طراحی سایت | برنامه نویسی

آموزش طراحی سایت و برنامه نویسی

طراحی سایت | برنامه نویسی

آموزش طراحی سایت و برنامه نویسی

۱۰ کتابخانه جالب JavaScript و CSS در فوریه سال ۲۰۱۹

دوشنبه, ۲۴ تیر ۱۳۹۸، ۰۸:۰۹ ب.ظ

ماموریت ما در لرن سورس این است که شما را با آخرین و جالب ترین روند ها در توسعه وب آشنا کنیم. اگر از مطالب ما لذت میبرید در وب سایت ما ثبت نام کنید و از آموزش های رایگان آن لذت ببرید. کتابخانه ها و ابزار های زیادی در دنیای جاوا اسکریپت و CSS به وجود آمده اند که کار طراحان را ساده تر کرده اند. در این مقاله به برخی از آنها خواهیم پرداخت.

interesting-js-and-css-libraries-february

کتاب خانه instant.page

T1

این کتابخانه جالب سرعت زمان بارگذاری را با استفاده از لینک های پیشفرض (زمانیکه کاربری بر روی آنها قرار می گیرد) افزایش میدهد. این کار باعث میشود وقتی کاربری با کلیک بر روی لینک ها از صفحه ای به صفحه ای دیگر میرود از سرعت بارگذاری بالاتری برخوردار باشد. تنها کاری که برای استفاده از این کتابخانه باید انجام بدهید نصب و راه اندازی آن در پروژه مورد نظرتان است. به سادگی با یک تگ اسکریپت این کتابخانه را به پروژه خود اضافه کرده و به آسانی با آن کار کنید. هیچ پیکر بندی دیگری نیاز نیست.

قالب Stisla

T2

Stisla یک قالب داشبورد رایگان مدیریت است که بر اساس بوت استرپ 4 طراحی شده است. این قالب طراحی واکنش گرا، مجموعه بزرگی از کامپوننت ها، صفحات مفید از پیش ساخته شده ، ابزارهای جاوا اسکریپت و موارد دیگری را ارائه می دهد. این قالب در ابتدا هزینه داشت اما اکنون کاملا رایگان و متن باز است.

کتابخانه FlexSearch

T3

FlexSearch کتابخانه مستقلی است که یک راهکار مدرن برای جستجو در متن را فراهم می کند. FlexSearch در پیدا کردن چیزی که به آن نیاز دارید بسیار سریع عمل میکند و همراه با ویژگی های قدرتمندی از قبیل جستجوی چند فیلدی انعطاف پذیر و جستجوی بخشی از عبارت ارائه میشود.

پلاگین Leon

T4

لئون یک دستیار شخصی AI همچون دستیارهای الکسا و گوگل است و بر اساس Node.js ساخته شده است. لئون به آسانی می تواند روی سرور شما تنظیم شود و از این طریق شما را قادر میکند از طریق متن با آن ارتباط برقرار کنید. اگر شما یک میکروفون و اسپیکر را به سیستم خود اضافه کنید، Leon قادر به شنیدن و سخن گفتن است.

مجموعه عناصر رابط کاربری Matter

T5

Matter شامل مجموعه ای زیبا از عناصر UI اعم از انواع فیلد های های ورودی، دکمه ها، شاخص های بارگیری و .... است. عناصر مطابق با زبان  طراحی گوگل طراحی شده اند و استفاده از آنها سریع و آسان صورت میگیرد.

Mercury Parser

T6

Mercury Parser یک تحلیل گر وب متن باز بوده که بیت های حیاتی ترین اطلاعات را از یک URL استخراج می کند و داده ها را منظم در JSON سازماندهی می کند. این تحلیل گر همراه با یک ابزار خط فرمان و یک افزونه کروم ارائه میشود.

Destyle

T7

Destyle کتابخانه ای از جنس CSS است که به شما اجازه می دهد کد های CSS را سریعتر نوشته و از دست استایل های پیشفرض های مرورگر خلاص شوید. این کتابخانه کمک می کند با ریست کردن فاصله و اندازه فونت ها استایل های پیش فرض را از اکثر عناصر HTML حذف می کند.

Windows 95 in Electron

T8

کل سیستم عامل ویندوز 95 در جاوا اسکریپت بازسازی شده و در برنامه Electron راه اندازی شده است. این برنامه یک پروژه سرگرم کننده برای بازی است و تمام کد های منبع آن در GitHub در دسترس است. اگر بخواهید میتوانید ببینید که چطور همه چیز ساخته شده است.

NES.css

T9

NES.css فریمورکی از جنس CSS بوده  که باعث میشود وب سایت شما شبیه بازی های 8 بیتی به نظر برسد. این فریمورک انتخاب مناسبی برای کامپوننت های بوت استرپ مانند، کانتینر ها و فیلد های ورودی است.

Split.js

T10

Split.js کتابخانه ای عالی از جنس جاوا اسکریپت است که برای ایجاد پانل هایی با اندازه های قابل تغییر ساخته شده است.اندازه این کتابخانه فقط 2 کیلوبایت است و عمدتا مبتنی بر CSS است،از این کتابخانه برای ساخت فریم های قابل انعطاف استفاده میشود.

منبع: لرن سورس
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۴/۲۴
شهربانو دوستی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی