طراحی سایت | برنامه نویسی

آموزش طراحی سایت و برنامه نویسی

طراحی سایت | برنامه نویسی

آموزش طراحی سایت و برنامه نویسی

طبق آمار اعلام شده در سال 2019،حدود 1.6 میلیارد وب سایت فعال وجود دارد و با رشد کسب و کارها و الکترونیکی شدن آنها این تعداد با سرعت زیادی در حال افزایش است. در حالی که هر کسی می تواند وب سایتی را ایجاد کند، ولی قطعا شما میخواهید وب سایتتان موفق شود. هیچ فرمول جادویی وجود ندارد که بتواند اطمینان دهد همه افراد بلافاصله از سایت شما بازدید خواهند کرد. اما استراتژی هایی وجود دارد که میتواند تا حدود زیادی به این روند کمک کند.

web

در این مقاله در مورد برخی از اجزایی از وب سایت صحبت خواهیم کرد که کاربران را تشویق با بازدید از وب سایت شما میکند. با پیروی از آنها میتوانید وب سایتی موفق داشته باشید.

1. وب سایت شما باید طراحی واضح و تمیزی داشته باشد

دهه 1990 زمانی که وب سایت ها تازه شروع به کار کرده بودند را به یاد می آورید؟ در آن زمان سایت ها پر از متن بودند و در جاهای گاهی ازتصاویر نه چندان جذابی استفاده شده بود. اکنون همه چیز تغییر کرده است. اکثر کاربران می خواهند یک طراحی تمیز داشته باشند و انتظار دارند اطلاعات با تصاویری زیبا به آنها منتقل شوند.

در حقیقت، برخی از وبسایتها تقریبا در همه جای خود از تصاویر استفاده میکنند و فقط در جاهایی که نیاز است برای ناوبری از متون بهره میبرند. شما نباید سایت خود را پر ازاطلاعات کرده و انتظار داشته باشید مردم آن را بخوانند. در عوض، می توانید فایل های PDF را که کاربران می توانند برای چاپ کردن یا خواندن به صورت جداگانه دانلود کنند، ضمیمه کنید.

متن بیش از حد باعث می شود که کاربران دربازدید از وب سایت شما صرف نظر کنند. درباره فایلهای PDF بیشتر تحقیق کنید و از آنها استفاده کنید. خیلی از کاربران دوست دارند اطلاعات را در کامپیوتر خود دانلود کنند و سپس آن را مطالعه کنند.

2.وب سایت شما باید سرعت بارگذاری بالایی داشته باشد

بگذارید مجددا به دهه 1990 برگردیم. به خاطر می آورید برای بارگذاری برخی صفحات به 10 دقیقه زمان نیاز داشتید؟ این زمان برای بارگذاری یک صفحه از یک سایت در دوره کنونی دیوانه کننده است. وب سایت شما باید در سریعترین زمان و بدون هیچ مشکلی بارگذاری شود.

دقت داشته باشید برای داشتن وب سایتی سریع علاوه بر اینکه باید کد نویسی شما کاملا بهینه باشد، باید از هاستی مناسب برای میزبانی وب سایت خود استفاده کنید. اگر بارگذاری یک وب سایت بیش از اندازه طول بکشد کاربران به راحتی وب سایت شما را نادیده میگیرند. از دست دادن کاربران به معنای از دست دادن مشتریان بالقوه است و این میتواند برای یک کسب و کار تازه کار فاجعه باشد. پس از عملکرد سایت خود در این زمینه اطمینان حاصل کنید.

3. سایت شما باید واکنش گرا باشد

وب سایتی که واکنش گرا و یا پاسخ گو باشد چگونه وب سایتی است؟ خوب، قطعا معنای این عبارت این نیست که سایت شما به سوالات پاسخ دهد. یک وب سایت واکنش گرا در تمامی دستگاه های کوچک و بزرگ خوب به نظر میرسد. به عنوان مثال، یک وب سایت کاملا واکنش گرا طراحی شده است تا بر روی تلفن، رایانه تبلت و تلوزیون بارگذاری شود و بر روی همه این دستگاه ها به خوبی نمایش داده میشود.

برخی افراد وقتی متوجه میشوند که یک وبسایت واکنش گرا نیست به راحتی آن را ترک میکنند. در بهترین حالت اگر نتوانند آن را در تلفن همراه خود به خوبی مشاهده کنند، به سراغ لپتابشان خواهند رفت و شاید هم سایتتان را فراموش کنند. همانطور که بسیاری از افراد امروزه از دستگاه های دیگر به غیر از لپ تاپ استفاده می کنند، مهم است که اطمینان حاصل کنید وب سایت شما هنوز هم بر روی دستگاه های مختلف قابل استفاده است.

بسته به اینکه چه شرکتی وب سایت شما را میزبانی می کند، برخی از شرکت های میزبانی وب به عنوان بخشی از بسته های خود یک قالب واکنش گرا ارائه میدهند. البته بهتر است خودتان دست به کار شوید و یاد بگیرید چطور قالب های واکنش گرا را طراحی کنید. امروزه به وجود فریمورک هایی مانند بوت استرپ این کار پیچیده ای نیست.

4.یک وب سایت موفق حرفه ای است.

یک وبسایت موفق، مهم نیست تبلیغاتی باشد، وبلاگ باشد و یا یک فروشگاه، چیزی که اهمیت دارد این است که حرفه ای است. وب ساتی حرفه ای یک طراحی تمیز و منسجم ارائه میدهد. وبسایتی که از جملات نامناسب و کوتاه، تصاویر نامناسب یا از کلمات ناقص استفاده میکند، حرفه ای به نظر نخواهد رسید. در پایان روز میخواهید کاربرانی برای وب سایت شما وقت گذاشته باشند و شاید انتظار داشته باشید محصولاتتان را بخرند.

زمان و پول هر دو کالای ارزشمندی هستند که فقط در اختیار حرفه ای ها قرار میگیرد. به همین دلیل، شما باید مطمئن شوید که به اندازه کافی حرفه ای به نظر میرسید. به یاد داشته باشید، سایت شما نماینده شما در میان وبسایت هاست. پس حرفه ای باشید

5.وب سایت شما باید اطلاعاتی داشته باشد که مشتری به آن نیاز دارد

شما به راهی نیاز دارید که افراد بتوانند با شما در تماس باشند و یا جایی را باید مشخص کنید که مشتریان بتوانند شما را در آنجا ببینند. برای مثال، اگر شما یک رستوران دارید، اگر آدرس رستورانتان را به مشتریان ندهید شاید پیدا کردن شما برای آنها غیر ممکن باشد.

مشتریان شما همچنین باید راهی برای ارتباط با شما داشته باشند، ممکن است سوالی در مورد کسب و کار شما داشته باشند و یا هر سوالی که باید به آن پاسخ دهید. گاهی اوقات این ارتباط حتی باعث همکاری و پیشرفت کسب و کار شما هم خواهد شد. اطلاعات تماس شما باید در بالا یا پایین صفحه اصلی سایت وجود داشته باشد، تا افراد برای تماس با شما به زحمت نیفتند.

داشتن یک سایت موفق

ایجاد یک وب سایت موفق اگر بدانید باید چه کنید، لزوما مشکل نیست. هنگامی که وبسایتی را ایجاد کنید که خوب به نظر می رسد، می تواند شهرت شما را افزایش دهد و به مشتریان دسترسی بیشتری به کسب و کار شما بدهد.

#واکنش گرا #سرعت بارگذاری

منبع: لرن سورس

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۴/۲۳
شهربانو دوستی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی