طراحی سایت | برنامه نویسی

آموزش طراحی سایت و برنامه نویسی

طراحی سایت | برنامه نویسی

آموزش طراحی سایت و برنامه نویسی

همه ما انسان هستیم و اشتباه می‌کنیم. حتی منی که سال ها در زمینه برنامه نویسی کار کرده ام بار ها اشتباه کرده ام. می‌دانم که افتادن در دام این اشتباهات در زمان یادگیری برنامه نویسی چقدر آسان است. برای جلوگیری از انجام برخی اشتباه‌ات مشابه ، تصمیم گرفتم لیستی از اشتباه‌اتی که معمولا ً در زمان یادگیری برنامه نویسی انجام میشوند را در این مقاله شرح دهم.

Programming-Mistakes

مواردی که در زیر آورده ام برای من کاملا به اثبات رسیده اند. توجه داشته باشید که ترتیب در موارد زیر اهمیتی ندارد.

۱. تلاش برای یادگیری همه چیز

توسعه نرم‌افزار دریای وسیعی از اطلاعات است. زبان های برنامه‌نویسی ، چارچوب‌ها ، کتابخانه‌ها و API های فراوانی در این دنیای بزرگ وجود دارد . علاوه بر همه این ها چیزهای جدیدی هرروزه به این ترکیب اضافه میشوند . من شخصا ً فکر می‌کنم که دانستن همه چیز غیر ممکن است . با این حال ما همه این مورد را دوست داریم امتحان کنیم.

اگر به برنامه نویسی علاقه داشته باشید همیشه چیزهای بیشتری برای یادگیری وجود خواهد داشت. شما باید برای یادگیری در تمام طول عمر خود برنامه داشته باشید. سعی کنید بر روی یک حوزه از توسعه نرم افزار متمرکز شوید و تلاش کنید تمام مهارت‌های لازم در آن فیلد را یاد بگیرید .

یادگیری و نزدیک شدن به همه چیز در این دنیای بزرگ کاری غیر ممکن است. به نظر من تلاش برای یاد گیری همه چیز در یک زمان به سه دلیل برای شما مضر است. در زیر به شرح این دلایل پرداخته ام :

۳ دلیلی که که نشان میدهد یادگیری همه چیز برای مبتدیان بد است

باعث سردرگمی می‌شود - در شروع ، شما به اندازه کافی با موارد جدید سر و کار خواهید داشت و گاهی اوقات این شرایط برای شما مبهم و گیج کننده است. برای به حداقل رساندن شلوغی اولیه ، سعی کنید تا جای ممکن چیزها را ساده نگه دارید . پس سعی کنید در این شرایط تنها بر روی یک زبان یا تکنولوژی متمرکز شوید.

اختلال در یادگیری - یادگیری چیزهای مختلف در یک زمان به این معناست که باید مدام بین موضوعات مختلف جا به جا شوید . در این صورت یادگیری برخی مطالب به زمان های آینده موکول میشوند . فاصله ای که ممکن است در زمان یادگیری برای مطالب به وجود آید میتوان برای فرآیند یادگیری شما کاملا مضر باشد. پیوستگی در یادگیری از اهمیت زیادی برخوردار است.

از سرعت یادگیری شما میکاهد - یادگیری موضوعات مختلف در هما ابتدا سرعت شما را کاهش میدهد. علاوه بر این بر تمرکز شما نیز اثر گذار است.

امیدوارم با دلایلی که در بالا آورده شد دریافته باشید که یادگیری همه چیز در همان ابتدا کار صحیحی نیست. صادقانه بگویم شما لازم ندارید همه چیز را بدانید. به عنوان مثال ، زمانی که فردی می‌تواند با یک زبان برنامه نویسی به اهداف تعیین شده خود برسد، چه نیازی دارد چند زبان برنامه نویسی را یاد بگیرد.

حتی زمانی که به بازار کار نگاه می‌کنید ، هیچ شغل خاصی وجود ندارد که به دانش گسترده ای از همه چیز نیاز داشته باشد . شغل های مورد نیاز معمولا ً بر روی مجموعه ایی از زبان ها و فریمورک ها متمرکز است . گاهی اوقات برای داشت یک کار مناسب تسلط بر روی یک زبان برای شما کافی است.عناوین شغلی درخواستی در بازار هم نشان دهنده همین موضوع است برای مثال برنام نویس وب ، توسعه دهنده اندروید ، برنامه نویس جاوا و ...

من همه ی این حرف ها را برای سوزاندن عطش خود در یادگیری زبان ها و تکنولوژی ها نگفتم، اما به شدت توصیه میکنم نگرانی در مورد یادگیری همه چیز را از ذهن خود پاک کنید.

2. یادگیری کد نویسی فقط با مشاهده

هر فرصتی که به دست می‌آورید با آموزش‌های ویدیویی همراه شوید . حتی اگر مربی تنها یک مثال ساده را برنامه‌نویسی کند تا مفهومی را به شما نشان دهد، زمان گذاشتن برای آن ارزش دارد. ممکن است فکر کنید نشستن و نگاه کردن به اندازه کافی برای جذب اطلاعات کافی است. اما زمانی که خودتان دست به کد میشوید میتوانید برنامه را بهتر درک کنید.

در این صورت ماهیچه های مغز خود را هم بیشتر تقویت میکنید. تا زمانی که خودتان سوار دوچرخه نشوید و زمین نخورید نمیتوانید تعادل خودتان را حفظ کنید. پس سعی کنید بعد از هر آموزش خودتان دست به کار شده و کدنویسی کنید. به همین دلیل است که باید دقت داشته باشید که با تماشای برنامه‌های آموزشی یادگیری کامل برای شما حاصل نمیشود. حتی کپی کردن برنامه آموزشی به ساخت و تقویت ماهیچه های حافظه شما کمک می‌کند.

۳. قبل از غرق شدن در موضوعی انتظار داشته باشید در آن متخصص شوید

آیا تا به حال با خودتان فکر کرده‌اید که " نمی‌توانم تا زمانی که این درس را یاد نگرفته ام ، پروژه خود را شروع کنم." این فکر من را در یادگیری جسور تر کرده بود. با این حال کاملا در اشتباه بودم. به نظر من این تفکر به دو دلیل برای شما به وجود می آید.

  • تصوری غلطی که از خود دارید و فکر میکنید باید برای شروع یک پروژه یک نابغه باشید.
  • اعتماد به نفس پایینی که در ابتدای کار دارید.

چه زمانی می‌توانید اولین پروژه خود را بسازید ؟

با غرق شدن در یک موضوع و پرداختن به جزئیات آن میتوانید اعتماد به نفس واقعی خود را تقویت کنید. بعضی از مبتدیان اعتماد به نفس زیادی ندارند . خب چه راه خوبی برای ایجاد این اعتماد وجود دارد ؟ خب خیلی ساده با انجام دادن. بهترین راه برای یادگیری برنامه نویسی چیست ؟

باز پاسخ من به شما انجام دادن است. من شخصا ً فکر می‌کنم یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید در زمان یادگیری انجام دهید ساخت پروژه های خودتان است. شما تعجب خواهید کرد که چقدر سریع می‌توانید این کار را انجام دهید . نیازی نیست که پروژه‌های پیچیده بزرگی را شروع کنید. این پروژه ها می‌توانند کوچک باشند ، فقط برای نشان دادن آنچه یاد گرفته‌اید طراحی شده‌اند . اما نکته این است که هر چه زودتر شروع به شیرجه شدن و برنامه نویسی کنید.

البته ، از کتاب‌ها و دوره‌ها برای یادگیری اصول اولیه استفاده کنید ، اما از گیر کردن و درک نکردن آن‌ها نترسید ، حتی اگر فکر می‌کنید که آماده نیستید. وقتی اولین بار کار را شروع کردم ، اعتماد به نفس زیادی نداشتم به طوری به سرعت خیلی کمی ادامه میدادم . و حالا آرزو می‌کنم ای کاش این کار را نکرده بودم ! وقتی به عقب نگاه میکنم متوجه میشوم که آمادگی زیادی داشتم و می‌توانستم زودتر شروع کنم . 

۴. تسلیم شدن در برابر شکست هایی که ممکن است در این راه با آن روبه رو شوید

این یک اشتباه مرگبار و واضح است و یکی از دلایلی است که بسیاری از افراد از برنامه نویسی دست میکشند. باید بدانید شکست در تولید یک برنامه چیزی نیست که فقط شما با آن مواجه باشید. اگز بدانید که تا کنون چه تعداد تلاش ناموفق داشته ام، حتما تعجب خواهید کرد.

همیشه زمانی که برنامه هایم را اجرا کرده ام با مشکلی رو به رو شدم. اما همیشه سعی کرده ام دیوار مشکلات را خرد کنم و در این راه هم موفق شده ام.

من می‌توانم با ۹۹.۹۹۹۹ درصد اطمینان بگویم که هر مبتدی با دیواری آجری روبرو خواهد شد. نقطه‌ای که دوست دارید لپ‌تاپ تان را از پنجره به بیرون پرتاب کنید. با این حال اگر آنقدر خوش‌شانس بوده باشید که هرگز با چنین لحظه ای روبه رو نشده اید، شما را تحسین می‌کنم . ولی به احتمال زیاد شما با مشکلات زیادی در این راه روبه رو میشوید.

هیچگاه نسلیم نشوید برای یادگیری برنامه‌نویسی باید صبر زیادی داشته باشید . زیرا این کار چالش برانگیز است و شما با اشتباهات زیادی در کد خود رو به رو خواهید شد. این فقط بخشی از زندگی یک برنامه‌نویس است .

من مطمئنم که حتی افراد با تجربه هم به شما خواهند گفت که آن‌ها هنوز دچار اشتباه و خطا می‌شوند . پس بدانید زمانی که به اولین دیوار خود میرسید تنها نیستید .زمانی که اولین دیوار خود را شکست دادید ، می‌دانید که یک برنامه‌نویس واقعی هستید زیرا برنامه نویسان  حل کننده مشکلات هستند

#اشتباهات برنامه نویسی

منبع: قلم چی

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۴/۲۳
شهربانو دوستی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی