طراحی سایت | برنامه نویسی

آموزش طراحی سایت و برنامه نویسی

طراحی سایت | برنامه نویسی

آموزش طراحی سایت و برنامه نویسی

چطور طراحان وب از متن باز بودن بهره میبرند؟

سه شنبه, ۲۵ تیر ۱۳۹۸، ۱۲:۲۵ ب.ظ

بخشی از تبدیل شدن به یک طراح وب موفق، داشتن ابزارهای مناسب (و دانش لازم) برای انجام کار است. خوشبختانه کسانی از ما که در این صنعت کار می کنند مقدار قابل توجهی از منابع موجود را در اختیار دارند که بسیاری از آنها رایگان است.خوب، شاید بعضی از آخرین اطلاعات برای شما جدید نباشد. اما ممکن است برای کسانی که در زمینه های دیگر کار می کنند شگفت انگیز باشد.

open-source

ابزارهای رایگان و حتی مطالب آموزشی چیزی نیست که یک مکانیک ، لوله کش و یا حتی یکی خلبان به آن دسترسی داشته باشد. با این حال، طراحان وب هر روز از این مزایا استفاده می کنند. نه تنها این ابزارها و منابع در اختیار ماست بلکه ما از یک جامعه بزرگ که کارش تقسیم و اشتراک دانش متمرکز است، بهره مند می شویم. و شاید بزرگترین و تاثیرگذارترین آنها، جامعه نرم افزای متن باز است. بیایید ببینیم چطور میتوانیم از متن باز بودن بهره ببریم.

شروع آسان و ارزان

در مورد هر صنعتی که وابسته به خدمات باشد، هزینه های مشخصی برای شروع کار بر روی پروژه وجود دارد - ممکن است موادی اولیه ای را نیاز داشته باشد. رستوران نمی تواند غذا را بدون تهیه مواد اولیه آن در آشپزخانه خود به فروش برساند. یک نجار نمی تواند یک قفسه را بدون نیاز به چوب به شما عرضه کند.

این مورد برای طراحان به چه شکل است؟خوب، پاسخ به این سوال نیاز به کمی توضیح دارد. بله، یک طراح می تواند هر جزء از یک سایت را از ابتدا بسازد. این کار برای وب سایت ها ساده و کوچک میتواند انجام شود. اما این کار برای پروژه های بزرگتر نیاز به یک تلاش زیادی دارد. برای مثال، آیا شما می خواهید زبان پایگاه داده خود را ایجاد کنید؟ چه چیزی در شروع کار نیاز دارید تا به یک سیستم مدیریت محتوای غنی برسید؟ آیا، آیا شما مایل به ایجاد کتابخانه ی جاوا اسکریپت پیچیده هستید؟

کار عاقلانه این است که در مورد هرکدام از نیاز های بالا از برخی کتابخانه ها و نرم افزار های از پیش ساخته بهره مند شوید. در صنایع دیگر، تکیه بر برنامه های ساخته شده توسط دیگران می تواند هزینه زیادی را به شما تحمیل کند اما در طراحی وب، ممکن است لازم نباشد هیچ پولی را پرداخت کنید.

استفاده از این نرم افزار های از پیش ساخته شده نه تنها باعث کاهش هزینه های بالای طراحی می شود بلکه باعث صرفه جویی در هزینه های مشتری هم میشود. امروزه ابزارهایی مانند بوت استرپ و وردپرس قدرت عظیمی را برای شروع سریع پروژه ها به وجود آورده اند. آیا می توانید تصور کنید که هر بار که بخواهید پروژه ای را شروع کنید ابزارهای لازم را از صفر طراحی کنید؟

web-designers-open-source-01

فرصتی برای رشد

یکی از موثرترین راه ها برای پیش رفتن در حرفه شما، یادگیری چیز های جدید است. با افزایش دانش خود، شما در حال باز کردن درب انواع مختلف پروژه ها بر روی خود هستید. به علاوه، داشتن سطح بالایی از تخصص و تجربه، به این معنی است که شما همچنین می توانید خدمات بیشتری را به مشتریان خود ارائه دهید.

دوباره اینجا جایی است که یک جامعه متن باز میتواند به طراحان سود برساند. برای یادگیری کار های بیشتر و استفاده از ابزارهای مختلف لزوما نیازی به ثبت نام در یک مدرسه سنتی نیست (اگر چه، میتواند مفید باشد). شما حتی نیازی به گواهینامه(مثلا مدارک مایکروسافت) برای انجام کاری ندارید. مهم مهارت است که حرف اول را میزند. در زمان کنونی آموزش به یک تجربه شخصی و مقرون به صرفه تبدیل شده است.

شما می توانید حتی از دوره های آنلاین کم هزینه و یا رایگان استفاده کنید. یا میتوانید به گشت و گذار در بین میلیون ها سند رایگان در اینترنت بپردازید. مطالعه اسناد رسمی و یا انجمن های پشتیبانی می تواند راهی عالی برای یادگیری شما باشد. مزیت اصلی جوامع متن باز این است که آنها به جایی تبدیل شده اند که بدست آوردن دانش فقط مختص به کسانی نیست که پول دارند بلکه عموم مردم میتوانند از آن استفاده کنند.

با این حال  هنوز مزایای بسیار زیادی برای آموزش های رسمی وجود دارد، اما آنها تنها راهی نیست که پیش روی شما باشد. این دو رویکرد چه آموزش رسمی و چه خود آموزی در صنعت طراحی وب پیشرفت بسیاری کرده است. ما آزادی داریم که چگونه، چه زمانی و چه چیزی را یاد بگیریم. دیگر تنها یک راه برای آموزش وجود ندارد. همه ما می توانیم مسیری را به بهترین شکل و مطابق با آنچه که  هستیم و می خواهیم انتخاب کنیم.

web-designers-open-source-02

یک روش دوستانه برای انجام کار

شاید قبلا نمیتوانستیم مطمئن باشیم که میتوان هر کاری را در پروژه های خود انجام دهیم و باید به دنبال کسی بودیم که قبلا با چالش ما مواجه شده است و از او کمک بگیریم. نه تنها دنیای متن باز، یادگیری این صنعت را ساده کرده است، بلکه باعث ایجاد فرهنگی شده است که مهارت و دانش در آن به اشتراک گذاشته میشود. در واقع، دیگر در مورد افراد با تجربه ای که دانش خود را با اشتراک میگذارند هیچ کمبودی وجود ندارد.

یکی از جنبه های جالب دیگر این است که اشتراک گذاری فقط به فضای مجازی محدود نمی شود. رویدادهایی مانند WordCamp به معنای واقعی کلمه نوعی تبادل دانش است. جوامع متن باز منجر به جمع آوری وسیعی از مخازن غیرمتمرکز  مفید اطلاعات شده است. هنگامی که شما می توانید با دیگران که با ابزارهای مشابه کار می کنند و با چالش های مشابهی مواجه می شوند، ارتباط برقرار کنید، کمک میکند که با آنها پیوندی دوستانه ایجاد کنید.

web-designers-open-source-03

متن باز درب ها را میگشاید

بدون ابزارها و کتابخانه های  متن باز، دنیای وب بسیار متفاوت خواهد بود. همانطور که روشن است ابزار های متن باز کمک بزرگی به توسعه وب سایت ها هستند. نبود آنها نه تنها بر روی بسیاری از طراحان تاثیر منفی دارد بلکه مانع نوآوری و ابتکار میشود. دسترسی به نرم افزار رایگان و کم هزینه، مردم را در سراسر جهان توانمند کرده است. ما می توانیم آن را یاد بگیریم، آن را سفارشی کنیم و از آن ها برای ایجاد یک زندگی خوب استفاده کنیم . آنها تاثیر عمیقی بر زندگی ما دارند.

منبع: لرن سورس
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۴/۲۵
شهربانو دوستی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی