طراحی سایت | برنامه نویسی

آموزش طراحی سایت و برنامه نویسی

طراحی سایت | برنامه نویسی

آموزش طراحی سایت و برنامه نویسی

برای مدتی بهترین فریمورک جاوا اسکریپت را فراموش کرده و مثال زیر را در نظر بگیرید : ساخت یک وب سایت را همچون ایجاد یک غذای خوشمزه در نظر بگیرید، وقتی برای تهیه غذا به آشپزخانه قدم می گذارید، می توانید مواد اولیه غذا را از صفر تهیه کنید. مثلا کاهو را خودتان پرورش داده و سپس در غذا استفاده کنید. اما این روش وقت زیادی را از شما خواهد گرفت و معنایی نخواهد داشت.

Featured-1

احتمالاً ترجیح می دهید مواد اولیه غذا را از فروشگاه محل خود تهیه کرده و سپس غذا را بر اساس دستورالعملی که موجود است، آماده سازی کنید. فرآیند کدنویسی بسیار شبیه به غذا درست کردن است. میتوانید برای طراحی یک وب سایت همه چیز را از ابتدا کد نویسی کنید، اما قابلیت هایی از وب سایت مثل قالب می‌تواند به صورت آماده استفاده شود.

اگر برای تهیه غذای خود نیاز به توت فرنگی داشته باشید احتمالا به جای پرورش آن ترجیح می دهید از فروشگاه محل خود آن را تهیه کنید. اینجا زمانی است که فریمورک های جاوا اسکریپت به میدان می‌آیند. می‌توانیم از این فریمورک ها برای کدنویسی سریعتر و آسانتر استفاده کنیم.

Coding-is-like-Baking

بهترین فریم ورک جاوا اسکریپت برای توسعه اپلیکیشن های وب کدام است؟

با توضیحاتی که در بالا مشاهده کردید احتمالا قانع شده اید که از یک فریمورک جاوا اسکریپت استفاده کنید، اما قدم بعدی انتخاب فریمورک مناسب برای پروژه شماست که کار آسانی نخواهد بود. وقتی صحبت از فریمورک های جاوا اسکریپ می‌شود متاسفانه فریمورک واحدی که بتوان از آن در همه پروژه ها استفاده کرد، وجود ندارد.

در هر زمان می توانید ده ها فریمورک محبوب از جاوا اسکریپ را  پیدا کنید که استفاده از آنها می تواند کار شما را ساده تر کند. با این همه گزینه ای که موجود است ممکن است کمی گمراه شوید.

روزی جی کوئری بیشترین تعداد تگ و سوال را در سایت stackoverflow به خود اختصاص داده بود. تقریبا ۸ درصد از سوالات جدیدی که در این سایت پرسیده میشد مربوط به این فریمورک بود. این روند ادامه نداشت و با ظهور فریمورک هایی مثل آنگولار جی اس و ری اکت از محبوبیت جی کوئری کاسته شد و عموم برنامه نویسان آغوش خود را برای فریمورک های جدید جاوا اسکریپ گشودند.

در ابتدای سال ۲۰۱۶ جهش شدیدی اتفاق افتاد و توسعه‌دهندگان شروع به مهاجرت به سمت فریمورک های جدید کردند. اما اکنون سوال این است که کدام فریم ورک را باید برای پروژه بعدی خود انتخاب کنید؟ در این مقاله به فاکتورهای اشاره خواهیم کرد که به شما کمک می کند انتخاب هوشمندانه تری داشته باشید.

Life-Cycle-of-Java-Script-Framework

سرعت

در روزهایی که همه چیز دیجیتالی شده است و جهان به سرعت در حال تغییر است، زمان نقش مهمی را در انتخاب یک فریمورک ایفا می کند. نکته مهمی که باید به آن توجه کرد این است که زمان کمتری برای کدنویسی و مطالعه وجود دارد. در بیشتر موارد شما باید پروژه خود را در مدت کوتاهی تحویل دهید. از طرفی دیگر فرصتی برای یادگیری فریمورک جدید ندارید به همین دلیل در انتخاب فریمورک مورد نظر باید نقش زمان و سرعت را به شدت مورد توجه قرار داد.

زمانی که می خواهید فریمورکی را انتخاب کنید کدی که برای یک پروژه به وسیله آن فریمورک باید نوشته شود را بررسی کنید. صرف‌نظر از حجم کدی که باید بنویسید، پیچیدگی کدهای این آن را نیز بررسی کنید. آیا تیم شما با پیچیدگی کدهایی که این فریمورک دارد می تواند محصول مورد نظر را در زمان مناسب به بازار برساند؟

پیچیدگی نتیجه نوشتن کد های بیشتر است که در نهایت منجر به خطاهای بیشتر میشود. میتوانید قوانین مهم برنامه نویسی زیر را هم در نظر بگیرید.

علاوه بر اینکه باید سرعت تهیه محصول را در نظر بگیرید، سرعت دیگری نیز وجود دارد که از اهمیت بالایی برخوردار است. سرعت اجرای محصول شما برای کاربران تان در چه حد است؟ فریمورک های زیادی وجود دارند که با استفاده از آنها می توانید محصولی را با سرعت هر چه بیشتر تولید کنیم، اما همیشه نمی توانند مهمترین فاکتور کاربر یعنی کارایی را تامین کنند.

کارایی و بهره وری

کارایی فاکتوری مهم است که برای انتخاب شما از بین فریمورک ها تاثیرگذار است. البته باید به این نکته هم توجه داشت که کارایی در این جا تنها فاکتوری نیست که باید در نظر بگیرید. بیشتر فریمورک های جاوا اسکریپت معقولانه و عالی کار می کنند و اگر آنها را زیر ذره‌بین قرار دهید خواهید دید در مواردی حتی بالاتر از انتظار شما فاکتور کارایی و زمان  را در نظر می گیرند.

بنابراین در زمان تصمیم گیری تنها در نظر گرفتن فاکتور کارایی نمی‌تواند کاری هوشمندانه باشد. فاکتور های حیاتی دیگری نیز فراتر از کارایی وجود دارد. برای مثال یکی از آنها بهره وری است و گفته می شود قابل اطمینان ترین فرمورک ها آنهایی هستند که از بهره وری بالاتری برخوردارند. وقتی صحبت از فریمورک های جاوا اسکریپ می شود قابل اطمینان ترین فریمورک آن فریمورکی است که قوانین آن در پروژه توسعه دهندگان دنبال می‌شود.

هزینه توسعه

فاکتور مهم بعدی که باید در تصمیم گیری شما تاثیر گذار باشد هزینه هاست. انتخاب شما برای یک فریمورک جاوا اسکریپت به صورت مستقیم بر روی هزینه های شما اثرگذار است. از این رو زمانی که برای انتخاب بهترین فریمورک تلاش می کنید دو مسئله اصلی زیر را در نظر بگیرید :

تیم توسعه دهندگان و هزینه آنها - استخدام توسعه دهندگان وب آن طوری که به نظر می رسد ساده و آسان نیست. به بعضی از آنها باید حقوق بالای پرداخت کنید، که البته حقوق آنها به تکنولوژی هایی که با آن کار می‌کنند بستگی دارد. بنابراین هزینه ی توسعه ی اپلیکیشن های وب بسته به فناوری هایی که استفاده می کنید متفاوت است.

هزینه تعمیر و نگهداری اپلیکیشن های وب - با استفاده از فریمورک ای که انتخاب کرده اید می توانید مرحله اول توسعه وب را پشت سر بگذارید (یعنی ایجاد برنامه). با این حال بلافاصله مرحله دوم یعنی تعمیر و نگهداری منتظر شماست. در این مورد پیشنهاد ما به شما استفاده از تکنولوژی های متن باز است که  هزینه های توسعه و نگهداری شما را تا حد زیادی کاهش می دهد.

سابقه فریمورک

یک فریمورک جدید همیشه برای حل مشکل موجود در توسعه اپلیکیشن های وب به وجود می‌آید و توسعه دهنده را قادر می‌کند با چالش های قدیمی به روشی سریع تر و کاراتر برخورد کند و مشکلات جدید را حل کند. در این زمان فریمورک جدید برای شما تبدیل به یک معجون جادویی می شود و به شما کمک می کند مشکلات خود را که ماه‌ ها برای حل آن زمان صرف کرده اید، در عرض چند روز حل کنید.

با این حال در چند ماهی اخیری که این فریم ورک جدید منتشر شده است خودتان را با مشکلات جدیدی روبه رو می بینید. حالا باید زمان زیادی برای بازنویسی پروژه خود در چارچوب جدید صرف کنید. در اثر هجوم اطلاعات مقاومت در برابر مهاجرت به سمت چارچوبی جدید واقعا سخت است. این در حالی است که رقبای شما هم به زودی از این فریمورک های جدید استفاده می کنند. این کاری است که فقط اعتیاد می‌تواند انجام دهد.

همیشه به یاد داشته باشید که حتی بهترین کتابخانه ها هم میتوانند در عرض ۶ ماه کنار گذاشته شوند. می‌توانید به سناریوهای مختلفی در این باره فکر کنید. زمانی که توسعه دهندگان به چیز بزرگ بعدی فکر کنند، همه چیز را در مورد فریمورک جدید فراموش می کنند و به سمت فریمورک قبلی باز می‌گردند. برای مثال اکسپرس منتشر شده در سال ۲۰۱۰ با وجود سرعت تغییرات همچنان به عنوان سرور پیش فرض نود جی اس در نظر گرفته می شود.

Express-Web-Application-Framework

بنابراین داشتن سابقه ی چند سالبه برای فریمورک ها به نظر میرسد میتواند به عنوان پشتوانه ای برای انتخاب آنها باشد (اگر چه برای همه موارد صادق نیست)

بهترین فریمورک جاوا اسکریپت بستگی به پروژه شما دارد

در اکوسیستم دیجیتالی پیشرفته امروز فریمورک های منحصر به فرد زیادی هر روز متولد می شوند که هر کدام مزایا و معایبی دارند. در این میان سوالی که مطرح می‌شود این است که بهترین فریم ورک جاوا اسکریپت در میان آن ها کدام است و پاسخ ساده است : همه ی آن ها.

شماره یکی برای فریمورک های جاوا اسکریپت وجود ندارد بهترین فریمورک جاوا اسکریپ آن فریمورکی است که بهترین شرایط را برای پروژه شما فراهم بیاورد. 

منبع: لرن سورس

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۴/۲۴
شهربانو دوستی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی