طراحی سایت | برنامه نویسی

آموزش طراحی سایت و برنامه نویسی

طراحی سایت | برنامه نویسی

آموزش طراحی سایت و برنامه نویسی

هدف اولیه برای کسب و کار هایی که بر روی برنامه های موبایل کار میکنند، پلتفرم اندروید است. این پلتفرم سهم عظیمی از بازار تلفن همراه را در اختیار خود قرار داده است. دلیل این محبوبیت را میتوان در متن باز بودن این پلت فرم جستجو کرد. از طرفی دیگر بروزرسانی ها و قابلیت های جدیدی هر روزه به این سیستم عامل  اضافه میشود که محبویت آن را دو چندان کرده است.

android

به طور کلی دستگاه های Android عموما بر اساس ویژگی های سخت افزاری تلفن همراه متفاوت هستند (حتی زمانی که از سیستم عامل اندروید یکسانی استفاده میشود) به همین دلیل است که توسعه دهندگان در زمان توسعه برنامه های اندروید باید دستگاه های مختلف تلفن همراه را که قرار است نسخه های مختلف این سیستم عامل بر روی آنها نصب شود، در نظر داشته باشند.

در طول مراحل طراحی، توسعه، و آزمایش برنامه ، توسعه دهندگان باید بر روی قابلیت ها ، دسترسی پذیری، قابلیت استفاده، کارایی و امنیت تمرکز کنند تا کاربران بتوانند صرف نظر از دستگاهی که استفاده میکنند از قابلیت های این سیستم عامل بهره مند شوند.

 آنها همچنین باید به دنبال روش هایی باشند که برنامه تولید شده برای کاربران سفارشی تر باشد. علاوه بر این، توسعه دهندگان نیاز دارند که راه حل هایی را برای چالش های مشترک در برنامه های تلفن همراه اندرویدی ارائه دهند.
چالش های رایجی که توسعه دهندگان برنامه های اندروید با آن مواجه هستند.

1.ویژگی های سخت افزاری

سیستم عامل اندروید با دیگر سیستم عامل های موبایلی کاملا متفاوت است. برای مثال این سیستم عامل کاملا متن باز است. متن باز بودن تولید کنندگان را قادر می سازد که سیستم عامل را با توجه به نیازهای خاص خود سفارشی کنند. همچنین مقرراتی در مورد دستگاههایی که توسط تولید کنندگان مختلف منتشر میشوند وجود ندارد. در نتیجه، شما می توانید انواع دستگاه های اندروید با ویژگی های سخت افزاری مختلف را پیدا کنید که از یک سیستم عامل یکسان بهره میبرند.

برای مثال دو گوشی هوشمندی را در نظر بگیرید که هر دو از آخرین نسخه اندروید استفاده میکنند. ممکن است این دو دستگاه در رزولوشن صفحه نمایش، دوربین، اندازه صفحه نمایش و سایر ساختارهای سخت افزاری کاملا با هم متفاوت باشند ولی بدون هیج مشکلی سیستم عامل اندروید بر روی آنها نصب شده است. در طول توسعه برنامه اندروید، توسعه دهندگان باید تمام این موارد را درنظر بگیرند تا اطمینان حاصل شود که برنامه تجربه شخصی یکسانی را برای کاربران مختلف ارائه میدهد.

2.فقدان قوانین طراحی رابط کاربری یکسان

از آنجایی که گوگل هنوز قوانین طراحی یا UI (رابط کاربری) استانداردی را برای برنامه نویسان تلفن همراه منتشر نکرده است، اکثر توسعه دهندگان از هیچ قاعده یا روش توسعه ی استانداردی استفاده نمیکنند و از آنجایی که توسعه دهندگان، رابط های کاربری را به شیوه ای که میخواهند توسعه میدهند، بسیاری از برنامه ها ممکن است در دستگاه های مختلف متفاوت به نظر برسند.

این تنوع و ناسازگاری رابط کاربری معمولا بر روی تجربه کاربری تاثیر می گذارد. توسعه دهندگان باهوش ترجیح می دهند که یک طرح واکنش گرا داشته باشند که سازگاری رابط کاربری را در دستگاه های مختلف حفظ کند. علاوه بر این، توسعه دهندگان باید با استفاده از برنامه های شبیه ساز و دستگاه های تلفن همراه واقعی، رابط کاربری برنامه را به طور گسترده آزمایش کنند.

طراحی رابط کاربری که بتواند در طیف گسترده ای از دستگاه های تلفن همراه یکسان به نظر برسد یکی از چالش هایی است که توسعه دهندگان برنامه های اندروید با آن رو به رو هستند.

3.ناسازگاری API

بسیاری از توسعه دهندگان از API های ثالث برای افزایش قابلیت های یک دستگاه تلفن همراه استفاده می کنند. متاسفانه، تمام API های ثالث موجود برای توسعه برنامه های اندروید از کیفیت بالایی برخوردار نیستند.

برخی از API ها برای یک نسخه های خاص اندروید ایجاد شده اند و بر روی دستگاه هایی که با نسخه دیگری از سیستم عامل اجرا میشوند، کار نخواهند کرد. توسعه دهندگان معمولا باید راه هایی را برای ایجاد یک API واحد بر روی تمام نسخه های اندروید پیدا کنند که خود میتواند چالش بزرگی باشد.

4.نقضان های امنیتی

همانطور که قبلا ذکر شد، اندروید یک سیستم عامل متن باز است و به همین علت هم، سازندگان تلفن همراه با توجه به نیاز ها خود آن را سفارشی سازی میکنند. با این حال، این متن باز بودن و اندازه گسترده بازار باعث می شود اندروید سیبلی برای حملات امنیتی باشد.

مواردی وجود دارد که امنیت میلیون ها دستگاه تلفن همراه اندروید را گاها به خطر انداخته است.  توسعه دهندگان نیاز دارند از ویژگی های امنیتی قوی در برنامه های خود استفاده کنند. آنها باید از آخرین مکانیزم های رمزنگاری استفاده کنند تا مطمئن شوند اطلاعات کاربران دور از دسترس هکر ها است.

5.دیده شدن در موتورهای جستجو

آخرین اطلاعات از Statista نشان می دهد که فروشگاه Google Play دارای بیشترین تعداد برنامه های تلفن همراه است. علاوه بر این، تعداد زیادی از کاربران اندروید برنامه های رایگان را نسبت به برنامه های پولی ترجیح می دهند؛ به همین دلیل توسعه دهندگان باید برنامه های تلفن همراه خود را ارتقا دهند تا تعداد دانلود خود را افزایش دهند.

بهترین راه برای تبلیغ برنامه، برای رسیدن به مخاطبان هدف، استفاده از استراتژی های جامع بازاریابی دیجیتال است. اکثر توسعه دهندگان از حرفه ای های بازاریابی دیجیتال برای ترویج برنامه های خود استفاده می کنند.

منبع: لرن سورس
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۴/۲۳
شهربانو دوستی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی