایت و برنامه نویسی

طراحی سایت | برنامه نویسی

آموزش طراحی سایت و برنامه نویسی

۱۵ ابزار برتر برای توسعه اپلیکیشن های React

چهارشنبه, ۲۶ تیر ۱۳۹۸، ۰۳:۱۸ ب.ظ

React یک کتابخانه ی جاوا اسکریپتی سبک است که توسط فیس بوک ایجاد شده و در سال های اخیر بسیار محبوب شده است. این کتابخانه به شما اجازه میدهد رابط های کاربری زیبایی را برای برنامه های وب بسازید. این کار با استفاده از بلوک های سازنده مستقل و چند منظوره به نام component انجام میشود.

react tools

React همچنین دارای یک اکوسیستم بزرگ است که عمدتا توسط توسعه دهندگان ثالث ایجاد شده است، این اکوسیسیتم شامل ابزارهای مختلف، کتابخانه های کامپوننت، IDE ها، افزونه هایی برای ویرایشگر کد و مرورگرهای وب و .... است. در این مقاله، ما به معرفی 20 ابزار و منبع برتر برای توسعه دهندگان مبتدی و متخصص React خواهیم پرداخت. پس در این مقاله با ما همراه باشید.

1.REACTIDE

RTreactide

Reactide یک IDE اختصاصی (محیط توسعه مجتمع) برای توسعه برنامه های کاربردی ری اکت است. این ابزار cross-platform بوده و به شما اجازه می دهد تا کامپوننت های React را بدون هیچگونه پیکربندی ساخت و یا سرور ارائه دهید. Reactide یک Node server یکپارچه و همین طور یک شبیه ساز مرورگر سفارشی را نیز اجرا می کند.

2.REACT STUDIO

react-studio

اگر شما یک طراح هستید و می خواهد برنامه های React را بدون هیچ گونه دانش برنامه نویسی ایجاد کند، React Studio برای شما یک ابزار عالی محسوب میشود،. این محیط یک ابزار طراحی بصری بوده و به شما این امکان را می دهد تا بر اساس طرح های خود، کامپوننت های React و برنامه های مربوط به آن را ایجاد کنید. React Studio همچنین دارای ابزارهای طراحی از پیش ساخته شده و یک نمایش دهنده تلفن همراه است. این محیط حتی اجازه می دهد تا فایل های خود را از Sketch وارد کنید.

3. پروژه ی CREATE REACT APP فیسبوک

create-react-app

ایجاد و راه اندازی محیطی برای توسعه یک پروژه ی React با تمام الزامات کاری زمان بر است. برای کمک به توسعه دهندگان، فیس بوک پروژه Create React App خود را در Github منتشر کرد. این پروژه یک ابزار خط فرمان است که با آن میتوانید به سرعت یک برنامه React جدید را راه اندازی کنید. این ابزار یک خط لوله طراحی و ساخت داخلی را فراهم کرده و همین طور یک محیط توسعه دهنده را ایجاد می کند و در نهایت برنامه شما را برای تولید بهینه سازی می کند. این پروژه بدون نیاز به هیچ پیکربندی کار می کند و می توانید آن را با هر زبان backend ایی استفاده کنید.

4.STORYBOOK

storybook

Storybook یک محیط توسعه رابط کاربری برای کامپوننت های React است که در تولید برنامه توسط شرکت هایی مانند Coursera، Squarespace و Lonely Planet استفاده می شود. این محیط به شما اجازه می دهد تا به طور تعاملی کامپوننت های خود را توسعه داده و آزمایش کنید و همچنین می توانید کتابخانه ای از کامپوننت ها را برای خود ایجاد کنید. با Storybook، شما می توانید حالت های مختلف هر کامپوننت را مشاهده و آن را جدا از برنامه خود توسعه دهید،این کار منجر به بهره بردن بهتر از قابلیت استفاده مجدد میشود.

5.REACT STYLEGUIDIST

react-styleguidist

React Styleguidist یک محیط تعاملی دیگر برای توسعه ی  کامپوننت های React است. این محیط به شما اجازه می دهد بر روی ساخت هر کدام از کامپوننت ها در یک زمان تمرکز کنید. اما همچنین دارای یک سرور مجازی است که به شما امکان می دهد تمام کامپوننت های خود را در یک مکان ببینید. این محیط فراتر از قابلیت های فوق نیز عمل کرده و همچنین از ES6 و TypeScript نیز پشتیبانی می کند.

6.ابزار توسعه دهنده React برای مرورگر کروم

react-devtools-chrome

ابزار توسعه دهنده React یک افزونه Google Chrome است که توسط تیم فیس بوک ایجاد شده است. این ابزار به شما اجازه بازرسی سلسله مراتب درختی از کامپوننت های React را  درست در داخل مرورگر میدهد، این بررسی شامل prop ها و  state ها در کامپوننت ها نیز میشود. این افزونه یک سربرگ جدید به نام React را به Chrome DevTools شما می افزاید. با استفاده از این سربرگ می توانید چگونگی تاثیرگذاری تغییرات یک کامپوننت بر سایر کامپوننت ها را مشاهده کنید. این افزونه به شما کمک میکند یک ساختار مناسبی را برای کامپوننت خود طراحی کنید.

7.ابزار توسعه دهنده React برای مرورگر فایرفاکس

react-devtools-firefox

فیس بوک همچنینابزار توسعه دهنده React برای مرورگر فایرفاکس را به عنوان یک افزونه برای فایرفاکس منتشر کرده است. این افزونه دارای همان ویژگی هایی است که قبلا در افزونه Chrome توسعه داده شده است. پس از نصب، شما می توانید به ابزار React در ابزار توسعه دهنده Firefox در زبانه React  دسترسی داشته باشید.

8.REACT SIGHT

react-sight

React Sight یک ابزار تجسم برای React است که برای شما نمایش بصری ساختار برنامه React را فراهم می آورد. این ابزار به ابزار توسعه دهنده React برای مرورگر کروم نیاز دارد. شما باید React Sight را به عنوان یک افزونه برای Chrome نصب کنید. این ابزار پنل جدید "React Sight" را به Chrome DevTools اضافه می کند. React Sight ازReact Router و Redux نیز پشتیبانی می کند.

9.REACT COSMOS

react-cosmos

React Cosmos یک ابزار توسعه دهنده است که به شما کمک می کند کامپوننت هایی را در ری اکت ایجاد کنید که قابلیت استفاده مجدد دارند. این ابزار کامپوننت های پروژه های React شما را اسکن می کند و به شما امکان می دهد تا آنها را با هر ترکیبی از prop ها و state ها رندر کنید. با استفاده از React Cosmos می توانید وضعیت برنامه خود  به صورت real-time مشاهده کنید.

CODESANDBOX.10 برای ری اکت

code-sandbox-for-react

CodeSandbox یک ویرایشگر کد آنلاین و محیطی پویا و زنده است که به طور خاص برای توسعه برنامه های وب ایجاد شده است. هدف این ابزار این است که توسعه دهندگان را قادر سازد تا برنامه های کاربردی React را در مرورگرهای خود در یک بسته که از طریق  یک URL واحد  در دسترس قرار میگیرد ،ایجاد کنند. CodeSandbox تنها برای React استفاده نمی شود، شما می توانید از این ویرایشگر آنلاین برای Angular، Vue و Preact نیز استفاده کنید.

11.REACT BITS

react-bits

اگر می خواهید یک مجموعه آسان برای استفاده از الگوها، تکنیک ها، راهنمایی ها و ترفندهای React را داشته باشید، نیازی به نگاه کردن بیشتر نیست. React Bits مجموعه کاملی از تمام اطلاعاتی است که شما ممکن است نیاز داشته باشید. این مجموعه مستنداتی آنلاین است که در آن به سرعت می توانید به الگوهای طراحی ، تکنیک های طراحی، antipattern ها، تغییرات UX و دیگر نکات مربوط به React دسترسی داشته باشید.

12.REILER BOILERPLATE

react-boilerplate

اگر به دنبال یک کیت شروع کننده React هستید که به شما اجازه دهد تا به سرعت یک پروژه جدید را راه اندازی کنید، React Boilerplate می تواند یک راه حل عالی برای شما باشد. تمرکز این محیط بر توسعه آفلاین، مقیاس پذیری و عملکرد بالا است. این محیط همچنین از جاوااسکریپت نسل بعدی استفاده می کند که امکان استفاده از آخرین ویژگی ها مانند الگوهای رشته و توابع arrow را فراهم می آورد.

13.REACT SLINGSHOT

react-slingshot

Reings Slingshot یکی دیگر از مواردی است که به شما امکان استفاده از React را به همراه Redux را میدهد . این ابزاربه شما امکان دسترسی به ویژگی هایی مانند hot reloading، تست خودکار، linting ، ساخت تولید خودکار و ... را می دهد. Reings Slingshot از کتابخانه ها و ابزارهای محبوب مانند بابل، Webpack، ESLint، Sass و PostCSS استفاده می کند.

14.REACT STYLE GUIDE GENERATOR

react-styleguide-generator

با React Style Guide Generator ، شما می توانید یک راهنمای ساده و سازمان یافته برای پروژه های React خود تولید کنید. شما باید یک فایل جداگانه برای راهنمای خود ایجاد کنید، سپس برخی از مستندات را در جاوا اسکریپت با استفاده از برخی از قوانین از پیش تعریف شده اضافه کنید. . React Style Guide Generator به خوبی مستند شده است و شما می توانید از نحو ES6 نیز استفاده کنید.

15. REACT EXTENSION PACK برای ویژوال استادیو کد

react-styleguide-generator

اگر ویرایشگر کد شما ویژوال استودیو کد است ، می توانید از Packet Extension Pack استفاده کنید تا سرعت پردازش React خود را سریعتر کنید. این تنها یک افزونه نیست بلکه هفت بسته است که به عنوان یک افزونه بسته بندی شده است. این افزونه دارای امکانات خوبی است و اگر شما این افزونه را به VS Code اضافه کرده باشید،  حتما احساس فوق العاده ای را تجربه کرده اید.

 

منبع: لرن سورس

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۴/۲۶
شهربانو دوستی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی