طراحی سایت | برنامه نویسی

آموزش طراحی سایت و برنامه نویسی

طراحی سایت | برنامه نویسی

آموزش طراحی سایت و برنامه نویسی

شما در هنگام ایجاد یک برنامه موبایل همیشه مخاطبان هدف خود را در نظر می گیرید و یکی از چیزهایی که در اینجا مهم است، این است که آنها از کدام پلت فرم استفاده می کنند. اگر برنامه را فقط برای کاربران اندروید یا iOS توسعه می دهید، می توانید تنها بر روی یک پلتفرم تمرکز کنید.

iosandroid

با این حال، اگر شما به دنبال مخاطبان بیشتری هستید، منطقی است که برنامه های خود را برای هر دو پلت فرم ایجاد کنید. در این مقاله، خواهیم دید که چگونه میتوان یک برنامه Android را به iOS تبدیل کرد . ما همچنین مزایا و معایب این راه حل را نیز ذکر خواهیم کرد.

Porting چیست و چگونه کار می کند؟

Porting فرایند تغییر کد یک اپلیکیشن است که در این صورت بتواند بر روی دیگر پلتفرم ها نیز کار کند. اما چرا این کار را باید انجام دهیم؟ زیرا پلتفرم ها نیازمندی ها و معماری های متفاوتی دارند و به همین دلیل است که فرایند Porting  برای تبدیل اندروید به iOS نیاز است. با این حال قبل از تبدیل برنامه، باید به چند مورد توجه کنید:

تفاوت معماری در بین پلت فرم ها. هر تفاوتی بین پلتفرم ها باید به حساب آورده شود.

فریمورک های موجود برای توسعه. حتی ممکن است نیاز به تغییر زبان برنامه نویسی برنامه در این فرآیند داشته باشید. اکثر برنامه های iOS با Swift ایجاد می شوند، در حالی که اندروید به طور کلی از Java یا Kotlin استفاده می کند.

طراحی و رابط کاربری. برخی از ویژگی های موجود در اندروید ممکن است در iOS موجود نباشند یا حداقل ممکن است کاملا متفاوت به نظر برسد. همه این تفاوت ها بر روی تبدیل برنامه بر Android به iOS تاثیر می گذارد .

منطق کسب و کار پشت برنامه . به صورت ایده آل، منطق کسب و کار باید برای هر دو برنامه یکسان باشد. اما، با توجه به تفاوت های هر دو پلتفرم، ممکن است لازم باشد برخی تنظیمات را انجام دهید.

به طور کلی باید توجه داشته باشید که هیچ راه جادویی برای این نوع انتقال وجود ندارد. در این زمان هیچ نرم افزاری وجود ندارد که بتواند برای شما این تبدیل را انجام دهد.

fragmentation-remains-an-issue-in-the-android-universe


چه چیزهایی را برای تبدیل برنامه Android به iOS نیاز دارید بدانید؟

تبدیل همیشه یک فرایند ساده نیست و نیاز به زمان، تلاش و احتمالا مقداری بودجه دارد. برای شروع این فرایند، مراحل زیر را در نظر بگیرید.

  • لیستی از ویژگی های مورد نیاز خود در برنامه ایجاد کنید. اگر زمانی که برنامه Android را می ساختید این لیست را تهیه کردید، می تواند کمک بزرگی برای شما باشد. با این حال اطمینان حاصل کنید که فقط مفاهیم کلی را در نظر میگیرید. شما در مراحل بعدی به جزئیات بیشتری خواهید پرداخت.
  • بودجه خود را مشخص کنید. به طور متوسط، هزینه ها بسته به اندازه و پیچیدگی برنامه شما و تیمی که برای فرایند توسعه انتخاب می کنید، می تواند  چیزی بین $ 2،000 تا $ 20،000 باشد.
  • تیمی را انتحاب کنید که بتواند برنامه را از Android به iOS تبدیل کند . انجام این کار آسان نیست و تیمی که برای این کار انتخاب می کنید باید توانایی کار با دو پلت فرم را داشته باشد.
  • شما باید آماده باشید. این فرآیند بسیار سریع نخواهد بود. انتقال می تواند چند ماه تا چند سال طول بکشد. البته مدت این زمان عمدتا به این بستگی دارد که برنامه تا چه حد بزرگ است و مهارت تیمی که انتخاب کردید تا چه حد است.
  • تیم توسعه شما باید شامل حداقل یک توسعه دهنده و یک طراح UX باشد. اگر چه، بسیار توصیه می شود که یک تیم حرفه ای QA نیز داشته باشید.

two-thirds-of-android-users-do-not-pay-for-apps.jpg


چند نکته برای تبدیل موفقیت آمیز یک برنامه از Android به iOS

ما قبلا مواردی را ذکر کردیم که ممکن است برای آماده سازی به منظور ایجاد یک برنامه iOS مفید باشد . نکات زیر بیشتر مربوط به فرایند توسعه و آن چیزی است که برای تبدیل برنامه باید از آن آگاه داشته باشید.

منطق کسب و کار را از کد خود جداسازی کنید. اگر قبلا برنامه شما دارای یک منطق کسب و کار بوده است، نیازی به ایجاد منطقی جدید نیست. این منطق موجود به شما کمک خواهد کرد تا ویژگی های برنامه را شکل دهید. علاوه بر این، اگر شما یک منطق آماده دارید، زمانی را برای تفهیم این منطق به تیم خود در نظر بگیرید.

برای روشن تر شدن فرآیند توسعه، نیاز است که قسمت های مشترک بین دو پلت فرم و آنهایی که در این دو پلتفرم متفاوت هستند را جدا سازی کنید. در این صورت تصویری بهتر از آن چیزی که تیم باید بر روی آن کار کنید خواهید داشت.

ما میخواهیم دوباره بر این نکته تأکید کنیم که تیمی که در حال کار با آن هستید باید قادر به درک و کار با هر دو زبان باشد. در غیر این صورت، روند انتقال به سادگی غیر ممکن است.

هنگام تبدیل برنامه Android به iOS ، تفاوت بین دستگاهها را در نظر بگیرید. این قسمت بیشتر مربوط به جنبه های فنی است و البته بخشی هم مربوط به طراحی میشود. به عنوان مثال، سیستم عامل های مورد استفاده در دستگاه های مخاطب هدف شما ممکن است متفاوت باشد و در حالی که اکثر کاربران iOS، دستگاه های تلفن همراه خود را به آخرین نسخه ارتقاء داده اند، هنوز کسانی هستند که از نسخه های قدیمی تر استفاده می کنند. بنابراین، شما باید اطمینان حاصل کنید که برنامه در دستگاه های مختلف در دسترس باشد

اندازه صفحه نمایش چیز دیگری است که باید در مورد آن فکر کنید برای در iOS این مورد محدود است اما همچنان تفاوت وجود دارد. بنابراین رزولوشن باید به اندازه کافی خوب باشد تا هر گزینه ممکن را پشتیبانی کند. با این حال، تفاوت اصلی در طراحی بین پلت فرم ها است. پانل های ناوبری ، فونت ها و آیکون ها، مواردی هستند که در زمان تبدیل باید به آنها توجه کنید.

به عنوان مثال، ناوبری اصلی در دستگاه های تلفن همراه بسیار متفاوت است. محصولات اپل فقط دارای یک دکمه هستند و دستگاه های Android از سه دکمه برای ناوبری استفاده می کنند. این تفاوت ها فرآیند تغییر کد را مشکل میکند.

تست، بخش مهمی از هر روند توسعه است. پس از تبدیل برنامه Android به iPhone ، باید مطمئن شوید که همه چیز به درستی کار می کند. به همین دلیل، ممکن است ایده خوبی باشد که تست را هم برای مشتری و هم برای توسعه دهندگان انجام دهید . به این ترتیب شما یک چشم انداز از طرف های مختلف دریافت خواهید کرد.

movile-os-fragmentation

مزایا و معایب تبدیل برنامه

Porting قطعا یک فرایند پیچیده است که به زمان و تلاش زیادی را به نیاز دارد و مانند هر چیز دیگری مزایا و معایب خود را خواهد داشت.

مزایا :

  • شما مردم بیشتری را پوشش میدهید . محصولات iOS قطعا سهم بزرگی از بازار تلفن همراه است. و با داشتن تنها یک برنامه، فرصت به دست آوردن مشتریان بیشتر را برای خود فراهم میکنید.
  • حضور خود را در بازار  گسترش میدهید . بعضی از مناطق از برند های خاصی استفاده میکنند. بنابراین، با ایجاد برنامه ای برای یک پلت فرم دیگر، شما به بازاز های دیگر نیز دسترسی خواهید داشت.
  • درآمد کسب و کار خود را افزایش می دهید .این مورد کاملا وضح هست اما همچنان باید به آن توجه کرد. البته، با داشتن مشتریان بیشتر، سود شما در کسب و کار هم بیشتر خواهد شد.

معایب:

  • این کار بسیار وقت گیر است. این مورد تنها مشکل صاحبان برنامه های  Android نیست بلکه تغییر از هر پلتفرمی به پلتفرم دیگر میتواند کاری زمانبر باشد.
  • پیدا کردن توسعه دهندگان اندرویدی که این فرآیند را انجام دهند آسان نیست. اکثر برنامه نویسان تنها بر روی یک زبان تمرکز می کنند، بنابراین شما ممکن است به دو توسعه دهنده نیاز داشته باشید تا به یکدیگر برای انجام این فرآیند کمک کنند.

نتیجه

چیز های زیادی وجود دارد که در تبدیل برنامه های اندروید به ios باید در نظر بگیرید. بعضی از آنها میتواند این روند را به سختی بکشد. با این حال، هیچ چیز غیر ممکن نیست و اگر شما با برنامه ریزی پیش بروید، نتیجه ممکن است حتی فراتر از انتظارات شما باشد. برنامه ریزی خوب و تیم باهوش همیشه کلید موفقیت برای انجام هر کاری است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۴/۲۶
شهربانو دوستی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی