طراحی سایت | برنامه نویسی

آموزش طراحی سایت و برنامه نویسی

طراحی سایت | برنامه نویسی

آموزش طراحی سایت و برنامه نویسی

بررسی منوهای همبرگری در طراحی وبسایت

دوشنبه, ۲۴ تیر ۱۳۹۸، ۰۸:۱۱ ب.ظ

شاید تاکنون منوهای همبرگری را در گوشه بالای وب سایت های موبایلی دیده باشید. این منو از سه خط موازی تشکیل شده است که به صورت پشته بر روی هم قرار گرفته اند و شکلی شبیه به همبرگر را به دست آورده اند. از این منو به عنوان قابلیتی در طراحی استفاده می شود، به خصوص زمانی که شما فضای کوچکی را در اختیار دارید می توانید از این منو برای جا دادن زیر منو های دیگر استفاده کنید.

wallhaven-354065

در حالی که هدف منوی همبرگری از تلفیق اطلاعات رسیدن به یک زیباشناسی مینیمالیستی است، اما ممکن است معایبی هم داشته باشد. ممکن است شما آن را منوی کناری، منوی کشویی و یا منوی همبرگری بنامید. با این حال شاید زمان آن رسیده باشد از جایگزینی برای آن به منظور تعامل بهتر با کاربران استفاده کنید.

بسیاری از مردم در مورد منوهای همبرگری بحث می کنند و برخی مدعی هستند به دلیل اینکه این آنها اطلاعات را مخفی می‌کنند باعث کاهش نرخ مشارکت در وب سایت میشوند. ایده استفاده از این منوها به منظور صرفه جویی در فضا در وب سایت ها مثل آتشی در یک جنگل کل فضای اینترنت را به سرعت در نوردیده است. اگر چه ممکن است اکنون برای تغییر کمی دیر باشد اما هنوز بیان معایب منوهای همبرگری می تواند برای کاربرانی که می خواهند به تازگی از آنها استفاده کنند، مفید باشد.

منوهای همبرگری کارآیی را کاهش می دهند

یکی از اساسی ترین معایب منو های همبرگری موقعیت مکانی آنها در گوشه سمت چپ اپلیکیشن های موبایل است. دسترسی به این منوها برای کاربرانی که راست دست هستند سخت تر است و آنها را تشویق به استفاده از وب سایت شما نمی کند.

علاوه بر این ابتدا باید منوی همبرگری را لمس کرده تا بتوانید گزینه‌های آن را مشاهده کنید و سپس آیتم مورد نظر را لمس کنید. اگرچه ممکن است در نگاه اول اهمیت زیادی نداشته باشد اما در نهایت کاربر مجبور است برای دسترسی به صفحه مورد نظر خود دو بار تلاش کند. کاربران از این واقعیت اطلاع دارند و مردم از منوهای همبرگری شکایت می‌کنند.

در دنیای پر رقابت کنونی چیزی که وب سایت شما را از دیگران متمایز می‌کند عملکردهای لحظه ای و دسترسی‌های فوری آن است. زمانی که تمام محتوای وب سایت شما به منوی همبرگری منتقل می شود، کاربران ممکن است محصول شما را در نگاه اول پیدا نکنند و این باعث کاهش نرخ تبدیل خواهد شد.

برخی طراحان به جای استفاده از منوهای همبرگری از جایگزین های بهتری استفاده میکنند

در حالی که طراحان وب به منوهای همبرگری به عنوان ابزاری برای مینیمایز کردن محتوای سایت در فضای کوچک همچون موبایل فکر می‌کنند و از آن به عنوان روشی مفید نام می برند، اما در این مورد نیاز های کاربران به طور کلی نادیده گرفته می‌شود. بعضی از کاربران حتی نمی دانند منوهای همبرگری چه چیزی را ارائه می دهند و حتی بر روی آنها کلیک هم نمی‌کنند.

وب سایت هایی که از روش‌های دیگر برای نمایش اطلاعات خود استفاده می کنند، مجوز دسترسی به قسمت های مختلف وب سایت خود را در همان نگاه اول برای کاربران فراهم می آورند. در این صورت کاربران مجبور نیستند گزینه های پنهان را جستجو کنند و ریسک نادیده گرفتن محتوای سایت به حداقل می‌رسد. برخی وب سایت ها حتی روش های قدیمی تر را در پیش گرفته اند و از منوهایی که در یک خط در بالای صفحه قرار دارند استفاده می کنند و از نتایج کار خود لذت می برند.

منوهای همبر گری در نهایت کشف محتوای شما را سخت تر می کنند در این صورت برخی از کاربران در همان ۱۰ ثانیه اول سایت شما را ترک می‌کنند. دسترسی سریع به قسمتهای وب سایت امری ضروری است . با این حال در برخی از موارد می توان منوهای همبرگری را بهینه کرد برای مثال با جا به جا کردن منو های همبرگری به سمت راست صفحه موبایل میتوان طرح منحصر به فردی را ایجاد کرد که کاربران را تشویق به استفاده از این منو می کند با این حال همچنان منوهای همبرگری تنها گزینه مورد نظر شما نیستند. 
 

منبع: لرن سورس

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۴/۲۴
شهربانو دوستی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی