طراحی سایت | برنامه نویسی

آموزش طراحی سایت و برنامه نویسی

طراحی سایت | برنامه نویسی

آموزش طراحی سایت و برنامه نویسی

در مقاله قبلی این سه فریمورک را از جهاتی مورد بررسی قرار دادیم اکنون به ادامه این مقایسه توجه کنید.

jsframework

آیا پیدا کردن توسعه دهندگان هر کدام از این فریموک ها آسان است؟

واضح است که توسعه دهندگانی که با زبان HTML کار میکنند بیشتر از توسعه دهندگانی هستند که با جاوا اسکریپت کار میکنند .  React پر از کد های جاوااسکریپت است و گاهی اوقات به این دلیل است که افراد به سمت Angular یا Vue حرکت می کنند.

کار با HTML حس بهتری دارد اما React دارای قاعده نوشتاری متفاوت(JSX) از زبان HTML است. اگر چه این فریمورک نیازی به استفاده  از JSX در برنامه شما ندارد، اما آشنایی با راه اندازی، محیط و معماری React کمی دشوار است. Angular گزینه ای بسیار خوب در این مورد است. شما به راحتی می توانید توسعه دهندگان Angular  را بیابید.

این فریمورک دارای یک جامعه عالی و رو به رشد است که شامل پروژه های زیاد، به روز رسانی ها متعدد و منابع در دسترس است. همه ی اینها نشان دهنده ی یک آینده پایدار برای این فریمورک است.

JSX یا HTML؟ - کدام را ترجیح میدهید؟

این مورد یک بحث بی پایان است. Angular بیشتر از HTML  استفاده میکند، در حالیکه React بیشتر درباره جاوا اسکریپت است. در نظر داشته باشید که همه این 3 فریمورک بر اساس کامپوننت هستند. شما می توانید هر زمان که لازم است از این کامپوننت ها در همه جای برنامه خود استفاده کنید. اگر ما در مورد JSX صحبت کنیم، با توجه به اسناد رسمی، JSX نه یک رشته است و نه HTML .

JSX اجازه می دهد تا توسعه دهندگان عناصر React را ایجاد کنند و بیشتر یک قاعده نوشتاری برای جاوا اسکریپت محسوب میشود. مزایای زیادی برای استفاده از JSX وجود دارد، زیرا جاوا اسکریپت قدرتمندتر از HTML است و زبانی کاملا توسعه یافته و پیشرفته برای توسعه front-end است. Vue متفاوت تر از دو فریمورک دیگر است.

این فریمورک مفاهیم را جدا سازی میکند و توسعه دهندگان را قادر میسازد که استایل ها، اسکریپت ها و موارد دیگر را به شیوه ای منظم بنویسند. این روش برای هر مبتدی، طراح و توسعه دهندگان با تجربه که در پروژه های قبلی با HTML آشنا هستند به نظر می رسد عالی باشد.

توجه : شما می توانید از JSX در فریمورک Vue با استفاده از پلاگین بابل استفاده کنید.

فریمورک؟ کتابخانه؟ تفاوت این دو در چیست؟

Angular  یک فریمورک است زیرا برای شما نقطه شروع خوبی را برای ساخت یک برنامه با نصب کامل آن فراهم می کند. شما لازم نیست که به کتابخانه ها، راه حل های مسیریابی و ساختار نگاه کنید. شما می توانید به سادگی شروع به ساختن کنید. React و Vue، در طرف دیگر، انعطاف پذیر و جهانی تر از Angular هستند.

با React، شما می توانید یکپارچگی چندگانه را انجام دهید، زیرا می توانید کتابخانه ها را با سایر ابزارهای عالی جفت، مبادله و ادغام کنید. اما با این وجود احتمال اشتباه در تصمیم گیری و انتخاب وابستگی ها وجود دارد.

Vue در مقایسه با این سه چارچوب تمیزتر است و به شما کمک می کند که کد خود را با تعادلی کامل از وابستگی های داخلی و انعطاف پذیری حفظ کنید. این فریمورک جاوا اسکریپت، بسیار ساده و آسان است که با هدف ساده سازی توسعه وب پایه گذاری شده است.

چیزهای مهم دیگر که باید به آن توجه کنید

Angular  شامل تزریق وابستگی است، مفهومی که یک شی وابستگی هایی را برای شی ای دیگر فراهم می آورد. این باعث می شود کد  برای درک، آسان تر به نظر برسد. از سوی دیگر، یک الگوریتم MVC وجود دارد که پروژه را به سه جزء مختلف تقسیم می کند: مدل، ویو، و کنترلر.

React چنین مفهومی ندارد و به شما کمک میکند که فقط ویو ها را در برنامه خود ایجاد کنید در حالیکه Angular بر اساس معماری MVC است و اجازه می دهد تا توسعه دهندگان برنامه خود را به سه بخش تقسیم کنند.

عملکرد و کارایی: کدام یک از فریمورک ها بهتر هستند؟

مدل DOM مجازی از لحاظ عملکرد بسیار مفید است. هر دو فریمورک React و Vue دارای DOM مجازی هستند. با توجه به ساختار خوب، Vue دارای عملکردی عالی و تخصیص حافظه خوبی است. React هم در این زمینه به خوبی کار میکند و  البته Angular در این رقابت از دو فریمورک دیگر پیشی گرفته است.

عملکرد و کارایی به عوامل مختلفی بستگی دارد. این سه فریمورک نسبتا سریعتر از سایر فریمورک های جاوا اسکریپت هستند. البته توجه کنید که نباید کارایی و عملکرد را معیاری برای انتخاب فریمورک مناسب قرار دهید زیرا کارایی عمدتا به اندازه برنامه و بهینه سازی کد شما متکی است.

آیا با این فریموک ها توسعه برنامه بومی امکان پذیر است؟

برنامه های بومی برای یک پلتفرم خاص ساخته شده اند. React شامل React  است که با استفاده از آن  می توانید برنامه های بومی را برای iOS و پلت فرم اندروید را توسعه دهید.

NativeScript در Angular هم در حال حاضر توسط بسیاری برای توسعه برنامه های بومی پذیرفته شده است و فریمورک Ionic برای استفاده از برنامه های هیبریدی بسیار محبوب است. پلت فرم Weex در Vue نیز در حال تحول است و به نظر می رسد در حال حاضر برنامه ای برای ادامه آن وجود ندارد.

سرانجام، کدام فریموک را باید انتخاب کنیم؟

اگر شما بیش از سایر ویژگی ها انعطاف پذیری را دوست دارید، از React استفاده کنید.

اگر شما کدنویسی در TypeScript را دوست دارید، به سمت Angular بروید.

اگر شما عاشق جاوا اسکریپت هستید، از React استفاده کنید زیرا همه چیز آن در مورد جاوا اسکریپت است.

اگر طرفدار کدی تمیز هستید، از Vue در برنامه خود استفاده کنید.

Vue ساده ترین حالت برای یادگیری را فراهم می کند و این گزینه ای ایده آل برای مبتدیان است.

اگر میخواهید مفاهیم در برنامه ی شما جدا سازی شوند، از Vue استفاده کنید.

اگر شما علاقه مند به برنامه نویسی شی گرا باشید، Angular قطعا یک انتخاب عالی است.

Vue برای یک تیم کوچک و یک پروژه کوچک ایده آل است. اگر برنامه شما به نظر بزرگ می رسد  و و در آینده نیاز دارید آن را توسعه دهید از آنگولار استفاد

منبع: لرن سورس

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۴/۲۶
شهربانو دوستی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی