طراحی سایت | برنامه نویسی

آموزش طراحی سایت و برنامه نویسی

طراحی سایت | برنامه نویسی

آموزش طراحی سایت و برنامه نویسی

اشتن وب سایتی که دارای سرعت بالاتری در بارگذاری صفحات باشد از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این قابلیت نه تنها باعث می شود وب سایت شما در نتایج جستجو بالاتر از دیگران قرار بگیرد بلکه از نقطه نظر تجربه کاربری نیز حائز اهمیت است. بر اساس آماری که وب سایت آمازون در سال ۲۰۰۶ منتشر کرده است مشخص می شود که به ازای هر ۱۰۰ میلی ثانیه ای که وب سایت شما سریعتر بارگذاری شود درآمد شما یک درصد افزایش می یابد.

vector-illustration-concept-rocket-launch

داده های اخیر گوگل نیز نشان می‌دهد که کاربران ۷۰ درصد زمان بیشتری را در وب سایت هایی که از سرعت بارگذاری بالاتری برخوردار هستند صرف می کنند. در این مقاله به شما نشان خواهم داد که چگونه وب سایت خود را تجزیه و تحلیل کنید با انجام تغییرات ساده و البته کوچک در بیشتر موارد سرعت وب سایت خود را میتوانید به طرز چشمگیری افزایش دهید.

در نهایت این کار باعث می شود در چشم موتورهای جستجو در رتبه های بالاتری قرار بگیرید.

ابزارهایی برای تجزیه و تحلیل سرعت صفحات وب سایت

ابزار های رایگان زیادی وجود دارد که می‌توانند صفحات وب سایت شما را بررسی کنند و مشخص کنند چه چیزی باعث کندی وب سایت شما شده است. در اینجا سه ابزار برتر و محبوب را به شما معرفی می کنیم :

Pingdom، اگرچه این ابزار نسبت به دو ابزار دیگر اطلاعات کمتری را در اختیار شما قرار می دهد اما اطلاعاتی که ارائه می دهد از جمله مهم‌ترین مواردی است که شما می توانید آن را در نظر بگیرید. اگر از این اطلاعات استفاده کرده و وب سایت خود را اصلاح کنید در سرعت صفحات خود بهبود قابل توجهی را تجربه خواهید کرد.

GTMetrix نیز شبیه Pingdom است اما اطلاعات بیشتری در مقایسه با Pingdom به شما ارائه می دهد که می توانید از آن برای افزایش سرعت بارگذاری صفحات استفاده کنید. من معمولا بعد از Pingdom از GTMetrix استفاده می کنم. بیشتر اوقات زمانی سراغ این ابزار می روم که بخواهم سرعت صفحات خود را تا حداکثر ممکن افزایش دهم.

Google Page Speed ، بعد از دو ابزار بالایی که به شما معرفی کردم نیاز به ابزار دیگری برای بهبود سرعت صفحات خود ندارید، با این حال Google Page Speed نیز ابزاری است که استفاده از آن خالی از لطف نیست.

خودتان را برای رساندن به بالاترین امتیاز به چالش نکشید

رسیدن به بالاترین امتیاز در این سه ابزار اهمیت زیادی ندارد هدف عمده شناخت مشکلات اصلی و و اصلاح آن ها برای رسیدن به یک سرعت بهینه است. این باور به خصوص درباره Google Page Speed وجود دارد که مردم فکر میکنند داشتن بالاترین امتیاز در این ابزار تاثیر مستقیمی در رتبه بندی وب سایت آنها در گوگل دارد که این باور درستی نیست.

تجزیه و تحلیل صفحات وب با استفاده از Pingdom

برای شروع به سادگی به وب سایت Pingdom بروید و آدرس صفحه خود را وارد کنید. سپس سروری را که نزدیکترین موقعیت به مکان شما را دارد، انتخاب کرده و بر روی دکمه “Start test” کلیک کنید. زمانی که آنالیز کردن صفحه شما به پایان برسد، اطلاعاتی مانند امتیاز صفحه، زمان بارگذاری صفحه و جزئیات دیگری در اختیار شما قرار می گیرد که برای افزایش سرعت صفحه می توانید آنها را اصلاح کنید.

pingdom-results

چطور سرعت بارگذاری صفحات را افزایش دهم؟

اکنون که می دانید چه چیزی باعث کندی سرعت بارگذاری صفحات شما شده است زمان آن رسیده که آن را اصلاح کنید. طیف گسترده‌ای از پیشنهادات وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. در این مقاله به برخی از این پیشنهادات اشاره می کنم. تقریبا تمام مشکلاتی که ممکن است وجود داشته باشد واضح و روشن است و رفع آن برای یک تازه کار هم کار سختی نیست. با کمی جستجو می توانید راه حل خود را از اینترنت به دست آورید.

استفاده از قابلیت کش در مرورگر

برای استفاده از قابلیت کش در مرورگر به سادگی می توانید از مرورگر کاربر بخواهید که منابع سایت را در کامپیوتر کاربر ذخیره کرده و بار بعدی که کاربر تصمیم به بارگذاری سایت گرفت، منابع را به جای درخواست از سرور از کامپیوتر کاربر بخواند. اگر چه این روش سرعت بارگذاری را برای کاربران جدیدی که از وب سایت شما بازدید می‌کنند، افزایش نمی‌دهد اما به طرز چشمگیری برای بار بعدی سرعت بارگذاری را بهبود می بخشد.

برای انجام این کار به سادگی میتوانید چندین خط کد را به فایل htaccess. خود اضافه کنید. فایل htaccess. را در پوشه ی روت وب سایت خود می توانید پیدا کنید.

ادغام کوچک سازی و انتقال منابع

فایل های جاوا اسکریپت و css خود را در تعداد کمتری فایل قرار دهید. با کوچک سازی این فایل ها می توانید سرعت بارگذاری صفحات خود را افزایش دهید. همچنین فایل های جاوا اسکریپت خود را در انتهای صفحه خود قرار دهید، این جابه‌جایی منابع باعث می‌شود بارگذاری صفحه شما معطل لود شدن فایل جاوا اسکریپت نماند. این کار می تواند تأثیر قابل توجهی در سرعت بارگذاری صفحه داشته باشد.

زمانی که فایل های css و جاوا اسکریپت خود را در فایل‌های واحدی ادغام می کنید، مطمئن شوید که ترتیب را رعایت می کنید. می توانید از inspector مرورگر برای بررسی ترتیب صحیح بارگذاری کد ها استفاده کنید. در این صورت مطمئن می شوید که قابلیت های وب سایت شما به خوبی کار می کند. برای مثال برخی عملکرد ها در فایل های جاوا اسکریپت به کتابخانه جی کوئری وابسته است پس باید مطمئن شویم که فایل جی کوئری قبل از این کد ها قرار گرفته باشد.

اگر فایل واحد شما خیلی بزرگ شد، می توانید آن را به چندین فایل تجزیه کنید. با این ها سعی کنید تعداد فایل ها را حداقل نگه دارید. زمانی که کار کدنویسی تمام شد فایل های نهایی خود را کوچک سازی کرده و ذخیره کنید.

از CDN برای منابع وب سایت خود استفاده کنید

بارگیری منابع استاتیک از CDN می تواند مسئله سرعت را بهبود ببخشد. این قابلیت اجازه می‌دهد صفحه شما در حالی که منابع را از سرور ثالثی دریافت می کندT بارگذاری شود برای دسترسی به این منابع می توانیم از سرورهای فراهم کننده CDN استفاده کنیم.

برای مثال زمانی که برای بارگذاری فایل جی کوئری از CDN شرکت گوگل استفاده می کنید کاربرانی هستند که قبلا از سایت های دیگری بازدید کرده اند و این فایل را در مرورگر خود دانلود کرده اند ، زمانی که به سراغ وبسایت شما می آیند دیگر نیازی به دانلود آن ندارند و این سرعت بارگذاری صفحات شما را تا حد زیادی افزایش می دهد.

تصاویر خود را فشرده کنید

امروزه فشرده سازی تصاویر با کمترین افت قابل توجهی انجام می شود، طیف وسیعی از تکنیکهای فشرده سازی تصویر وجود دارد. برای مثال افزونه هایی در این زمینه در سیستم های مدیریت محتوا همچون وردپرس وجود دارد که می توانند تصاویر آپلود شده را به صورت خودکار فشرده‌سازی کنند.

tinypanda

اگر می خواهید فشرده‌سازی را به صورت دستی انجام دهید ابزار رایگانی به نام  Tinypng وجود دارد که این کار را برای شما به سادگی انجام می دهد. فشرده سازی تصاویر به طرز چشمگیری سرعت بارگذاری را افزایش می دهد.  Tinypng قادر است تصویری با حجم ۵۷ کیلو بایت را به ۱۵ کیلوبایت تقلیل دهد بدون اینکه افت قابل توجهی رخ دهد. اگر وب سایت شما پر از تصاویر بزرگ است از این ابزار استفاده کنید.

منبع:لرن سورس

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۴/۲۵
شهربانو دوستی

نظرات  (۱)

سلام و درود

وبلاگ خوب و پر محتوایی دارید تبریک میگم

خوشحال میشم به وبلاگ ما هم سر بزنید

با امید موفقیت برای شما

http://learnhtml5.blog.ir/

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی