طراحی سایت | برنامه نویسی

آموزش طراحی سایت و برنامه نویسی

طراحی سایت | برنامه نویسی

آموزش طراحی سایت و برنامه نویسی

هترین فریمورک های توسعه برنامه های اندروید ، مجموعه ای از توابع و قابلیت ها را برای برنامه نویسان فراهم می کنند. فریمورک ها مجموعه ای از قابلیت های از پیش ساخته شده هستند که برای برنامه نویسان از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند. در زمان کد نویسی استفاده از انواع مختلف توابع اهمیت زیادی دارد. این توابع برنامه نویسی را ساده تر کرده و بسیاری از کدهای مورد نیاز ما را پیاده سازی میکنند. در مقاله زیر مجموعه ای از فریمورک هایی را بررسی میکنیم که برای توسعه برنامه های اندروید استفاده میشوند.

ndroid-App-Development-Frameworks-

همه فریمورک ها خدمات یکسانی را ارائه میدهند. همه ی آنها ابزارهای ضروری را برای برنامه نویسان فراهم می کنند. در این صورت برنامه نویس لازم نیست در مورد مسائلی که ممکن است در طول فرآیند توسعه پیش می آید نگران باشد. همچنین میتوان فریمورک ها را مجموعه ای از کتاب خانه ها در نظر گرفت که کدنویسی را ساده تر میکنند.

بهترین فریمورک های توسعه برنامه های اندروید در سال 2019

با استفاده از فریمورک ها برنامه نویسان قادرند به سادگی ارتباط بین اشیا و رابط های کاربری را به وجود آورند . با این حال، انتخاب فریمورک باید عاقلانه انجام شود. این یعنی هنگامی که میخواهید فریمورکی را انتخاب کنید ،باید دانش مناسب در مورد ابزارهای آن داشته باشد و دقیقا بدانید این فریمورک چطور بر روی برنامه شما کار میکند. بنابراین، برای اینکه برنامه نویسان بتوانند ساده تر از بین این فریمورک ها انتخابی داشته باشند، لیست بعضی از این فریمورک ها که غالبا استفاده میشوند را در ادامه مقاله آورده ایم.

Corona Labs

Corona-Labs

این فریمورک یک چارچوب cross platform است و این یعنی وقتی برنامه ای را با استفاده از این فریمورک ایجاد میکنیم، می توانیم از آن برنامه در هر دستگاهی مانند تلفن های اندروید، آیفون ها و آیپد های اپل، ویندوز و غیره استفاده کنیم. از corona labs برای ساخت بازی ها و برنامه های کاربردی برای دستگاه های مختلف استفاده میشود.

این فریمورک بسیار سریع بوده و استفاده از آن آسان است. بهترین بخش استفاده از این فریمورک زمانی است که می توانیم پیشرفت برنامه ها یا بازی ها را هم کنترل کنیم. این فریمورک ابزاری را برای ما فراهم می آورد که با استفاده از آن میتوانیم میزان پیشرفت در ساخت بازی و یا برنامه خود را مشاهده کنیم.

از آنجایی که این فریمورک cross platform است،  برای اینکه برنامه و یا بازی خود را بر روی دستگاه های مختلف اجرا کنیم نیاز به هیچ پروژه مجزایی نداریم. Corona یک فریمورک بهینه سازی شده است. و این یعنی در زمان ساخت یک برنامه سرعت بالایی را تجربه میکنیم. کدهای نوشته شده در این فریمورک به صورت خودکار کامپایل می شوند.

راه اندازی اولیه این فریمورک برای ساخت برنامه ها هم بسیار آسان است. هیچ مشکلی در نصب اولیه آن در سیستم خود ندارید. با استفاده از این فریمورک حتی یک فرد تازه کار هم میتواند یک برنامه را توسعه دهد.

Adobe Phone Gap

Adobe-PhoneGap

Phone Gap نوع دیگری از این فریمورک هاست. این فریمورک محصول شرکت Adobe بوده و یکی از محبوب ترین فریمورک ها برای توسعه برنامه های اندروید است. تیمی که پشت این فریمورک همان تیمی است که Apache Cordova را تولید کرده است.

Apache Cordova یک فریمورک مشهور رایگان برای توسعه برنامه های موبایل است که از HTML و CSS برای توسعه یک برنامه کاربردی استفاده میکند. فقط کافی است Phone Gap را در سیستم خود نصب کنید. بعد از آن به سادگی میتوانید برنامه ای را با استفاده از این فریمورک توسعه دهید. یکی از دلایلی که ما را به استفاده از این فریمورک تشویق میکند سرویس ابری این فریمورک است. همه ما با سرویس های ابری آشنا هستیم.

اگر با این سرویس آشنا نیستید بهتر است بدانید، به فرآیند ذخیره شدن اطلاعات هرکدام از ما بر روی سروری در اینترنت سرویس ابری گفته میشود، البته برای دسترسی به این اطلاعات نیاز به کلمه عبور دارید. با استفاده از ابزار هایی که در بیرون از این فریمورک وجود دارد، برنامه نویسان از مجوعه ای از خدمات بهره مند میشوند.

این فریمورک برای برنامه نویسان سرویس های سریع را برای توسعه برنامه ها فراهم می آورد. با استفاده از این سرویس ها میتوان Phone Gap را یک فریمورک قدرتمند در زمینه توسعه برنامه های اندروید دانست . Phone Gap یک فریمورک رایگان است و برای توسعه ی برنامه ها در آن هیچ مبلغی را نمیپردازید.

Native Script

Native-Script

توسعه یک برنامه در این فریمورک ساده تر از آن چیزی است که فکر می کنید و این آسان بودن به خاطر این است که می توانیم یک برنامه را با استفاده از زبان هایی که قبلا از آن استفاده می کردیم مانند آنگولار، تایپ اسکریپت و جاوا اسکریپت، توسعه دهیم . این فریمورک یک چارچوب cross platform است (یعنی مستقل از پلت فرمی که بر روی آن توسعه یافته است میتواند برای پلتفرم های دیگر نیز استفاده شود).

از آنجا که این فریمورک از جاواسکریپت استفاده میکند، توسعه برنامه ها در آن ساده تر است. ویژگی های کلی اسکریپت های بومی در این فریمورک در دسترس هستند، حتی برای زمانی که دانشی از دیگر زبان ها به استثنای جاوا اسکریپت نداشته باشیم. با استفاده از این فریمورک همچنین میتوان رابط های کاربری را ایجاد کرد. این کار در هر صفحه به صورت جداگانه انجام میشود و تغییرات رابط کاربری برای هر صفحه به روشی متفاوت انجام میپذیرد. میتوانیم این رابط های کاربری را در فایل های XML نیز ذخیره کنیم.

Ionic

Ionic

Ionic یک فریمورک رایگان و متن باز بوده که برای توسعه نرم افزار های اندروید و برنامه های وب استفاده میشود. سرعت این فریمورک قابل ستایش است. این فریمورک در آخرین و جدیدترین دستگاههای موبایل به خوبی کار میکند. یونیک واضح، کاربردی و ساده است. در طول دوره توسعه با استفاده از این فریمورک میتوان عمکرد خوب را به وضوح مشاهد کرد. این فریمورک توابع بسیاری دارد که به برنامه نویسان در نوشتن کد ها کمک میکند.

میتوان در زمینه توسعه برنامه با استفاده از فریمورک یونیک آموزش های زیادی را در اینترنت پیدا کرد. هزینه استفاده از این فریمورک بسته به ویژگی هایی که برای شما فراهم می آورد متفاوت است. بسته های مختلفی با قیمت ها جداگانه برای این فریمورک وجود دارد که با توجه به امکانات مورد نیازتان میتوانید یکی از آنها را انتخاب کنید.

با این حال، استفاده از این فریمورک مقرون به صرفه است یعنی قیمت های این فریمورک آنقدر گران نیستند که هر توسعه دهنده ای نتواند آن را بپردازد. بنابراین، به طور کلی، یونیک خدمات قدرتمندی را برای توسعه اندروید و سایر برنامه های کاربردی در OS فراهم می کند. 

پایان قسمت اول (این مقاله ادامه دارد)

منبع: لرن سورس

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۴/۲۴
شهربانو دوستی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی