طراحی سایت | برنامه نویسی

آموزش طراحی سایت و برنامه نویسی

طراحی سایت | برنامه نویسی

آموزش طراحی سایت و برنامه نویسی

با توجه به سرعت بالای تغییر در جهان به دلیل درگیر شدن با فن آوری های جدید و هیجان انگیز، کار بر روی تکنولوژی های پیشرو برای توسعه دهندگان از اهمیت بالایی برخوردار است. از یادگیری ماشین تا علم داده ها فرصت ها بی حد و حصر است و اگر توسعه دهندگان به درستی بر روی آنها کار کنند، می توانند به حداکثر حقوق ممکن دست یابند.

این در حالی است که به مردم و جامعه نیز کمک میکنند. بنابراین در این مقاله به 6 تکنولوژی برتر که توسعه دهندگان باید وقت بیشتری برای آن صرف کنند اشاره خواهیم کرد.

Best-Future-Technologies

هوش مصنوعی

اولین مورد محبوبی که میخواهیم به آن اشاره کنیم "هوش مصنوعی" است. این تکنولوژی برای آینده نیست. بسیاری از شرکت های بزرگ مانند گوگل، فیس بوک و آمازون از هوش مصنوعی برای استفاده در محصولات و خدمات خود بهره میبرند. به عنوان مثال، گوشی هوشمندی که توسط گوگل با نام "Pixel 2" معرفی شد، دارای یک دوربین تک لنز مبتنی بر هوش مصنوعی در قسمت عقبی خود است که به طور خودکار لبه های اشیا را در اطراف آن تشخیص می دهد.

artificial-intelligence-ai-brain-machine-learning-ss

هوش مصنوعی همچنین در ساخت روبات های انسان نما مانند "سوفیا" که توسط یک شرکت هنگ کنگی به نام "Hanson Robotics" توسعه یافته است، مورد استفاده قرار می گیرد و انتظار می رود که توسط بسیاری از شرکت های دیگر در آینده استفاده شود. بنابراین مانند روز روشن است که هوش مصنوعی علمی متعلق به آینده است و اگر توسعه دهندگان وقت بیشتری بر روی آن صرف کنند ارزشش را خواهد داشت.

یادگیری ماشین 

مورد دیگری که از اهمیت بالایی برخوردار است ، یادگیری ماشین است. پس از هوش مصنوعی، مهارت و تکنولوژی مورد نیاز در آینده، یادگیری ماشین است. یادگیری ماشین نوعی از هوش مصنوعی است که توانایی دریافت خوکار اطلاعات و استفاده از آن ها را در حل مسائل دارد. بدون اینکه برای آنها بخواهیم کد نویسی کنیم. چقدر خوب است که ماشین ها هم همچون انسان ها بتوانند یاد بگیرند و هر بار عملکرد خود را نسبت به قبل بهبود ببخشند.

ادگیری-ماشین-چیست

یادگیری ماشین الگویی را در مورد چگونگی انجام کارها و یا حل مشکلات تنها با استفاده از مقدار زیادی اطلاعات ایجاد می کند. بسیاری از شرکت های رباتیک به طور مداوم روی یادگیری ماشین ها کار می کنند و آن روز دور نخواهد بود که ربات ها هم توانایی یادگیری همانند انسان ها را داشته باشند. بزرگترین مزیت این تکنولوژی این است که پس از آنکه ربات ها توانستند مانند انسان ها یادبگیرند آنها کارهایی را انجام خواهند داد که انسان ها از انجام آن عاجز هستند.

علوم داده 

تکنولوژی پیشرفته بعدی در این لیست "Science Data" یا علوم داده است. این تکنولوژی ترکیبی از یادگیری ماشین و هوش مصنوعی است، که یک دانشمند با تجربه اطلاعاتی را برای تصمیمات تجاری یک شرکت آماده سازی میکند. شرکت های بزرگ مانند آمازون و فیس بوک از داده های عظیم  کاربران خود برای استفاده از تصمیمات سودآوراستفاده می کنند.

offer

به عنوان مثال، زمانی که در آمازون برای خرید چیزی وارد سایت میشوید ، یک رکورد اطلاعات در پس زمینه در حال انجام است و تا زمانی که از سیستم خارج میشوید فعالیت های شما زیر نظر دارد و آنها را ثبت میکند. سپس داده ها توسط یک Data Scientist تجزیه و تحلیل می شوند تا بهترین نتیجه ممکن برای حداکثر سود فروش را به شما ارائه دهد.

IOT یا اینترنت اشیا

تکنولوژی محبوب بعدی که در حال حاضر از آن استفاده میشود IOT یا اینترنت اشیا است. این تکنولوژی به عنوان مثال در گوشی های هوشمند، اتومبیل ها، یخچال و فریزر، رایانه، تلویزیون هوشمند و لپ تاپ و هر چیزی که با اینترنت کار میکند، استفاده میشود.

sh_iot-infographic

IOT یا اینترنت اشیا به تکنولوژی ایی اشاره دارد که به دستگاه های هوشمند مختلف اجازه می دهد با یکدیگر به صورت یکپارچه با استفاده از اینترنت برای تبادل اطلاعات، ارتباط برقرار کنند. در حال حاضر برای این نوع فناوری امنیت بزرگترین نگرانی است زیرا هر هکر با تجربه ای می تواند حملات DDOS را بروی این دستگاه ها اجرا کند.

بلاکچین

blockchin

تکنولوژی پرطرفدار بعدی در لیست ما "Blockchain" است. بلاکچین نوعی تکنولوژی است که امکان توزیع اطلاعات دیجیتالی را فراهم می کند بدون آن که کسی بتواند در این میان از آنها کپی تهیه کند (هک کردن). فقط به خاطر این ویژگی امنیتی فوق العاده، بلاکپین به یکی از پرطرفدارترین و محبوب ترین تکنولوژی های آینده در جهان تبدیل شده است.

وسایل نقلیه خودمختار ، ربات ها و لوازم

پایه گذار مایکروسافت یعنی بیل گیتس میگوید خودمختار بودن نیاز آینده است. روزی که شما سوار اتومبیل ها و اتوبوس های خودکار شوید و با خیال راحت به مقصد خود بروید دور نخواهد بود. شرکت های بزرگی مانند گوگل و تسلا در حال کار بر روی ماشین هایی هستند که به صورت خودکار بتوانند رانندگی کنند و انتظار میرود این تکنولوژی هر روز رشد کند.

نتیجه

در این مقاله به 6 تکنولوژی مهمی که توسعه دهندگان باید وقت بیشتری برای آن صرف کنند اشاره کردیم. اگر شما تکنولوژی بهتری را سراغ دارید در قسمت نظرات آن را برای ما قرار دهید.

منبع: لرن سورس

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۴/۲۴
شهربانو دوستی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی